Gå til innhold

Flaut å ha venner som står i polkø? Ja, det synes jeg faktisk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var flau over å gå på polet da jeg var helt ung og jeg trodde at andre også var flaue. Men saken er at når man blir voksen, slutter man heldigvis å være flau over det. Det er helt vanlig å være glad i vin og likør etc. Hva er galt med det? Jeg synes det er hyggelig å gå på polet og det samme synes mine venner.

Anonymkode: 31389...6df

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror dette Coronaåret har ført til at fler og fler har blitt alkiser. Mye selvbedrag og dårlige unnskyldninger for å lepje i seg alkohol med høy frekvens. Dette vil merkes på folkehelsa om noen år, og samfunnsøkonomien. 

 

Anonymkode: f72f8...ba5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxwell

Har aldri stått i polkø selv, men synes da ikke det er flaut å kjenne folk som gjør det 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi har et merkelig konsept vi kaller "ordtak". Burde sjekkes ut, hvis ikke kan det bli mange misforståelser på din vei.. :fnise:

Anonymkode: d8706...0b9

Alkohol - konkret 

godt - diffust, og mer snakk om en følelse, ergo refererer du til følelsen du får av alkohol i glasset, når det strengt tatt er individuelt hva mennesker opplever når de drikker alkohol. Blir rart å kalle det for godt i glasset når enkelte blir kvalm bare av 2 dråper alkohol, eller med barn til stede. Hva med å kalle det for dop i glasset, da det strengt tatt er dopaminet man ønsker seg. ‘Alle jeg kjenner doper seg med noe dop i glasset på 17. mai’. 
 

Alkohol er mer konkret, og ikke minst ryddig. Orden er målet, ikke kaos. Det må være en misforståelse. 

Anonymkode: 1e416...07d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Denne pandemien har virkelig vist hvor mange som egentlig har alkoholproblemer.

Anonymkode: 3165f...d56

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola

Køen til H&M var lengre enn køen til polet, hvorfor kom ikke det på forsiden av avisen ? Dette er så søkt journalistikk ,og nei det er ikke flaut at folk vil ha alkohol til langhelg . Dårlig planlagt kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne godt funnet på å dra på polet dagen før det stenger/helligdager. Da jeg kommer på at jeg kanskje skulle hatt ei flaske vin. Og var det så lang kø hadde beg dratt til matbutikken og kjøpt meg et par øl i stedet. Men flaut, neh. Bare mange som skal ha vin/sjampis til samme anledning. 

Anonymkode: e0252...7f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyminist skrev (21 minutter siden):

Køen til H&M var lengre enn køen til polet, hvorfor kom ikke det på forsiden av avisen ? Dette er så søkt journalistikk ,og nei det er ikke flaut at folk vil ha alkohol til langhelg . Dårlig planlagt kanskje. 

Er H&M eller klær generelt dårlig for helse...? 

Anonymkode: c72d9...7f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Tror dette Coronaåret har ført til at fler og fler har blitt alkiser. Mye selvbedrag og dårlige unnskyldninger for å lepje i seg alkohol med høy frekvens. Dette vil merkes på folkehelsa om noen år, og samfunnsøkonomien. 

 

Anonymkode: f72f8...ba5

 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Helt enig. Denne pandemien har virkelig vist hvor mange som egentlig har alkoholproblemer.

Anonymkode: 3165f...d56

Alkoholen er et stort samfunnsproblem. Du ser jo hva folk tyr til når de ikke har jobb eller noe å finne på: Alkoholen.

Men i norge er det jo akseptert, pga det er "gøy" å drikke alkohol! Da har man det morro, man koser seg! Legger ut bildet av glasset sitt på instagram, hvor man igjen koser seg :) Men det man gjør er å lure seg selv, ingen drikker alkohol for noe annet enn effekten man får av den. 

Se hvor mange barn som lider i høytider med fulle/brisne foreldre.

Jeg har selv vært en stor vindrikker, som også levde på løgnen om at jeg drakk for smaken og kosen. Til maten, eller et glass på kvelden. Helt til jeg oppdager hvor dumt dette er. I tillegg får man redusert form og helse, kaster bort penger.

Alkohol er kun negativt, utenom bruk i saus/mat der man koker ut alkoholen :) 

Ingen andre land i verden enn norge er mer skeptisk til mennesker som ikke drikker alkohol, da er du nesten dødsdømt i norge.

