Luka_S Skrevet 13. november 2022 Forfatter #521 Del Skrevet 13. november 2022 (endret) Tredje dagen på Saxenda, og det er sikkert for tidlig å si, men jeg tror jeg har effekt. Spiste lunch i ett-tiden i går, ble sånn passe mett av det. Så ble det middag rundt 16.30, da var jeg ganske sulten. Ble skikkelig mett etter middagen, men siden det var lørdag og posen sto foran meg, ble det noen biter smågodt også. Vanligvis bruker jeg å bli skrubbsulten om kvelden, men jeg var fortsatt mett av den ene porsjonen med middag jeg spiste. Det var så rart, men på gammel vane småspiste jeg litt utover kvelden fordi det er jo så kjedelig å ikke putte noe i kjeften. 🙄 Nå er klokken snart 12.30 dagen etter, jeg har ikke spist enda i dag. Har tenkt oss på buffet senere i dag i forbindelse med farsdag, skal bli interessant å se om jeg i det hele tatt blir sulten til da. Endret 13. november 2022 av Luka_S 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 14. november 2022 Forfatter #522 Del Skrevet 14. november 2022 Oppdatering, dag 4. Ble egentlig ikke sulten til vi skulle spise middag i går, og ble fort mett. Buffet var egentlig helt bortkastet. 😅 Men utover kvelden ble jeg mer og mer sulten og fysen, så det virker som om effekten av injeksjonen avtar når det har gått mange timer siden den ble satt. Tror den varer i 12 timer, så jeg skal prøve å sette den litt senere utpå dagen, for det er kveldsspisingen som tar knekken på meg. Satte sprøyta kl. 10 i dag, og siden jeg har blitt forkjøla, gikk jeg og la meg etterpå. Nå har jeg spist middag, og ble god og mett av en porsjon. Måtte faktisk legge igjen litt potet fordi jeg ikke greide mer. Er spent på hvordan det går utover ettermiddagen og kvelden i dag. Håper dette er effekten av sprøyta og ikke placebo fordi jeg har lyst til at det skal virke, men så langt virker det ganske lovende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 18. november 2022 Forfatter #523 Del Skrevet 18. november 2022 Vekt i morges 117,8 kg, 3 kg ned første uken på Saxenda. Det er en bra start, det, men regner med det er mest vann. Det vil vise seg i løpet av kommende uke hvordan en "vanlig" uke vil bli. De to siste dagene har jeg fastet fram til middag, og tatt sprøyten rundt kl. 13.30. Da har jeg vært supermett etter middag og langt utover kvelden, så det er kanskje et bedre tidspunkt å ta den på enn akkurat etter at jeg har stått opp. Jeg er jo et b-menneske, og det er helt grusomt når sulten og suget begynner å gnage sånn i åtte-ni-tiden om kvelden. Det er da jeg kan raide alt og spise det jeg kommer over. De to siste kveldene har jeg heller bare småsnackset litt for å få litt annen smak i munnen når det har vært lenge siden middag. Har heller ikke trent siden lørdag, på grunn av forkjølelsen. Håper jeg får inn noen økter neste uke. Jeg tenkte jeg skulle kvinne meg opp og be om å få satt opp et styrketreningsprogram, for å få litt variasjon i treningen. Kjenner at jeg begynner å bli litt smålei av spinning, og det er ikke dumt å få økt muskelmassen og strammet opp litt heller. Da er jeg heller ikke så bundet av tidspunkt til gruppetreningstimer, og det er lettere å få inn en økt på dager hvor det er vanskelig å delta på en time. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 22. november 2022 Forfatter #524 Del Skrevet 22. november 2022 I dag tror jeg at jeg hadde min første ubehagelige bivirkning av Saxenda. Var så trøtt etter jobb og middag i dag, så jeg la meg litt på sofaen før trening. Måtte slite meg våken og på med treningstøy før jeg dro. Vurderte meget sterkt å bli hjemme og ligge på sofaen og spise sjokolade, men tenkte jeg fikk heller dra på trening først og så eventuelt spise sjokolade etterpå. 