Gå til innhold

PAI-tråden


Marimba

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skikkelig skuffende tråd for folk på jakt etter gode paioppskrifter. 

Anonymkode: 43755...ee9

😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omnidomni skrev (3 timer siden):

Hadde en tre-timers hardøkt på sykkel i går, men nå vil ikke polar-appen synke med pai-appen. Litt krise, regner med jeg hadde hatt full opptjening og. Noen råd? Har hendt det har vært treigt tidligere og, men aldri tatt så lang tid. 

Så lenge det ligger i skyen til Polar så kommer det over når den får kontakt igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte en 25 min tabataøkt på trampolina. 37 pai. Det må da nesten være like god trening løping/jogging. 

Ungene var fornøyde i dag og. Jeg må da virkelig trene balansen deres når jeg driver og spretter rundt de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vil fortsatt ikke beregne pai på økta mi fra forrige onsdag. Økta på fredag kom inn greit. Ser også at sonene/aktiviteten ligger der, så den har synket. Irriterende😡776455489_Screenshot_20210808-121936_PAIHealth.thumb.jpg.adddcc817557df27a9f66a2ee5f00af4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnidomni skrev (27 minutter siden):

Den vil fortsatt ikke beregne pai på økta mi fra forrige onsdag. Økta på fredag kom inn greit. Ser også at sonene/aktiviteten ligger der, så den har synket. Irriterende😡776455489_Screenshot_20210808-121936_PAIHealth.thumb.jpg.adddcc817557df27a9f66a2ee5f00af4.jpg

PAI har en ekstremt god supportavdeling. Jeg ville rapportert inn dette så de kan sikre at det ikke skjer igjen, selv om akkurat denne dagen er irrelevant i midten av neste uke 🙂

Open the PAI Health app

Tap the Account icon in the top right corner of the screen

Scroll down, and tap Contact PAI Health to open an email to the support team

If prompted to Allow file access, please Accept - this is so that the app can generate a log file to send us

Please describe the issue you're seeing in the body of the email

Our support team can then take a closer look at your account.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også lastet ned pai, og skal begynne :) Inspirert av denne tråden. 

Men lurer... kan jeg trene bare med klokka, eller må jeg ha mobilen med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snabeltann skrev (8 timer siden):

Nå har jeg også lastet ned pai, og skal begynne :) Inspirert av denne tråden. 

Men lurer... kan jeg trene bare med klokka, eller må jeg ha mobilen med? 

Du kan trene med bare klokke 🙂 Klokken synkroniserer til skyen etterpå og PAI henter data derfra 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snabeltann skrev (6 minutter siden):

Takk! :) spennende!

Det er en veldig god app basert på et veldig solid forskningsfundament. Kan brått revolusjonere folkehelsearbeidet vil jeg tro 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandum.PT skrev (7 timer siden):

Det er en veldig god app basert på et veldig solid forskningsfundament. Kan brått revolusjonere folkehelsearbeidet vil jeg tro 😄

Ja. Synes egentlig det er rart den ikke er mer kjent enda. Spesielt nå etter hjemmekontortiden, hadde det vært ypperlig og fokusert mer på hva som skal til av "riktig" trening. 

 

Uansett. Jeg har nå klart å opprettholde et snitt på 220 Pai i uka nå i ferietiden min. I morgen er det tilbake til hverdagen igjen. Det skal egentlig bli litt godt. Selv om jeg har hatt flere intensive minutter i ferien, blir det mye stillesitting også. Skal bli godt med timene på jobb og turen til og fra jobb som pleier å gi meg noen "gratis" Pai 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimba skrev (58 minutter siden):

Ja. Synes egentlig det er rart den ikke er mer kjent enda. Spesielt nå etter hjemmekontortiden, hadde det vært ypperlig og fokusert mer på hva som skal til av "riktig" trening. 

 

Uansett. Jeg har nå klart å opprettholde et snitt på 220 Pai i uka nå i ferietiden min. I morgen er det tilbake til hverdagen igjen. Det skal egentlig bli litt godt. Selv om jeg har hatt flere intensive minutter i ferien, blir det mye stillesitting også. Skal bli godt med timene på jobb og turen til og fra jobb som pleier å gi meg noen "gratis" Pai 😊

Fantastisk score! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig at de ikke informerer om hvilke klokker de kan kobles mot, før nedlasting av appen 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tjent mine første pai ;) Mulig jeg er litt treg, men jeg skjønner ikke hvordan dere andre får pai av trampolinehopping og husarbeid o.l... har dere da startet en egen økt for dette på klokka? Jeg fikk ingen pai før jeg startet klokka før en treningstur i dag. Ingenting i går da jeg ikke trente. Da malte jeg huset og klippet gress.

