Gå til innhold

Jeg vil bli overvektig!

Luka_S

Anbefalte innlegg

Wit skrev (34 minutter siden):

Så bra at du ble med 👏 Jeg er sikker på at du var en motivasjon for han også. Og vet du, neste gang (eller gangen etterpå) så bruker du plutselig bare 23 minutter på samme strekning.

Godt jobba 👏

Haha, det var han som tok tiden, for meg var det nok å bare prøve å komme opp. Men uansett hvor lang eller kort tid jeg bruker, poenget er turen og treningen for meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Luka_S skrev (53 minutter siden):

Haha, det var han som tok tiden, for meg var det nok å bare prøve å komme opp. Men uansett hvor lang eller kort tid jeg bruker, poenget er turen og treningen for meg.

Det skjønner jeg :) Og det er jo OK å gå med andre innimellom også for å få ekstra motivasjon ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veiing i dag, og den står på samme vekt som forrige uke. Hadde egentlig en mistanke om det, for helga ble vel lang med gode lunsjer og godteri både fredag og lørdag. Men jeg har fått gått de turene jeg hadde planlagt og har vært flink med kosten i ukedagene. Tenker kroppen må stabilisere seg litt, så håper jeg det løsner neste uke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke litt deilig å se at med hovedsakelig sunt kosthold og bevegelse vil det være rom for litt ekstra uten at du går opp i vekt? Sånne ting gjør meg ganske avslappet på at jeg skal klare å gjøre dette til en livsstilsendring. 

Fri i helgen?  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (2 timer siden):

Men er det ikke litt deilig å se at med hovedsakelig sunt kosthold og bevegelse vil det være rom for litt ekstra uten at du går opp i vekt? Sånne ting gjør meg ganske avslappet på at jeg skal klare å gjøre dette til en livsstilsendring. 

Fri i helgen?  

Jo, dette hadde jeg egentlig forventet og jeg tar det med ro. 😊

Jeg har fri i helgen, så skal prøve å begrense lørdagsgodtet til lørdag denne gangen, og ikke fredag-lørdag-søndag. 😉 Mannen skal jobbe i helga, da, så jeg tror ikke jeg får gått noe særlig til tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, er det bare jeg som blir utrolig frossen under slanking? Jeg fryser hele tiden, og jeg har alltid vært veldig varm av meg. Nå gikk jeg og la meg ved siden av ungen for å varme meg litt. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luka_S skrev (7 timer siden):

Forresten, er det bare jeg som blir utrolig frossen under slanking? Jeg fryser hele tiden, og jeg har alltid vært veldig varm av meg. Nå gikk jeg og la meg ved siden av ungen for å varme meg litt. 😅

Jeg har begynt å fryse hele tiden. Trodde kanskje det hadde sammenheng med at kroppen nå hadde mindre fett? Men vet ikke 😊

Ellers skal du være fornøyd med å stå på stedet hvil. Jeg har blitt ekspert på dette de siste ukene 🤪 Og som vi har snakket om, dette er en livsstilsendring og skal vare resten av livet. Da blir det sånne perioder. Viktig å finne ut hva man kan spise uten å gå opp i vekt også, og så tror jeg kroppen selv tar noen "pauser" fra vektnedgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det, @Wit? Men skulle tro jeg hadde nok fett igjen på kroppen til å holde meg varm ennå? 😂

Jeg har roet meg på det at det blir stillstand på vekta av og til. Tidligere ville jeg nok blitt fortvilet, men nå skjønner jeg det at så lenge man ikke gir opp, så må det løsne til slutt! Jeg sa det til gubben forleden dag, ja, so what om det tar tre eller fire år, de kiloene skal av samme hva! Så da går det ikke an å være utålmodig. (Selv om jeg ofte er det, da. 😉)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (15 minutter siden):

Kanskje det, @Wit? Men skulle tro jeg hadde nok fett igjen på kroppen til å holde meg varm ennå? 😂

Jeg har roet meg på det at det blir stillstand på vekta av og til. Tidligere ville jeg nok blitt fortvilet, men nå skjønner jeg det at så lenge man ikke gir opp, så må det løsne til slutt! Jeg sa det til gubben forleden dag, ja, so what om det tar tre eller fire år, de kiloene skal av samme hva! Så da går det ikke an å være utålmodig. (Selv om jeg ofte er det, da. 😉)

Jeg har også nok fett til å holde meg varm 😅 men tenker det er mindre, så kanskje kroppen ikke har vent seg til det?