🤡 Dagens treningstime var haaaat fra start til slutt. Var så utrolig daff i kroppen at jeg følte at jeg gikk for halv maskin. Men jeg får bare ta det i mitt tempo, tenkte jeg. Uansett er jeg her og gjør noe. (Veldig nedtur, siden gårsdagens spinningtime gikk som en lek.) Etter at treningen var ferdig, kom kvalmen. Har hørt at mange reagerer med kvalme på Saxenda, men jeg har heldigvis vært forskånet fra det. Fytti grisen så fælt. Sitter nå og super Pepsi Max med isbiter og håper det går over snart. Sjokolade frister ikke nå, aldri så galt at det ikke er godt for noe! 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 23. november 2022 #525 Del Skrevet 23. november 2022 Kjedelig med kvalme, så håper det går over Ellers er det jo bra med 3 kg ned første uka. Håper virkelig at du får Saxenda til å virke for deg 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 24. november 2022 Forfatter #526 Del Skrevet 24. november 2022 Veier meg i dag, siden jeg ikke får gjort det i morgen. 116,9 kg, ned 0,9 kg denne uka. So far, so good! Nå er det snart helg, og det jeg må jobbe med nå er å snu tankegangen om at helg = kos (altså fråtsing). Forrige helg gikk jeg i samme fella som før, med utskeielser både fredag og lørdag. Et forferdelig tull, når sprøyta gjør at jeg er så mett at jeg er helt sprengt. Dessverre har jeg ikke noe problem med å spise selv om jeg er mett, det har jeg laaaang erfaring i. 😑 Så nå er oppgaven å holde fokus på å kjenne at nok er nok, selv om det er lov å unne seg litt lørdagsgodt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 25. november 2022 Forfatter #527 Del Skrevet 25. november 2022 Litt små-irriterende (men faktisk egentlig bra!): Hadde gledet meg til å lage noe godt til middag i dag, det er jo tross alt fredag. God middag er liksom dagens høydepunkt! 😅 Men til lunsjen på jobb i dag var det bakt potet med mye godt tilbehør, så etter den megalunsjen er jeg så stappa mett (ennå! spiste kl. 11 og nå er klokka straks 18). Så tenker at middag utgår lett. Vel, poteten var veldig god, da. 🤣 Fikk inn en treningsøkt etter jobb også, så nå er jeg godt fornøyd med starten på helga. Har arbeidshelg i tillegg til at det skal være en happening på fritidsaktiviteten min som pågår denne helga, så det blir travelt. Gleder meg til søndag kveld når det roer seg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 29. november 2022 Forfatter #528 Del Skrevet 29. november 2022 Æsj, har vært en litt dårlig start på uka. Etter en veldig travel helg med jobbing og mye fritidsaktiviteter, som kulminerte med en stooor middag på restaurant søndag kveld, kom blåmandag. Det vil si, jeg fikk trent og spist sunt, men herregud så sulten jeg var! La meg sulten og sov dårlig fordi sulten gnagde, det var helt forferdelig. Så i dag gadd jeg ikke være sulten, og har spist alt for mye. 🤨 Og i tillegg ble det kino med inhalering av popcorn og sjokolade i kveld. Ikke har jeg fått trent heller, for treningstimen ble avlyst. Vel. Jeg tenkte å stå på 1,2 mg Saxenda en stund fordi jeg hadde god effekt av den, men etter i går bestemte jeg meg for å øke et trinn. Håper effekten kommer tilbake slik at jeg slipper den ulvehungeren igjen. Etter denne helga og uka har jeg ikke noe særlig tro på nedgang, men får krysse fingrene for at det hjelper på sikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 2. desember 2022 Forfatter #529 Del Skrevet 2. desember 2022 Veiing i dag, 116,7 kg. 0,2 kg ned. Godt fornøyd bare det ikke gikk opp, etter en travel uke med lite trening og en "sprekk" på tirsdag. Økte dosen på tirsdag, og jeg tror det hjalp litt. Er fortsatt sulten før måltider, men er mett og fornøyd etterpå. Det tror jeg er den største fordelen med Saxenda, at jeg