Gå til innhold

Hvilken parfyme har du på deg i dag?


skruf

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

MissIndependent45 skrev (4 timer siden):

Isj, det må være noe med Armani sine parfymer. Skjer det samme med My Way. Lukter godt en liten stund, før den endrer seg til nøyaktig det du beskriver. Det rett og slett stinker! Det skjer ikke bare på min hud heller, ei på jobben BADER i denne parfymen, hele rommet stinker lenge etter hu har gått ut derfra. Aldeles grusomt. My Way er et av de verste blindkjøpene jeg har gjort. Takk for tipset om Si, skal holde meg unna denne også :) 

Jo, bare hyggelig! 😄

Veldig mange som elsker både Si og My way da, så kan hende at det bare er meg, deg og kollegaen din som lukter som gamle, svette menn med de duftene, ikke vet jeg. 😂

Må bare legge til at jeg elsker Si Passione Èclat, så har iallfall funnet en parfyme fra Armani som jeg liker.😊

Endret av Miss_Sunshine*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo to armer. Så da tester vi ut Tinharé på del andre😄 er en her inne som har snakka så fælt om den så ble nysgjerrig. Så nå har jeg en ny en på ønskelista 🤣🤣

3EFDEB68-7693-4DAD-946B-5520E8EA7DD7.jpeg

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotehøna_21 skrev (2 minutter siden):

Har jo to armer. Så da tester vi ut Tinharé på del andre😄 er en her inne som har snakka så fælt om den så ble nysgjerrig. Så nå har jeg en ny en på ønskelista 🤣🤣

3EFDEB68-7693-4DAD-946B-5520E8EA7DD7.jpeg

Ooops, det er nok meg 🙈😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miss_Sunshine* skrev (45 minutter siden):

Jo, bare hyggelig! 😄

Veldig mange som elsker både Si og My way da, så kan hende at det bare er meg, deg og kollegaen din som lukter som gamle, svette menn med de duftene, ikke vet jeg. 😂

Må bare legge til at jeg elsker Si Passione Èclat, så har iallfall funnet en parfyme fra Armani som jeg liker.😊

Da får jeg prøve å ikke ekskludere alt fra Armani. Takk for tips! :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (20 minutter siden):

Ooops, det er nok meg 🙈😂

Du har inspirert meg og, har bestilt denne også. :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En drittparfyme jeg kjøpte på normal til 50 kr. Vet ikke hva den het, rosa og lilla kork som ligner et blomsterblad 😃

Anonymkode: 1c4d7...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (1 time siden):

Ooops, det er nok meg 🙈😂

Den lukter jo så godt!!🥰🥰 som sagt så er den på ønskelista, så bestiller den vel en gang i fremtiden. Har jo liksom ingen fra før 😂 så takk for tips!😁

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissIndependent45 skrev (10 timer siden):

Du har inspirert meg og, har bestilt denne også. :) 

Så artig! 🤎

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotehøna_21 skrev (9 timer siden):

Den lukter jo så godt!!🥰🥰 som sagt så er den på ønskelista, så bestiller den vel en gang i fremtiden. Har jo liksom ingen fra før 😂 så takk for tips!😁

Jeg kaller den fattigmannsversjonen av Baccarat Rouge 540 😆😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Miss_Sunshine* skrev (19 timer siden):

Fant en tester av Si fra Giorgio Armani (EdP) når jeg ryddet for noen dager siden, og prøvde den i dag. De første ti minuttene syntes jeg den var litt sterk, men jeg likte den. Etter en tjue minutters tid lukta jeg plutselig gammel, svett mann. 😂 Måtte rett og slett vaske den bort, for jeg ble uvel.

(Ene kusina mi har hatt denne som sin signaturduft omtrent siden den kom ut, og den lukter fantastisk på henne! Blir så fascinert over hvordan en parfyme kan lukte så forskjellig på folk. 😅)

 

Edit: får ikke lagt til bilde 🙄

 

jeg vet ikke om det egentlig stemmer at parfyme lukter forskjellig på folk. Ihvertfall ikke på en måte du ikke kan gjøre noe med.

Jeg tror en grunn kan være at du kjenner på den i forskjellige faser av duftens utvikling på huden. Husker jeg pleide å at tenke at YSL Rive Gauche luktet skrekkelig på meg, og nydelig på venninnen min, men jeg tror det er fordi den åpner ganske voldsomt med aldehyder, som jeg ikke liker så godt, og den fasen kjente jeg bare på meg selv, mens venninnen traff jeg først når hun hadde hatt den på en stund.

En annen grunn kan være om huden er tørr eller ikke, eller din huds ph, men dette kan man gjøre noe med:

https://colognoisseur.com/perfume-mythbusters-skin-chemistry/

https://julesandvetiver.com/blogs/news/why-perfume-smells-different

https://www.thefragranceshop.co.uk/blog/2021/03/why-does-fragrance-smell-different-on-everyone/

Det med at parfyme lukter forskjellig fra person til person pga "kjemi"er visstnok en myte Chanel greidde å selge inn for å verne om Chanel no 5 sitt image som unik og eksklusiv, selv om den nådde ut til massene da millioner av amerikanske soldater kjøpte med seg en flaske til kona før de reiste hjem fra Europa etter andre verdenskrig.

Jeg har ihvertfall gitt endel parfymer en ny sjanse etter at det gikk opp for meg at myten ikke stemmer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucille skrev (1 time siden):

jeg vet ikke om det egentlig stemmer at parfyme lukter forskjellig på folk. Ihvertfall ikke på en måte du ikke kan gjøre noe med.

Jeg tror en grunn kan være at du kjenner på den i forskjellige faser av duftens utvikling på huden. Husker jeg pleide å at tenke at YSL Rive Gauche luktet skrekkelig på meg, og nydelig på venninnen min, men jeg tror det er fordi den åpner ganske voldsomt med aldehyder, som jeg ikke liker så godt, og den fasen kjente jeg bare på meg selv, mens venninnen traff jeg først når hun hadde hatt den på en stund.

En annen grunn kan være om huden er tørr eller ikke, eller din huds ph, men dette kan man gjøre noe med:

https://colognoisseur.com/perfume-mythbusters-skin-chemistry/

https://julesandvetiver.com/blogs/news/why-perfume-smells-different

https://www.thefragranceshop.co.uk/blog/2021/03/why-does-fragrance-smell-different-on-everyone/

Det med at parfyme lukter forskjellig fra person til person pga "kjemi"er visstnok en myte Chanel greidde å selge inn for å verne om Chanel no 5 sitt image som unik og eksklusiv, selv om den nådde ut til massene da millioner av amerikanske soldater kjøpte med seg en flaske til kona før de reiste hjem fra Europa etter andre verdenskrig.

Jeg har ihvertfall gitt endel parfymer en ny sjanse etter at det gikk opp for meg at myten ikke stemmer.

 

Hm... takk! :) Da skal jeg ikke lenger være sjenert for å spørre når det går ei forbi som lukter godt. Problemet for meg, er at såpass mange parfymer endrer seg så drastisk etter første fase. My Way og La Vie Est Belle er to klassiske eksempler. De lukter i utgangspunktet godt, men utvikler seg til noe som rett og slett stinker helt for jævlig. Synd, siden jeg har mange andre parfymer som bevarer den originale lukten hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4711 Acqua Colonia Peony & Sandalwood. Når man er interessert i parfyme og tilfeldigvis befinner seg i Köln, så må man innom huset der den originale 4711 ble til. Det er parfymeri på gateplan, hvor man kan kjøpe både den originale og andre av deres egne parfymer. Peony & Sandalwood var visst ganske ny da jeg var der, og jeg fant den ikke på Fragrantica da jeg sjekket, men den er ikke så verst. En litt my blomsterduft med tre i basen. Og siden det er en Eau de Cologne sitter den ikke så lenge, men det er moro så lenge det varer. 

Acqua Colonia Peony & Sandalwood by 4711 » Reviews & Perfume Facts

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...