Gå til innhold

Hvilken parfyme har du på deg i dag?


skruf

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Idag har vi fått en liten forsmak på høststorm her jeg bor, så nå er det bort med sommerparfymene og frem med litt varmere saker. Dagens parfyme er Chanel No 5 Eau Premiere.

Dette er den første bearbeidingen av Chanel no 5, for å gjøre den mer tilgjengelig for en ny generasjon.

Selv hadde jeg den originale Chanel no 5 som signaturparfyme fra jeg var 15 (og det er i etterpåklokskapens lys alt for ungt for en så "voksen" parfyme, men det er en annen sak), så for meg fremsto Eau Premiere de første årene jeg hadde den som litt matt og blek.

Men jeg har blitt vant til den, og lært å se på den som et mesterverk i seg selv, og ikke bare en blek skygge. Og på egne ben er det en nydelig hverdagsparfyme, med blomster og litt varme i basen, men uten de skarpe aldehydene som kjennetegner Chanel no 5.

Min flaske er fra 2007, da den var ny. Jeg mener  jeg har lest et sted at den ble endret i 2015 da den ble relansert i ny flaske, og at jeg er heldig som har den gamle versjonen, men jeg klarer ikke å finne tilbake til den artikkelen.

Chanel No. 5 Eau Premiere ~ fragrance review :: Now Smell This (nstperfume.com)

 

Chanel_eau_premiere_2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ariana Grande Cloud. Kjøpte den for noen uker siden og er helt besatt! Den lukter såååå godt! Jeg forstår godt at den er så hypet. Syns ikke den passer på sommeren, men nå utover høsten og vinteren blir den perfekt.

Jeg har ingenting til overs for musikken til Ariana, men jeg elsker flere av parfymene hennes. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

ChiLee skrev (1 time siden):

Åååå, den er fantastisk! 😃

Jeg har på meg escada cherry in Japan i dag.

Ja, jeg elsker den! 🤩 Cherry in Japan er også dødsgod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en tester av Si fra Giorgio Armani (EdP) når jeg ryddet for noen dager siden, og prøvde den i dag. De første ti minuttene syntes jeg den var litt sterk, men jeg likte den. Etter en tjue minutters tid lukta jeg plutselig gammel, svett mann. 😂 Måtte rett og slett vaske den bort, for jeg ble uvel.

(Ene kusina mi har hatt denne som sin signaturduft omtrent siden den kom ut, og den lukter fantastisk på henne! Blir så fascinert over hvordan en parfyme kan lukte så forskjellig på folk. 😅)

 

Edit: får ikke lagt til bilde 🙄

 

Endret av Miss_Sunshine*
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss_Sunshine* skrev (14 minutter siden):

Fant en tester av Si fra Giorgio Armani (EdP) når jeg ryddet for noen dager siden, og prøvde den i dag. De første ti minuttene syntes jeg den var litt sterk, men jeg likte den. Etter en tjue minutters tid lukta jeg plutselig gammel, svett mann. 😂 Måtte rett og slett vaske den bort, for jeg ble uvel.

(Ene kusina mi har hatt denne som sin signaturduft omtrent siden den kom ut, og den lukter fantastisk på henne! Blir så fascinert over hvordan en parfyme kan lukte så forskjellig på folk. 😅)

 

Edit: får ikke lagt til bilde 🙄

 

Isj, det må være noe med Armani sine parfymer. Skjer det samme med My Way. Lukter godt en liten stund, før den endrer seg til nøyaktig det du beskriver. Det rett og slett stinker! Det skjer ikke bare på min hud heller, ei på jobben BADER i denne parfymen, hele rommet stinker lenge etter hu har gått ut derfra. Aldeles grusomt. My Way er et av de verste blindkjøpene jeg har gjort. Takk for tipset om Si, skal holde meg unna denne også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min egen odør, skikkelig svettelukt under armene og i underlivet... Og grusom ånde. Har ikke vasket meg eller skiftet tøy på én uke🙈 Jeg lukter helt jævlig. Godt jeg er alene på hytta.

Anonymkode: 0128b...f82

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...