faktisk er "satisfied", i mangel av bedre ord. Når jeg har gjort dette uten hjelp av medisiner, så, ja, jeg blir mett, men likevel gnager tanken på at "Er jeg ikke litt sulten til? Nå er det sikkert ikke lenge til jeg blir sulten igjen, best å få panikk! Den middagen var god og jeg ble mett, men nå vil jeg ha noe søtt!" Etter å ha spist middag på Saxenda, blir jeg skikkelig, skikkelig mett og jeg får ikke cravings på andre ting etterpå. Hvis jeg har lyst på dessert, så tar jeg en liten sjokoladebit eller en YT proteinpudding og er fornøyd med det. Har ikke glemt helt at det snart er jul, så min førjulskos er julekalender fra Lakrids by Bulow. De to lakriskulene hver dag er et lite høydepunkt. 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 9. desember 2022 Forfatter #530 Del Skrevet 9. desember 2022 Dagens vekt: 115,2 kg, ned 1,5 kg fra forrige fredag! Det må jeg si jeg er meget godt fornøyd med, etter en skikkelig rar uke. Ble syk på mandag, så har ikke fått trent noe som helst. Har ikke spist så mye, da, siden jeg har sovet halve dagen hver dag. 😛 Håper det holder seg, for i helga blir det julemiddag x 2. Ribbe på lørdag og pinnekjøtt på søndag. Får vel være fornøyd med å komme gjennom desember uten for mye utslag på vekta, for nå begynner det å dra seg til med godsaker. Var til legen denne uka, og nå begynner blodtrykket å bli bra, endelig. Han lurte også på hvordan det gikk med sprøytene, og syntes det hørtes helt flott ut at jeg hadde god effekt uten noe særlige bivirkninger. Han syntes kanskje vekta gikk litt fort ned, men det er vanskelig å "begrense" seg når alt man vil er å gå ned så fort som mulig. Uansett, nå er jeg on my own og skal ikke tilbake før om 6 mnd (hvis det ikke skjer noe uforutsett, så klart). Det er så rart å lage en god middag man gleder seg til, og vet at man pleier å forsyne seg to ganger av, for så å bli stappmett etter en liten porsjon. Foreløpig kan jeg iallfall ikke få lovprist disse sprøytene nok, jeg sier halleluja og takk og amen når noe faktisk hjelper så godt! God helg til alle som fortsatt leser! 😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #531 Del Skrevet 10. desember 2022 Ble så glad i går! Merket i løpet av sommeren og høsten, til min store skrekk, at en god del av alle kjolene jeg har skaffet de siste årene begynte å bli for trange. Tok en liten prøvesession i går, og nå passer de igjen! Ganske tankevekkende at det bare skal 5-6 kilo til før det bærer helt galt avsted, men jeg er takknemlig for at det nå har snudd. I går kveld hadde jeg litt fredagskos, det vil si tre brødskiver med lammerull, en halv pose Godt og blandet og en liten skål potetgull. I tidligere tider ville dette nærmest vært for en aperitif å regne, nå var det så mye at jeg er mett ennå, neste morgen. Greide faktisk å motstå å stappe i meg resten av godtesnopet da jeg var mett, tenk det! 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 10. desember 2022 #532 Del Skrevet 10. desember 2022 Så fint å få følge reisen din, heia heia og lykke til videre 😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 10. desember 2022 Forfatter #533 Del Skrevet 10. desember 2022 Tirius skrev (2 timer siden): Så fint å få følge reisen din, heia heia og lykke til videre 😃 Tusen takk, det samme til deg også! 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 16. desember 2022 Forfatter #534 Del Skrevet 16. desember 2022 Vekt i dag 115,6 kg, opp 0,4 kg. Må si jeg er ganske skuffa nå. Har ikke spist for mye denne uka, og jeg har trent tre gode økter. Skjønner ikke helt hvorfor jeg har gått opp. 