Gå til innhold

Er det flere som er lei Pride-maset?


Gjest Passpartou

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

NenehGoji skrev (1 time siden):

New-Fashion-Rainbow-Flag-Durable-Big-Pol

Ville bare ha flagget her en gang til. 
 

Blir ikke lei pride «maset»!Når man leser alle kommentarene på nett, og hvor sneversynt mange er, da er det helt greit å «mase» om pride. 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli veldig lei av "Pride" som noe selvsagt og udiskutabelt "alle" institusjoner og bedrifter skal "drive" med, uten å reflektere noe over om det representerer noe mer enn "kjærlighet" og uten at det virker som noe mer enn en kombinasjon av en hendig reklamejippo og "ikke skad meg"-skilt. En måned med fokus på "Pride" kunne vært interessant, men når det mer eller mindre blir en unison og ureflektert hyllest uten substans klarer jeg ikke ha sansen for det. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimba skrev (5 minutter siden):

Nei, ikke lei akkurat. Men merker at jeg ikke har helt oversikt over akkurat når det er. Litt som russetiden i år. Synes jeg liksom har sett både pridemarkeringer og russemarkeringer siden tidlig i vår, og jeg trodde jeg hadde oversikt med at pride var en helg (denne helga?) og russetiden var fra 1-17. mai, men jeg har nok bommet😁

Pride markeringer er hele juni men i forskjellige tidsrom i de forskjellige byene og plassene. Bergen hadde f.eks 5-12 juni mens Oslo har 18-27 juni. Det er jo mange som deltar både i Bergen og Oslo f.eks.  Russetiden var og spesiell i år, da den ble flyttet frem til 17 mai og varte vel til 18 juni pga korona.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (7 minutter siden):

Hvis man ikke tåler en måned med regnbuer og kjærlighet så er man passe surpomp. 🏳️‍🌈🏳️‍🌈🏳️‍🌈

Handler Pride kun om "kjærlighet"? Synes programmet til Oslo Pride ser ut som en kjedelig oppramsing av de samme gamle temaene som går igjen i alle disse venstreradikale protesttogene.

https://www.oslopride.no/events

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crobern skrev (9 minutter siden):

Ville bare ha flagget her en gang til. 
 

Blir ikke lei pride «maset»!Når man leser alle kommentarene på nett, og hvor sneversynt mange er, da er det helt greit å «mase» om pride. 

 

Sidestiller det med ekstrem religiøs påprakking. Samme metoder som superreligiøse. Bare ulikt innhold. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker ikke stort til det, men er ganske lei av at dette skal fremmes hvert eneste år. Vær homo, lesbisk eller hva du nå føler for, men det må vel ikke markeres med fest i gatene hver eneste år.

Jo mer som fremmes om dette, jo mer avsmak får jeg for å ville skjønne denne markeringen.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passpartou skrev (2 timer siden):

Synes det blir for mye, Tar det aldri slutt? Synes det blir mer og mer snakk om dette hvert år. Vi må vel snart bytte ut det norske flagget med regnbue-flagget på permanent basis, sånn som dette fortsetter.

God ide, hadde faktisk elsket et fargerikt nasjonalflagg😍🏳️‍🌈

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tom1986 skrev (2 minutter siden):

Handler Pride kun om "kjærlighet"? Synes programmet til Oslo Pride ser ut som en kjedelig oppramsing av de samme gamle temaene som går igjen i alle disse venstreradikale protesttogene.

https://www.oslopride.no/events

Så kjekt at det er frivillig da. Du trenger faktisk ikke delta eller bry deg i det hele tatt om du ikke vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (4 minutter siden):

Pride markeringer er hele juni men i forskjellige tidsrom i de forskjellige byene og plassene. Bergen hadde f.eks 5-12 juni mens Oslo har 18-27 juni. Det er jo mange som deltar både i Bergen og Oslo f.eks.  Russetiden var og spesiell i år, da den ble flyttet frem til 17 mai og varte vel til 18 juni pga korona.

Se der ja, jeg har slettes ikke oversikt. Takk for oppklaring😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bemerkelsesverdig med disse nyopprettede brukerne som spyr ut sin homofobi. 

Jeg kan ikke si jeg har lagt merke til noe "Pride mas". Det som derimot er veldig klart er at Pride i høyeste grad trengs når man leser enkelte innlegg på KG eller kommentarfelt i nettaviser. Skremmende at voksne mennesker kan ha slike holdninger og meninger om andre. 

