Bokdamen Skrevet 17. august 2021 #181 Del Skrevet 17. august 2021 Luka_S skrev (31 minutter siden): Takk, @Wit! Kneet kjennes fint ut i dag, bortsett fra den blåflekken, da. Heldigvis gikk det ikke så ille som jeg trodde, for jeg så for meg luftambulanse og greier. 😂 Jeg var ute litt sent i går og hadde feilberegnet litt mtp dagslys. Forventet en lys sommernatt; men den tid er over. Endte med et kappløp med dagslyset for å nå lysløypen før det ble mørkt, og da tenkte jeg på deg og hva jeg skulle gjøre om jeg skle og skadet meg. Var innom både luftambulanse og hvem som måtte ha møtene mine for meg på jobb i dag 😂😂😂 Det gikk helt fint, men neste gang har jeg hodelykt i rompetasken… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 17. august 2021 Forfatter #182 Del Skrevet 17. august 2021 Bokdamen skrev (Akkurat nå): Jeg var ute litt sent i går og hadde feilberegnet litt mtp dagslys. Forventet en lys sommernatt; men den tid er over. Endte med et kappløp med dagslyset for å nå lysløypen før det ble mørkt, og da tenkte jeg på deg og hva jeg skulle gjøre om jeg skle og skadet meg. Var innom både luftambulanse og hvem som måtte ha møtene mine for meg på jobb i dag 😂😂😂 Det gikk helt fint, men neste gang har jeg hodelykt i rompetasken… Haha, sånn tenker jeg også, når jeg bakser rundt i skogen helt alene. Jeg har iallfall med meg telefonen med Hjelp 113-appen slik at de finner meg via gps, tenker jeg. Og derfor er jeg så forsiktig når jeg går nedover, for jeg unner ikke redningspersonell å bære meg lange veier i ulendt terreng. 😬 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 18. august 2021 #183 Del Skrevet 18. august 2021 Luka_S skrev (På 2021-8-17 den 10.36): Haha, sånn tenker jeg også, når jeg bakser rundt i skogen helt alene. Jeg har iallfall med meg telefonen med Hjelp 113-appen slik at de finner meg via gps, tenker jeg. Og derfor er jeg så forsiktig når jeg går nedover, for jeg unner ikke redningspersonell å bære meg lange veier i ulendt terreng. 😬 😁😁 tror de klarer å få deg ned hvis det skulle bli nødvendig 😁😁 Jeg har også alltid mobil med på turer og har 113-appen liggende der. Til nå har jeg klart å få gjennomført turene tidlig nok til at det fortsatt er dagslys. Usikker på hvordan det blir til vinteren 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 18. august 2021 Forfatter #184 Del Skrevet 18. august 2021 Wit skrev (3 timer siden): 😁😁 tror de klarer å få deg ned hvis det skulle bli nødvendig 😁😁 Jeg har også alltid mobil med på turer og har 113-appen liggende der. Til nå har jeg klart å få gjennomført turene tidlig nok til at det fortsatt er dagslys. Usikker på hvordan det blir til vinteren 😉 Haha, jeg hadde sikkert krøpet ned på trass. 😂 Neida, men får bare håpe man holder seg på beina heretter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 18. august 2021 Forfatter #185 Del Skrevet 18. august 2021 Nå er jeg så stolt! Jeg har ikke gått på vekta én eneste gang siden fredag! Og nå skal jeg jaggu holde ut de siste dagene også. Spent på hvordan det går. Jeg har ikke gravd opp frøene nå, @Bokdamen. Ellers, på jobben i dag satt jeg sammen med en kollega som har hatt motsatt feriepulje fra meg, og hun spurte meg om jeg hadde gått ned i sommer. Hun kunne se det godt på meg, sa hun. *stolt* I dag var det også oppstart med en fritidsaktivitet, og jeg fikk mye skryt og kommentarer fra de andre på at de syntes jeg var blitt så flink til å gå turer (ja, jeg har lagt ut en del bilder på insta og snap, haha). Ja, jeg går ikke så fort, sa jeg, men jeg gir meg ikke! Det sitter langt inne å si ja til å gå tur sammen med dem, men før eller siden må jeg vel. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cambria Skrevet 18. august 2021 #186 Del Skrevet 18. august 2021 Så deilig med en slik dag, @Luka_S! Helt ærlig så synes jeg ingenting er så deilig som når folk rundt meg oppdager vektnedgang og tør å si det! 🤩 Det gir enorm motivasjon for videre arbeid. 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 18. august 2021 #187 Del Skrevet 18. august 2021 👏👏👏 Og for en deilig følelse! Noen ganger er vi dårlig på å gi andre komplimenter, men den følelsen når man selv blir sett…. Jeg kvidde meg litt for å gå sammen med folk, men har kommet opp på et greit nivå mht kondis og det er kjekt! Får fokus vekk på selve trenigen og man slår flere fluer i en smekk (trim og sosialt samvær). Si ja en dag 😘 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 18. august 2021 Forfatter #188 Del Skrevet 18. august 2021 Cambria skrev (31 minutter siden): Så deilig med en slik dag, @Luka_S! Helt ærlig så synes jeg ingenting er så deilig som når folk rundt meg oppdager vektnedgang og tør å si det! 