Gå til innhold

PAI-tråden


Marimba

Anbefalte innlegg

Sandum.PT skrev (3 timer siden):

Det går ikke, det er pulsen som registreres som deles og brukes, og du kan ikke plotte det inn i PAI manuelt 🙂

De har noen større planer for appen i fremtiden som de ikke ville avsløre helt, men som fordrer at man ikke kan gjøre for mange endringer eller justeringer manuelt.

Sikkert noe helseforskning eller lignende 😀

 

Tusen takk for svaret 😊 Da trenger jeg ikke lete mer etter det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Første tier milepæl på PAI alder her. Starta på 62år for et par uker siden, er nå nede i 59år, så fint å se en annen tier først.  (Helt ærlig foretrekker jeg de 26årene Zepp gir meg fra Amazfit vekt som analyserer kroppen min, ettersom jeg er 34år, men PAI health er sikkert den korrekte kondismessig 😅 )

Endret av Rosi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Android-telefon + Garmin-klokke betyr at dette er helt uaktuelt, sant?

Anonymkode: 8c255...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Android-telefon + Garmin-klokke betyr at dette er helt uaktuelt, sant?

Anonymkode: 8c255...e7a

Via Strava da? Går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ganske så flink med trening og pai i ferien. Men fikk en dupp første arbeidsukene etter ferien med fortsatt hjemmekontor og stillesitting. Er i gang igjen & det kjennes godt! Målet er 100 pai i snitt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt treg her, men har denne sommeren endelig kommet over PAI. Takk til dere for det! Er veldig motiverende å jobbe mot ett såpass overkommelig mål som 100 PAI hver uke, og vite at har jeg bare klart det, så er det stor helsegevinst på lang sikt.

Anonymkode: cb8aa...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (29 minutter siden):

106 denne uka. Hva betyr det egentlig?  🥴

«Hvorfor PAI og hvorfor 100?

Mer enn fem millioner dødsfall i verden kunne ha vært unngått hvert år hvis folk hadde vært mer fysisk aktive. Vi tror PAI kan bidra til å forebygge hjerte- og karsykdom og tidlig død gjennom å fremme fysisk aktivitet for folk flest.

Ifølge forskningen vår har menn og kvinner i alle aldersgrupper langt lavere risiko for tidlig død og for å dø av hjerte- og karsykdom dersom de trener nok til å oppnå minst 100 PAI i uka. 100 PAI er optimalt både for røykere, overvektige og personer med diabetes eller høyt blodtrykk. Også de som oppnår 50 PAI i uka har betydelig helsegevinst sammenlignet med inaktive

Vi utviklet algoritmen som ligger til grunn for PAI ved hjelp av informasjon om nærmere 5000 friske nordtrøndere som fikk testet sitt maksimale oksygenopptak i Kondisprosjektet i den tredje helseundersøkelsen i Nord-Trøndelag (HUNT3). Etter at algoritmen var utviklet beregnet vi PAI for nesten 40 000 friske personer som hadde svart på hvor mye og hvor hardt de trente da de deltok i HUNT1 midt på 1980-tallet. Til slutt sjekket vi hvordan det stod til med helsa til disse 40 000 nordtrønderne nesten 30 år senere, og det er resultatene fra disse undersøkelsene som viser at 100 PAI eller mer er det optimale for å redusere sykdomsrisikoen mest mulig.»

 

https://www.ntnu.no/cerg/personal-activity-intelligence#Hvorfor PAI

 

Anonymkode: cb8aa...fb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/22/2021 at 12:44 PM, Snabeltann said:

Via Strava da? Går det?

Hm, god idé, men ser dessverre ikke sånn ut 😕

Jaja, får bare se om det kommer en løsning på sikt. PAI virker gøy, men ikke nok til at jeg bytter ut Garmin med Polar 😌

Anonymkode: 8c255...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen flere som har trøbbel med PAI og apples Helse app? I dag krangler den og mener den ikke mottar pulsmåling. Jeg har en garminklokke som er koblet opp mot helse appen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villemoe skrev (2 timer siden):

Er det noen flere som har trøbbel med PAI og apples Helse app? I dag krangler den og mener den ikke mottar pulsmåling. Jeg har en garminklokke som er koblet opp mot helse appen. 

Har akkurat likt (Garmin - apple - PAI) Ikke sånn trøbbel, men det hender jeg ikke får opp treningsøkter i PAI..da må jeg gjerne inn i Garmin Connect og åpne økta, lukke og åpne Helse-appen og litt sånn. Så plutselig finner de sammen igjen.

 

Anonymkode: 76eca...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Har akkurat likt (Garmin - apple - PAI) Ikke sånn trøbbel, men det hender jeg ikke får opp treningsøkter i PAI..da må jeg gjerne inn i Garmin Connect og åpne økta, lukke og åpne Helse-appen og litt sånn. Så plutselig finner de sammen igjen.

 

Anonymkode: 76eca...c70

Da prøver jeg meg litt til. Frustrerende at ikke alt kommer med. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pai appen min virker ikke lenger. Helt hvit skjerm og ingenting skjer. Flere som opplever dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marimba skrev (På 24.5.2021 den 18.27):

Flere som trener etter pai her?

Hvor lenge har du holdt på? Hvor mange pai har du som mål i uka? Hvordan tjener du poengene? Hvordan ligger fitnessalderen an?

Ellers andre ting angående pai, rett og slett en tråd for oss som liker PAI. 

 

Slenger også inn en link i tilfelle noen ikke skjønner hvordan pai det er snakk om :) 

https://forskning.no/aldring-ntnu-partner/100-pai-et-enkelt-tall-forteller-om-du-trener-nok/1626269 

hahaha :) trykket meg inn pga jeg elsker Pai,men dette var noe annet :)

Anonymkode: 4e005...ce3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lastet ned PAI for en måned siden etter å ha lest om det her, og jeg er fornøyd så langt! Denne uka ligger jeg på 202 PAI i gjennomsnitt, og fitnessalderen min er på under 20 år. Liker at jeg ikke trenger å gjøre noe mer enn å ha på meg apple watchen og så kan jeg bare sjekke appen en gang i blant for å se hvordan det går med helsa.  :)  Ser frem til å se hva gjennomsnittet blir for hele året!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Radon skrev (På 28.8.2021 den 13.41):

Liker at jeg ikke trenger å gjøre noe mer enn å ha på meg apple watchen og så kan jeg bare sjekke appen en gang i blant for å se hvordan det går med helsa.

Jeg er tilkoblet polar, men den registrerer kun PAI ved aktiverte treningsøkter. Dvs jeg må fysisk trykke på klokken for å logge en treningsøkt. Jeg får ikke registrert PAI av å gå hurtig opp mange trapper feks. 

Anonymkode: cb8aa...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er tilkoblet polar, men den registrerer kun PAI ved aktiverte treningsøkter. Dvs jeg må fysisk trykke på klokken for å logge en treningsøkt. Jeg får ikke registrert PAI av å gå hurtig opp mange trapper feks. 

Anonymkode: cb8aa...fb6

Det er fordi Polar sitt API ikke støtter deling 24/7, men de sier de vet at folk vil ha det og jobber med det 🙂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner til appen myworkout go? Er det samme folka bak Pai som står bak den også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimba skrev (32 minutter siden):

Noen som kjenner til appen myworkout go? Er det samme folka bak Pai som står bak den også? 

Ser ikke sånn ut, ingen av de samme navnene går igjen på om oss sidene til de to forskjellige appene i alle fall 🙂 Men virker basert på samme forskning 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...