Gå til innhold

Er det flere som er lei Pride-maset?


Gjest Passpartou

Anbefalte innlegg

Honey Dew skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg er veldig lei av det. Jeg har ingenting i mot homofile og lesbiske, men det blir for mye av dette maset.

Kanskje vi heterofile også kunne ha eget flagg og eget opptog?

Teller ned til noen kommer og «opplyser» deg om at heterofile har resten av året… 🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maxwell
Honey Dew skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg er veldig lei av det. Jeg har ingenting i mot homofile og lesbiske, men det blir for mye av dette maset.

Kanskje vi heterofile også kunne ha eget flagg og eget opptog?

Nå er det ikke bare heterofile som blir lei av maset om pride og av å se regnbuen over alt i media i hele juni. Just saying... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bremnes.Kari

Jeg forholder meg til oppstyret rundt Pride som en hvilken som helst annen "trendy" tidsånd-greie. This too shall pass.

Endret av Bremnes.Kari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mer lei av pride enn Eurovision og halloween. Det hverken angår eller interesserer meg personlig. Jeg synes ikke et regnbueflagg har noe i en flaggstang å gjøre, men det er kun fordi jeg mener det er forbeholdt nasjoners flagg. Men jeg lar meg ikke irritere av det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (1 time siden):

Teller ned til noen kommer og «opplyser» deg om at heterofile har resten av året… 🙄

En kan jo være lesbisk og homofil resten av året. En har ikke disse legningene for kun en måned. 

Endret av Honey Dew
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Passpartou
Skiftenøkkel skrev (13 minutter siden):

Ikke mer lei av pride enn Eurovision og halloween. Det hverken angår eller interesserer meg personlig. Jeg synes ikke et regnbueflagg har noe i en flaggstang å gjøre, men det er kun fordi jeg mener det er forbeholdt nasjoners flagg. Men jeg lar meg ikke irritere av det.

Pride og Eurovision er vel to sider av samme sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Passpartou

Selv er jeg betydelig overvektig, og gleder meg til Fat Month innføres fra 2024. Alle landets  offentlige institusjoner skal pålegges å flagge med smultringformet flagg hele september. McDonalds og Burger King gir bort gratis fries til alle med BMI over 35 hele måneden. Dette blir gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes det både er viktig og bra at det fokuseres så mye på likeverd og kjærlighet. Jeg er glad det blir mer og mer allment akseptert for hvert år som går. 🌈

Det kjennes kanskje ekstra viktig ut for meg som lgbt+. Men jeg blir veldig glad hver gang jeg ser en regnbue-logo eller et flagg ved en bygning (selv om det selvsagt også kan diskuteres at enkelte selskap kaster seg på "trenden" bare for å tjene penger på et bredere publikum i denne perioden). 

Endret av Clefable
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
Sh999 skrev (2 timer siden):

Ja, pride blir altfor mye syns jeg.  Tror nok at det bare vil oppnå motsatt effekt. Homofobene blir enda mer provosert og hater enda mer.. jeg er opptatt av at alle skal få være seg selv og elske den man vil , og jeg tror faktisk de fleste tenker sånn uavhengig av pride. De som ikke tenker sånn, vil nok uansett ikke skifte mening av et sånt arrangement. 

Det tror jeg du har helt rett i. De som ikke er informert nok nå kommer aldri til å skifte mening ved at de bombarderes konstant av regnbueflagg. Det provoserer bare. De får dø ut med denne generasjonen. Det er nok av empatisk krenking og offentlig skamfølelse.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/6zmXXz/graham-hansen-hardt-ut-mot-uefas-regnbue-nei-skam-dere

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/M3472K/barnehage-malte-pride-flagg-i-vinduet-etter-haerverk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
Passpartou skrev (2 timer siden):

Selv er jeg betydelig overvektig, og gleder meg til Fat Month innføres fra 2024. Alle landets  offentlige institusjoner skal pålegges å flagge med smultringformet flagg hele september. McDonalds og Burger King gir bort gratis fries til alle med BMI over 35 hele måneden. Dette blir gøy.

