Gå til innhold

Fru Blå og krabaten

Fru Blå

Anbefalte innlegg

Heia!!

Koselig at du er innom! Mer som dere får gjort en hel masse greier hver dag! Flinkinger! Men det er bra du er flink til å ta pauser inni mellom!

Så spennende for mannen med intervju! *krysse fingrene*

Håper du får det koselig med svigermor på besøk! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Her går dagene fortsatt raskt framover.

24 mai: Hadde jeg kontroll hos legen.

Alt så bra ut på kontrollen. Krabaten hadde lagt seg med hodet ned, men det har ikke festet seg enda. Neste kontroll blir 8/6, og etter det blir det kontroll hver 14 dag.

Kl. 13 fikk jeg besøk av kusina mi, som hadde med ullsokker til Marielle og babyen. Og et kjempefint smykke som hun hadde laget til Marielle i forsinket bursdagsgave.

25 mai:

Var vi bedt på grilling hos en arbeidskollega av mannen, som avslutning før de skal flytte.

Etterpå dro vi til mannen sitt søskenbarn, hvor svigermor satt og ventet på oss. Hun kom nemlig med flyet fra Stavanger mens vi var på grillfesten.

Hun hadde med to store bager med babytøy og en flott papaplytrille som vi har fått hos søstra mi som også bor i Stavanger.

26 mai:

Mannen var på jobb, mens Marielle, svigermor og jeg bare var hjemme å koste oss.

Svigermor var mye ute på lekeplassen med Marielle, mens jeg fikk ryddet i huset og bakte en deilig kokoskake som jeg ble fristet med på frokost tv.

Senere på dagen kom søstra mi og gutten på besøk. De ble hentet av svogeren min som først fikk seg middag og deilig kokoskake med jordbær på toppen. :)

Lørdag:

Det ble kjempefint vær, så vi dro tidlig på dagen til ei strand på Lade.

Etterpå skulle vi spise middag på kinaresturant, men der var det fullt av noe som så ut som et brudefølge, så det ble O'martins på oss i stedet.

Til slutt var vi på shopping på City Syd, så det ble ganske sent før vi kom oss hjem.

Søndag:

Søskenbarnet til mannen med kone og barn hadde lyst å komme på besøk, så de ble invitert på grilling kl. 14.

Jeg laget sataygrillspyd av svinekjøtt og hjemmelaget potetsalat. Med pølser og mye tilbehør, så ble det en veldig vellykket middag.

Resten av dagen orket jeg ikke å gjøre så mye..

Mandag:

Mannen og Marielle dro på jobb og i barnehage. Marielle har fjæralavo de tre første dagene denne uka, noe som hun synes er kjempemorro.

Svigermor dro tilbake til Stavanger kl. 10, så det ble en veldig rolig for meg resten av dagen.

Noe jeg tydeligvis trengte, for jeg ble bare liggende helt utslitt foran TVen mer eller mindre helt fram til jeg måtte sette på middagen.

I dag skal jeg også ta det med ro, men må egentlig ta meg en tur til Trygdekonoret med sykemeldingen min. Jeg tørr nemlig ikke sende den i posten, for da risikerer jeg bare at de roter den bort igjen.

Jeg måtte forresten ringe de i dag også, fordi jeg ikke har fått pengene mine på konto enda. Men det var heldigvis sendt i går, så da har jeg de kanskje i morgen.

Det har nok blitt litt for mye på meg i det siste, noe jeg har fått merke med mer kynnere. Heldigvis blir det mer rolig nå når svigermor har dratt, så jeg regner med å ta meg en rolig uke framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi så mye dere har styra med! Masse besøk og koselige sammenkomster med god mat! Det er trivelig men veldig slitsomt...

Bra du skal ha ei rolig uke nå!

Og fint å høre at kontrollen var bra! Intet er bedre enn det!

Vi har jammen meg ikke lenge igjen nå!

Og dere har det meste i boks? Hørtes t som klær ikke blir noe problem værtfall! Kjekt å få arve og låne altså!

Slapp av og kos deg masse denne uka! Det fortjener du!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest cecilia

Må si jeg er imponert!

Heldig du som har overskudd til så mye hvertfall :)

Du hadde hvertfall fortjent den slapp-av-dagen.

Ha en fin-fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! :)

Koselig å se meldingene deres når jeg kommer innom her. Desverre er ikke dagboka min største prioritering om dagen, selv om jeg egentlig har mange rolige dager. Jeg har ikke den samme energien og ork til å sette meg ned å skrive. Men det kan jo snu seg etterhvert.

Mannen var den heldige vinner av helgeopphold på den råflotte hytta til jobben hans i pinsa. Så der var vi fra fredag til mandag.

Hytta som var mer som et hus, hadde serverdigheter som flatskjerm med parabol, badstue, to bad og sengeplass til 18 personer. Båt og fiskeutstyr mm.

