Gå til innhold

Flaut å ha venner som står i polkø? Ja, det synes jeg faktisk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Helt enig, jeg ble dumpa en gang fordi jeg drakk for lite. Ser på folk sånne folk som mindre intelligente, dessverre.

Anonymkode: 1971d...de8

I norge er drikkepresset skyhøyt, du blir utstøtt ganske raskt om du ikke følger strømmen.

Så ja, det er mange dumme mennesker der ute som holder på med drikkepress. Uanset yrke/utdannelse/status i samfunnet.

Anonymkode: 62ebe...623

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må innrømme at jeg har tenkt at det er litt sært at polet måtte være åpent sammen med dagligvare, apotek og bensinstasjoner da alt annet var stengt. At folk absolutt må ha alkoholholdig drikke utover det de får i dagligvaren, tenker jeg litt om. En ting er personer med alkoholavhengighet, men at det var så viktig for "mannen i gata". 

Men at noen vil ha polvarer til 17 mai, og velger å stå i lang kø for å få det, når det er lov og åpent, det har jeg ikke noe problem med. Vi har ikke noen obligatoriske mat- og drikkevarer 17. mai i vår familie, annet enn at vi gjerne vil ha litt ekstra god mat og litt for mye kaker. Men har man tradisjon for champagne, er ikke det verre enn å ha tradisjon for eggedosis i mine øyne, så lenge man viser måtehold og passer på å ikke drikke slik at det ikke går utover eventuelle barn i familien. Og de som har tradisjon for noe, er gjerne villig til å stå litt i kø for det hvis de må. 

Anonymkode: 2b9ee...700

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan henter man inn disse tallene?

Anonymkode: 62ebe...623

Tall fra omsetning av alkohol, samt folks egenrapportering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.5.2021 den 13.36):

Tror dette Coronaåret har ført til at fler og fler har blitt alkiser. Mye selvbedrag og dårlige unnskyldninger for å lepje i seg alkohol med høy frekvens. Dette vil merkes på folkehelsa om noen år, og samfunnsøkonomien. 

 

Anonymkode: f72f8...ba5

Tror ikke folk drikker mer nå enn før, men nå kjøper folk alt de skal drikke på polet,  i stedet for på taxfree, utlandet eller restauranter. Alkoholkonsumet er det derfor det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (16 timer siden):

Tror ikke folk drikker mer nå enn før, men nå kjøper folk alt de skal drikke på polet,  i stedet for på taxfree, utlandet eller restauranter. Alkoholkonsumet er det derfor det samme. 

Siste åra har jo eldre startet å drikke mer enn før.

Anonymkode: 62ebe...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.5.2021 den 12.32):

Er det virkelig så rart å ikke ville drikke gift? Det du driver med er drikkepress.

Anonymkode: 1971d...de8

Jeg synes man burde snakke mer om avholdspress.

Anonymkode: 43bc9...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.5.2021 den 14.16):

Det er flaut å stå timesvis i kø for å få tak i et rusmiddel, om man tenker på det.

Anonymkode: aa89d...ae0

Blir jo nesten som å henge i Brugata. 

Anonymkode: 1e416...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.5.2021 den 12.39):

I norge er drikkepresset skyhøyt, du blir utstøtt ganske raskt om du ikke følger strømmen.

Så ja, det er mange dumme mennesker der ute som holder på med drikkepress. Uanset yrke/utdannelse/status i samfunnet.

Anonymkode: 62ebe...623

Det er litt rart. Har opplevd folk som mobber edru mens de oppfører seg som den de mobber i ruset tilstand. Dobbelt opp plageånder. 

Anonymkode: 1e416...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...