Gå til innhold

Ferie med eksen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ooiiii her var det mange sjalue mennesker 😂 Hvis du ikke takler at eksen er på ferie med moren til sine barn så burde du ikke være sammen med han, utro kan man være utenom ferie og. Man må rett og slett stole på den man er sammen med. 
Barna kommer FØRST. Hadde jeg hatt en lignende situasjon og nye kjæresten min hadde nektet meg så hadde jeg kastet han på dør. Stoler han ikke på meg og ikke forstår at barnas beste kommer først så passer ikke han for meg.  Men hadde han møtt barna og vært en jeg tenkte jeg skulle dele resten av livet mitt med hadde han blitt invitert med. 
 

Barna klarer å se mor og far på ferie uten å bli forvirret(det er noe som heter å kommunisere med barna skjønner dere) og det er mye bedre for barna og ha trygge foreldre som klarer å samarbeide å være vennlige mot hverandre enn foreldre som omtrent kun sees i overganger og et enkelt hei. 
 

Mine foreldre hater hverandre og jeg kan bare prøve å få de i samme rom. Alt hadde vært bedre og lettere om de hadde klart å være venner.  
 

Og en ferie her og der betyr faktisk ikke at man må være sammen hver ferie, bli bestevenner eller at man MÅ ligge sammen igjen. Alvorlig talt.

Anonymkode: 5e50c...0f8

Barnas beste hadde vært at dere holdt sammen. Dere klarte ikke det, så lev i realitetene. Barna skjønner at pappa er hypp på andre damer og at mor ble vraket uansett. Dessuten synes mange barn det er spennende med ei stemor/ stefar.

Anonymkode: 633fc...c3e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Niks. Det er IKKE normalt. 

Anonymkode: 06f1d...6d6

Eh jo, oppegående foreldre introduserer ikke ny partner med en gang og tar de da heller ikke med på ferie 

Anonymkode: 8d5f8...477

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva om nye kjæresten og exen får barn sammen? Du er en ex, du er fortid, du har ikke den rollen i livet hans som du tror. Du er mor til barna hans og derfor må han forholde seg til deg, men du betyr ikke mer enn det. Fremtiden hans er med fremtidig kjæreste og en puslespill familie som inkluderer dine barn. Men du er ikke inkludert i puslespillet, du er et annet puslespill. 

Anonymkode: 7201f...9ee

Dette mange kvinner ikke forstår, at mannen kun har kontakt med dem av plikt. For å avtale hvor han kan hente barna for å ha samvær med den nye kjæresten han trives bedre med. Klart det gjør vondt hvis man ble vraket. Men sånn er livet. Disse damene bør finne ny type selv som faktisk er interessert i dem he he 

Anonymkode: 633fc...c3e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nå tror jeg at du misforstår.. Det handler ikke om utroskap. Jeg personlig hadde ikke vært redd for det, jeg stoler på mannen min. 

Dette handler om at forholdet til barnemor er over, det er ikke greit å ekskludere fars nye kjæreste pga mor føler «hun har rett til det» 

Og at far automatisk ikke prioriterer barna hvis han ikke ønsker å dra på ferie med eksen. 

Hvis det er greit for kjæresten til far og far ønsker dette selv, kjør på! Men dette er ikke et grunnlag der barnemor får diktere alle regler 

Anonymkode: 174cd...ffd

Hun ekskluderer da ikke nye kjæresten når nye kjæresten ikke en gang har møtt barna. Det er jo far som bestemmer når ny kjæreste skal møte barna. 
 

Far kan jo selvfølgelig si nei om han ikke ønsker det og alikevell være en like god far men det skader ikke å prøve, handler jo ikke om at mor prøver å vinne tilbake eksen, da hadde hun vell skrevet det her, hun er jo anonym. 

Anonymkode: 5e50c...0f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde forøvrig signere med TS, ts. Tror det er en del her som tror at du har svart noe en annen bruker har skrevet. 
 

Det er ikke verre enn at far sier nei om han ikke ønsker det, og om han sier ja og det blir en katastrofe så ja okei, da ble det med den ene gangen så fortsetter dere som vanlig, går det bra så er jo det supert. 
 

1 uke av ditt liv på et helt år er vell ikke så mye å be om? I fremtiden(når ny kjæreste faktisk har hilst på barna fra før av) kan jo ny kjæreste være med og deres fremtidige barn evt. 

 

Jeg har halvsøsken hos far og hos mor og jeg synes det er trist at jeg aldri har fått vært med søsknene mine samtidig på ferie. Må alltid dele det opp, litt her litt der. Sykt stress egentlig. 
 

Det er 2021, mine dine våre barn. Hva med å bli med på endringene og ha ett åpent sinn? 

Anonymkode: 5e50c...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært helt uaktuelt for meg, både når det gjelder min egen eks og når det gjelder min mann sin eks. Samarbeidet oss i mellom går ganske bra, men jeg tipper at en hel uke sammen ikke hadde vært sunt for samarbeidet 🙈

Anonymkode: 663f8...81b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne aldri dratt på ferie med min eks og barnet vårt. Også glad for at aldri mine foreldre dro på ferie sammen med oss barna etter de ble skilt.

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor du mener at det er en god ide? Du skriver i en kommentar at du håper at dere kanskje kan finne tilbake til hverandre, og så senere i en annen kommentar "som venner". Dersom dere ikke engang er venner så høres det ut som en utrolig dårlig ide.

Anonymkode: 6691c...7e4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nei hun skal ikke være med, tenkte for at barna skal få en ferie med begge. 

