Gå til innhold

PAI-tråden


Marimba

Anbefalte innlegg

Holymoly…. Jeg er 46 år, nitrist.. har hatt et par tøffe år, men siste 3-4 mnd har jeg nesten ikke rørt meg. Tidligere gikk jeg flere turer i uka, trente spinning, pulsstep og styrke.. det går jaggu fort nedover! 

Nå skal jeg snu, dette går ikke!! Lastet ned appen i går, så har lest tråden for tips. Måtte dette hjelpe på motivasjon 😍

F5D36284-DD36-4329-882E-200943299561.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sunnfriskogpositiv skrev (2 minutter siden):

Holymoly…. Jeg er 46 år, nitrist.. har hatt et par tøffe år, men siste 3-4 mnd har jeg nesten ikke rørt meg. Tidligere gikk jeg flere turer i uka, trente spinning, pulsstep og styrke.. det går jaggu fort nedover! 

Nå skal jeg snu, dette går ikke!! Lastet ned appen i går, så har lest tråden for tips. Måtte dette hjelpe på motivasjon 😍

F5D36284-DD36-4329-882E-200943299561.jpeg

lykke til! 👏👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat vært ute på tur med ungene i pulk. Tenkte bikkja kunne dra de alene, men i oppoverbakkene måtte jeg dra både bikkja og ungene... Jaja, 37 pai ble det av det hvertfall😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig kommet meg under 20, er 40 år😊. Men hvorfor er ikke min fitnessalder very good, bare good? Kan jeg ikke få til det?

Screenshot_20211230-162845_PAI Health.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnidomni skrev (1 time siden):

Har endelig kommet meg under 20, er 40 år😊. Men hvorfor er ikke min fitnessalder very good, bare good? Kan jeg ikke få til det?

Screenshot_20211230-162845_PAI Health.jpg

Min er også der på appen, men inne på nett er den enda et hakk til høyere og excellent. Så sjekk der. Jeg googler pai Health login for å finne den. 

EE6BE46E-2450-4B03-B094-98DB558BB2DC.thumb.png.a04b507410e85c3ac22d6140d8de0e20.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine treningsmål i år: bli litt mindre opphengt i pai og litt mer fokusert i på feks yoga og styrketrening. 

Så:

Minst 100 pai alltid.

Klare 15 strake armhevinger uten pause

Løpe 1mil på 60 minutter

15 minutter yoga hver dag. 

 

Har noen her noen pairelaterte treningsmål for 2022?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimba skrev (På 1.1.2022 den 14.07):

Mine treningsmål i år: bli litt mindre opphengt i pai og litt mer fokusert i på feks yoga og styrketrening. 

Så:

Minst 100 pai alltid.

Klare 15 strake armhevinger uten pause

Løpe 1mil på 60 minutter

15 minutter yoga hver dag. 

 

Har noen her noen pairelaterte treningsmål for 2022?

For noen fine mål for 2022. 
 

Her har det vært en lang pause uten fokus på pai. Men målet for 2022 må være 

 

Alltid over 150 i PAI

Jogge 3 ganger i uken

Streching eller styrke  3 ganger i uken. 
 

Merker at ryggen trenger mer fokus etter en litt stillesittende jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Holder på å trene meg opp etter lengre avbrudd pga forkjølelse/korona. Men så gjør PAI appen dette med meg🤯. Aktiviteten ligger der, men den beregner ikke PAI. Hvorfor? Noen flere som opplever dette

image.thumb.png.b84ab0d0e6fc0caa06213f15cc24877b.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som benytter pai, hvordan fungerer fitbit versa 3, fitbit sense, og garmin venu SQ mot appen. Jeg har Huawei sin klokke nå, men den snakker ikke med pai, selv om den måler puls og alt som trengs, og jeg er utrolig fornøyd med den klokka, og vil gjerne ha en lik utforming. 

Har også smalt håndledd, så den kan ikke være så stor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnidomni skrev (1 time siden):

Holder på å trene meg opp etter lengre avbrudd pga forkjølelse/korona. Men så gjør PAI appen dette med meg🤯. Aktiviteten ligger der, men den beregner ikke PAI. Hvorfor? Noen flere som opplever dette

image.thumb.png.b84ab0d0e6fc0caa06213f15cc24877b.png

Ja. Ingen PAI utregnet i dag, får satse på de får ordnet det snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosi skrev (1 time siden):

Ja. Ingen PAI utregnet i dag, får satse på de får ordnet det snart. 