Anonymkode: 62ebe...623

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er H&M eller klær generelt dårlig for helse...? 

Anonymkode: c72d9...7f6

Det er elendig for miljøet og planeten vår i hvert fall! 

Anonymkode: 54912...ac9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Vi har et merkelig konsept vi kaller "ordtak". Burde sjekkes ut, hvis ikke kan det bli mange misforståelser på din vei.. :fnise:

Anonymkode: d8706...0b9

"Noe godt i glasset" er et uttrykk, ikke et ordtak.

Anonymkode: ecbe6...e59

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Helt enig. Denne pandemien har virkelig vist hvor mange som egentlig har alkoholproblemer.

Anonymkode: 3165f...d56

Folk som tror at andre har alkoholproblemer fordi de står i polkø.. 

Anonymkode: e2d82...a64

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venner som sikkert har stått i kø i dag. Eller en annen dag. Dette er folk som er dårlig til å planlegge. Dette kunne man gjort tidligere i uka f.eks - ikke bare i går og i dag. Men sånn er det i dag, folk tenker ikke så langt og kommer på det i siste liten.  Da blir det kø... Heldigvis for de som står i kø, er jo polene nå åpne til 16 på lørdager og ikke 15 som før. Så det blir nok noe moro i posen på de fleste :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er flaut å stå timesvis i kø for å få tak i et rusmiddel, om man tenker på det.

Anonymkode: aa89d...ae0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er flaut å stå timesvis i kø for å få tak i et rusmiddel, om man tenker på det.

Anonymkode: aa89d...ae0

Ja, pinlig.

Men få har evne til å reflektere over sin levestil.

Anonymkode: 62ebe...623

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, pinlig.

Men få har evne til å reflektere over sin levestil.

Anonymkode: 62ebe...623

Kan vel ha reflektert uten å syns det er spesielt pinlig. Godt man blir voksen og driter i hva andre synes. 

Anonymkode: e0252...7f7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, det synes ikke jeg er flaut. Hadde syntes det var flaut å stå i køen selv, men det å ha venner som står i køen er ikke valg. Jeg ser vel heller ikke ned på de som står i køen, selv om jeg selv ikke synes det er verdt å stå en time i kø for å kjøpe vin. Da kjøper jeg heller en cider eller øl på butikken. 
Jeg har barn, og pleier ikke å drikke alkohol på 17.mai. Kan gjerne drikke to glass vin foran ungene- men på 17.mai er det gjerne litt kjøring og det er heller ikke så viktig for meg. Jeg stod i polkø i 30 min før jul, og må innrømme at jeg syntes det var litt småflaut. Men da syntes jeg det var verdt det- fordi jeg synes det er kjekt å drikke litt vin innimellom. 

Anonymkode: fa912...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at det er mange som skal handle på polet rett før høytidsdager eller vanlige helger, er ikke noe nytt fenomen. Det som er (relativt)nytt, er koronapandemien med de påfølgende smittevernreglene som f.eks. å holde avstand og unngå sammenstimling av folk. For å holde avstand trengs det plass, og den er ikke ubegrenset.

Når en forretning som Vinmonopolet bare kan ha et begrenset antall kunder i lokalet, sier det seg selv at noen må vente utenfor. Under normale forhold ville alle vært inne i lokalet og stått tett i kø foran kassen, i stedet for å være spredt fra hverandre både utendørs og innendørs som nå.

Men i stedet males et bilde av at horder av alkoholiserte folk er så desperate at de flokker seg sammen ved polet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, pinlig.

Men få har evne til å reflektere over sin levestil.

Anonymkode: 62ebe...623

Tenker pipa hadde fått en annen lyd om folk sto i like lange køer for å kjøpe et annet rusmiddel de ikke liker.

Anonymkode: aa89d...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto i polkø i går. Varte hele 5-6 minutter så var jeg inne i butikken. Sto over 1 meter fra personen foran meg og hadde munnbind. Fant flasken jeg skulle ha, ingen kø i kassen og så rett ut igjen. Hele seansen tok raskere tid enn en vanlig helgehandel i dagligvarebutikken. Forstår ikke at det skal være noe verre eller vanskeligere enn å handle noe annet sted.

Anonymkode: f0c91...812

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...