Anonymkode: 5ad07...062

Ungene trenger ikke ferie med dere begge når dere aldri skal bli sammen igjen.  Holder med et godt samarbeid å at dere kan ferie eventuelt store begivenheter så som konfirmasjon ilag.

Ferie ilag gjør ingenting annet enn å forvirre ungene.

Anonymkode: 79236...30e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvorfor vil du da reise på ferie med ham? 

Anonymkode: 99cdd...61b

Fordi man noen ganger gjør ting mer for barna enn for seg selv?

Anonymkode: d8cfa...172

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi man noen ganger gjør ting mer for barna enn for seg selv?

Anonymkode: d8cfa...172

Du om det. Jeg ville ikke reist med en mann som valgte meg vekk for en annen dame, barn eller ikke barn. 

Anonymkode: 99cdd...61b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Tror du må lese deg opp på hva begrepet «homewrecker» betyr. Den nye kjæresten, som kommer inn i bildet to år etter at de er skilt, har jo ingenting med splittelsen av familien å gjøre.

Anonymkode: 06f1d...6d6

Kanskje man skulle hatt et eget ord for det da? Nok av nye kjærester som kommer inn og legger føringer for samarbeidet mellom foreldrene. Begynner å markere territorium på en måte som går ut over barna.

Anonymkode: d8cfa...172

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje man skulle hatt et eget ord for det da? Nok av nye kjærester som kommer inn og legger føringer for samarbeidet mellom foreldrene. Begynner å markere territorium på en måte som går ut over barna.

Anonymkode: d8cfa...172

Jeg vil heller mene at skilte foreldre som så krampaktig skal fortsette med familieaktiviteter og ferier etter at de har gått fra hverandre, egentlig ikke passer i nye forhold. 

Anonymkode: 99cdd...61b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg vil heller mene at skilte foreldre som så krampaktig skal fortsette med familieaktiviteter og ferier etter at de har gått fra hverandre, egentlig ikke passer i nye forhold. 

Anonymkode: 99cdd...61b

Der er vi nok enig.

Jeg har aldri skjønt meg på foreldre som absolutt skal ut og smi sin egen lykke, på bekostning av de barna som allerede er født.

Anonymkode: d8cfa...172

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Der er vi nok enig.

Jeg har aldri skjønt meg på foreldre som absolutt skal ut og smi sin egen lykke, på bekostning av de barna som allerede er født.

Anonymkode: d8cfa...172

Så bare fordi man er forelder, og er blitt skilt fra barnemor/barnefar, så skal man ikke få lov til å være lykkelig? Litt av en logikk. 

Anonymkode: 06f1d...6d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja jeg og tenker det, at det er en mulighet for oss å finne tilbake igjen. 

Anonymkode: 5ad07...062

Her avslører du jo motivet ditt. Du ønsker at eksen skal dumpe den nye kjæresten og at dere skal bli sammen igjen. Fair enough, men da må du være voksen nok til å stå for det, og ikke gjemme deg bak «til barnas beste».

Anonymkode: 06f1d...6d6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så bare fordi man er forelder, og er blitt skilt fra barnemor/barnefar, så skal man ikke få lov til å være lykkelig? Litt av en logikk. 

Anonymkode: 06f1d...6d6

Det var ikke meg du siterte. Men jeg mener Skilte foreldre gjerne må finne kjærligheten og lykken på nytt, men da må man også være klar for å inngå et nytt forhold med alt det innebærer og slutte å tro at man skal få i

pose og sekk. Det er klart at barna skal settes først, men kjæresten går likevel før eksen. Hvis man skal fortsette å leke familie med eksen, mener jeg man ikke er klar for et nytt forhold og at en ny kjæreste bør slippe å

leve i et sånt mess. Noen får det sikkert til likevel, fint for dem og glad det ikke er meg. 

Anonymkode: 99cdd...61b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 23.5.2021 den 13.00):

Tenkte å høre med eksen om han har lyst å reise på ferie med oss en liten uke i sommer for barna sin del, det er over to år siden vi gikk fra hverandre og han har fått ny kjæreste. Noen andre her som har fått dette til å fungere? Vi har et bra samarbeid om barna. 

Anonymkode: 5ad07...062

Herregud. Dropp det! 

Anonymkode: d1e28...a76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ungene trenger ikke ferie med dere begge når dere aldri skal bli sammen igjen.  Holder med et godt samarbeid å at dere kan ferie eventuelt store begivenheter så som konfirmasjon ilag.

Ferie ilag gjør ingenting annet enn å forvirre ungene.

Anonymkode: 79236...30e

Jo det viser barna at man kan være sammen på tur 

Anonymkode: 8d5f8...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tenker det blir opp til far og bestemme om han vil bli med. For et godt foreldresamarbeid tenker jeg det er viktig å vise at vi klarer å gjøre dette for barna våre. Takker for alle synspunkter. 
ts

Anonymkode: 5ad07...062

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen vil jo dette fungere kjempeflott både for foreldrene og barna.

For andre vil det bli krangel (jeg og eksen hadde sikkert ikke holdt ut 2 timer en gang...)

For andre vil barna få falske forhåpninger, ihvertfall hvis bruddet er ferskt.

For andre vil nye partnere bli sjalu

Men det er jo bare å spørre. Kanskje vil du få et ja, og få en kjempefin ferietur? Kanskje vil du få et nei, og da må du selvsagt respektere det, enten det er far eller den nye kjæresten som ikke synes det er ok. Men så lenge du spør på en ok måte, så tenker jeg at det skader ikke å spørre :)

Anonymkode: f3eca...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...