Gå til innhold

Ferie med eksen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det høres ut som en topp ide, og ville ikke hatt noe imot om mannen min gjorde noe lignende med eksen og barna. Jeg har full tillitt til ham da, og finnes ikke sjalu. Tenker at det er trist om man ikke stoler på partner nok til at de kan gjøre noe sånt for barna sine. 

Anonymkode: 5ea20...059

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvis de lar være å reise på ferie sammen pga deg så er du jo i praksis en homewrecker...

Jada, jeg skjønner at nye kjærester kan synes at sånt føles rart. Men mange barn bærer en stor sorg etter at foreldrene har gått fra hverandre. Hvis en ferie sammen med begge foreldrene kan være til glede for barna så burde man faktisk sette barna først. Å ta mer hensyn til nye kjærester enn sine egne barn er rett og slett hårreisende. 

Anonymkode: d8cfa...172

Da tror jeg ikke du vet hva en homewrecker betyr...

De er skilt, det er ikke et hjem lenger. Barna har to hjem, uavhengig av om foreldrene later som noe annet et par uker over sommeren. 

Anonymkode: 99d7d...e73

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det virker jo som ganske mange tror at å ta hensyn til barna og sette dem først også innebærer at man skal sidestille barna med hun som har født dem, også etter at forholdet er over, mens den nye kjæresten skal komme langt ned på lista. At egne barn kommer i første rekke er selvsagt, men jeg klarer fortsatt ikke å forstå hvorfor eksen skal gå foran den nye kjæresten. Og jeg er uansett glad for at jeg har en kjæreste som vil reise på ferie med meg og barna sine, ikke med ekskona. 

Anonymkode: 99cdd...61b

Poenget med å reise med eksen er jo at barna for én gangs skyld skal ha tilgang til begge sine foreldre på samme ferie. 

Det handler ikke om deg eller ekskona. 

Anonymkode: d8cfa...172

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg og far til barna, vært på 2 ferier sammen etter at det ble slutt. Det gikk veldig bra. Vi var begge single da. Her kunne fint en kjæreste ha reist på ferie med moren til barna, og barna for min del. Hadde bare syntes det var koselig.

Anonymkode: bd4ed...d35

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Poenget med å reise med eksen er jo at barna for én gangs skyld skal ha tilgang til begge sine foreldre på samme ferie. 

Det handler ikke om deg eller ekskona. 

Anonymkode: d8cfa...172

Jeg skjønte såpass. Og da er det jo bare å fortsette å holde sammen heller og ikke skille seg, så kan man reise sammen av hjertens lyst. 

Anonymkode: 99cdd...61b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg skjønte såpass. Og da er det jo bare å fortsette å holde sammen heller og ikke skille seg, så kan man reise sammen av hjertens lyst. 

Anonymkode: 99cdd...61b

Ideelt sett så er det jo det. Men når mannen er lei kona og klar for å gå videre til kone nr 2 så må man forholde seg til det.

Anonymkode: d8cfa...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ideelt sett så er det jo det. Men når mannen er lei kona og klar for å gå videre til kone nr 2 så må man forholde seg til det.

Anonymkode: d8cfa...172

Hvorfor vil du da reise på ferie med ham? 

Anonymkode: 99cdd...61b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen og jeg dro på en mini-ferie til Dyreparken med datteren vår i fjor. Ingen av oss har ny partner. De bodde hos familien hans og jeg på hotell. På den måten var vi ikke sammen 24/7. Synes det gikk fint og ville nok gjort det igjen. 

Anonymkode: 166f7...6a1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du tenkt på hvordan det vil føles for den nye kjæresten? At dere skal «leke familie», mens hun skal sitte hjemme alene? 

Anonymkode: 06f1d...6d6

Hekt normalt når forholdet er nytt

Anonymkode: 8d5f8...477

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis de lar være å reise på ferie sammen pga deg så er du jo i praksis en homewrecker...

Jada, jeg skjønner at nye kjærester kan synes at sånt føles rart. Men mange barn bærer en stor sorg etter at foreldrene har gått fra hverandre. Hvis en ferie sammen med begge foreldrene kan være til glede for barna så burde man faktisk sette barna først. Å ta mer hensyn til nye kjærester enn sine egne barn er rett og slett hårreisende. 

Anonymkode: d8cfa...172

Tror du må lese deg opp på hva begrepet «homewrecker» betyr. Den nye kjæresten, som kommer inn i bildet to år etter at de er skilt, har jo ingenting med splittelsen av familien å gjøre.

Anonymkode: 06f1d...6d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var mange rare svar her. Samboeren min har flere ganger dratt på helgeturer med barnemor og deres barn. I starten var jeg selvsagt ikke invitert, kjente knapt barnet, men etter vi bestemte oss for å flytte sammen var jeg alltid invitert. 
Syns det er fantastisk at foreldre som har gått fra hverandre kan ha et så godt vennskap og samarbeid. Stikk motsatt av hvordan mine foreldre var jeg har alltid slitt med at jeg ikke har noen minner med dem begge sammen utenom konfirmasjonen min. 
I dag reiser vi alle sammen på tur barnefar, jeg og vårt fellesbarn + barnemor hennes samboer og barnet.

Anonymkode: 5d0c5...5bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hekt normalt når forholdet er nytt

Anonymkode: 8d5f8...477

Niks. Det er IKKE normalt. 

Anonymkode: 06f1d...6d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (6 timer siden):

Det høres ut som en fabelaktig idé, viktig at barna ser at foreldrene kan omgås og hygge seg,selv om de ikke bor sammen lengre.

Ja for all del, kjempeviktig det…

Anonymkode: 1522d...362

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sicario skrev (5 timer siden):

At hans nye kjæreste skal være med er bare tull. Hun viste vel at han hadde barn? 
 

her må de sjalu, voksne rett og slett vike. Prioriter barna med god samvittighet

Hun visste vel at han hadde barn ja, men at eksen var en del av pakka tror jeg ikke hun visste

Anonymkode: 1522d...362

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det høres ut som en topp ide, og ville ikke hatt noe imot om mannen min gjorde noe lignende med eksen og barna. Jeg har full tillitt til ham da, og finnes ikke sjalu. Tenker at det er trist om man ikke stoler på partner nok til at de kan gjøre noe sånt for barna sine. 

Anonymkode: 5ea20...059

No offence, men at du har tillit til mannen din og ikke er sjalu, er ikke så relevant i denne saken. Motivet til TS kan tolkes, ut fra hvordan hun ordlegger seg i innleggene her, enten å få eksen tilbake, eller å ødelegge det nye forholdet hans. Ingen av delene handler om barnas beste. Og det er en vesentlig forskjell. Det er også svært respektløs overfor den nye kjæresten hans, som har null skyld i situasjonen. At det kam fungere for andre, ja helt sikkert. Men TS er mest sannsynlig en bitter eks som er sjalu på den nye dama, og prøver nå å finne måter å få henne ut av verden på.

Anonymkode: 06f1d...6d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som godt gift med to «fellesbarn» syns jeg slikt høres rart ut. Ferie planlegger vi ikke kun for barna, det skal være hyggelig for alle fire, og alle fire liker å ha fri, og å være et annet sted enn vanlig, og å være sammen og oppleve noe sammen. Jeg ville kvidd meg for å dra på en ferietur med en bekjent/venn(inne) som ikke var min bestevenninne og jeg visste JEG trivdes med for eksempel, selvom vennen hadde barn som klaffet max med mine og destinasjonen var et tivoli, og det hadde vært rågøy for dem. Jeg vet ikke om jeg ville orket, slike turer vil jeg ta med min mann, slik at det kan kombineres gøy for barna/hyggelig for oss voksne. 
I dette scenarioet som ts ønsker, er jo samvær med begge foreldre samtidig eneste formål med turen. Da ville jeg lagt opp til hyppigere samvær på dagtid i hverdagen, søndagsmiddag av og til, dra sammen til skolearrangement osv. ikke hyttetur. Ferier er litt hellige, de bør være med barna, men ikke brukes på ekser. 

Anonymkode: e0fb1...e4f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Familiesammensetting en "vår":

Par 1:  A og B  1 Felles barn
Par 2: B og C 1 felles barn
A og C har 1 felles barn fra tidligere.

Vi har i flere år gjennomført ferier sammen som vennepar uten at dette har vært noen som helst utfordring. Det er altså mine, dine, og våre unger, som ferierer sammen, gjerne i 1-2 uker i strekk, som hvilket som helst annet vennepar.

Velkommen til 2021.

Anonymkode: 18812...923

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Familiesammensetting en "vår":

Par 1:  A og B  1 Felles barn
Par 2: B og C 1 felles barn
A og C har 1 felles barn fra tidligere.

Vi har i flere år gjennomført ferier sammen som vennepar uten at dette har vært noen som helst utfordring. Det er altså mine, dine, og våre unger, som ferierer sammen, gjerne i 1-2 uker i strekk, som hvilket som helst annet vennepar.

Velkommen til 2021.

Anonymkode: 18812...923

OK, så B er sammen med både A og C? Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette er relevant. Dere er åpenbart to vennepar som ferierer sammen, der alle er venner og vel forlikt. TS vil ta med seg eksen på ferie mens hans nye kjæreste er hjemme og ikke invitert. Det er en viss forskjell. 

Anonymkode: 99cdd...61b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ikke min drøm i alle fall. 2 år siden det ble slutt mellom meg og exe’n også, men kjenner det virker veldig fjernt å skulle feriere sammen. Jeg har ny kjæreste men han er singel. Tror ikke min nye kjæreste ville ha blitt med heller 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: fff52...36d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er glad for at jeg har en kjæreste som vil reise med meg og barna sine, ikke med ekskona.

Anonymkode: 99cdd...61b

Jeg også. Samboer sier til meg at han skulle ønske jeg var moren til hans barn fra forrige forhold. Men sier at så lenge han deler tiden med det barnet og meg, så er det jo som at jeg er det.

Også har vi fått vårt kjærlighetsbarn sammen ❤️

Hadde dumpet en type som ville på ferie med eksen og ungene på dagen. Hallo! 

Anonymkode: 633fc...c3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...