Gå til innhold

Fru Blå og krabaten

Fru Blå

Anbefalte innlegg

Så koselig å lese at du har det godt og smertefritt for tiden!

Og har hatt trivelig og hjelpsomt besøk! Alltid bra det!

Jeg har det desverre travelt nå,men stikker innom ved neste anledning vettu!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Cr@sh og Skytte! :vinke:

Tirsdag var jeg til behandling hos Manuellterapeuten. Som sist gang ble jeg stiv og støl i bekkenet etterpå, men jeg føler meg litt bedre i dag.

Onsdag var jeg til legen som jeg synes ikke har alt for god tid til samtale, men er ellers grei å snakke med. Jeg har jo også vært i gjennom dette en gang før, så jeg har ikke så veldig behov for så mye mer. Men hadde jeg vært førstegangs gravid ville det nok vært noe annet.

Han tok for gitt at jeg ville ha ny sykemelding, så jeg er veldig glad for at jeg ikke måtte syte å klage for å få den forlenget.

Alt så bra ut men jeg begynner å få noe vann i kroppen så han skrev ødem 1. Han nevnte også at det var lurt å ta av gifteringen i tide så de slippet å måtte klippe den av. :sjokkbla: Så jeg må vel finne meg et smykke jeg kan henge den i snart.. :ler:

Etter å ha vært hos legen tok jeg bussen hjem. Da jeg kom til inngangsdøra oppdaget jeg at jeg hadde jo ikke husnøkkelen. Det var nemlig mannen som låste døra når vi dro ut.. :murvegg:

Jeg ringte mannen og ble enig om at jeg skulle hente Marielle i barnehagen først, så skulle han kjøre oss hjem og låse opp døra... Så det ble bare to timer i barnehagen på henne den dagen, men det var liksågreit siden vi fikk besøk av søstra mi og gutten kl.13.

I natt sov både jeg og mannen urolig. Jeg våknet kl. 2:30 av at jeg var både sulten og tørst, så jeg måtte opp og spise. Marielle bruker å komme inn til oss om natta, og hun oppdaget plutselig at jeg ikke var der. Hun begynte å rope på meg og vekket dermed mannen også. Han fikk ikke sove noe særlig etter dette, selv om han prøvde å sove både i stua og på Marielle sitt rom. Til slutt kom han tilbake å la seg inne hos oss hvor han sovnet til slutt.

Etter en så urolig natt tror jeg at jeg må hvile en times tid i dag, bare det ikke ødelegger for innsovingen i kveld..

Nå skal jeg ringe trygdekontoret som enda ikke har kunnet utbetale sykepenger pga. en treig arbeidsgiver. :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Huff..slitsomt med sånne netter hvor det bare blir tull og surr med sovingen...FÅr håpe det bare var et engangstilfelle!

Og ordna det seg med sykepengene? Utrolig irriterende når man ikke får de...Man behøver jo liksom penger da..!!

Håper dere får ei kjempefin helg nå værtfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skytte!

I natt har vi sovet godt alle sammen. :)

Sykepengene er ikke i orden enda, men jeg regner med de får fikset det over helgen. Heldigvis går det akkurart rundt med boligutgiftene som skal betales 1 april. Men det er irriterende at man skal måtte ringe å mase på ukesvis for at de skal få i orden noe som burde gå automatisk.

I dag har Marielle fri fra barnehagen. Så jeg må vel finne på noe med henne i dag.

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cr@sh:

Jeg og jenta mi har bare vært hjemme i helga. Mannen har mye å gjøre på jobben for tiden, så vi ser ikke så mye til han. Snart skal vi ta oss en tur ut i det fine været, det tror jeg vi trenger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg "kaktus" i halsen.. Jeg hostet i natt så det var vanskelig å få sove. Mannen har sovet enda mindre enn meg, så jeg misunner ikke han dagen på jobb i dag.

Det hjalp ikke heller at Marielle ville opp kl.6 å se på barnetv, så jeg tok dyna med meg i stua og sovnet der mens hun så på TV.

I dag skal jeg ikke gjøre så mye tror jeg.. rydde litt i huset og kanskje sitte ut på terassen i sola og lese krim av Mary Higgins Clark. :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff..søvnmangel er så slitsomt....Får håpe du ikke blir værr i halsen og at dere får sove godt alle sammen inatt!

Ha ei fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke så mye bedre med søvnen til oss i natt heller.

Mannen fikk ikke sove uansett hvor mye han prøvde, og det hjalp lite at jeg lå og hostet i tillegg. Til slutt måtte bare jeg gå å legge meg inne hos jenta vår, der sovnet i allefall jeg.

Vet ikke hvor mye mannen fikk sove etterpå, men han måtte dra en time senere på jobb så han fikk hvilt seg mer ut.

Dermed ble det for sent å sende Marielle i barnehagen, så hun er hjemme.

Jeg måtte bare avbestille timen hos manuellterapeauten i dag, men jeg er jo ikke helt i toppform så da er det kanskje likesågreit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Ikke helt ideelle forhold i den Blå heimen hører jeg..huff,lite søvn og halsvondt er skikkelig pyton..Får virkelig håpe det drar seg til nå og at dere får ei skikkelig fin og koselig helg sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leanora: Det går bare bra med meg og magen. :) Vi blir jo større for hver uke, så jeg føler at tiden går veldig raskt framover nå. Krabaten i magen sørger også for at jeg ikke glemmer han, for han lager liv gjennom hele dagen. :hjerte:

Skytte: Det går mye bedre med oss nå! :) Mannen har roet seg noen hakk med jobben, og vi sover gjennom hele natta.

Nå må jeg ordne meg ferdig, for jeg og Marielle skal dra en tur til byen.

Det blir nok lite aktivitet her i påska, men jeg klarer vel ikke å holde meg helt unna.

HA EN RIKTIG

GOD PÅSKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten oppdatering:

I dag fikk vi besøk av min svigerbror, han er 14 år og skal være hos oss fram til søndag. Det er veldig kjekkt for Marielle, for han er veldig flink til å ta seg av henne. Nå sitter de å ser på Charlie og sjokoladefabrikken og koser seg med chips og sjokolade. ;)

Mannen er fremdeles på jobb, men får påskeferie han også i kveld. Da får han sendt inn innleveringen han har jobbet på spreng med i det siste. Det gleder både han og jeg meg til! :)

Jeg begynner å merke at jeg har kommet over halveis i svangerskapet. Hånden min dovner bort når jeg snakker i telefonen, og fingrene er stive og hovne om natta. Tror jeg får like mye vann i kroppen denne gangen som sist. Bekkenet begynner også å verke mer, men det kommer nok av litt for mye påskerengjøring..

Men jeg skal ikke klage for mye, man må jo regne med litt symptomer når man er gravid.

Fikk også en koselig nyhet i dag om at svogeren min og kona er gravid igjen. De har en gutt fra før på snart 1 1/2 år, og venter nå i november. Morsomt når søskenbarnene blir jevngamle, det kan de få stor glede av i oppveksten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!

Så koselig med påskeferie,besøk og flere familiemedlemmer!! Det var mye gode nyheter på en gang!

Men kjipt med den bortdovningen og vondtene da...Noe må det liksom være..

Må bare tenke på det herlige resultatet!

Håper dere koser dere masse nå! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...