Gå til innhold

Ferie med eksen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte å høre med eksen om han har lyst å reise på ferie med oss en liten uke i sommer for barna sin del, det er over to år siden vi gikk fra hverandre og han har fått ny kjæreste. Noen andre her som har fått dette til å fungere? Vi har et bra samarbeid om barna. 

Anonymkode: 5ad07...062

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Tenkte å høre med eksen om han har lyst å reise på ferie med oss en liten uke i sommer for barna sin del, det er over to år siden vi gikk fra hverandre og han har fått ny kjæreste. Noen andre her som har fått dette til å fungere? Vi har et bra samarbeid om barna. 

Anonymkode: 5ad07...062

Jeg ønsker deg lykke til. Det hadde aldri vært aktuelt for min del. Når det er over, er det over.

Forresten, får den nye kjæresten bli med?

Endret av Jentadi
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo egentlig veldig an på hva slags relasjon dere har... tenker liksom ikke på samarbeid etc, men mer om det enda er sure minner, nag, bitterhet etc

Anonymkode: ee342...702

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med at den nye kjæresten skal være med også. Dette synes jeg i så fall er svært voksent og konstruktivt av deg.

Anonymkode: 44c4c...054

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da regner jeg med at den nye kjæresten skal være med også. Dette synes jeg i så fall er svært voksent og konstruktivt av deg.

Anonymkode: 44c4c...054

Nei hun skal ikke være med, tenkte for at barna skal få en ferie med begge. 

Anonymkode: 5ad07...062

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny kjæreste inviteres da med antar jeg? Jeg har vært på flere ferier med eksen, men ingen av oss har ny partner (har likevel ikke vært noe «tull», bare så det er sagt). Jeg hadde vel egentlig syntes det var greit nok om en kjæreste dro alene på ferie med unger og en helt avklart eks, men tipper de fleste ikke hadde syntes det var så kult.

Anonymkode: 054ea...1de

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei hun skal ikke være med, tenkte for at barna skal få en ferie med begge. 

Anonymkode: 5ad07...062

ehm... ja du kan høre, men tviler på at det blir ja🤡 huff

Anonymkode: ee342...702

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei hun skal ikke være med, tenkte for at barna skal få en ferie med begge. 

Anonymkode: 5ad07...062

Hun er jo den nye morsfiguren deres halvparten av tiden, og det eneste stedet de har både mamma og pappa samtidig. Så er jo viktig at hun får være med. 

Ellers synes jeg du skal la dem reise som en familie alene. 🤡

Anonymkode: f4e8e...b95

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei hun skal ikke være med, tenkte for at barna skal få en ferie med begge. 

Anonymkode: 5ad07...062

De får jo en ferie med begge hvis kjæresten også blir med.

Tror du virkelig at eksen din går med på å ekskludere kjæresten for å tekkes deg?

Anonymkode: 44c4c...054

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei hun skal ikke være med, tenkte for at barna skal få en ferie med begge. 

Anonymkode: 5ad07...062

Da går det jo ikke. Har en kompis som er skilt med barn med eksfru, og de feirer jul og drar på ferier sammen. Det funker, men nye partnere er veldig velkomne også, så det er nok et kriterium.

Anonymkode: f29a8...ef2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ekskludere nye kjæresten til far høres ikke bra ut. Håper ikke far lar det skje. Det du gjør nå er ikke det beste for barna men din måte å markere deg på. Hvorfor kan ikke far reise på ferie med ny kjæreste og barna? Du er klar over at dere ikke lenger er en familie, sant ?

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først tenkte jeg ja hvorfor ikke. Det er da utelukkende positivt for barnas del såfremt tonen er god. Å reise på ferie kan man jo gjøre med venner også. Rart at ikke flere gjør det, tenker nå jeg.  Men så leste jeg at han har ny kjæreste, da tenker ihvertfall jeg at det er på sin plass og invitere hun med også. Hun er jo (antar jeg) en naturlig del av barnas liv og eksen din sitt liv og da blir det litt rart å ekskludere hun. 

Anonymkode: 5e50c...0f8

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jessic_a skrev (1 minutt siden):

Å ekskludere nye kjæresten til far høres ikke bra ut. Håper ikke far lar det skje. Det du gjør nå er ikke det beste for barna men din måte å markere deg på. Hvorfor kan ikke far reise på ferie med ny kjæreste og barna? Du er klar over at dere ikke lenger er en familie, sant ?

Barna har ikke møtt fars kjæreste enda. Så å invitere henne med er ikke et alternativ. 

Anonymkode: 5ad07...062

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barna har ikke møtt fars kjæreste enda. Så å invitere henne med er ikke et alternativ. 

Anonymkode: 5ad07...062

Da er det jo litt annerledes. Da tenker jeg at det bare er å invitere så får far velge selv. Vær tydelig om at det kun er for barnas del. 
 

Anonymkode: 5e50c...0f8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barna har ikke møtt fars kjæreste enda. Så å invitere henne med er ikke et alternativ. 

Anonymkode: 5ad07...062

Da får du motivere dem til å møte henne slik at de kan få en relasjon til henne. Det vil du vel?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jessic_a skrev (1 minutt siden):

Da får du motivere dem til å møte henne slik at de kan få en relasjon til henne. Det vil du vel?

Ute etter å lokke frem en sjalu eks, som ikke vil ha en ny kjæreste for eksen? 

 

For den "Det vil du vel" og relasjon til ny var da virkelig ikke spørsmålet her.....

Anonymkode: f76cc...291

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessic_a skrev (1 minutt siden):

Da får du motivere dem til å møte henne slik at de kan få en relasjon til henne. Det vil du vel?

Det er jo opp til far. Hva om de ble sammen for 3 uker siden?  Det er viktig at man er seriøs og vet hvor man står i forholdet før man introduserer barna til ny kjæreste og det er det bare far som kan bestemme når det er «klart.»
 

Jeg vokste opp med en forelder som hadde mangeee kjærester frem og tilbake og det var ganske slitsomt å forholde seg til. Hadde jeg vært i samme situasjon selv så hadde det tatt LANG tid før en kjæreste hadde fått møtt barna mine. 

Anonymkode: 5e50c...0f8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier dere å være på ferier sammen etter bruddet, eller er det et innfall du har fått nå pga han har fått seg kjæreste?

Anonymkode: d80d8...a68

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en fabelaktig idé, viktig at barna ser at foreldrene kan omgås og hygge seg,selv om de ikke bor sammen lengre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...