Gå til innhold

Er det flere som er lei Pride-maset?


Gjest Passpartou

Anbefalte innlegg

Vær gjerne homofil, men en større del av mediebildet trenger jo ikke omhandle tematikken av den grunn. Så ja - ganske sliten av det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hannah80 skrev (1 time siden):

Er jo mange barn som har homofile foreldre. Så jeg syns det er helt topp at det kommer opp som tema i barnehagene👍

Handler Pride kun om homofiles rettigheter?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tom1986 skrev (Akkurat nå):

Handler Pride kun om homofiles rettigheter?

Nei:) Men akkurat det jeg siterte omhandlet homofile. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Nei:) Men akkurat det jeg siterte omhandlet homofile. 

Nei, men poenget var vel Pride og barnhage. Ikke homofiles rettigheter og barnehage. Pride inneholder mye galskap som ikke har noe som helst med homofiles rettigheter å gjøre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tom1986 skrev (1 minutt siden):

Nei, men poenget var vel Pride og barnhage. Ikke homofiles rettigheter og barnehage. Pride inneholder mye galskap som ikke har noe som helst med homofiles rettigheter å gjøre.

Det er jeg enig med deg i:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxwell
tom1986 skrev (1 time siden):

Pride inneholder mye galskap som ikke har noe som helst med homofiles rettigheter å gjøre.

Enig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jon Are

Ja, Jeg er lei. Det er så mas ,mas og påtvungne meninger . Lev livet ditt som du vil,.men ikke tving andre til å støtte det eller flagge med et regnbueflagg . 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig forkledd politisk aktivisme satt sammen med Norges freakshow, der har du Pride. Om jeg hadde vært homofil, så hadde jeg vært flau av å være assosiert med denne bevegelsen. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irritert og lei er jeg ikke, men jeg er litt delt i meningen om hvor bra jeg tror det er. På den ene siden så er jeg veldig i mot at UEFA i dag har nektet arrangørene å lyse opp stadion i regnbuefarger for ikke å tråkke Ungarn på tærne. Dette viser jo at det faktisk er mye politikk i det, og jeg syns jo at Ungarn (og andre land i øst-Europa, for den del) går baklengs inn i framtiden. Dette må man jobbe i mot.

På den annen side så er jeg redd for at all denne (over)eksponeringen virker mot sin hensikt og gjør avstanden større mellom mennesker. Det samme tenker jeg for øvrig om alle slike kampanjer som skal tvinge folk til å endre mening. Jeg tror andre fremgangsmåter er bedre - som å ha fokus på at mennesker flest, svarte som hvite, homofile og heterofile egentlig er ganske like. 

Det er ingen av mine homofile og lesbiske venner som går rundt i lærchaps og glitter verken til hverdags eller fest. De er tvert i mot ganske kjedelige og konforme. Dette tror jeg ofte forsvinner i hele galskapen.

Uansett - at noen skal legge seg opp i hvem voksne, samtykkende mennesker forelsker seg i og hvordan de velger å leve livet sitt er jo håpløst. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er møkka lei ja. Om folk vil ha seg med samme kjønn driter jeg så innmari i. Har ingen mening om det, bare driter i det. Virker nesten som homser og lesber forventer ros. Når de lager så mye ståhei blir det jo bare kunstig og rart. Du er kåt på andre av samme kjønn, og så? De fleste normale mennesker bryr seg ikke og har ingen interesse av å feire der. Møter jeg homofile og lesbiske oppfører jeg meg helt likt mot dem som alle andre 

Det er problemet til pride bevegelsen,de vil at alle skal bry seg så J*vlig. Det er 1% av befolkningen som er homofile/ lesbiske. Resten gir vel f. Og kritikerne blir du aldri kvitt , om du henger opp aldri så mange flagg. Akkurat som at du aldri blir kvitt rasister, jødehatere, kvinnefiendtlige menn osv 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble det en selvfølge å flagge eller lyse opp med regnbuens farger i alle mulige settinger? Jeg har vært positiv til Pride og og det der i mange år. Vært i Oslo og feiret helgen det er paraden. Kan godt hende jeg ta en tur igjen hvis det passer seg sånn for litt god stemning og noen glass vin med venner. 

Men i år har jeg fått hele pride- og flaggstyret i vrangstrupen. Jeg er drita lei. Det er så mye styr! Og jeg kan ikke se annet enn at det virker mot sin hensikt. Hadde jeg vært homo, kunne jeg sagt det uten å bli beskylde for å være homofob. Men den beskyldningen preller heldigvis bare av meg. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir hele freak showet det samme som å få besøk av Jehovas vitne hver dag i en hel måned. Ideologi er fine saker det, så homofile må gjerne kose seg med ideologien sin, men det er misjonstrangen jeg blir kvalm av. "-ok, du er homo? så fint for deg". Hva har det egentlig med meg å gjøre?? 

Er så lei av all ideologien andre kaster etter meg! Nei, jeg gir faktisk beng i klimahysteriet ditt! Jeg gir beng i om en svart kriminell blir kvelt av politiet i et annet land! Jeg gir beng i om du er skeiv eller goth eller wtf! Hvorfor skal det interessere meg?! 

