Gå til innhold

Flaut å ha venner som står i polkø? Ja, det synes jeg faktisk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har 2 venninner som stod i denne køen: 
https://sol.no/video/lange-polkoer-for-17-mai/xkNrSGhv

 

Vet de alltid drikker vin hver kveld, for å senke skuldrene....trist.

Tenker at alkoholen er det første vi skulle stoppet under korona, heller fokusert på åpne treningsenter og aktiviteter for mennesker. Ikke rusen.

Anonymkode: 62ebe...623

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når alt annet er stengt så er det kanskje ikke så rart...? 

 

Anonymkode: 88fff...757

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får finne deg nye venner, da :) Men kan være vanskelig med slike krav. Kjenner knapt en eneste person som ikke skal ha litt godt i glasset 17.mai. 

Polkø dropper vi imidlertid, storhandlet på polet mandag. 

Anonymkode: b4491...3b4

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke «stoppe» alkoholen noe mer enn vi har klart å «stoppe» bruk av andre rusmidler. Å holde polene åpne er nødvendig for å begrense mobilitet. 

Anonymkode: 2e3ca...a97

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som står i kø nå er ikke hardbanka alkoholikere. Det er folk som er dårlig til å planlegge. Det er kjedelig for dem det gjelder, og slike kan være irriterende å ha som venninner hvis det går ut over en selv, men flaut? Nei.

Anonymkode: 7e0d8...d0e

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja. Polet har veldig begrenset kapasitet om dagen, det er akkurat sluppet en mengde nye produkter og 17. mai står foran oss. Ikke så rart det blir kø. Ser ikke helt hvorfor kø på polet skulle være noe flauere en kø på andre butikker.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

De som står i kø nå er ikke hardbanka alkoholikere. Det er folk som er dårlig til å planlegge. Det er kjedelig for dem det gjelder, og slike kan være irriterende å ha som venninner hvis det går ut over en selv, men flaut? Nei.

Anonymkode: 7e0d8...d0e

Og om de hadde vært hardbanka alkoholiker, så blir man jo ikke flau over det. Da har man et selvtillits issue

Anonymkode: f7463...27b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du da ingen grunn til.
Men om de hadde stått i køen for å handle vin til deg, kunne du godt ha vært litt flau.

Anonymkode: 3dede...8db

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som kan planlegge har fikset innkjøpene for lenge siden, og bestilt varer fra slippet på nett. Men ikke alle har tenkt på det, eller trengte å få lønn/studielån før de kunne gå på polet, derfor blir køen lang. Ikke flaut å stå i polkø, mye flauere for deg som dømmer vennene dine.. 

Anonymkode: 2e75e...90b

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du får finne deg nye venner, da :) Men kan være vanskelig med slike krav. Kjenner knapt en eneste person som ikke skal ha litt godt i glasset 17.mai. 

Polkø dropper vi imidlertid, storhandlet på polet mandag. 

Anonymkode: b4491...3b4

Hvorfor kaller du det for ‘godt’? Det har et navn og det kalles for alkohol. 
 

Kan jo være hva som helst når det er snakk om ‘godt’ i glasset. 
 

Så, det du egentlig mener er at du kjenner knapt nok noen som ikke skal ha alkohol i glasset. Eventuelt godte-alkohol, eller alkohol-godt. 
 

For øvrig tenker jeg ingenting om køen, utenom at jeg er i behandling for rusmisbruk og det er litt komisk å passere dem, for det er jo jeg som liksom ikke har kontroll på rusmidler. :fnise:

Anonymkode: 1e416...07d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol er ett søppelrusmiddel 😂

Anonymkode: 43422...a5d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du heller bør støtte venninnene dine som tydeligvis sliter, enn å si du er flau over dem?

Men ja, jeg er enig i at det er tåpelig at polet har vært åpent når så mye essensielt har vært stengt.

Anonymkode: 80563...48a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og mine venner kan å kjøpe på nett, også alkohol. Så vi står ikke i polkø :P  

Anonymkode: d5a18...997

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor kaller du det for ‘godt’? Det har et navn og det kalles for alkohol. 
 

Kan jo være hva som helst når det er snakk om ‘godt’ i glasset. 
 

Så, det du egentlig mener er at du kjenner knapt nok noen som ikke skal ha alkohol i glasset. Eventuelt godte-alkohol, eller alkohol-godt. 
 

For øvrig tenker jeg ingenting om køen, utenom at jeg er i behandling for rusmisbruk og det er litt komisk å passere dem, for det er jo jeg som liksom ikke har kontroll på rusmidler. :fnise:

Anonymkode: 1e416...07d

Vi har et merkelig konsept vi kaller "ordtak". Burde sjekkes ut, hvis ikke kan det bli mange misforståelser på din vei.. :fnise:

Anonymkode: d8706...0b9

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egentlig ikke at folk er så "avhengig" av å drikke alkohol bare fordi det er 17. Mai at de gidder å stå i en sånn kø jeg da. Jeg tror faktisk aldri jeg har drukket alkohol på 17. Mai og har hatt mange fine feiringer likevel, for jeg trenger ikke rus for å ha det bra :)

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Du får finne deg nye venner, da :) Men kan være vanskelig med slike krav. Kjenner knapt en eneste person som ikke skal ha litt godt i glasset 17.mai. 

Polkø dropper vi imidlertid, storhandlet på polet mandag. 

Anonymkode: b4491...3b4

Du kjenner f.eks ingen barnefamilier eller folk som kjører bil eller folk som ikke har et behov for å drikke alkohol? Det sier isåfall mest om deg. 

Anonymkode: e6500...f10

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har et merkelig konsept vi kaller "ordtak". Burde sjekkes ut, hvis ikke kan det bli mange misforståelser på din vei.. :fnise:

Anonymkode: d8706...0b9

Her kan du lese om ordtak og en alfabetisk liste over ordtak: https://snl.no/.taxonomy/4028

"Godt i glasset" er ikke et ordtak. 

Anonymkode: e6500...f10

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Du får finne deg nye venner, da :) Men kan være vanskelig med slike krav. Kjenner knapt en eneste person som ikke skal ha litt godt i glasset 17.mai. 

Polkø dropper vi imidlertid, storhandlet på polet mandag. 

Anonymkode: b4491...3b4

Kjenner knapt noen som drikker på 17 mai. Da vi var «ungdom» så ja.

kan vel ha noe med alder, unger etc å gjøre 💁🏼. For mange voksne som har barn, så blir dager som 17 mai, julen etc mest å handle om barna. Da er ikke alkohol et savn. Er alkohol et savn, så har man et problem.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flau over venner som sto i polkø? De gjorde da ikke noe ulovlig, og skadet da ingen der de sto.

Anonymkode: 07e5b...811

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner egentlig ikke at folk er så "avhengig" av å drikke alkohol bare fordi det er 17. Mai at de gidder å stå i en sånn kø jeg da. Jeg tror faktisk aldri jeg har drukket alkohol på 17. Mai og har hatt mange fine feiringer likevel, for jeg trenger ikke rus for å ha det bra :)

Du kjenner f.eks ingen barnefamilier eller folk som kjører bil eller folk som ikke har et behov for å drikke alkohol? Det sier isåfall mest om deg. 

Anonymkode: e6500...f10

Ingen her eller i vår krets drikker alkohol på 17 mai. Sånn er det nok for mange barnefamilier. Da man var ung, var alkohol oftere en del av «høytider» etc. nå er det overhode ikke det. Kanskje en akevitt og en juleøl til maten på juleaften, men thats it, og da bare en av foreldrene. Holder alltid en av oss kjørbare.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...