Gå til innhold

PAI-tråden

Marimba

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting til, om dere vet og har lyst å svare; hvilepuls virker vel også inn i beregningen av fitnessalder. Men jeg skjønner ikke hvor appen henter denne fra? Resting heart rate er hos meg på 55, men vet jeg har mye lavere hvilepuls enn det. Er 55 da det laveste som har vært registrert i en økt hos meg? Hvis det er det eneste pulsdata appen henter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omnidomni skrev (9 timer siden):

Lurer på en ting til, om dere vet og har lyst å svare; hvilepuls virker vel også inn i beregningen av fitnessalder. Men jeg skjønner ikke hvor appen henter denne fra? Resting heart rate er hos meg på 55, men vet jeg har mye lavere hvilepuls enn det. Er 55 da det laveste som har vært registrert i en økt hos meg? Hvis det er det eneste pulsdata appen henter?

Hos meg henter den fra Apple health, så hvilepulsen varierer mellom 43 og 55 fra dag til dag. Ser samme i Pai appen som i Apple health, men i Apple health kan jeg se trender tilbake i tid, det kan jeg ikke i pai. Vet ikke hvordan det er med andre klokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnidomni skrev (11 timer siden):

Marimba skrev (2 timer siden):

Hos meg henter den fra Apple health, så hvilepulsen varierer mellom 43 og 55 fra dag til dag. Ser samme i Pai appen som i Apple health, men i Apple health kan jeg se trender tilbake i tid, det kan jeg ikke i pai. Vet ikke hvordan det er med andre klokker.

Den hentes fra Polar sitt system også, det er ingen sted å skrive dette inn i PAI-appen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandum.PT skrev (11 timer siden):

Den hentes fra Polar sitt system også, det er ingen sted å skrive dette inn i PAI-appen.

Takk for svar. Skjønner likevel ikke. Tenkte at hvilepuls var det laveste pulsen lå på i løpet av døgnet. Hos meg er den nede i 35 om natten. Har også telt den til 39 på kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnidomni skrev (1 time siden):

Takk for svar. Skjønner likevel ikke. Tenkte at hvilepuls var det laveste pulsen lå på i løpet av døgnet. Hos meg er den nede i 35 om natten. Har også telt den til 39 på kvelden. 

Jeg trodde hvilepuls var gjennomsnitt av pulsen når man er i ro, eller hviler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnidomni skrev (8 timer siden):

Tror de fleste definerer hvilepuls slik som Marimba. Altså ikke den laveste i løpet av et døgn, slik som på natten når man sover, men heller den laveste når man er våken og i hvile. Det vil nok variere fra produsent til produsent hvordan de beregner og oppdaterer hvilepuls over tid.

Hvis du føler den er veldig mye for høy og åpenbart feil ville jeg kontaktet support hos leverandør. Det er jo mulig du faktisk må skrive den inn manuelt også? På klokka mener jeg? Tror jeg må det på Polar når jeg tenker meg nøye om...

Kan ta feil, husker ikke helt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sandum.PT skrev (16 timer siden):

Tror de fleste definerer hvilepuls slik som Marimba. Altså ikke den laveste i løpet av et døgn, slik som på natten når man sover, men heller den laveste når man er våken og i hvile. Det vil nok variere fra produsent til produsent hvordan de beregner og oppdaterer hvilepuls over tid.

Hvis du føler den er veldig mye for høy og åpenbart feil ville jeg kontaktet support hos leverandør. Det er jo mulig du faktisk må skrive den inn manuelt også? På klokka mener jeg? Tror jeg må det på Polar når jeg tenker meg nøye om...

Kan ta feil, husker ikke helt!

Jeg kan sjekke i polar appen. Men det er ikke veldig viktig for meg, mest nysgjerrig egentlig. Takk for svar igjen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnidomni skrev (13 timer siden):

Jeg kan sjekke i polar appen. Men det er ikke veldig viktig for meg, mest nysgjerrig egentlig. Takk for svar igjen😅

Tror faktisk du ikke finner det i appen, men må inn i menyen på klokka! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Garmin. Du kan få den til å snakke med PAI via Apple Health på iPhone. Funker gull det, sanker PAI hele dagen 👍

Anonymkode: 76eca...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fasinerende å bruke Pai til å se at formen blir bedre. Har en joggerunde som har gitt meg max pai på en dag, men nå gjør den ikke det lengre. Surt og bra på samme tid det der 😛 

På mandag går fitnessalderen min med til 24. Det betyr at under 25 målet mitt er nådd. Da gjenstår det bare å komme under 20, og holde den der... Mange som har opplevd at fitnessalderen går veldig opp igjen?"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimba skrev (23 timer siden):

Det er fasinerende å bruke Pai til å se at formen blir bedre. Har en joggerunde som har gitt meg max pai på en dag, men nå gjør den ikke det lengre. Surt og bra på samme tid det der 😛 

På mandag går fitnessalderen min med til 24. Det betyr at under 25 målet mitt er nådd. Da gjenstår det bare å komme under 20, og holde den der... Mange som har opplevd at fitnessalderen går veldig opp igjen?"

Har vært tobarnsfar i seks uker nå og ikke klart å prioritere høyintensive økter. Trenden i grafen for fitnessalder har sluttet å gå nedover, men den spår ingen oppgang. Den ligger stabilt på samme alder ut oktober 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandum.PT skrev (På 31.7.2021 den 15.42):

Har vært tobarnsfar i seks uker nå og ikke klart å prioritere høyintensive økter. Trenden i grafen for fitnessalder har sluttet å gå nedover, men den spår ingen oppgang. Den ligger stabilt på samme alder ut oktober 🙂

Da skal det litt til at den begynner å gå opp.

I dag har jeg tjent 27 pai på 20 min hopping på trampolina med ungene. Fulgte et treningsprogram jeg fant på nettet og hoppet litt organisert, og jammen fikk det opp pulsen! At jeg ikke har kommet på det tidligere i sommer altså. Ungene var hvertfall knallfornøyde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimba skrev (13 minutter siden):

Da skal det litt til at den begynner å gå opp.

I dag har jeg tjent 27 pai på 20 min hopping på trampolina med ungene. Fulgte et treningsprogram jeg fant på nettet og hoppet litt organisert, og jammen fikk det opp pulsen! At jeg ikke har kommet på det tidligere i sommer altså. Ungene var hvertfall knallfornøyde. 

Skal ikke undervurdere trampoline nei! 😀👍

Selv tjente jeg inn 31 PAI på skogsløping i dag, deilig å få opp pulsen igjen etter et så langt avbrekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marimba skrev (På 30.7.2021 den 15.48):

Hva er max pai på en dag? Selv har jeg vært på ferie noen dager, uten mulighet til å tjene pai. Så må jobbe hardt noen dager nå for å holde gjennomsnittet over 100😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnidomni skrev (8 minutter siden):

Hva er max pai på en dag? Selv har jeg vært på ferie noen dager, uten mulighet til å tjene pai. Så må jobbe hardt noen dager nå for å holde gjennomsnittet over 100😅

Kan ikke få mer enn 75 pai på en dag😊

Anonymkode: 23383...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnidomni skrev (10 timer siden):

Én lengre tur nå, så skal du se at du fyker opp igjen. Du får flere PAI per økt om du ikke har trent på en stund. Dette fordi helseeffekten av å gå fra inaktiv til aktiv er større enn fra aktiv til veldig aktiv 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sandum.PT skrev (1 time siden):

Én lengre tur nå, så skal du se at du fyker opp igjen. Du får flere PAI per økt om du ikke har trent på en stund. Dette fordi helseeffekten av å gå fra inaktiv til aktiv er større enn fra aktiv til veldig aktiv 👍

Ja, ser det. Tok samme runde to dager på rad nå. Sykling først og litt jogging etterpå. Samme løype. 10 mer pai første dag. Ganske motiverende denne appen, liker ikke å ligge under 100😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnidomni skrev (3 minutter siden):

Ja, ser det. Tok samme runde to dager på rad nå. Sykling først og litt jogging etterpå. Samme løype. 10 mer pai første dag. Ganske motiverende denne appen, liker ikke å ligge under 100😅

Beste treningsappen jeg har prøvd faktisk. Har fått meg helt bort fra at trening må være så sabla "optimalt" hele tiden, noe som er en tankegang jeg har slitt med. Bare å ligge over 100 PAI og jeg vet at i alle fall helseeffektene er på plass 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en tre-timers hardøkt på sykkel i går, men nå vil ikke polar-appen synke med pai-appen. Litt krise, regner med jeg hadde hatt full opptjening og. Noen råd? Har hendt det har vært treigt tidligere og, men aldri tatt så lang tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig skuffende tråd for folk på jakt etter gode paioppskrifter. 

Anonymkode: 43755...ee9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...