Gå til innhold

Vi venter på sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Hvis det går bra på UL så er oddsen 95,3% for at det går bra. Men også der har jeg vært på andre siden... har jo hatt en fin UL i uke 9 før, som gikk dårlig i uke 14. Så jeg kommer ikke til å juble i taket på mandag om alt ser fint ut. Men selvsagt bli veldig veldig lettet og tenke at jeg er ett skritt videre i alle fall. Det må jo gå bra på denne her først, for at det skal gå bra til slutt.

Må være skikkelig tøft å sitte med alle de vonde erfaringene du har.. Kan ikke tenke meg hvor vanskelig det må være å etterhvert senke skuldrene litt etter litt, men jeg unner deg å etterhvert komme så langt at en del av bekymringen gir seg 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillra skrev (3 minutter siden):

Jeg husker at jeg også så på denne statistikken hver eneste dag - prøvde å tenke at hvis statistikken var motsatt altså 93% sannsynlighet for at det ikke skulle gå bra så ville jeg vært sikker på at det bille endt i SA/MA. Så nå som den er 93% på den gode siden så burde man også prøve å ha den følelsen på at det helt sikkert går bra 😍 Selv om jeg prøvde å tenke sånn så hjalp det jo ikke akkurat haha men hjelper kanskje litt?? 

Har prøvd, men det er ikke lett. Har vært prøver så lenge der jeg krysset fingrene og håpte alt jeg kunne på at jeg var innafor de 20% som klarer å unnfange på en eggløsning. Og så klarte vi det nå, og nå skal vi plutselig håpe at vi ikke er en av de 20% gravide som ikke får gå løpet ut. Ikke rart det blir krøll i hodet 😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (3 minutter siden):

Må være skikkelig tøft å sitte med alle de vonde erfaringene du har.. Kan ikke tenke meg hvor vanskelig det må være å etterhvert senke skuldrene litt etter litt, men jeg unner deg å etterhvert komme så langt at en del av bekymringen gir seg 🥰

Ja, sist fullgått svangerskap klarte jeg å senke skuldrene en god del etter OUL - slik at jeg faktisk anerkjente svangerskapet og klarte å kose meg. Regner med det blir noe sånt nå også. Og denne gangen er OUL mot slutten av august. Så det er jo 'bare' en liten sommer til! Og vi vet jo alle hvor raskt en sommer kan gå? ;) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Amatariel said:

Har prøvd, men det er ikke lett. Har vært prøver så lenge der jeg krysset fingrene og håpte alt jeg kunne på at jeg var innafor de 20% som klarer å unnfange på en eggløsning. Og så klarte vi det nå, og nå skal vi plutselig håpe at vi ikke er en av de 20% gravide som ikke får gå løpet ut. Ikke rart det blir krøll i hodet 😵

Ja ikke sant, skjønner deg så utrolig godt. Jeg håper og virkelig tror at dette svangerskapet går bra ❤️💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 8 uker:hoppendeglad: jeg synes den mnd her har gått sykt fort! Skjønner det kanskje ikke har det for deg da🙈 men du har kommet deg helt hit nå, selv om du med tidligere erfaringer med å opplevd ting senere så er jo det veldig veldig liten sjanse for å miste nå! Du skal jo ikke ha noe større sjanse for å oppleve en SA eller en MA enn andre selv om du har opplevd det tidligere. Er vell heller følelsene og erfaringene du har gjort deg med det som bringer følelsene og bekymringene dine frem❤️ Skjønner jo godt at du ikke føler for å senke skuldrene bare litt før du har vært på TUL, men jeg er sikker på at den lille bønna koser seg der inne🥰 også at du har vonde bryst er jo veldig positivt😃 håper du får til å kose deg litt med hemmeligheten tross det du har opplevd tidligere, skjønner jo veldig godt at det gjør til at du ikke gleder deg like mye enda, det er jo for å forsvare følelsene sine❤️ 

husker jeg var så redd for å miste helt til jeg var i uke 12, sov dårlig og tenkte på dette konstant og var sikker på at jeg skulle være en av de uheldige å miste, så skjønner jo veldig godt at du som har erfaring med det hvertfall har det i tankene. Men jeg har veldig troa på at dette går bra❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 8 uker! :strix: Det er godt å lese positivitet i innleggende dine nå 💕 Skjønner veldig godt at det ikke er lett med tanke på alt du har vært gjennom tidligere, men det er så godt å se at du tar innover deg at sannsynligheten for SA/MA bare fortsetter å gå nedover! Jeg gleder meg til å høre rapport fra TUL i neste uke - det er bare en så flott opplevelse! Helt sikker på at den lille har det supert inni magen og at dette skal gå bra! :blomst:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 8 uker 😁🙌 Må være litt ekstra herlig å kunne krysse av ny uke når man har de erfaringene dere har bak dere ❤

