Gå til innhold

Hvilken parfyme har du på deg i dag?


skruf

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg elsker Chanel Madmoiselle i ulike varianter. Ikke fordi det er Chanel, men fordi jeg elsker lukten. 

Anonymkode: da5f9...fc6

Ja det ville jo vært litt trist om vi alle skulle brukt den samme parfymen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

flusa skrev (På 12.9.2022 den 9.49):

Jeg mener ikke å være nedlatende,beklager.

Jeg skulle ønske at jeg likte disse parfymene jeg og,men syns de er veldig sterke..

Kanskje jeg vil like dem når jeg blir eldre. Jeg har et bredere spekter av lukter som jeg liker nå,enn for 20 år siden.

Jeg kan forstå at du ikke liker Chanel no 5. Det er det mange som ikke gjør, og flere og flere blir det. Den nærmer seg 100 år, og er utviklet i en helt annen tradisjon og stil enn det som er mote nå, så jeg har ingen problemer med å forstå at den ikke faller i smak hos mange idag. Men poenget mitt var bare at det er en fantastisk parfyme uansett om man liker den eller ei, og det har ikke noe merkeflashing å gjøre. Den står fremdeles solid på egne ben. Men jeg har gått fra å bruke den daglig på 90-tallet, til kun å bruke den som en kveldsparfyme når det er noe spesielt, og det har jo noe med hvordan dufttrendene har beveget seg vekk fra de store parfymene som var vanlige på 80-tallet til mye lettere dufter.

Redigert: Dere som ikke liker Chanel no 5 - har dere testet den selv og fulgt med hvordan den utvikler seg gjennom fasene? Jeg spør fordi den åpner veldig kraftig, og gammeldags, og jeg skjønner at det er litt mye for moderne neser. Men den fasen varer jo bare et kvarter, og så trer mellomnotene frem. Er nysgjerrig på om den fasen og er mislikt, eller om det egentlig er åpningen den blir vurdert på?

Endret av Lucille
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hjemmekontor idag, og inspirert av debatten over fant jeg ut at det er jo faktisk en perfekt anledning til å ta frem Chanel no 5 igjen, så jeg ikke plager noen! Det er lenge siden jeg har brukt the real thing - det går helst i Eau Premiere, som er en lettere, modernisert variant.

Som alltid med Chanel, er det viktig å vite at det er ikke det samme om man velger EdT eller EdP, for de kan være ganske forskjellige. Jeg foretrekker Edt, det er den jeg alltid har brukt.

Favorittparfymebloggen, Bois de Jasmin skriver om de forskjellige styrkene: http://www.herwzxm.com/chanel-no-5-perfume-edt-edp-review-and-fragrance-poll.html

Mange av ingrediensene i Chanel no 5 havnet på EUs nei-lister fra 2010 og utover, så i et anfall av panikk kjøpte jeg to 100 ml-flasker i 2009, for å være i forkant av reformuleringene som måtte komme, og jeg regner med at det er nok til resten av livet, uansett hvor gammel jeg blir :Knegg:

Chanel N°5 Eau de Toilette 50ml Spray Refill

Endret av Lucille
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CrazyCatLady2500 skrev (18 minutter siden):

Tinharé her i høstregnet 🤎🍡

Den høres så eksklusiv ut😊

Aldri sett den eller luktet på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (11 minutter siden):

Den høres så eksklusiv ut😊

Aldri sett den eller luktet på den.

Den lukter litt som grillede marshmallows blandet med… vet ikke helt. Søt, varm og god - uten å bli sukkersøt og fjortis. Jeg synes den er veldig lik Baccarat Rouge 540 😃 men koster en tiendedel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (9 minutter siden):

Den lukter litt som grillede marshmallows blandet med… vet ikke helt. Søt, varm og god - uten å bli sukkersøt og fjortis. Jeg synes den er veldig lik Baccarat Rouge 540 😃 men koster en tiendedel. 

Aldri testet den heller jeg,såeh🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gleder jeg meg selv og mine omgivelser med  Balenciaga Paris. Mannen kommenterte idet jeg gikk ut døra at "oi, masse toppnoter - den parfymen der er ikke skin close." Jeg ante ikke at jeg hadde belært ham verken om toppnoter eller parfymer som er skin close, men tydeligvis :Knegg:

 I denne omtalen  beskrives den som "a minimalist veil", på samme måte som Pradas L'infusion d'Iris, altså type skin close. Jeg forstår veldig godt hva de mener når infusion'iris blir beskrevet slik, men personlig  opplever jeg ikke  Balenciaga Paris på den måten. Jeg opplever den tvert imot som litt "stor", på en klassisk måte.

Uansett, det skal være en moderne chypre, men uten patsjuli, og med fioler som hovedtema. 

 

Dame parfyme Balenciaga Paris Balenciaga EDP

Endret av Lucille
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Do son hårparfyme. Fem sprayer 😂 så kanskje dette blir litt meget. Skal på et møte i en forening. 

Anonymkode: 23e34...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg på meg Hermes L'Ombre des Merveilles. Har litt blanda følelser for denne. Den er litt mannete, og jeg ser den markedsføres som unisex. Husker ikke hvorfor jeg kjøpte den heller. Mulig det er et feilkjøp for Ambre des Merveilles, siden begge er søsken til Eau des Merveilles med ambra i miksen. Jeg har hatt mange dekanter og tester av Eau des Merveilles og Ambre des Merveilles  de siste årene, og aldri helt greidd å bestemme meg for om jeg liker dem godt nok til en hel flaske, så jeg har hatt et søk på finn.no for å se om noen solgte en flaske med en slant igjen til en billig penger, og da kom jeg over denne istedet.

 

L'ombre Des Merveilles Eau De Parfum 50 Ml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kamelia83 skrev (13 minutter siden):

Nye Ysl Libre Le parfume på en hånd og Prada Paradoxe på den andre. Testa i parfymeri 😊

Ååå,ysl libre..elsk🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...