Bare la meg få være i fred for maset! Det folk ikke får inn i hodet er at verdighet er noe man må tilkjenne seg selv. Denne desperate trangen etter å bli annerkjent av andre er trist og patetisk. Når jeg ser Pride blir jeg bare trist. Mange skeive er så desperate etter andres annerkjennende blikk at det er trist.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (14 minutter siden):

Når ble det en selvfølge å flagge eller lyse opp med regnbuens farger i alle mulige settinger? Jeg har vært positiv til Pride og og det der i mange år. Vært i Oslo og feiret helgen det er paraden. Kan godt hende jeg ta en tur igjen hvis det passer seg sånn for litt god stemning og noen glass vin med venner. 

Men i år har jeg fått hele pride- og flaggstyret i vrangstrupen. Jeg er drita lei. Det er så mye styr! Og jeg kan ikke se annet enn at det virker mot sin hensikt. Hadde jeg vært homo, kunne jeg sagt det uten å bli beskylde for å være homofob. Men den beskyldningen preller heldigvis bare av meg. 

Homofobi krever at man har en patologisk fobisk redsel for homofile. Det har de færreste. Vi er bare trøtte av å bli påprakket ideologi. Jeg er fan av at de homofile skal få leve i fred, men forstår ikke hvorfor det er mer stas med dem enn med oss andre. Legning er som med fetish. Det er et privat anliggende. Forteller vanlige folk at de tenner på asiater eller høye kvinner i en hver setting blir de sosialt sanksjonert. Homofile derimot snakker jo ikke om annet enn kjønnsdriften sin! Pride er fordummende og dehumaniserende. Jeg mener fast bestemt at homofile er hele mennesker som har svært mye og by på. De fortjener ikke å reduseres til kun legningen sin. 

Pride er noe dritt selv om homofile selvsagt ikke er det. Det er faktisk mulig å ha to tanker i hodet på en og samme gang. Believe it or not...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Paramount
parmanoia skrev (17 minutter siden):

Men i år har jeg fått hele pride- og flaggstyret i vrangstrupen. Jeg er drita lei. Det er så mye styr! Og jeg kan ikke se annet enn at det virker mot sin hensikt. Hadde jeg vært homo, kunne jeg sagt det uten å bli beskylde for å være homofob. Men den beskyldningen preller heldigvis bare av meg. 

Veldig enig. Symboler og markeringer av tilfeldige mennesker og institusjoner i alle mulige sammenhenger og varianter. Det virker som at heterofile er stolte og tror de er med i et slags VM for høy moral og toleranse ved å markere støtte. Sist ut var nekene i EM-studio til Nrk med regnbuefargede armbånd. "Dere seere skjønner hva vi mener om saken" sier programleder smilende. Gi oss et friminutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lei av Pride- men er lei av at det skal være nødvendig å ha Pridemåned i år 2021. 
Vi burde ha kommet såpass langt at det burde vært totalt unødvendig. 
Inntil den tid: happy Pride ❤️💙💚💛💜🧡
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Paramount skrev (12 minutter siden):

Veldig enig. Symboler og markeringer av tilfeldige mennesker og institusjoner i alle mulige sammenhenger og varianter. Det virker som at heterofile er stolte og tror de er med i et slags VM for høy moral og toleranse ved å markere støtte. Sist ut var nekene i EM-studio til Nrk med regnbuefargede armbånd. "Dere seere skjønner hva vi mener om saken" sier programleder smilende. Gi oss et friminutt.

Det viktigste er ikke lenger saken i seg selv, men vise andre at man har de rette meningene. Det kalles godhetsposering og er noe medlemmer av saueflokken, dvs. de som ikke evner å tenke selv, tyr til.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (På 20.6.2021 den 17.53):

Jeg begynner å bli veldig lei av "Pride" som noe selvsagt og udiskutabelt "alle" institusjoner og bedrifter skal "drive" med, uten å reflektere noe over om det representerer noe mer enn "kjærlighet" og uten at det virker som noe mer enn en kombinasjon av en hendig reklamejippo og "ikke skad meg"-skilt. En måned med fokus på "Pride" kunne vært interessant, men når det mer eller mindre blir en unison og ureflektert hyllest uten substans klarer jeg ikke ha sansen for det. 

Veldig bra oppsummert.    Kudos og Takk !

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passpartou skrev (På 20.6.2021 den 15.12):

Synes det blir for mye, Tar det aldri slutt? Synes det blir mer og mer snakk om dette hvert år. Vi må vel snart bytte ut det norske flagget med regnbue-flagget på permanent basis, sånn som dette fortsetter.

Hva er problemet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Passpartou
tom1986 skrev (2 timer siden):

Det viktigste er ikke lenger saken i seg selv, men vise andre at man har de rette meningene. Det kalles godhetsposering og er noe medlemmer av saueflokken, dvs. de som ikke evner å tenke selv, tyr til.

Godhetstyrrannenes sjekkliste:

- Pride

- BLM

- Anti-SIAN

- Klima

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...