Gå til innhold

Vi venter på sistemann

Amatariel

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Takk, det hjelper veldig med slike historier :hug: Er dessverre veldig mange av det motsatte der ute. Skal prøve å ikke lese mer på det... men en SA starter ofte med brun spotting. Og med min egne erfaring også (to ganger!) så "kjenner" jeg det ekstra på kroppen og det er UTROLIG vanskelig å være positiv da. Men jeg skal forsøke å holde ut... se hvordan utviklingen blir de nærmeste dagene. Stoppet det bare opp etter èn dag hos deg, eller vedvarte det en stund?

Ja, de aller fleste skriver om de kjipe og skumle opplevelsene, og det er så lett å bli påvirket av å lese. Men det er også vanskelig å la være 😣 Jeg opplevde at det kom litt på kvelden, og så litt mer neste morgen/formiddag. Så ga det seg. Tok det opp med jordmor som sa at så lenge det var brunt, eller små mengder rødt uten smerter skulle jeg ikke bekymre meg. Jeg ville nok bekymret meg uansett om det kom mer, men hun er en veldig erfaren dame som altså har sett mange tilfeller av at til og med rødt blod ikke trenger å bety at det går galt. Håper inderlig det gir seg hos deg snart

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blødde på «litersvis», i tillegg kom det en stor klump ved et tilfelle, spottet flere runder og var overbevist om at jeg spontanaborterte flere ganger. Hadde i tillegg masse menssmerter, men gutten er over et år nå 🤞🏻😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulletproofhoware skrev (9 minutter siden):

Jeg blødde på «litersvis», i tillegg kom det en stor klump ved et tilfelle, spottet flere runder og var overbevist om at jeg spontanaborterte flere ganger. Hadde i tillegg masse menssmerter, men gutten er over et år nå 🤞🏻😊

Takk for at du deler :hug:

Jeg har jo faktisk selv opplevd å blø mye (men rundt IKM da) i svangerskap som faktisk endte med å gå fint. Men rart det der hvordan frykten tar helt overhånd. Blir de tøffeste og kjipeste opplevelsene man husker best. Og så er det så lett å tro at dette svangerskapet er for godt til å være sant. Klaff helt på slutten av prøvingen vår... kanskje dette bare var et hån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei 😞  har du mye vondt?  

Det kan veldig gjerne bare være rester, håper virkelig på det! 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrepurre skrev (1 minutt siden):

Ånei 😞  har du mye vondt?  

Litt mensmurringer bare. Alt annet er nok psykisk. Kvalm, kaldsvetter, svimmel fordi jeg ikke klarer spise så mye pga. dårlig matlyst. Bare veldig veldig ubehagelig dette :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (6 minutter siden):

Litt mensmurringer bare. Alt annet er nok psykisk. Kvalm, kaldsvetter, svimmel fordi jeg ikke klarer spise så mye pga. dårlig matlyst. Bare veldig veldig ubehagelig dette :(

Krysser virkelig fingrene for at det er en liten luring som holder seg godt fast 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så ubehagelig! Skjønner veldig godt at du blir bekymra, spesielt med de erfaringene du har fra før. Men som flere skriver så trenger ikke dette å bety noe som helst. Krysser fingrene for at det går over! Denne spira skal klare seg 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære gode deg! Det var ikke dette vi ville lese! 🙈

Men på en annen side. Jeg hadde jevnlig med mensmurringer til runst uke 10-11, og spotting jevnlig til rundt uke 8. Den første spotting en jeg hadde var mye. Mye mer enn dagen før mens, men brunt. Har også hatt runder med rosa.. Gikk over her også, så håååper og krysser alt som krysses kan for deg! ❤️❤️🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår Så godt den berg og dal banen der! Og med din historie er det ikke no rart at du tenker slik du gjør med en gang.. det er vel slik det er å være gravid også (og mamma) konstant bekymring ❤️ 

Da jeg var gravid med førstemann hadde jeg 15 blødninger, med ujevne mellomrom fra uke 8 til høygravid.. Alle former for farge. Konstant redsel, og fikk flere ekstra UL og annen oppfølging. Men alt var helt fint, og han er i dag litt over 3 år 🥰