Fant også ut at det ikke skulle så mye til for å få 75 pai. En liten joggetur på fjellet på 60 min, og så plinget telefonen "75pai" og jeg kunne ikke tjene opp mer pai denne dagen? 🤔

Få heller ikke opp denne alderen dere snakker om. Hvor går dere for å se denne? Eller må jeg bruke appen en viss tid før jeg kan se den? 

Endret av Snabeltann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snabeltann skrev (1 time siden):

Da har jeg tjent mine første pai ;) Mulig jeg er litt treg, men jeg skjønner ikke hvordan dere andre får pai av trampolinehopping og husarbeid o.l... har dere da startet en egen økt for dette på klokka? Jeg fikk ingen pai før jeg startet klokka før en treningstur i dag. Ingenting i går da jeg ikke trente. Da malte jeg huset og klippet gress.

Fant også ut at det ikke skulle så mye til for å få 75 pai. En liten joggetur på fjellet på 60 min, og så plinget telefonen "75pai" og jeg kunne ikke tjene opp mer pai denne dagen? 🤔

Få heller ikke opp denne alderen dere snakker om. Hvor går dere for å se denne? Eller må jeg bruke appen en viss tid før jeg kan se den? 

Mulig det varierer fra klokke til klokke hvilke som registrerer alt, og hvilke som kun registrerer økter. Andre her kan nok svare bedre enn meg. 
Når det gjelder alder går du inn på History tab i appen og scroller ned. Bør stå der da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosi skrev (6 timer siden):

Mulig det varierer fra klokke til klokke hvilke som registrerer alt, og hvilke som kun registrerer økter. Andre her kan nok svare bedre enn meg. 
Når det gjelder alder går du inn på History tab i appen og scroller ned. Bør stå der da.

Ja, se der ja! Der stod det! Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snabeltann skrev (1 time siden):

Ja, se der ja! Der stod det! Takk! :)

Polar nekter å dele data med tredjeparter gjennom dagen, kun fra økter. Fitbit deler hele dagen, men støtter ikke pulsklokke. Garmin må kobles via Apple Health.

Jeg som har Android fant ut at det er viktigere for meg å ha nøyaktig registrering av puls under økter via pulsklokke enn å tjene PAI utenom økter. Så jeg gikk for kompromisset Polar 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alterego666

Startet med PAI etter nyttår etter å ha gått på en corona-smell med altfor mye stillesitting.

Gjenopptok løping og med tre mellomlange til lange økter i uka, lå jeg på 250+ I PAI-score. Fitness alder ble redusert fra 58 til 41 (er 50+).

Veldig morsomt og inspirerende.

Endret av Alterego666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snabeltann skrev (17 timer siden):

Da har jeg tjent mine første pai ;) Mulig jeg er litt treg, men jeg skjønner ikke hvordan dere andre får pai av trampolinehopping og husarbeid o.l... har dere da startet en egen økt for dette på klokka? Jeg fikk ingen pai før jeg startet klokka før en treningstur i dag. Ingenting i går da jeg ikke trente. Da malte jeg huset og klippet gress.

Fant også ut at det ikke skulle så mye til for å få 75 pai. En liten joggetur på fjellet på 60 min, og så plinget telefonen "75pai" og jeg kunne ikke tjene opp mer pai denne dagen? 🤔

Få heller ikke opp denne alderen dere snakker om. Hvor går dere for å se denne? Eller må jeg bruke appen en viss tid før jeg kan se den? 

Jeg har Apple watch og den registrerer puls og pai hele døgnet. Den er riktignok mer nøyaktig når man registrerer en treningsøkt, så det gjør jeg når jeg aktivt treber på trampolina. Det blir jo intervalltrening. Vil jeg ha det enda mer nøyaktig så kobler jeg til pulsbelte også, feks under en joggetur (testet forøvrig det under tabataøkta på trampolina også). 

I dag har jeg tjent 5 pai uten registrering. Gå til og fra jobb, og mange runder med hjerte-lungetrening sørget for det. 

 

Jogging får gjerne opp pulsen ja, så fort gjort å tjene full pott om man tar seg en skikkelig økt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat startet å bruke pai. Er det noen mulighet til å registrer aktivitet i appen? Jeg har garmin, så det går gjennom appel helse app. Men kan man registrere en økt rett i appen? Tuklete forklart, men håper noen skjønner hva jeg mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villemoe skrev (13 minutter siden):

Jeg har akkurat startet å bruke pai. Er det noen mulighet til å registrer aktivitet i appen? Jeg har garmin, så det går gjennom appel helse app. Men kan man registrere en økt rett i appen? Tuklete forklart, men håper noen skjønner hva jeg mener. 

Det går ikke, det er pulsen som registreres som deles og brukes, og du kan ikke plotte det inn i PAI manuelt 🙂

De har noen større planer for appen i fremtiden som de ikke ville avsløre helt, men som fordrer at man ikke kan gjøre for mange endringer eller justeringer manuelt.

Sikkert noe helseforskning eller lignende 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...