Gå til innhold

Ferie med eksen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og faren til barna gikk fra hverandre for 12 år siden. Vi har, de fleste år, reist på ferie sammen. Jeg har hatt ny kjæreste i noen år, det har aldri vært snakk om at han skal bli med, men dette er noe jeg har snakket om med han siden starten. 

Anonymkode: 00928...69c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som ny kjæreste hadde jeg aldri godtatt det. 

Anonymkode: 99cdd...61b

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, hva er poenget?

Jeg har selv skilte foreldre, og jeg hadde som barn bare blitt forvirret om vi dro på ferie sammen. Selv om de er gode venner.

Anonymkode: ba1b6...76c

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Tenkte å høre med eksen om han har lyst å reise på ferie med oss en liten uke i sommer for barna sin del, det er over to år siden vi gikk fra hverandre og han har fått ny kjæreste. Noen andre her som har fått dette til å fungere? Vi har et bra samarbeid om barna. 

Anonymkode: 5ad07...062

Må jo være supert for unga👌🏼. Hva en ny voksen kjæreste måtte «føle» blir mindre viktig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som ny kjæreste hadde jeg aldri godtatt det. 

Anonymkode: 99cdd...61b

Hæ? Hvorfor ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nye dama! Og for vår del går det fint. Jeg er med typen på ferie med exkona og deres barn! Hyggelig det, vi feirer også jul osv sammen.  De gjorde alt dette før vi ble sammen og det har fra dag en vært viktig for meg med ett godt sammarbeid med exen og barna hvis ikke ville jeg ikke være sammen med mannen om det ikke hadde vært en slik relasjon med barna og exen

Anonymkode: 34aec...244

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meg over, typen og exkona reiser også på tur uten at jeg er med, greit og få med. Stoler på at deres kjæreste/seksuelle relasjon er ferdig

Anonymkode: 34aec...244

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Barna har ikke møtt fars kjæreste enda. Så å invitere henne med er ikke et alternativ. 

Anonymkode: 5ad07...062

At hans nye kjæreste skal være med er bare tull. Hun viste vel at han hadde barn? 
 

her må de sjalu, voksne rett og slett vike. Prioriter barna med god samvittighet

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenkte å høre med eksen om han har lyst å reise på ferie med oss en liten uke i sommer for barna sin del, det er over to år siden vi gikk fra hverandre og han har fått ny kjæreste. Noen andre her som har fått dette til å fungere? Vi har et bra samarbeid om barna. 

Anonymkode: 5ad07...062

Kjipt for nye kjæresten. Han er i et forhold med henne nå. Har kontakt med deg kun pga barna fordi han må. Du er like mye en eks som en barnløs eks. Samme regler. 

Anonymkode: 633fc...c3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (5 minutter siden):

Må jo være supert for unga👌🏼. Hva en ny voksen kjæreste måtte «føle» blir mindre viktig.

Lol. Hun er den nye kjærligheten i hans liv. De er mest sammen,hun er den mest sentrale i hans liv. Betyr ganske mye, hvis han vil beholde henne. Barna har han 50%, hun har han hele tiden. 

Anonymkode: 633fc...c3e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nei hun skal ikke være med, tenkte for at barna skal få en ferie med begge. 

Anonymkode: 5ad07...062

Men hun er jo viktigere enn deg. Han koser jo med henne nå, ikke deg. Er jo hun han vil ha med på turer, ikke deg. 

Anonymkode: 633fc...c3e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (1 minutt siden):

Hæ? Hvorfor ikke?

Er ikke det åpenbart? Jeg hadde helt enkelt ikke godtatt at kjæresten min reiste på ferie med eksen. At man gjør det for barna, er ofte et forsøk på å kamuflere at man ikke er ferdige med hverandre og på ferie langt fra andre kan alt skje. Bare at eksen spør, synes vitner om mangel på respekt for den nye dama. Sånne ferier får man drive med mens begge er single. Er man skilt, så er man skilt og da får man ta konsekvensene av det. 

 

Anonymkode: 99cdd...61b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke det åpenbart? Jeg hadde helt enkelt ikke godtatt at kjæresten min reiste på ferie med eksen. At man gjør det for barna, er ofte et forsøk på å kamuflere at man ikke er ferdige med hverandre og på ferie langt fra andre kan alt skje. Bare at eksen spør, synes vitner om mangel på respekt for den nye dama. Sånne ferier får man drive med mens begge er single. Er man skilt, så er man skilt og da får man ta konsekvensene av det. 

 

Anonymkode: 99cdd...61b

Så hjertens enig. Utrolig respektløst. Man er en eks like mye selv om det er barn i bildet. Vet ikke hvorfor noen kvinner tror de har evig innpass i et mann sitt liv pga barn. Selv en one night stand kan resultere i et barn. Kvinnen blir ikke hellig for mannen fordi det kom et barn. Vet ikke hvorfor så mange tror det 

Du er en eks kjæreste. Ikke noe mer enn det. Du er moren til de barna, de har en relasjon til deg. Du har ikke noe rettmessig relasjon til far mer, bare praktiske avtaler og planlegging av det DELTE samværet. Altså dere har barna delt, fordi dere ikke har noe forbindelse dere mellom mer, uten barna hadde du nok vært glemt nå. Bare pliktforbindelse pga barna. 

Anonymkode: 633fc...c3e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nei hun skal ikke være med, tenkte for at barna skal få en ferie med begge. 

Anonymkode: 5ad07...062

Skal du forvirre barna til å tro at det kanskje er knute på tråden med pappa og kjæresten og at mamma og pappa kanskje er sammen igjen?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har vært skilt i to år, har dere vel delt ferien mellom dere. 

Anonymkode: 99d7d...e73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis dere har vært skilt i to år, har dere vel delt ferien mellom dere. 

Anonymkode: 99d7d...e73

Lurte egentlig bare på om noen har hatt erfaringer med dette, om evt ny kjæreste vil nekte han. Men regner med han svarer ja og setter barna først

Anonymkode: 5ad07...062

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er egentlig grunnen til at du ønsker dette? Du fremstår som sjalu, og jeg mistenker at du prøver å ødelegge mellom far og nye kjæresten. Du setter han i en vanskelig situasjon, der han blir en «dårlig far» dersom han sier nei.

Anonymkode: 278b4...3a0

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Barna har han 50%, hun har han hele tiden. 

Anonymkode: 633fc...c3e

Kjæresten er midlertidig. Hun har selv valgt å få inn i et forhold med en mann med barn. Barna er hans for alltid. De er ikke 50% barna hans.

barna kommer først. Hver gang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lurte egentlig bare på om noen har hatt erfaringer med dette, om evt ny kjæreste vil nekte han. Men regner med han svarer ja og setter barna først

Anonymkode: 5ad07...062

Jeg er glad for at jeg har en kjæreste som vil reise med meg og barna sine, ikke med ekskona.

Anonymkode: 99cdd...61b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vegne av et skilsmissebarn så vil jeg bare si at jeg synes det høres ut som en super ide. Ser heller ikke behovet for at man skal invitere den nye kjæresten til far. Det er ikke de som har valgt henne og det er tross alt deres ferie. Ser ikke noe grunn til at hun skal trekkes inn. Personlig har jeg eksludert min egen stemor fra ting som bursdagsfeiringer og lignende, da hun for min del ikke er min bonusmamma, men heller pappas kjæreste. I tillegg satte jeg pris på den ene dagen i året hvor jeg kun fikk være med mamma og pappa. 

Anonymkode: b12f3...d64

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...