Nå er jeg gravid med lillesøster, og var litt forberedt på lignende graviditet. Har heldigvis sluppet så mange blødninger, men har hatt 3. Den ene skilte seg ut fra alle jeg har opplevd med Mye rødt blod 11+4. Oppdaget det på toalettet, hvor jeg hadde blødd langt nedover lårene og var Helt sikker på at jeg mistet. Og en annen blødning var i uke 13+0 hvor det var brun spotting over flere dager. Men det ga seg, og nå er jeg 30+5, lillesøster er meget aktiv og alt har gått fint hittil 🥰

Sender alt jeg kan av varme tanker og vibber til deg og den lille spiren! Måtte den klore seg fast ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så ubehagelig. Kjenner meg godt igjen i følelsene dine. Jeg hadde brunlig utflod i uke 5 og 6 da jeg var gravid med første, og etter å ha prøvd en stund var gikk jeg rundt med konstant frykt for å miste. Heldigvis gikk det bra tiltross for spottingen. Krysser fingrene for deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold på håpet! Det er faktisk veldig vanlig å spotte tidlig i graviditeten. Men skjønner at du er redd og engstelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var kjedelig å lese.. Forstår veldig godt at du blir redd når du starter å spotte... De sier jo likevel at hele 1/3 spotter ila første trimester i svangerskap. Jeg håper og tror at dette er en ufarlig spotting, og at den bittebittelille i magen din holder seg på plass❤️ Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så nervepirrende :( Jeg heier på deg! Vet det er en fattig trøst i en sånn situasjon, men jeg har spottet i to av tre av de *vellykkede* svangerskapene mine :hjerte: 

Endret av miore
Tegnsetting på avveie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle med deres solskinnshistorier :klem: det har absolutt hjulpet i dag! Jeg har ikke spottet noe mer enn det i går kveld og i morges, så jeg har følt meg bedre utover dagen. Om det fortsetter å holde seg unna så blir jeg takknemlig 🙏Kjenner at jeg takler motgang dårlig... så beklager dersom jeg blir akutt negativ når slike ting skjer. Jeg må nok advare om at de neste ukene her inne sannsynligvis vil være preget av frykt og bekymring. Men vi kommer oss forhåpentligvis igjennom det! :klemmer:

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Takk til alle med deres solskinnshistorier :klem: det har absolutt hjulpet i dag! Jeg har ikke spottet noe mer enn det i går kveld og i morges, så jeg har følt meg bedre utover dagen. Om det fortsetter å holde seg unna så blir jeg takknemlig 🙏Kjenner at jeg takler motgang dårlig... så beklager dersom jeg blir akutt negativ når slike ting skjer. Jeg må nok advare om at de neste ukene her inne sannsynligvis vil være preget av frykt og bekymring. Men vi kommer oss forhåpentligvis igjennom det! :klemmer:

Skjønner deg veldig godt! Man blir preget av å ha gått igjennom flere aborter. Selv om jeg ikke har blødd en dråpe denne gangen, så har jeg vært ekstremt bekymra helt fram til UL 6+2, og fortsatt veldig bekymra fram til UL 9+2. Nå har det roa seg og jeg har begynt å lande i troen på at vi faktisk får en sistemann før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre at spottingen har gitt seg, og at du har det bedre nå! :klem: Skjønner så godt at det skremmende å oppdage slikt. Heldigvis ser det ut til at det er ganske mange som opplever det samme tidlig i svangerskapet, og at det ikke trenger å bety noen ting. Håper du slipper flere slike opplevelser med spotting fremover! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, hurra for graviditets dagbok🎉 her vil jeg gjerne følge deg videre etter å ha fulgt og heiet i prøvedagboken din❤️ 

veldig kjipt å lese st du har opplevd brunlig spotting. Skjønner veldig godt at du tenker det verste, men så også at du fikk 3+ på testen igår🥰 så tviler jo på at den stiger til 3+ For å så dagen etter ha en start på SA? Tenker dette er helt uskyldig, man er jo mer skjør der nede når man er gravid osv 🥰 den sistemann her er så meningen skulle komme at den skal holde seg der inne❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Amatariel! 🥰 jeg ble så utrolig glad da jeg så at du har hoppet over til en graviditetsdagbok, men jeg skjønner at du også har hatt noen særdeles nervepirrende dager! Utrolig godt å høre at det ikke ble noe mer spotting. Krysser fortsatt fingrene for deg hver dag 🤞🏻🤰🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...