🤩 Det gir enorm motivasjon for videre arbeid. 😊 Ja, det er ganske deilig! Men så får jeg litt innvendig panikk for at jeg skal sprekke og legge på meg alt igjen, det har jo skjedd før... (Må nevnes at kollegaen gikk på vekta etter samtalen vår, og hun hadde lagt på seg 6 kg i sommer. Ups.) Bokdamen skrev (30 minutter siden): 👏👏👏 Og for en deilig følelse! Noen ganger er vi dårlig på å gi andre komplimenter, men den følelsen når man selv blir sett…. Jeg kvidde meg litt for å gå sammen med folk, men har kommet opp på et greit nivå mht kondis og det er kjekt! Får fokus vekk på selve trenigen og man slår flere fluer i en smekk (trim og sosialt samvær). Si ja en dag 😘 Ja, jeg får vel det. Jeg har bare så sykt dårlig kondis i oppoverbakker, jeg mener helt sykt. Men de sier det ikke gjør noe at jeg går sakte, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 19. august 2021 #189 Del Skrevet 19. august 2021 Luka_S skrev (8 timer siden): Nå er jeg så stolt! Jeg har ikke gått på vekta én eneste gang siden fredag! Og nå skal jeg jaggu holde ut de siste dagene også. Spent på hvordan det går. Jeg har ikke gravd opp frøene nå, @Bokdamen. Ellers, på jobben i dag satt jeg sammen med en kollega som har hatt motsatt feriepulje fra meg, og hun spurte meg om jeg hadde gått ned i sommer. Hun kunne se det godt på meg, sa hun. *stolt* I dag var det også oppstart med en fritidsaktivitet, og jeg fikk mye skryt og kommentarer fra de andre på at de syntes jeg var blitt så flink til å gå turer (ja, jeg har lagt ut en del bilder på insta og snap, haha). Ja, jeg går ikke så fort, sa jeg, men jeg gir meg ikke! Det sitter langt inne å si ja til å gå tur sammen med dem, men før eller siden må jeg vel. Du har vært kjempeflink @Luka_S 👏 Jeg syns også det er hyggelig når folk sier de ser det på meg. Har en venninne som sier at jeg har blitt helt anderledes utseendemessig. Hun syns det vises UTROLIG godt at jeg har godt ned over 20 kg. Ellers har jeg også hørt fra andre at de syns det er "vanskelig" å kommentere vektnedgang fordi de er redd for at jeg skal oppfatte det "feil", altså som at jeg var veldig tjukk tidligere. Men det blir litt feil, for jeg VET jo at jeg var tjukk tidligere, så jeg har sagt at jeg bare syns det er inspirerende. Jeg liker heller ikke å gå turer med andre fordi jeg mener jeg går så sakte. I går derimot gikk jeg en skogstur sammen med ei venninne jeg mener er sprek. Og vet du, jeg var faktisk sprekere enn henne i oppoverbakkene 😉 Så jeg har innsett at jeg nok er sprekere nå enn jeg selv føler og det er helt "trygt" å gå sammen med andre. Hun sa også at hun syns jeg er blitt kjempesprek og tynn og at jeg burde være stolt av meg selv 👌 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 19. august 2021 Forfatter #190 Del Skrevet 19. august 2021 Så bra, @Wit! Jeg er ikke kjempesprek (ennå). Er faktisk i veldig mye dårligere form enn folk som er både 20 og 30 år eldre enn meg, og det er skikkelig flaut! Men jobber med saken, da. Man blir ikke superfit over natta når man aldri har vært noe særlig fysisk aktiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 19. august 2021 #191 Del Skrevet 19. august 2021 Luka_S skrev (39 minutter siden): Så bra, @Wit! Jeg er ikke kjempesprek (ennå). Er faktisk i veldig mye dårligere form enn folk som er både 20 og 30 år eldre enn meg, og det er skikkelig flaut! Men jobber med saken, da. Man blir ikke superfit over natta når man aldri har vært noe særlig fysisk aktiv. Det er nok flere som er eldre enn meg og som er sprekere, men med jevnlig aktivitet stiger egen form også 😊 Og det viktigste er at vi kommer oss opp av sofaen 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 20. august 2021 Forfatter #192 Del Skrevet 20. august 2021 Veiedag: Ned 2,4 kg til 119,2 kg!!! Yesssssssss, endelig løsnet det! Under 120 kg, hvilket betyr at andre delmål er nådd! Nå blir det nye fjellsko på meg! 