Gå til innhold

Hvilken parfyme har du på deg i dag?


skruf

Anbefalte innlegg

Narciso, fordi jeg har begynt på den nyeste Cormoran Strike-boka og Robin har på seg denne 🤍 den setter meg i riktig stemning. 
 

 

BF408C50-70A3-42E0-8C91-ADD724FD8048.jpeg

Anonymkode: 23e34...174

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Idag har jeg på meg Cartier's Baiser Vole - det nærmeste jeg kommer en signaturduft. Dette er min absolutt mest brukte parfyme, året rundt. Den er litt grønn, men med litt sødme og litt krydrete, og litt blomster. Nydelig balanse, myk og litt forsiktig, men med karakter. Elsker den!

Baiser Vole Cartier perfume - a fragrance for women 2011 (fragrantica.com)

Omtalen hos Bois de Jasmin: Cartier Baiser Vole : Fragrance Review - Bois de Jasmin

Omtale hos Now Smell This, som fikk meg til å kjøpe den i sin tid:

"The opening is green leaves and stems, slightly bitter, brightened with citrus. The lily comes on with a whoosh, but don't let it fool you: the richness softens to a whisper quickly. It takes on a bit of a spicy edge as it dries down, and the green fades a degree or two; for most of the duration, it smells like a lily-esque cosmetic powder, still tinged with green, not quite so sweet and round as Love, Chloé. The dry down is pale and musky and ever-so-slightly earthy, and while it's far from skanky, it isn't so über-clean as some.

I like it. It's said to be geared towards a young market (or at least, younger, and I guess Cartier's fragrance audience is probably not all that young to begin with), but it's not unsophisticated, nor is it candied, or bland, or boring. It's quirkier than Calvin Klein's neo-lily, Beauty, and the bottle, fashioned after a Cartier cigarette lighter, looks to be (I have not yet seen it in person) supremely covetable."

 

Baiser Vole Cartier for women

Endret av Lucille
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

andioop777 skrev (13 minutter siden):

La Belle - Jean Paul Gaultier

Jean Paul Gaultier - La Belle Eau De Parfum Spray 30ml/1oz (F) - Parfyme |  Free Worldwide Shipping | Strawberrynet NO

Kjøpte denne selv nettopp. Ble for søt for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissIndependent45 skrev (20 minutter siden):

Kjøpte denne selv nettopp. Ble for søt for meg. :)

Jeg er kjempeglad i veldig søte dufter, så den passet perfekt for meg! Synd at den var for søt for deg :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

andioop777 skrev (3 minutter siden):

Jeg er kjempeglad i veldig søte dufter, så den passet perfekt for meg! Synd at den var for søt for deg :(

Ja, jeg tok en sjanse på å bestille på nett, siden jeg elsker den originale JPG. Men sånn går det noen ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

andioop777 skrev (5 minutter siden):

Jeg er kjempeglad i veldig søte dufter, så den passet perfekt for meg! Synd at den var for søt for deg :(

Luktet på Lolitaland fra Lolita Lempicka? Rett i samme gata. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissIndependent45 skrev (2 timer siden):

Luktet på Lolitaland fra Lolita Lempicka? Rett i samme gata. :) 

Tror jeg har luktet på en parfyme fra Lempicka, men jeg er ikke helt sikker på hvilken jeg luktet på. Skal ta meg en tur i morgen og se om jeg finner Lolitaland. Takk for anbefalingen :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...