Gå til innhold

Jeg vil bli overvektig!

Luka_S

Anbefalte innlegg

Jeg føler sånn med deg @Luka_S og du må bruke kreftene dine på det som er viktig nå ❤️  Jeg tror det kan være lurt for deg å holde på treningen, ikke pga. vekten, men for å gi deg selv et rom der dine behov kan stå i fokus. Leser det som at du har opplevd en veldig glede gjennom treningen, og håper du klarer å holde på dette. Og så er det livets gang, men det betyr ikke at det ikke er helt jævlig likevel. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En klem fra meg, og det er veldig forståelig at energien må legges inn på andre områder nå ja. 
Husk å ta vare på deg selv i denne perioden også. Gjør det som er godt for deg!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig forståelig, @Luka_S ❤️ Bruk energi og krefter der du kjenner at du trenger å bruke de nå og ta vare på deg selv! Alt annet kan man komme tilbake til senere. Stor klem!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Bokdamen skrev (10 timer siden):

Jeg tenker masse på deg ❤️

Takk for det. ❤

Pappa døde for to dager siden, så dette er en uvirkelig tid. Håper jeg kommer tilbake til tråden om ikke så lenge. 

• Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka_S skrev (4 timer siden):

Takk for det. ❤

Pappa døde for to dager siden, så dette er en uvirkelig tid. Håper jeg kommer tilbake til tråden om ikke så lenge. 

Å @Luka_S jeg kondolerer, så ufattelig trist å høre at det gikk så fort 💔 Håper dere fikk brukt den siste tiden sammen på en god måte og at dere får en fin stund i begravelsen. Dette var forferdelig vondt å lese, det å miste en foreldre er utrolig vondt. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kondolerer. 
Ta vare på deg selv og gjør det du kjenner er riktig for deg nå. Disse dagene er unntakstilstand, og de valgene du tar kan være viktige for deg videre når det gjelder sorgprosessen. ❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer! Håper du har familie og venner nære deg så du har noen å prate med som også kjente han, det hjelper uendelig mye å kunne snakke om og sette pris på det som har vært ❤ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gode ord og omtanke! ❤️

Ja, da var det vel bare å komme seg i gang igjen med dette opplegget, da. Veide meg sist på fredag, da var jeg 116,0 kg. Opp et par kg altså, men jeg er egentlig veldig fornøyd med at jeg har holdt meg forholdsvis stabil disse ukene. For her har det ikke vært mye fokus på slankemat. Både trøstespising og sinnespising har det vært. Men jeg vil jo gjerne gå ned mer, så nå må jeg begynne å samle tankene igjen.

Selv om jeg ikke har greid å spise sånn supersunt, så har jeg opprettholdt treningen så godt jeg kan. Noen uker ble det litt mindre pga jobb, sykdom og andre ting, men jeg har hatt gjennomsnittlig tre økter på treningssenteret pr uke. Nå nærmer det seg vår, så det er snart mulig å ta seg noen fjellturer igjen også. 

Jeg har et mål om å gå ned til under 100 kg i løpet av året, og jeg håper jeg kan greie å komme meg dit. Nå har jeg stått i stampe siden før desember, og jeg vil klare å gå ned mer! Om ikke annet, så for forfengelighetens del, jeg har en del sommerkjoler i skapet som er akkurat litt for trange nå. De vil jeg gjerne at skal passe godt når sommeren kommer!

Første delmål nå er 110 kg, som jeg har hatt siden før jul en gang. Når jeg når det, vil jeg belønne meg selv med å kjøpe meg spinningsko.

• Liker 1
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre fra deg! Veldig glad for at du har klart å holde på treningen, når du klarer en så ekstremt tøff periode, da har du virkelig fått innarbeidet det som rutine ❤️ Imponert over vekten også, du skal ikke se bort fra at litt ekstra forsvinner når du er tilbake på sporet. Heier på sommerkjoler som sitter som et skudd 🥳

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bokdamen skrev (2 timer siden):

Så godt å høre fra deg! Veldig glad for at du har klart å holde på treningen, når du klarer en så ekstremt tøff periode, da har du virkelig fått innarbeidet det som rutine ❤️ Imponert over vekten også, du skal ikke se bort fra at litt ekstra forsvinner når du er tilbake på sporet. Heier på sommerkjoler som sitter som et skudd 🥳

Takk for det! :)

Startet bra i dag, spist fornuftig (teller ikke kcal, men registrerer litt løst i hodet) og trent. Har også syklet til og fra jobb og trening, endog med elsykkel, men det er iallfall ikke bilkjøring. (Bør vel spare litt penger på bensin også for tiden.)

I dag var jeg på tabata, i morgen skal jeg på spinning. Onsdag satser jeg også på spinning, og torsdag step/styrke. Jobber i helga, så da orker jeg ikke trene. Onsdag har jeg også lyst til å se om den ene skogsturen "min" er gangbar, har en ganske bra lydbok jeg kunne tenke meg å ta med ut på tur.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På treningen i dag sa treneren at hun kunne se at jeg hadde blitt sterkere, så da ble jeg litt stolt! 

Blir ikke spinning i morgen da det ble endring av planer, men jeg gleder meg til å prøve skogsturen igjen. Der har jeg ikke vært siden snøen kom, og det skal bli interessant å se om det er lettere eller tyngre å gå der igjen nå etter en vinter med innendørstrening.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått meg Fitbit! Og det er gøy!

For det første har jeg visst mye lavere hvilepuls enn jeg hadde fryktet. Og på trening trodde jeg at jeg lå nær makspuls hele tiden (føles sånn ut iallfall 😅), men jeg er visst akkurat i riktig sone for fettforbrenning. Jeg trodde vitterlig jeg raste høyt opp i puls mye fortere enn jeg gjorde, men jeg er visst i bedre form enn jeg trodde. Og ikke minst er det digg å se forbrente kcal helt nøyaktig.

Apropos formen, jeg snakket med pappa i tiden da han var syk, og jeg klaget litt over at jeg synes trening og turer er like tungt som før. Han anbefalte meg å ta en tur til legen og få en helsesjekk, så nå har jeg kvinnet meg opp og bestilt legetime. Det kan jo være greit å få en oversikt over hvordan det står til, men jeg har så innmari legeskrekk, så jeg har unngått å gå til legen så mye jeg kan. Ikke minst blodtrykket raser i været når jeg kommer inn på legekontoret. Det er veldig avskrekkende å gå dit når du vet at den eneste kommentaren du får er "du må slanke deg", eller at alle problemer skal relateres til vekta. Nå kan jeg iallfall slå i bordet med at jeg har gått ned 25 kg, så det føles ikke så skummelt ut lenger. Bare litt.

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Luka_S Veldig lurt med en sjekk hos legen i tilfelle det kan være en grunn til at det går litt trått. Mange som blant annet sliter med lave D-vitamin lagre nå på slutten av vinteren 😊 

Jeg er heller ikke noe glad i legen, og har faktisk en blodprøve til gode som jeg skulle tatt for snart 4 år siden..! Jeg kvinnet meg opp og tok den den gangen, men så klarte de å miste (?) den så jeg må egentlig ta en ny. Kanskje neste uke?🙈 Flaut altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt: 114,3 kg. Altså ned 1,7 kg fra forrige uke. 
Det pleier å gå fort ned etter en sånn utskeielsesperiode, men så butter det imot igjen. Håper jeg kommer meg videre nedover etterhvert, for nå har jeg gått ned de samme kiloene sånn fem-seks ganger siden i fjor. Satser på at det løsner snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at du er i gang igjen. :) Og gratulerer med 1.7 ned. 😄 

Kjenner meg igjen i at det er kjedelig å gå opp og ned de samme kiloene, men du har jo vært gjennom masse i det siste, og det er mye man ikke rår over. 

Håper du får en fin helg! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (25 minutter siden):

Så fint å høre at du er i gang igjen. :) Og gratulerer med 1.7 ned. 😄 

Kjenner meg igjen i at det er kjedelig å gå opp og ned de samme kiloene, men du har jo vært gjennom masse i det siste, og det er mye man ikke rår over. 

Håper du får en fin helg! 

Takk for det!

Kjenner at jeg er mye lettere til sinns nå, og jeg er glad for at jeg klarer å holde fokus. Men enkelte ganger tenker jeg at jeg må være helt ufølsom som ikke går rundt og gråter hele dagen fordi jeg har mistet en av mine nærmeste nylig. Håper det bare betyr at vi fikk bearbeidet det mye sammen i tiden da han var syk og vi var mye sammen hele familien.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...