Og ikke så lenge til TUL 😁 Fra sidelinjen flyr ukene forbi nå, men jeg husker selv de første ukene som utrolig trege så skjønner at det kanskje ikke føles sånn 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt deg i det stille lenge, men nå vil jeg si gratulerer så masse med 8 uker! Du har hatt litt av en reise og det er så fortjent at du nå har en bønne i magen ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, det ordnet seg med TUL-time på ferie! 🤗 Veldig glad for at vi slipper å utsette avreisen vår noen dager, og at det blir på et bra tidspunkt svangerskapslengdemessig. Fikk time 15. juli og da er jeg 13+2. Først fikk jeg en klump i halsen da jeg sjekket det, for det var akkurat på 13+2 jeg var på TUL en gang før med mottak av dårlig nytt. Men jeg velger å se positivt på det - at jeg vet helt sikkert at dette er en svangerskapslengde som er veldig fin og passelig å sjekke på. Ikke for tidlig og ikke fare for at de ikke skulle oppdage avvik. De fant de nemlig veldig lett sist. Så selv om babyen er liten da, så er det mye å få se. Sist tok de f.eks en nål gjennom magen min, igjennom fostersekken og inn i babyen (!) for å suge ut væske av magen dens. Bare at det går an er helt sykt 😳
Så forsøker jeg febrilsk å ikke tenke på scenarioet at det skal gå dårlig denne gangen, hvordan det skal bli på ferie. Innlagt på sykehus mens vi bor hos svigers liksom, og barna rundt oss og alt. Nei huff, det bare må gå bra da også! I tillegg til TUL nr.1 i neste uke.

pregnsmiley.gif.b4b664ff5759ae411c3933c93f30b17b.gif Mine viktige datoer
Du er nå 8 uker og 0 dager på vei

Unnfangelsen finner sted: 27. april 2021
Like langt som opplevd SA: 17.mai 2021
Hjertet begynner å slå: 22.mai 2021
Like langt som opplevd SA: 24.mai 2021

Tidlig ultralyd: 14.juni 2021
Like langt som opplevd MA: 20.juni 2021
Ferdig med medisin: 22.juni 2021
Første svangerskapskontroll: 25.juni 2021
Tidlig ultralyd: 15.juli 2021
Andre trimester: 15.juli 2021
Like langt som opplevd senabort: 22.juli 2021
Tid for ordinær ultralyd: 17.august 2021
Planlegger å fortelle søsken og annen familie: 22.august 2021
Halvveis i svangerskapet: 1.september 2021
Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det: 21.september 2021
Fosteret kan høre: 25.september 2021
100 dager igjen til termin: 13.oktober 2021
Tid for å fylle ut fødselspermisjonspapirer: 19.oktober 2021
Tredje trimester: 20.oktober 2021
Nå regnes ikke babyen som prematur: 28.desember 2021
Fødselspermisjoner begynner: 31.desember 2021
Termin: 21.januar 2022

Endret av Amatariel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det ordnet seg med ny TUL før ferien din! Jeg skal nå også på TUL rundt samme tid, siden jeg fikk flyttet første ultralyden hvor mannen blir med til 12. juli ☺️ Håper virkelig vi begge blir betrygget med positive nyheter inn mot feriene våre ❤️🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+1

I dag skulle jeg egentlig hatt første TUL. Sukk, det hadde vært så fint å få hilse på spiren snart. Kjenner litt på det her jeg sitter og vet at skulle jeg vært der. Men - jeg er fortsatt glad for avgjørelsen min om å flytte den. Vil føle meg tryggere om fem dager.... Det ER mye som skjer med hjertet akkurat denne uken (typisk eksempel der det sluttet å slå 8+5 i fjor). Så da føles det mye bedre å dra på TUL i slutten av den niende uken og ikke i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (29 minutter siden):

8+1

I dag skulle jeg egentlig hatt første TUL. Sukk, det hadde vært så fint å få hilse på spiren snart. Kjenner litt på det her jeg sitter og vet at skulle jeg vært der. Men - jeg er fortsatt glad for avgjørelsen min om å flytte den. Vil føle meg tryggere om fem dager.... Det ER mye som skjer med hjertet akkurat denne uken (typisk eksempel der det sluttet å slå 8+5 i fjor). Så da føles det mye bedre å dra på TUL i slutten av den niende uken og ikke i starten.

Skjønner godt du lengter etter å få sett lille bønna da🥰 men samtidig så er det som du skriver mye bedre å få sett at alt er bra den dagen det gikk dårlig tidligere samtidig som det sikkert er utrolig nervepirrende❤️ Håper alt er bra der inne og at du får en super god opplevelse denne gangen. Kan ikke skjønne annet for så uheldig kan vel ikke en person være tenker jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (10 minutter siden):

Kan ikke skjønne annet for så uheldig kan vel ikke en person være tenker jeg! 