Du har helt rett i at det viktigste er å ikke gi opp. Vi VET dette går opp og ned, og det bare langsiktige mål som gjelder. Jeg håpet å være ferdig på ca ett år når jeg startet, men ser med de siste ukers tempo at dette kan ta litt lenger tid 🤪 Det gikk liksom så fort i starten, men nå stopper det liksom litt. Og jeg er som deg, ikke veldig tålmodig 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg rett og slett må ha meg en "friuke" denne uka. Er så trøtt og sliten, og tanken på å skulle ta på seg fjellskoa og ut og gå i morgen står for meg ganske så uoverkommelig. Det har gått i hundreogfemti her hjemme nå i lang tid, mannen har vært mer eller mindre bortreist i en måned, og jeg har vært "alenemor". Jeg nevnte vel tidligere i tråden at jeg skulle bli flinkere til å lytte til kroppen og ta pauser når jeg trengte det, og nå tror jeg at jeg trenger det. Får bare fokusere på å prøve å holde vekta stabil denne uka, tenker jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at det kan være fornuftig å ta «pause» en gang i blant der man spiser nærmere kaloribehovet for vedlikehold for å unngå å bli utbrent av slanking. Passer jo egentlig ypperlig nå mellom to tråder. Vær god med deg selv denne uken, så håper jeg mannen snart er hjemme og du får litt færre baller i luften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, @Bokdamen:)

Har flere fine ting å glede oss til nå i oktober, skal på fest for det første og så skal mannen og jeg ha oss en hotellweekend. Det er digg å ha noe å se fram til. :) Tviler på at det blir den store slankemåneden med sånne ting på tapetet, men får ta det som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig lurt å ta noen "friuker" innimellom. Du har holdt på lenge, og kroppen blir sliten av det. Husk at du etterhvert skal holde vekta på et nivå og ikke gå mer ned, så det er lurt å la kroppen få slike hvileperioder innimellom.

Kos deg med fest og hotellweekend i oktober 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekta i dag viser 118,5 kg, opp 2 kg fra forrige uke.

Der ser man altså resultatet av å trøkke i seg drittmat og sitte på ræva en uke. Har virkelig gått inn for å ikke gjøre noe som helst riktig denne uka, og det ga utslag, ser jeg. Nå har jeg iallfall fått det ut av systemet. Merker det at det ikke er særlig behagelig å være så stappmett, dorsk og lat. Det skal bli godt å komme tilbake til gode vaner igjen, så det er iallfall positivt å kjenne på at jeg ikke vil tilbake dit jeg var før. 

Neste uke har jeg ferie, så da skal jeg prøve å få inn noen gode turer. Skal imidlertid på fest neste fredag, så det kan bli en liten smell, men det får jeg ta da.

God helg, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke egentlig litt deilig å kjenne på? Ikke vekten altså, men at du ikke vil ha det sånn? Jeg heier på deg i uken som kommer, og en fest er helt innenfor, bare å stramme beltet litt ekstra på forhånd ;) Ha en flott fredag og en strålende helg når den tid kommer ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bokdamen skrev (32 minutter siden):

Er det ikke egentlig litt deilig å kjenne på? Ikke vekten altså, men at du ikke vil ha det sånn? Jeg heier på deg i uken som kommer, og en fest er helt innenfor, bare å stramme beltet litt ekstra på forhånd ;) Ha en flott fredag og en strålende helg når den tid kommer ❤️ 

Takk for det, god helg til deg også! 

Det er veldig godt å kjenne på at jeg ikke ønsker den usunne livsstilen tilbake. Det var ubehagelig å våkne og føle seg mett etter det man spiste kvelden før. Og beltet, som i utgangspunktet var løst, begynte å stramme rundt magen. Da fikk jeg nesten litt panikk, for den stappa-i-trange-klær-følelsen vil jeg ikke ha igjen! Det eneste som var skummelt godt, var colaen. 😉 Trigger nr 1 for meg, så den har jeg eliminert fra huset. 

Nå gleder jeg meg bare til festen neste helg, og da skal jeg nyte å pynte meg med klær som passer og ikke er ubehagelig trange! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sterk på det meste, men har tre ting jeg foreløpig ikke tørr smake på; fløteis, chips og sjokolade. Så det med å eliminere varer fra huset er ikke ukjent ;) Fest høres bare helt fantastisk ut! Fine klær, godt selskap, noe godt i glasset, musikk, kunne klemme venner og kanskje litt dansing ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over, og den har gått ganske greit, synes jeg. Arbeidshelg som har vært ganske slitsom. Har gått ganske bra på matfronten, holdt meg til popcorn og Pepsi Max som lørdagsgodt, framfor potetgull, sjokolade og Cola som det var forrige uke. 🙈

Var så trøtt og daff etter middag i dag, men tok meg en tur likevel. Gikk "planketuren" min, en tur som er forholdsvis lett, men kupert og med noen bratte bakker slik at jeg får opp litt puls. Det var godt. I morgen tidlig har jeg avtale med en venninne om å gå tur. Dette blir en god start på uka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig når du ser at også helgene fungerer greit 😊 Og det med klær som strammer hele tiden er et velkjent problem. Syns det er kjempedeilig å gå inn i klesbutikk nå og kunne prøve klær uten å komme helt svett og rød ut igjen fordi alle klærne egentlig var veldig trange. Alt sitter så mye bedre når jeg nå har gått ned i vekt.

Ønsker deg en fin uke, og en flott fest neste helg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...