😄 Nytt delmål blir å komme under 115 kg, helst innen 1. desember. Å komme dit vil virkelig bli en milepæl, for den vekta har jeg ikke hatt på over 15 år. Husker det var startvekta mi da jeg begynte på Grete Roede i 2006, så dere skjønner da hvor landet ligger. Denne uka har det gått veldig bra. Det å ikke veie seg hver dag har vært veldig bra for meg. Hodet har fått slappet av uten disse opp- og nedturene med variasjonene på vekta hver dag. Jeg har også fått tatt de treningsøktene jeg hadde planlagt, og hatt hviledager innimellom. Matmessig har det gått veldig bra, jeg har ikke vært noe særlig sulten heller. Alt i alt en av de bedre ukene. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 20. august 2021 #193 Del Skrevet 20. august 2021 Gratulerer med flott vekt @Luka_S! Nye fjellsko er en strålende start på en høst med mange flotte turopplevelser 😘 Håper du får en flott helg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 20. august 2021 Forfatter #194 Del Skrevet 20. august 2021 Bokdamen skrev (28 minutter siden): Gratulerer med flott vekt @Luka_S! Nye fjellsko er en strålende start på en høst med mange flotte turopplevelser 😘 Håper du får en flott helg! Takk! Jeg skal jobbe i helga, men skal nok kose meg likevel. 😅 Ang turopplevelser i høst, så håper jeg været blir litt bedre snart. Tør jo nesten ikke gå i terrenget når det høljeregner sånn over lang tid. Alle stiene blir bare gjørmete bekker til slutt. 😬 Jeg gikk en litt "snillere" tur i går så jeg skulle være trygg, trodde jeg, men stien forsvant under meg i en nedoverbakke og jeg datt på rumpa igjen (litt mindre ukontrollert denne gangen, da). Kjedelig hvis det skal fortsette sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dundre Skrevet 20. august 2021 #195 Del Skrevet 20. august 2021 Godt jobba @Luka_S 👏🏼👏🏼 Vet du hvilke sko du skal kjøpe deg da? Du fortjener det virkelig nå altså! God helg 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 20. august 2021 Forfatter #196 Del Skrevet 20. august 2021 (endret) Dundre skrev (4 timer siden): Godt jobba @Luka_S 👏🏼👏🏼 Vet du hvilke sko du skal kjøpe deg da? Du fortjener det virkelig nå altså! God helg 😃 Ja, det ble Hoka. Kaha, tror jeg de heter. Lette og gode, bred lest, god støtte til anklene og goretex. Gleder meg til å prøve dem på tur! Endret 20. august 2021 av Luka_S 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 20. august 2021 #197 Del Skrevet 20. august 2021 Luka_S skrev (15 minutter siden): Ja, det ble Hoka. Kaha, tror jeg de heter. Lette og gode, bred lest, god støtte til anklene og goretex. Gleder meg til å prøve dem på tur! Godt å se at du kastet deg rundt! Så får vi håpe du får litt godvær i helgen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 20. august 2021 Forfatter #198 Del Skrevet 20. august 2021 Bokdamen skrev (33 minutter siden): Godt å se at du kastet deg rundt! Så får vi håpe du får litt godvær i helgen 😊 Jobber som sagt i helgen, så får nok ikke tid til å gå tur ennå. Håper jeg skal få til en tur mandag kveld. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cambria Skrevet 21. august 2021 #199 Del Skrevet 21. august 2021 Jeg tror jeg er nødt til å gjøre det samme som deg, gi meg premier hver gang et mål er nådd. Det virker jo som det kan være en stor motivasjon! Jeg strever med humøret om dagen, det går fryktelig opp og ned. Nå trenger jeg mer som motivasjon for å klare dette. Så neste uke, da min første milepel er nådd skal jeg bruke penger! Må bare finne noe jeg har ønsket meg en stund å bruke dem på 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 21. august 2021 Forfatter #200 Del Skrevet 21. august 2021 Cambria skrev (51 minutter siden): Jeg tror jeg er nødt til å gjøre det samme som deg, gi meg premier hver gang et mål er nådd. Det virker jo som det kan være en stor motivasjon! Jeg strever med humøret om dagen, det går fryktelig opp og ned. Nå trenger jeg mer som motivasjon for å klare dette. Så neste uke, da min første milepel er nådd skal jeg bruke penger! Må bare finne noe jeg har ønsket meg en stund å bruke dem på 😅 Ja, det er liksom dét. Å finne noe man ønsker seg nok til at man vil slite for det. 😅 (Ikke det at jeg ikke ønsker vektnedgang i seg selv, altså, men det er jo veldig motiverende med premier innimellom!) Disse fjellskoene var jo ypperlig i så måte, jo fortere jeg nådde målet, jo fortere kunne jeg hive de vonde skoene jeg hadde. Så det var veldig effektivt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå