Gå til innhold

Ferie med eksen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, sicario said:

Kjæresten er midlertidig. Hun har selv valgt å få inn i et forhold med en mann med barn. Barna er hans for alltid. De er ikke 50% barna hans.

barna kommer først. Hver gang.

Ok? Hvordan vet du det ? De kan være sammen i 30år eller resten av livet. 
 

faren kan 100% prioritere barna UTEN å dra på ferie med eksen. At moren til barna skal absolutt involveres i alt, har ikke noe med hvor godt faren tar vare på barna.

han har gått videre, det må eksen respektere..  akkurat som den nye kjæresten må respektere mor til barna. 

Anonymkode: 174cd...ffd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barna har ikke møtt fars kjæreste enda. Så å invitere henne med er ikke et alternativ. 

Anonymkode: 5ad07...062

Da er det sjalusien din som taler, du prøver å knytte bf nærmere til deg selv nå når han har fått en annen.

Anonymkode: f4fef...30e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Er ikke det åpenbart? Jeg hadde helt enkelt ikke godtatt at kjæresten min reiste på ferie med eksen. At man gjør det for barna, er ofte et forsøk på å kamuflere at man ikke er ferdige med hverandre og på ferie langt fra andre kan alt skje. Bare at eksen spør, synes vitner om mangel på respekt for den nye dama. Sånne ferier får man drive med mens begge er single. Er man skilt, så er man skilt og da får man ta konsekvensene av det. 

 

Anonymkode: 99cdd...61b

Uenige. Har man barn, må man ta konsekvensen av det. Voksne sine sjalusiproblemer og usikkerheter kommer i andre rekke.

om en kjæreste ikke «godtar» at barn blir prioritert først, må man ta konsekvensen av det og avslutte forholdet. Om ikke er det barna det går utover.

bare at en ny kjæreste vanskeliggjør oppfølging av egne barn er så usmakelig og manglende respekt at jeg har ikke ord.

»kamuflasje for at man har følelser» etc grenser til en paranoiditet som gjør det vanskelig å ta seriøst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er glad for at jeg har en kjæreste som vil reise med meg og barna sine, ikke med ekskona.

Anonymkode: 99cdd...61b

Ja mange glemmer at det også er viktig at kjæresten er med å skaper fine minner sammen. 
Når man er en del av barnas liv, skal man også være en del av det. Slik som å reise på ferie, feiringer osv. 

 

Anonymkode: 174cd...ffd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (Akkurat nå):

Uenige. Har man barn, må man ta konsekvensen av det. Voksne sine sjalusiproblemer og usikkerheter kommer i andre rekke.

om en kjæreste ikke «godtar» at barn blir prioritert først, må man ta konsekvensen av det og avslutte forholdet. Om ikke er det barna det går utover.

bare at en ny kjæreste vanskeliggjør oppfølging av egne barn er så usmakelig og manglende respekt at jeg har ikke ord.

»kamuflasje for at man har følelser» etc grenser til en paranoiditet som gjør det vanskelig å ta seriøst.

Uenig. Det er lett å godta at barna kommer i første rekke, men ikke ekskona. 

Anonymkode: 99cdd...61b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):.

han har gått videre, det må eksen respektere..  akkurat som den nye kjæresten må respektere mor til barna. 

Anonymkode: 174cd...ffd

Man kan ikke gå videre fra barna sine. Barna sin mor vil alltid ha en relasjon til far. 
klarer man ikke å akseptere dette grunnet sin egen sjalusi og usikkerheter, må man heller gå videre i livet og finne seg en kjæreste uten barn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, sicario said:

Uenige. Har man barn, må man ta konsekvensen av det. Voksne sine sjalusiproblemer og usikkerheter kommer i andre rekke.

om en kjæreste ikke «godtar» at barn blir prioritert først, må man ta konsekvensen av det og avslutte forholdet. Om ikke er det barna det går utover.

bare at en ny kjæreste vanskeliggjør oppfølging av egne barn er så usmakelig og manglende respekt at jeg har ikke ord.

»kamuflasje for at man har følelser» etc grenser til en paranoiditet som gjør det vanskelig å ta seriøst.

Bare det at eksen vanskelig gjør nye relasjoner til barnefar er usmakelig og mangel på respekt!

At barna kommer først når man blir sammen men noen med barn er innforstått.    
Det betyr ikke at man skal bli ekskludert fra ferier, like viktig for bonus mor å føle seg inkludert å lage positive minner for barna. 
Hun er tross alt en del av livet deres 50% av tiden

Anonymkode: 174cd...ffd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke argumentet med at det er barnas beste å reise på ferie med mor og far samtidig. Høres både kleint og forvirrende ut. Hilsen skilsmissebarn. 

Anonymkode: f7b7f...c3e

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja mange glemmer at det også er viktig at kjæresten er med å skaper fine minner sammen. 
Når man er en del av barnas liv, skal man også være en del av det. Slik som å reise på ferie, feiringer osv. 

 

Anonymkode: 174cd...ffd

Nå har jo ikke denne kjæresten blitt introdusert for barna, og jeg ser heller ikke hvorfor de må inkluderes. Som jeg nevnte tidligere så er det faktisk ikke barna som velger verken situasjonen eller partneren. 

Anonymkode: b12f3...d64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Forstår ikke argumentet med at det er barnas beste å reise på ferie med mor og far samtidig. Høres både kleint og forvirrende ut. Hilsen skilsmissebarn. 

Anonymkode: f7b7f...c3e

For meg var det helt herlig👌🏼
hilsen skilsmissebarn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenkte å høre med eksen om han har lyst å reise på ferie med oss en liten uke i sommer for barna sin del, det er over to år siden vi gikk fra hverandre og han har fått ny kjæreste. Noen andre her som har fått dette til å fungere? Vi har et bra samarbeid om barna. 

Anonymkode: 5ad07...062

Ja det går helt fint

Anonymkode: 8d5f8...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det en gang etter bruddet. Ingen av oss hadde nye partnere, men det ble med den gangen, er en grunn til at det ble slutt. Var mye som irriterte meg på ferien, vi kranglet ikke, men det var helt greit å komme hjem og dra hver til sitt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (13 minutter siden):

Uenige. Har man barn, må man ta konsekvensen av det. Voksne sine sjalusiproblemer og usikkerheter kommer i andre rekke.

om en kjæreste ikke «godtar» at barn blir prioritert først, må man ta konsekvensen av det og avslutte forholdet. Om ikke er det barna det går utover.

bare at en ny kjæreste vanskeliggjør oppfølging av egne barn er så usmakelig og manglende respekt at jeg har ikke ord.

»kamuflasje for at man har følelser» etc grenser til en paranoiditet som gjør det vanskelig å ta seriøst.

Enig

Anonymkode: 8d5f8...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I teorien høres det ut som en super idè. Så lenge dere fungerer godt sammen, har det hyggelig, er venner og ikke krangler. En sånn ferie ville vært en gave for meg da jeg var barn - har alltid mislikt å måtte dele meg mellom familien og liker best å ha alle samlet. På den annen side spørs det jo hvordan det fungerer i praksis. Hvis ungene syns det er forvirrende, hvis dere krangler eller er kalde mot hverandre... Kan gå begge veier, og vil avhenge veldig av deres forhold. 

En av våre beste venner er faktisk eksen til min ektefelle, de har riktignok ikke barn sammen men har fremdeles et nært vennskap og har til og med reist på turer sammen i senere tid. Jeg blir absolutt ikke sjalu - jeg vet jo at forholdet er over og de har absolutt null interesse i hverandre på den måten. Så akkurat nye kjæresters sjalusi tenker jeg er et problem de må løse selv, og ikke noe du trenger å bry deg med. 

Tenker at så lenge du tror det vil fungere og ikke skape ufred, så kan du godt foreslå det. Kan jo hende han også synes det er en god ide, og da er det jo ikke noe å lure på. Men ikke bli sur hvis han sier nei, det må også være greit tenker jeg. 

Anonymkode: e1b43...7b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du gjøre, TS! Og kanskje dere kan bli sammen igjen også. Det er dere som er familien her, ikke hun ukjente som barna ikke har hilst på ennå.

 

 

 

 

 

 

Eller noe i denne duren 🏳

Anonymkode: f1cfb...ce4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette må du gjøre, TS! Og kanskje dere kan bli sammen igjen også. Det er dere som er familien her, ikke hun ukjente som barna ikke har hilst på ennå.

 

 

 

 

 

 

Eller noe i denne duren 🏳

Anonymkode: f1cfb...ce4

Ja jeg og tenker det, at det er en mulighet for oss å finne tilbake igjen. 

Anonymkode: 5ad07...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg og tenker det, at det er en mulighet for oss å finne tilbake igjen. 

Anonymkode: 5ad07...062

Åherregud. Stryk mine velmente ord i posten over. Enten er du et troll, eller en komplett idiot. 

Anonymkode: e1b43...7b1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åherregud. Stryk mine velmente ord i posten over. Enten er du et troll, eller en komplett idiot. 

Anonymkode: e1b43...7b1

Mente som venner :)

Anonymkode: 5ad07...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Lurte egentlig bare på om noen har hatt erfaringer med dette, om evt ny kjæreste vil nekte han. Men regner med han svarer ja og setter barna først

Anonymkode: 5ad07...062

Vi har ferien delt mellom oss, og setter opp kalenderen hvert halvår. Jeg begynner å planlegge ferien ganske tidlig. Ukene jeg har barna har jeg lagt opp med vennepar med barn på samme alder, og med mine foreldre som vil være med barnebarna. Ukene jeg har barnefri skal jeg feriere med min nye kjæreste. Det er spikret allerede.

Nå ville jeg aldri i livet feriert med ekskona igjen, og tviler på at hun noensinne ville foreslått det. Men jeg ville ikke anbefalt noen andre det heller, uansett hvor godt samarbeidet er. Det er jo en grunn til at man ble skilt, og jeg vil ikke kaste bort dyrebare ferieuker der barna skal kose seg, med potensielt dårlig stemning. Vi har egne ting vi finner på bare barna og jeg, og akkurat sommerferien er litt hellig.

En kompis av meg opplevde at ekskona foreslo en felles hyttetur med barna, fem år etter skilsmissen. Jeg sa han burde droppe det, men han ville gi det en sjanse "for barna". Da hadde han nylig slått opp med kjæresten, og hun hadde vel egentlig et lite håp om å finne tilbake igjen. Han så vel litt ny og skinnende ut igjen, etter å ha hatt en ny og yngre kjæreste et par år...Det tok fem minutter etter at de hadde tråkket over dørstokken på hytta, før han angret på det hele. Samme maset fra henne som i alle år. Hans erfaring ble en påminnelse for hele vennegjengen. INGEN finner på det igjen.

Anonymkode: 99d7d...e73

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Mente som venner :)

Anonymkode: 5ad07...062

Så dere er ikke «venner» en gang, og du ønsker å reise på ferie sammen? Ok

Anonymkode: 174cd...ffd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...