Happy pride 🏳️‍🌈🏳️‍🌈🏳️‍🌈

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tom1986 skrev (25 minutter siden):

Handler Pride kun om "kjærlighet"? Synes programmet til Oslo Pride ser ut som en kjedelig oppramsing av de samme gamle temaene som går igjen i alle disse venstreradikale protesttogene.

https://www.oslopride.no/events

Det er nettopp dette det ikke virker å være noen som helst refleksjon rundt. Et av arrangementene du viser til arrangeres av en organisasjon som vil avskaffe sexkjøpsloven, og organisasjonen "Fri" arrangerer Pride i Oslo jobber ut fra hva jeg kan se for å avskaffe sexkjøpsloven. En kan være enig eller uenig, men at dette kun er en upolitisk feiring av kjærligheten er åpenbart ikke riktig, og det er nok mange mennesker som blir bondefanget i en politisk kampanje de ikke selv er klare over. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje litt lei, men jeg er først og fremst lei av kommersialiseringen. Skal ikke skryte på meg å være voldsomt engasjert i Pride eller homokamp, men hadde jeg vært det hadde jeg vært rimelig frustrert over alle disse firmaene som hiver seg på, i et slags håp om at å fronte Pride skal få folk til å kjøpe skrotet deres, bytte bank og velge riktig reisebyrå.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Symfonia

Homosaken er viktig, og jeg synes absolutt man skal beholde pridemarkeringen. Men det holder med en pride-dag pr. år (slik fx arbeiderbevegelsen og kvinnebevegelsen har).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passpartou skrev (3 timer siden):

Synes det blir for mye, Tar det aldri slutt? Synes det blir mer og mer snakk om dette hvert år. Vi må vel snart bytte ut det norske flagget med regnbue-flagget på permanent basis, sånn som dette fortsetter.

Nei, jeg har forstått viktigheten av åpenhet og menneskerettigheter i et pluralistisk samfunn, jeg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blomsterpotta skrev (1 time siden):

Jeg merker ikke stort til det, men er ganske lei av at dette skal fremmes hvert eneste år. Vær homo, lesbisk eller hva du nå føler for, men det må vel ikke markeres med fest i gatene hver eneste år.

Jo mer som fremmes om dette, jo mer avsmak får jeg for å ville skjønne denne markeringen.

Du vet at rettigheter mistes?? Det er forbudt med abort i Polen og homofili i Russland. Altså kan man ikke ta rettigheter for gitt. Man må slåss for dem og tydelig vise at man står inne for et likeverdig samfunn. Hvis man ikke gjør det, risikerer man å miste retten… Dette fremgår av Europeisk historie, men man kan også se til USA der kristenpuritanerne dominerer mer enn på veldig lenge, med overtro og abortforbud som lenker kvinner igjen.

Så jeg skulle ønske folk var mer forsiktig med uttalelser enn som dette.

Endret av Rotemor
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (8 minutter siden):

Du vet at rettigheter mistes?? Det er forbudt med abort i Polen og homofili i Russland. Altså kan man ikke ta rettigheter for gitt. Man må slåss for dem og tydelig vise at man står inne for et likeverdig samfunn. Hvis man ikke gjør det, risikerer man å miste retten… Dette fremgår av Europeisk historie, men man kan også se til USA der kristenpuritanerne dominerer mer enn på veldig lenge, med overtro og abortforbud som lenker kvinner igjen.

Så jeg skulle ønske folk var mer forsiktig med uttalelser enn som dette.

Nå bor vi i Norge. Hva får pridetoget i Norge gjort med rettighetene i Polen og Russland. Er dessuten flere land hvor både abort og homofili er forbudt, men vi får ikke gjort så mye med myndighetenes bestemmelser i andre land.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterpotta skrev (1 time siden):

Jeg merker ikke stort til det, men er ganske lei av at dette skal fremmes hvert eneste år. Vær homo, lesbisk eller hva du nå føler for, men det må vel ikke markeres med fest i gatene hver eneste år.

Jo mer som fremmes om dette, jo mer avsmak får jeg for å ville skjønne denne markeringen.

Men er det ikke gøy med litt fest i gatene da? Hvis du ikke liker paraden, kan du ikke bare holde deg unna akkurat de gatene de få timene, den ene dagen i året det pågår? Så kan vi som setter pris på litt fest og liv fortsette med det?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterpotta skrev (2 minutter siden):

Nå bor vi i Norge. Hva får pridetoget i Norge gjort med rettighetene i Polen og Russland. Er dessuten flere land hvor både abort og homofili er forbudt, men vi får ikke gjort så mye med myndighetenes bestemmelser i andre land.

 Norge  kan også miste rettigheter. Erna utfordret kvinners rettigheter to ganger. Er det alt glemt?

I tillegg så er det globaliserte samfunnet avhengig av hverandre.

Vi kan forhindre nye bestemmelser i flere land ved å bidra i den internasjonale kampanjen. Det er så innlysende.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...