Det kommer nok. Overvektige har det ikke lett (:)) de heller. Burde så absolutt hatt noen dager hvert år med flagg og greier, for at vi skal lære å akseptere overvektige og bekjempe diskrimineringen. Overvektige burde også være fast innslag i annonser for boliglån, hårfarge, barbermaskiner, klær fra HM og i EM-studio som fotballkommentatorer. Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramount skrev (9 minutter siden):

Kjempeviktig å lære barnehagebarn om seksualitet...

Blir småkvalm av den mengden propaganda LGBT samfunnet mater mindreårige, minner meg om hvordan så og si alle LGBT foreninger på 70-tallet ikke bare ville legalisere homofili, men pedofili også. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (3 timer siden):

Ja, jeg er veldig lei av det. Jeg har ingenting i mot homofile og lesbiske, men det blir for mye av dette maset.

Kanskje vi heterofile også kunne ha eget flagg og eget opptog?

Det finnes allerede og heter 17. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansehan skrev (Akkurat nå):

Det finnes allerede og heter 17. mai.

Det er feiring av Norge og at vi fikk en egen grunnlov det. Ikke en feiring av en legning. 
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 123 eller noe

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/M3472K/barnehage-malte-pride-flagg-i-vinduet-etter-haerverk

Dette her blir å dra det for langt. Hvorfor skal en BARNEHAGE flagge for pride? For voksnes seksuelle preferanser? Har sett hvordan folk kler seg i paraden, og at folk er i veldig pervers stemning der med lakk og lær og vulgære dameklær på menn. De får holde på som de vil så klart, men ikke bland barna inn i det der, vær så snill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansehan skrev (2 timer siden):

Det finnes allerede og heter 17. mai.

17. mai har ingenting med legning å gjøre. Hvor har du det fra?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo
skruttveig skrev (49 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/M3472K/barnehage-malte-pride-flagg-i-vinduet-etter-haerverk

Dette her blir å dra det for langt. Hvorfor skal en BARNEHAGE flagge for pride? For voksnes seksuelle preferanser? Har sett hvordan folk kler seg i paraden, og at folk er i veldig pervers stemning der med lakk og lær og vulgære dameklær på menn. De får holde på som de vil så klart, men ikke bland barna inn i det der, vær så snill. 

Hvis du tenker deg om én gang til så skjønner du at det ikke er så dumt at barna lærer om toleranse og mangfold. Pride handler om mer enn seksualitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ganske ufyselig å være lei en regnbue og åpenhet :kvalm: :hjerte:. Det er knapt en halvtime ned til steder i Polen hvor det å være annerledes er ekstremt vanskelig. Om man er lei for sin egen del, går det fint an å ofre andre en tanke. Både de som blir straffeforfulgt, hatet og sett ned på. 

Om man sliter så forferdelig med Pridemas, bor du trolig i feil land. 

🏳️‍🌈 :hjerte:🏳️‍🌈 :hjerte: 🏳️‍🌈 :hjerte:🏳️‍🌈

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er litt lei. Og jeg er overhodet ingen homfob. Kan nok ha noe med at jeg bor i Oslo, her markeres pride nesten mer enn jul og påske. Det er så mye glitter, ALT ER LOVE, paljetter, farger og høy musikk, at jeg føler nesten litt det tar mer plass enn i egentlig hvorfor vi feirer pride. Og mulig jeg er gammeldags, men at folk går i gatene med boomblastere, nippelcovers og det ene antrekket villere enn det andre er ikke helt min greie 😛 

Det er fint at det blir rettet fokus på homfiles og transkjønnede rettigheter, men hva gjør  bedrifter og mennesker aktivt for kampen? Så foreksempel at sodastream lanserte en pride streamer og det er kult det, men er de egentlig opptatte av det som ligger bak pride? Eller bruker de det i markedsføringa si fordi pride er blitt trendy?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...