 

Omnidomni skrev (2 timer siden):

Holder på å trene meg opp etter lengre avbrudd pga forkjølelse/korona. Men så gjør PAI appen dette med meg🤯. Aktiviteten ligger der, men den beregner ikke PAI. Hvorfor? Noen flere som opplever dette

image.thumb.png.b84ab0d0e6fc0caa06213f15cc24877b.png

 

 

Så rart og irriterende (!). Appen har funket hos meg i både nå og tidligere i ettermiddag. Prøvd å logge inn og ut?

 

 

smilo skrev (1 time siden):

Dere som benytter pai, hvordan fungerer fitbit versa 3, fitbit sense, og garmin venu SQ mot appen. Jeg har Huawei sin klokke nå, men den snakker ikke med pai, selv om den måler puls og alt som trengs, og jeg er utrolig fornøyd med den klokka, og vil gjerne ha en lik utforming. 

Har også smalt håndledd, så den kan ikke være så stor

Vet dessverre ikke, bruker Apple watch og er veldig fornøyd med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri prøvd å trene etter PAI før, men er nysgjerrig på det og vurderer og starte. Men jeg har Garmin aktivitetsklokke og har skjønt at Garmin og Pai ikke snakker sammen. Er det noen her som bruker Apple health eller andre apper til å synke mellom Garmin og Pai? Er det helt sømløst eller mye manuell pushing for å få synket data? Utenom Garmin bruker jeg allerede Strava og en haug med andre fitness -apper og trackere og jeg ser litt mørkt på å skulle følge opp enda et system. 

Er det slik at man får best data av å bruke klokka hele tiden? Jeg bruker min klokke stort sett kun når jeg trener eller er på jobb. Og helst mest til jogging da andre økter forstyrrer Strava-feeden min. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KaBom skrev (5 timer siden):

Jeg har aldri prøvd å trene etter PAI før, men er nysgjerrig på det og vurderer og starte. Men jeg har Garmin aktivitetsklokke og har skjønt at Garmin og Pai ikke snakker sammen. Er det noen her som bruker Apple health eller andre apper til å synke mellom Garmin og Pai? Er det helt sømløst eller mye manuell pushing for å få synket data? Utenom Garmin bruker jeg allerede Strava og en haug med andre fitness -apper og trackere og jeg ser litt mørkt på å skulle følge opp enda et system. 

Er det slik at man får best data av å bruke klokka hele tiden? Jeg bruker min klokke stort sett kun når jeg trener eller er på jobb. Og helst mest til jogging da andre økter forstyrrer Strava-feeden min. 😅

Jeg bruker Garmin-klokke kombinert med iPhone og PAI, funker helt supert. Bare åpner PAI-appen, og så henter den ned aktivitet siden sist.
 

En sjelden gang (en gang i mnd?) har jeg måttet åpne og lukke Apple Health for at det skal funke, men altså - det hender jeg må restarte alle andre tekniske duppeditter også 😂

Bruker klokka døgnet rundt jeg, så det andre vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste akkurat at pai skal fase ut appen i løpet av 22, ny app heter memento. Lasta  ned den og startet plutselig med 0 pai og høyere fitnessalder igjen. Det var demotiverende det :( virker ikke som den går inn på pulshistorikken på klokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimba skrev (7 timer siden):

Leste akkurat at pai skal fase ut appen i løpet av 22, ny app heter memento. Lasta  ned den og startet plutselig med 0 pai og høyere fitnessalder igjen. Det var demotiverende det :( virker ikke som den går inn på pulshistorikken på klokka.

Hva er dette for noe tullball? La meg kontakte min kontaktperson 😶

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har en evigvarende sykdomsperiode i familien, og det ødelegger PAIen min totalt! Jeg holder på å trene til halvmaraton og var oppe i gjennomsnitt på 241. Så datt jeg ned på 82 pga en runde omgangssyken. Kom meg opp igjen over 200 og nå har jeg fått korona og ser paien falle som en stein… 

Tar heldigvis ikke så lang tid å komme seg opp når jeg er tilbake på beina, men det er så kjedelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimba skrev (3 timer siden):

Den derre mementoappen altså... Ikke imponert :(

CBFA502E-267A-4A68-B167-98805AA1C6C5.thumb.png.2345c98ddd44db2b3c27f8ed8b6f84ab.png

Den kondisjonsalderen som man får når man legger inn data i memento-appen baserer seg på alder, vekt, høyde og min-maks puls?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...