Gå til innhold

PAI-tråden


Marimba

Anbefalte innlegg

Jar nettopp startet med PAI. Artig måte å registrere aktivitet på.

Hvordan finner dere fitness-alder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MapleSirup skrev (5 timer siden):

Jar nettopp startet med PAI. Artig måte å registrere aktivitet på.

Hvordan finner dere fitness-alder?

Bruker du pai health appen? Da kommer det opp der om du trykker på history. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimba skrev (10 minutter siden):

Bruker du pai health appen? Da kommer det opp der om du trykker på history. 

Der fant jeg det. Tusen takk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg meldt meg på et virtuelt løp for å holde motivasjonen oppe i sommer. Da kanskje jeg klarer å tjene litt Pai allikevel 😁

I dag ble det 58 Pai på 25 min jogging på tredemølle og 25 min styrketrening. 

 

(Ja, og 30 min gressklipp ga nok og utslag på et par av de paiene... siden toåringen nektet at jeg skulle bruke den ordentlige siden den bråker så fælt, så jeg måtte gå og dytte en sånn mororløs😂)

Endret av Marimba
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimba skrev (3 timer siden):

Nå har jeg meldt meg på et virtuelt løp for å holde motivasjonen oppe i sommer. Da kanskje jeg klarer å tjene litt Pai allikevel 😁

I dag ble det 58 Pai på 25 min jogging på tredemølle og 25 min styrketrening. 

 

(Ja, og 30 min gressklipp ga nok og utslag på et par av de paiene... siden toåringen nektet at jeg skulle bruke den ordentlige siden den bråker så fælt, så jeg måtte gå og dytte en sånn mororløs😂)

Alle monner drar! Jeg måtte løpe opp og ned trappa 3-4 ganger i stad og ned til garasjen to ganger (ikke frivillig). Fikk 2 PAI😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg var i skikkelig dårlig form etter over 1 år med hjemmekontor, null trening og barn på hjemmeskole. Så etter påske kjøpte jeg meg fitbit og satte mål om turer 5 ganger i uken. Det har jeg holdt, men ser nå at jeg trenger ett nytt mål. Så inspirert av denne tråden har jeg lastet ned PAI-appen & skal ha fokus på 100 PAI i uken fremover. 1. uken er i boks 👌 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PM75 skrev (22 timer siden):

Jeg var i skikkelig dårlig form etter over 1 år med hjemmekontor, null trening og barn på hjemmeskole. Så etter påske kjøpte jeg meg fitbit og satte mål om turer 5 ganger i uken. Det har jeg holdt, men ser nå at jeg trenger ett nytt mål. Så inspirert av denne tråden har jeg lastet ned PAI-appen & skal ha fokus på 100 PAI i uken fremover. 1. uken er i boks 👌 

Så gøy! Godt jobba! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig fitnessalder? Er den basert på hvilepuls og hvor mange pai man tjener hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnidomni skrev (På 15.7.2021 den 21.59):

Hva er egentlig fitnessalder? Er den basert på hvilepuls og hvor mange pai man tjener hver dag?

Ja. Antall PAI. Jeg bryr meg lite om akkurat den, fitnessalder gikk sakte, men sikkert ned til 19 (haha) og der stopper det. Stått på 19 et år nå, jeg er 50+ 😅

Anonymkode: 328d5...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja. Antall PAI. Jeg bryr meg lite om akkurat den, fitnessalder gikk sakte, men sikkert ned til 19 (haha) og der stopper det. Stått på 19 et år nå, jeg er 50+ 😅

Anonymkode: 328d5...726

Jøss, det er imponerende😊. Trener du mye? Regner med du har en fantastisk rutine på treningen din. Selv håper jeg å nå 25 før jeg fyller 40 i år😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnidomni skrev (10 timer siden):

Jøss, det er imponerende😊. Trener du mye? Regner med du har en fantastisk rutine på treningen din. Selv håper jeg å nå 25 før jeg fyller 40 i år😉

Nei, trener ikke mye, men får raskt høy puls. Det sanker PAI 😄

Anonymkode: 328d5...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, trener ikke mye, men får raskt høy puls. Det sanker PAI 😄

Anonymkode: 328d5...726

Hos meg må jeg sette polar i treningsmodus før den teller pai. Er det ikke slik hos deg? Hva bruker du?

Har du også lav hvilepuls? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnidomni skrev (44 minutter siden):

Hos meg må jeg sette polar i treningsmodus før den teller pai. Er det ikke slik hos deg? Hva bruker du?

Har du også lav hvilepuls? 

Ja, må ha polarklokken (ignite) i treningsmodus. Har ikke lav hvilepuls, ligger på 60-65. 

Anonymkode: 328d5...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnidomni skrev (23 timer siden):

Hos meg må jeg sette polar i treningsmodus før den teller pai. Er det ikke slik hos deg? Hva bruker du?

Har du også lav hvilepuls? 

Hadde først en Garmin som kunne registrere hele dagen, men der kuttet jo Garmin støtten. Så da ble det Polar, men det er jo irriterende at man må sette klokka i treningsmodus. Hele poenget bak PAI er jo at man skal sanke det gjennom hele dagen, og det å få en oppfordring til å øke pulsen i hverdagen.

Jeg har diskutert dette en del med folka bak PAI, og det er en begrensning som Polar setter i API-et sitt. De vil ikke dele pulsdata gjennom en hel dag, kun fra økter.

Jeg trener kun etter PAI, og hadde lett brukt Fitbit hvis de hadde støttet bruk av pulsbelte. Da hadde jeg fått både pulsen gjennom dagen registrert, og den bedre nøyaktigheten under økter som pulsbelte gir 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Apple watch registrerer Pai hele dagen, og kan brukes med pulsbelte. 

Sandum.PT skrev (16 minutter siden):

Hadde først en Garmin som kunne registrere hele dagen, men der kuttet jo Garmin støtten. Så da ble det Polar, men det er jo irriterende at man må sette klokka i treningsmodus. Hele poenget bak PAI er jo at man skal sanke det gjennom hele dagen, og det å få en oppfordring til å øke pulsen i hverdagen.

Jeg har diskutert dette en del med folka bak PAI, og det er en begrensning som Polar setter i API-et sitt. De vil ikke dele pulsdata gjennom en hel dag, kun fra økter.

Jeg trener kun etter PAI, og hadde lett brukt Fitbit hvis de hadde støttet bruk av pulsbelte. Da hadde jeg fått både pulsen gjennom dagen registrert, og den bedre nøyaktigheten under økter som pulsbelte gir 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimba skrev (4 minutter siden):

Apple watch registrerer Pai hele dagen, og kan brukes med pulsbelte. 

 

Har ikke iPhone, og da mister jeg vel en del av funksjonaliteten jeg betaler dyrt for med den klokken? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandum.PT skrev (Akkurat nå):

Har ikke iPhone, og da mister jeg vel en del av funksjonaliteten jeg betaler dyrt for med den klokken? 😅

Mulig det blir en litt dyr og stor omlegging å gå over til Apple bare for å kunne registrere pai litt enklere, ja 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimba skrev (11 minutter siden):

Mulig det blir en litt dyr og stor omlegging å gå over til Apple bare for å kunne registrere pai litt enklere, ja 😂

Ja, det viktigste er tross alt aktiviteten i seg selv 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...