Heldigvis hadde vi med oss søstra mi sin familie, ellers hadde det blitt for stort for oss. Været var ikke det beste, men det ble litt grilling, kort turgåing og mye avslapning. :) Vi kjørte også til sverige en av dagene, men jeg syntes konsumet ikke hadde det mest imponerende utvalget etter min smak.

I går var jeg på kontroll hos legen, som jeg skal til hver 14 dag framover.

Hodet hadde festet seg, så det er jo veldig bra. Men jeg synes det er litt tidlig siden jeg har vært gravid før?

Nå skjønner jeg hvorfor jeg har hatt en del press og "murring" nederst i magen i det siste. Jeg har en del kynnere også, men det hadde jeg i forrige svangerskap også.

Legen kommenterte magen min når jeg kom inn. Senere sa han at vekten hadde steget bra, og jeg måtte være forsiktig med å legge på meg så mye nå på slutten. For det vil ikke være like lett å ta det av meg denne gangen. Jeg føler ikke at jeg har lagt så mye på meg enda, 15 kg pluss, men er glad han sa i fra, så jeg kan være mer forsiktig med spesiellt sjokoladen jeg går å småspiser på om dagene.

Ellers så alt veldig bra ut, så jeg synes jeg har hatt et lett svangerskap fram til nå.

I dag har Marielle fri fra barnehagen, så jeg regner med det blir en del utetid på lekeplassen i dag.

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at alt er bra. Godt med så jevnlige kontroller nå... :Nikke:

Syntes ikke du har lagt på deg mye jeg... Men hvor lenge er det igjen til termin nå? ( :rodme: greier visst ikke følge helt med på alle jeg... ) Sikkert greit om det ikke blir 10 kg til liksom...

Skal det være vanskelige å ta av seg kiloene når man føder for andre gang? :klø:

Ha en god helg... og kos deg med Marielle i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Godt å høre at du koser deg og at kontrollen var bra! Grei han sier ifra,men 15 kg må man vel regne med..?Er nå så individuelt tror jeg!

Kjekk pinse dere fikk da :sjarmor: Koselig å komme seg bort litt!

Håper dere får ei fin helg også nå da! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jau, her har tiden flydd mens jeg var borte... Det blir jo bare lengre og lengre tid i mellom besøkene mine.. :sjenert:

Takk for du reddet meg fra side 2 skytte! ;)

I dag var jeg på nok en kontroll hos legen. Alt så fint ut og jeg fikk ros av legen at jeg bare hadde lagt på meg 1 kilo fra sist gang! :klappe: Nå hadde jeg visst nok god margin å gå på. :ler:

Jeg klaget litt over kynnerne jeg har vært plaget med i det siste. Forrige torsdags kveld måtte jeg ligge en time på sofaen med vonde kynnere som kom bare jeg beveget meg litt. Men heldigvis forsvant de helt etterpå. Har vært plaget med en del kynnere etterpå også, men ingen vonde.

Legen sa at jeg måtte ta det med ro hvis jeg var mye plaget, ellers er det jo ikke så mye mer å gjøre med det.

Bare det ikke setter i gang en fødsel, så er det vel bare bra med kynnerne.

Mandag bestillte jeg litt babytøy i nyfødt str. og kjørepose på laredoute.no, de har nemlig salg nå. Jeg hadde også veldig lyst på de soveposene de selger, men jeg tror vi får klare oss med den dyna vi har.

I går ringte svigermor og var ganske oppglødd. Sønnen og kona som venter barn i november, hadde nemlig vært på ultralyd og sett at de får eneggede tvillinger! :) Ikke rart hun hadde vært så kvalm i begynnelsen av svangerskapet. Kjempe koselig og morsomt å høre! :) De har en gutt på 2 år fra før, og får nå to gutter til. Jeg kan tenke meg at det blir travelt i begynnelsen for de..

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra alt sto bra til på kontroll!!

Og morsomt med tvillinger da! Blir nok temmelig travelt oioioi...men så er det nok utrolig herlig også!

Ha ei fin StHanshelg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Nå er jeg 34 + 2 og selv om jeg begynner å bli tung og lei av å være gravid, føler jeg meg ikke helt klar til fødselen enda. Jeg må først vite at vi har alt av utstyr i hus og gjort klart. Jeg må vel snart også begynne å tenke på hva jeg skal ha med i den berømte sykehusbagen.

I helgen var vi på Ikea og kjøpte en hvit fin sprinkelseng til babyen, et lite pcbord til Marielle og en rosa kontorstol til. :)

Vi har nemlig kjøpt oss ny Dell PC med 19 tommer flatskjerm, så da kunne Marielle få den 8 år gamle (museums) PCen vår på rommet sitt.

Mannen har koblet opp tråløst nettverk så hun har fått internet på rommet sitt også.

Det er utrolig deilig å bli kvitt den gamle linuxpcen, og mannen har lagt inn windows 98 til Marielle, så nå kan hun lett bruke spill og lære seg det grunnleggende på pcen.

I dag har jeg og Marielle vært ute på lekeplassen mesteparten av dagen. Marielle lekte med barna i sola, mens jeg koste meg med en spennende bok av Henning Mankell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...