😒 Kanskje kroppen bare må stabilisere seg etter sykdom forrige uke, hvis man ser nedgang de siste to ukene over ett, så er det jo fin nedgang på en halvkilo i uka. Det er bare så surt når man føler at man har gjort alt rett. Vel, får bare fortsette videre. God helg, folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 22. desember 2022 #535 Del Skrevet 22. desember 2022 Kjedelig når man ikke går ned altså. Kjenner veldig godt følelsen. Håper uansett at det fortsatt går rette veien, og ønsker deg en kjempefin jul 🤶🎄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 23. desember 2022 Forfatter #536 Del Skrevet 23. desember 2022 (endret) Wit skrev (23 timer siden): Kjedelig når man ikke går ned altså. Kjenner veldig godt følelsen. Håper uansett at det fortsatt går rette veien, og ønsker deg en kjempefin jul 🤶🎄 Takk for det, og god jul til deg også! Veiing i dag, og jeg fant egentlig ut "grunnen" til at jeg gikk opp. Badevekta mi er så gammel at den begynte å vise alt fra 2 kg pluss til 2 kg minus, så jeg investerte i en ny som forhåpentlig viser rett vekt. Og den viste 113,8 kg i dag. 1,8 kg forskjell fra forrige uke, men det var altså på den gamle vekta, så jeg tror differansen er nærmere 0,8, egentlig. Uansett, et bra tall å ta med seg inn i julefeiringen. 😄 Har ikke tenkt å spise noe slankekost den kommende uka, så regner med det blir litt pluss neste fredag. Er imidlertid stolt over å ha holdt meg unna de fleste fristelser i førjulsmåneden, og faktisk være 7 kg lettere enn da jeg begynte på Saxenda i høst. 🧡 Har trent 2 økter hittil denne uka og skal på spinning i ettermiddag, da blir det juleferie. Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal på trening i romjula, for jeg skal også på jobb. Vi får se hvor dorsk jeg blir av julefeiringen. 😅 God jul til alle som fortsatt leser! Endret 23. desember 2022 av Luka_S 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 30. desember 2022 Forfatter #537 Del Skrevet 30. desember 2022 Vekt i dag 116 kg. 🤐 Det er jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 30. desember 2022 #538 Del Skrevet 30. desember 2022 Det er jul! Og salt/annerledes julemat gir også ekstra vann i kroppen. Håper at du får en fin nyttårshelg. Snart er det januar, som for de fleste er fylt av hverdager som gir rom for å fokusere på gode vaner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 30. desember 2022 Forfatter #539 Del Skrevet 30. desember 2022 KaBom skrev (2 timer siden): Det er jul! Og salt/annerledes julemat gir også ekstra vann i kroppen. Håper at du får en fin nyttårshelg. Snart er det januar, som for de fleste er fylt av hverdager som gir rom for å fokusere på gode vaner. Ja, jeg tar det helt med ro, koser meg i jula med god samvittighet. På mandag er det hverdag igjen, og da blir det tilbake til gode vaner. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 2. januar 2023 Forfatter #540 Del Skrevet 2. januar 2023 Tok en sjekk på vekta i dag også, og har heldigvis ikke gått opp noe mer i nyttårshelga. Nå er det tilbake til striskjorte og havrelefse igjen. 😄 Har meldt meg på spinning i dag og i morgen, trodde det skulle være syk pågang på timene, så jeg satt klar med mobilen i det minuttet påmeldingen åpnet. Men det var visst ikke noe problem å få plass likevel. Kanskje januarrushet kommer litt senere? Kjenner at det er litt vanskelig å avvenne seg fra å spise god mat og godis hele dagen, men satser på at et par dager med disiplin får orden på det. Jeg er fortsatt bare på 1,8 mg på sprøytene, har to "trinn" igjen på opptrapping som jeg kan øke til hvis virkningen blir for dårlig. Synes det fungerer bra foreløpig, blir fort mett og har ikke noen bivirkninger. Skal ta blodprøver neste uke, er spent på å se om de har bedret seg i forhold til B12 og D-vitamin fra i fjor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå