Gå til innhold

Ferie med eksen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ooiiii her var det mange sjalue mennesker 😂 Hvis du ikke takler at eksen er på ferie med moren til sine barn så burde du ikke være sammen med han, utro kan man være utenom ferie og. Man må rett og slett stole på den man er sammen med. 
Barna kommer FØRST. Hadde jeg hatt en lignende situasjon og nye kjæresten min hadde nektet meg så hadde jeg kastet han på dør. Stoler han ikke på meg og ikke forstår at barnas beste kommer først så passer ikke han for meg.  Men hadde han møtt barna og vært en jeg tenkte jeg skulle dele resten av livet mitt med hadde han blitt invitert med. 
 

Barna klarer å se mor og far på ferie uten å bli forvirret(det er noe som heter å kommunisere med barna skjønner dere) og det er mye bedre for barna og ha trygge foreldre som klarer å samarbeide å være vennlige mot hverandre enn foreldre som omtrent kun sees i overganger og et enkelt hei. 
 

Mine foreldre hater hverandre og jeg kan bare prøve å få de i samme rom. Alt hadde vært bedre og lettere om de hadde klart å være venner.  
 

Og en ferie her og der betyr faktisk ikke at man må være sammen hver ferie, bli bestevenner eller at man MÅ ligge sammen igjen. Alvorlig talt.

Anonymkode: 5e50c...0f8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og eksen skal på ferie sammen i år. Ingen av oss har nye partnere, og vi har et godt forhold. Ingen av oss har et håp om at vi skal finne tilbake til hverandre heller. 

Siden din eks har ny kjæreste, ts, ville jeg mulig droppet det. I så fall bør hun også inviteres. 

Anonymkode: 63c7e...126

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ooiiii her var det mange sjalue mennesker 😂 Hvis du ikke takler at eksen er på ferie med moren til sine barn så burde du ikke være sammen med han, utro kan man være utenom ferie og. Man må rett og slett stole på den man er sammen med. 
Barna kommer FØRST. Hadde jeg hatt en lignende situasjon og nye kjæresten min hadde nektet meg så hadde jeg kastet han på dør. Stoler han ikke på meg og ikke forstår at barnas beste kommer først så passer ikke han for meg.  Men hadde han møtt barna og vært en jeg tenkte jeg skulle dele resten av livet mitt med hadde han blitt invitert med. 
 

Barna klarer å se mor og far på ferie uten å bli forvirret(det er noe som heter å kommunisere med barna skjønner dere) og det er mye bedre for barna og ha trygge foreldre som klarer å samarbeide å være vennlige mot hverandre enn foreldre som omtrent kun sees i overganger og et enkelt hei. 
 

Mine foreldre hater hverandre og jeg kan bare prøve å få de i samme rom. Alt hadde vært bedre og lettere om de hadde klart å være venner.  
 

Og en ferie her og der betyr faktisk ikke at man må være sammen hver ferie, bli bestevenner eller at man MÅ ligge sammen igjen. Alvorlig talt.

Anonymkode: 5e50c...0f8

Nå tror jeg at du misforstår.. Det handler ikke om utroskap. Jeg personlig hadde ikke vært redd for det, jeg stoler på mannen min. 

Dette handler om at forholdet til barnemor er over, det er ikke greit å ekskludere fars nye kjæreste pga mor føler «hun har rett til det» 

Og at far automatisk ikke prioriterer barna hvis han ikke ønsker å dra på ferie med eksen. 

Hvis det er greit for kjæresten til far og far ønsker dette selv, kjør på! Men dette er ikke et grunnlag der barnemor får diktere alle regler 

Anonymkode: 174cd...ffd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei hun skal ikke være med, tenkte for at barna skal få en ferie med begge. 

Anonymkode: 5ad07...062

Har du tenkt på hvordan det vil føles for den nye kjæresten? At dere skal «leke familie», mens hun skal sitte hjemme alene? 

Anonymkode: 06f1d...6d6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som "den nye" ville jeg synes det hadde vært utrolig ubehagelig og noe jeg ikke ville vært med på. Jeg har begrenset med ferie, jeg vil gjerne gjøre noe hyggelig med min kjæreste og evt hans barn. Jeg hadde følt meg som femte hjulet på vogna og "homewrecker"...

Anonymkode: c9e88...014

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lurte egentlig bare på om noen har hatt erfaringer med dette, om evt ny kjæreste vil nekte han. Men regner med han svarer ja og setter barna først

Anonymkode: 5ad07...062

For en stygg og slu hersketeknikk. Så du sier at dersom han ikke vil dra på ferie med deg, så setter han ikke barna først? Dersom du sier dette til han så er det ekstremt manipulerende, og jeg må si jeg lurer veldig på motivet ditt her. Det høres ut som du vil dette for å ødelegge det nye forholdet hans, fordi du er sjalu på henne. Og da er det veldig å lett å bruke barna som unnskyldning. Syns du skal gå i deg selv og tenke litt. 

Anonymkode: 06f1d...6d6

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sicario skrev (2 timer siden):

Kjæresten er midlertidig. Hun har selv valgt å få inn i et forhold med en mann med barn. Barna er hans for alltid. De er ikke 50% barna hans.

barna kommer først. Hver gang.

Nei. Dette kan du ikke vite, og du kan heller ikke styre det. Du takler nok ikke at han er mer forelsket i henne enn han var i deg. Du er ikke en del av livet hans lenger, dere har ingen tilknytning til hverandre annet enn at dere har barn sammen, og du har ingen rett til å bestemme hva han skal mene eller gjøre. Han kan sette barna sine først uten å måtte gå på akkord med seg og sin nye kjæreste. Du har et problem her, og det burde du finne ut av.

Anonymkode: 06f1d...6d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei hun skal ikke være med, tenkte for at barna skal få en ferie med begge. 

Anonymkode: 5ad07...062

Nei, nei og nei.

De har trolig ikke lyst å bruke penger og feriedager på å feriere med en eks. 

Felles ferie er en genial oppskrift for å skape gnisninger selv mellom bestevenner, kan ikke se for meg ferie med eksen er noe noen drømmer om. Heller ikke ungene. 

Hva med å ra med noen fra din familie? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flott og raust av deg å bruke en ferieuke på at barna skal få være en hel familie. Jeg ønsker dere all mulig lykke til, og håper det blir en hyggelig og vellykket ferie for alle parter. 

Hilsen nykjæresten. 

Anonymkode: ab43a...5a4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er barna, sånn ca? Er de tenåringer/nesten voksne eller små 2-3år? Og hvor tenkte du å dra, syden/storbyferie hotell eller hyttetur/telttur? Hvordan har du tenkt romfordeling på feks hotell?

Jeg tror fort barna kan bli forvirret og håpe/tro at dere er sammen igjen. 
 

Jeg tror også at dere fort kan komme til å små krangle over ting når dere er på ferie sammen og tilbringer tid over flere dager sammen. Hva gjorde at dere slo opp, hva irriterer deg med han? Fort gjort at barna får med seg små krangling/kommenterer/følelser, og dette er ikke til det beste for barna. 

Anonymkode: 7201f...9ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei. Dette kan du ikke vite, og du kan heller ikke styre det. Du takler nok ikke at han er mer forelsket i henne enn han var i deg. Du er ikke en del av livet hans lenger, dere har ingen tilknytning til hverandre annet enn at dere har barn sammen, og du har ingen rett til å bestemme hva han skal mene eller gjøre. Han kan sette barna sine først uten å måtte gå på akkord med seg og sin nye kjæreste. Du har et problem her, og det burde du finne ut av.

Anonymkode: 06f1d...6d6

Hva om nye kjæresten og exen får barn sammen? Du er en ex, du er fortid, du har ikke den rollen i livet hans som du tror. Du er mor til barna hans og derfor må han forholde seg til deg, men du betyr ikke mer enn det. Fremtiden hans er med fremtidig kjæreste og en puslespill familie som inkluderer dine barn. Men du er ikke inkludert i puslespillet, du er et annet puslespill. 

Anonymkode: 7201f...9ee

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som skilsmissebarn med foreldre som var venner og fint klarte å omgås og hvor det tok flere år før det kom nye partnere inn i bildet, ville jeg synes det var litt merkelig. Foreldrene mine gikk fra hverandre i februar, da vi som lovet feiret jul sammen ti måneder etterpå føltes det allerede veldig feil - vi var ikke lenger en kjernefamilie og å late som var bare rart, selv om vi hadde en hyggelig kveld.

Om dette var en etablert tradisjon helt fra bruddet var ferskt, ville det vært noe annet, da ville jeg tenkt at det var en del av pakka som den nye kjæresten måtte forholde seg til. Men å komme med det etter to år når far nettopp har funnet seg en ny, roper sjalu og usikker eks som prøver å gjemme seg bak barna, som sannsynligvis ikke har det behovet nå. 

Endret av Daria
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo spørre, men de jeg kjenner som holdt på slik (reiste på ferie sammen for barnas skyld), forteller bare at det ble veldig kleint og ikke noen hyggelige ferier for dem. 
Veldig kunstig, og kjipt på kveldene, dumt å være på ferie og telle ned til man endelig kan reise hjem igjen. Det har i alle tilfellene jeg vet om vært mor som har insistert, og far som har betalt.

Anonymkode: e0fb1...e4f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smeltemann skrev (3 timer siden):

Det høres ut som en fabelaktig idé, viktig at barna ser at foreldrene kan omgås og hygge seg,selv om de ikke bor sammen lengre.

Ja, slik at de får enda et nytt håp om at mamma og pappa blir kjærester igjen.....

Barn forstår ofte ikke hvorfor foreldrene ikke er kjærester når de er så gode venner.

Anonymkode: 10707...8fb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn eller ikke barn. Det er helt unaturlig å reise på ferie med en eks når man har ny kjæreste.

Anonymkode: 99cdd...61b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, slik at de får enda et nytt håp om at mamma og pappa blir kjærester igjen.....

Barn forstår ofte ikke hvorfor foreldrene ikke er kjærester når de er så gode venner.

Anonymkode: 10707...8fb

Det kan en være klar på ovenfor barna at det kun er for ferien. Barn er ikke dumme,  en kan snakke med de om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Nei. Dette kan du ikke vite, og du kan heller ikke styre det. Du takler nok ikke at han er mer forelsket i henne enn han var i deg. Du er ikke en del av livet hans lenger, dere har ingen tilknytning til hverandre annet enn at dere har barn sammen, og du har ingen rett til å bestemme hva han skal mene eller gjøre. Han kan sette barna sine først uten å måtte gå på akkord med seg og sin nye kjæreste. Du har et problem her, og det burde du finne ut av.

Anonymkode: 06f1d...6d6

Enig

Anonymkode: 99cdd...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Du kan jo spørre, men de jeg kjenner som holdt på slik (reiste på ferie sammen for barnas skyld), forteller bare at det ble veldig kleint og ikke noen hyggelige ferier for dem. 
Veldig kunstig, og kjipt på kveldene, dumt å være på ferie og telle ned til man endelig kan reise hjem igjen. Det har i alle tilfellene jeg vet om vært mor som har insistert, og far som har betalt.

Anonymkode: e0fb1...e4f

Hehe, morsomt at dette nevnes her, da det var tilfelle i situasjonen jeg kjenner til også. Han betalte for hytte, all mat, skipass til barna og hele sulamitten. Hun stod for den vanlige klagingen. Det ble med den ene gangen.

Anonymkode: 99d7d...e73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som "den nye" ville jeg synes det hadde vært utrolig ubehagelig og noe jeg ikke ville vært med på. Jeg har begrenset med ferie, jeg vil gjerne gjøre noe hyggelig med min kjæreste og evt hans barn. Jeg hadde følt meg som femte hjulet på vogna og "homewrecker"...

Anonymkode: c9e88...014

Hvis de lar være å reise på ferie sammen pga deg så er du jo i praksis en homewrecker...

Jada, jeg skjønner at nye kjærester kan synes at sånt føles rart. Men mange barn bærer en stor sorg etter at foreldrene har gått fra hverandre. Hvis en ferie sammen med begge foreldrene kan være til glede for barna så burde man faktisk sette barna først. Å ta mer hensyn til nye kjærester enn sine egne barn er rett og slett hårreisende. 

Anonymkode: d8cfa...172

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis de lar være å reise på ferie sammen pga deg så er du jo i praksis en homewrecker...

Jada, jeg skjønner at nye kjærester kan synes at sånt føles rart. Men mange barn bærer en stor sorg etter at foreldrene har gått fra hverandre. Hvis en ferie sammen med begge foreldrene kan være til glede for barna så burde man faktisk sette barna først. Å ta mer hensyn til nye kjærester enn sine egne barn er rett og slett hårreisende. 

Anonymkode: d8cfa...172

Det virker jo som ganske mange tror at å ta hensyn til barna og sette dem først også innebærer at man skal sidestille barna med hun som har født dem, også etter at forholdet er over, mens den nye kjæresten skal komme langt ned på lista. At egne barn kommer i første rekke er selvsagt, men jeg klarer fortsatt ikke å forstå hvorfor eksen skal gå foran den nye kjæresten. Og jeg er uansett glad for at jeg har en kjæreste som vil reise på ferie med meg og barna sine, ikke med ekskona. 

Anonymkode: 99cdd...61b

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...