Jeg veeet - en gang må vel være nok?? Husker SÅ godt jeg tenkte i fjor på denne tiden at ok, nå har jeg opplevd to tidlige spontanabort og èn senabort. Jeg kan vel ikke være så uheldig at jeg også skal oppleve å få en MA?? Men joda! Det er liksom ikke grenser. Men nå har ingen av oss noe genfeil eller noe (sjekket for noen år siden etter tre aborter), så alle abortene er karakterisert som uflaks. Det betyr at det ikke er en underliggende årsak til at jeg nå skulle oppleve å miste igjen. Jeg har like god sjanse som alle andre gravide til at dette skal gå bra. Som er en bra ting. Men jeg kan jo kaste ballen litt rundt og tenke motsatt også... det er ingen sammenheng mellom denne og tidligere graviditeter, som betyr at jeg ikke er skånet for at det skal gå bra nå, bare for at jeg har vært uheldig før. Jeg vet at oddsen egentlig er i min favør med de 93% jeg skrev over her, men det FØLES som 50%. Jeg har fire aborter og tre barn.... 50/50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tro på at dette skal gå fint, @Amatariel! Jeg er så glad på dine vegne. Sjøl er jeg tretten fullgåtte uker i dag og frykten begynner sakte, men sikkert å slippe taket mer og mer for hver dag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner så godt at du synes det er skummelt, og at du synes det er sårt å vite at nå skulle du egentlig ha fått hilst på lille på skjermen. Om det er noen trøst så har jeg en veldig sterk følelse av at dette kommer til å gå bra! Jeg har alltid tenkt at du skulle få lille sistemann, og nå som han eller hun endelig ligger i magen din MÅ jo dette bare gå bra! :hjerte: Det var nok en mening med at du skulle skulle få akkurat denne lille her, og at han eller hun skulle dukke opp i livet deres akkurat nå på slutten av ventetiden. Da tenker jeg at det også må være meningen at dere skal få gleden av å bli kjent med lille miraklet, som dere på et vis har ventet på i ett år allerede. :klem: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hjelper det å på ein måte å akseptera at svangerskapet kanskje på ein måte kan i perioder væra litt tungt pga tidlegare erfaringer? At ein på ein måte prøver å føle på det, analysera det og så forsøke gi slipp. Det er ikkje lett ❤️

Håper at du på sikt kan nyte tida. Kanskje det er lettare når du er komet lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (2 minutter siden):

Kanskje hjelper det å på ein måte å akseptera at svangerskapet kanskje på ein måte kan i perioder væra litt tungt pga tidlegare erfaringer?

Absolutt, jeg har innsett for lenge siden at jeg ikke er i noen "gledens tid". Selv om jeg ikke håper det misforstås. For jeg ER glad, og uendelig takknemlig. Jeg både sovner og våkner med et smil om munnen hver dag. Tenker at "ååå jeg er gravid ennå"! Men jeg anerkjenner på en måte ikke svangerskapet ennå. Slik som sist, da jeg ikke gjorde det før etter OUL. Snakker ikke om det til noen IRL, og iverksetter ikke noe av det som jeg har sååå lyst til og nesten brenner for (f.eks tenke på navn, se på babyvogn osv.) Hvis det prøver å komme seg frem, så dytter jeg det bare langt bort! Ikke nå! Så ja, aksepterer på en måte at det bare er sånn. Dette er litt årsaken til at jeg ble så sint og lei meg over min aller første abort. Selv om den var tidlig så tok den fra meg min naivitet og for alltid glede tidlig i svangerskap. Er bare glad jeg fikk oppleve to temmelig bekymringsfri svangerskap før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har full forståelse for at du så gjerne sku sett den lille på skjermen nå ❤️ Når man er så bekymret, skulle man gjerne ha sett den hver eneste uke på ultralyd (det sku i hvertfall jeg i starten, haha🙈). Men, tenk, nå er det ikke mange dagene igjen 🌼 

Amatariel skrev (7 minutter siden):

Absolutt, jeg har innsett for lenge siden at jeg ikke er i noen "gledens tid". Selv om jeg ikke håper det misforstås. For jeg ER glad, og uendelig takknemlig. Jeg både sovner og våkner med et smil om munnen hver dag. Tenker at "ååå jeg er gravid ennå"! Men jeg anerkjenner på en måte ikke svangerskapet ennå. Slik som sist, da jeg ikke gjorde det før etter OUL. Snakker ikke om det til noen IRL, og iverksetter ikke noe av det som jeg har sååå lyst til og nesten brenner for (f.eks tenke på navn, se på babyvogn osv.) Hvis det prøver å komme seg frem, så dytter jeg det bare langt bort! Ikke nå! Så ja, aksepterer på en måte at det bare er sånn. Dette er litt årsaken til at jeg ble så sint og lei meg over min aller første abort. Selv om den var tidlig så tok den fra meg min naivitet og for alltid glede tidlig i svangerskap. Er bare glad jeg fikk oppleve to temmelig bekymringsfri svangerskap før det.

Dette her gjorde så jeg måtte felle noen tårer, gitt. Traff meg dypt og midt i hjertet. Som jeg kjenner meg igjen i disse følelsene, og som disse følelsene bare tok overhånd i starten. Jeg kan ikke i nærheten sammenligne mine opplevelser med det du har vært i gjennom, men jeg vil bare si hvor uendelig sterk du er ❤️

Sender deg en god klem 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...