AnanasPåTaco Skrevet 29. september 2021 #1321 Del Skrevet 29. september 2021 Solina skrev (1 time siden): Godt! Regner jo med at det er i orden. Viktig å utnytte all dødtid godt, om man skal komme gjennom alt på strikkelista 😅 Ja strikkepinnene får kjørt seg godt nå 😂😂 og du som venter jente har jo sikkert en laang liste med både kjoler og skjørt😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 29. september 2021 #1322 Del Skrevet 29. september 2021 3 hours ago, Brimi said: I dag har jeg vært på min første time hos jordmor Jeg har blitt henvist til gynekologisk (?) på sykehuset tror jeg🤔 Skal ihvertfall ha en samtale et sted og få et skriv om hvordan fødsel forhåpentligvis skal bli, med mindre det skjer noe livstruende med enten meg eller baby. Skal også få litt ekstra oppfølging fra nå av og utover + etter fødsel. Symfyse-målet var bittelitt under gjennomsnittet, men ellers virket alt bra 😊 Skal tilbake til mandag for glukosebelastningstest 🙈 Kan jeg spørre hvorfor du får oppfølging? Sorry om du har skrevet det før i tråden. Ok om du ikke vil dele altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 29. september 2021 #1323 Del Skrevet 29. september 2021 SoftKitty skrev (56 minutter siden): Kan jeg spørre hvorfor du får oppfølging? Sorry om du har skrevet det før i tråden. Ok om du ikke vil dele altså Det er pga min psykiske helse😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 29. september 2021 #1324 Del Skrevet 29. september 2021 42 minutter siden, Brimi said: Det er pga min psykiske helse😊 Takk som deler, håper den ekstra oppfølgingen hjelper deg og så bra du fikk det!❤️ Tror jeg skal spørre om det går an å noe mer oppfølging også, egentlig litt derfor jeg lurte. Har "lettere"/høyfungerende generell angst og har hatt depresjon og merker jeg bekymrer meg for fødsel (det har jeg egentlig gjort hele livet i den grad man kan gjøre det som ikke-gravid, alltid vært veldig redd for graviditet og fødsler, merkelig nok føles det bittelitt bedre nå som jeg ER gravid men veldig redd det skal bli verre mot fødselen...) Jeg tenkte forsøke å tørre å ta det opp med jordmor i uke 24 så håper jeg de kanskje har noe slags tilbud. Fastlegen virket litt bekymret for at jeg skulle få fødselsdepresjon pga jeg sluttet på medisinene mine pga graviditeten, men hun har jo begrenset med tid og mulighet til å følge opp sånt. Jeg har jo samboer såklart men han er jo ikke helsepersonell eller psykolog og kommer sikkert til å ha sitt å stri med som såvidt har sett en baby før 😄 Sorry om dette ble TMI for noen, har tenkt så masse på dette akkurat i det siste 🙈 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnanasPåTaco Skrevet 29. september 2021 #1325 Del Skrevet 29. september 2021 SoftKitty skrev (37 minutter siden): Sorry om dette ble TMI for noen, har tenkt så masse på dette akkurat i det siste 🙈 Selv tenker jeg at det ikke er noe å beklage, alle har vi en psyke å for min del er det godt å se vi er flere som "sliter" ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 29. september 2021 #1326 Del Skrevet 29. september 2021 SoftKitty skrev (47 minutter siden): Takk som deler, håper den ekstra oppfølgingen hjelper deg og så bra du fikk det!❤️ Tror jeg skal spørre om det går an å noe mer oppfølging også, egentlig litt derfor jeg lurte. Har "lettere"/høyfungerende generell angst og har hatt depresjon og merker jeg bekymrer meg for fødsel (det har jeg egentlig gjort hele livet i den grad man kan gjøre det som ikke-gravid, alltid vært veldig redd for graviditet og fødsler, merkelig nok føles det bittelitt bedre nå som jeg ER gravid men veldig redd det skal bli verre mot fødselen...) Jeg tenkte forsøke å tørre å ta det opp med jordmor i uke 24 så håper jeg de kanskje har noe slags tilbud. Fastlegen virket litt bekymret for at jeg skulle få fødselsdepresjon pga jeg sluttet på medisinene mine pga graviditeten, men hun har jo begrenset med tid og mulighet til å følge opp sånt. Jeg har jo samboer såklart men han er jo ikke helsepersonell eller psykolog og kommer sikkert til å ha sitt å stri med som såvidt har sett en baby før 😄 Sorry om dette ble TMI for noen, har tenkt så masse på dette akkurat i det siste 🙈 Jeg synes du absolutt bør be om mer oppfølging😊 Hvis det er en god jordmor så vil hun eller han være opptatt av å passe på at den gravide ikke får barsel-/fødselsdepresjon. Jeg stoppet også å ta medisinene mine, men har fått beskjed fra både gynekolog og jordmor at jeg kan begynne på de igjen om det trengs. Mulig du kan det også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solina Skrevet 30. september 2021 #1327 Del Skrevet 30. september 2021 @Brimi så godt at du får god oppfølging! @SoftKitty det er absolutt verdt å ta opp. Psykisk helse er så viktig 💜 Jeg var også hos jordmor i går, og her ligger SF-målet høyt 😅 (selv om jeg stadig vekk får kommentarer på liten mage - det der er fascinerende individuelt). Ble litt ekstra spent på glukosebelastningen..! Og så stas å høre hjertet, selv om jeg kjenner liv hver dag 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 30. september 2021 #1328 Del Skrevet 30. september 2021 10 hours ago, AnanasPåTaco said: Selv tenker jeg at det ikke er noe å beklage, alle har vi en psyke å for min del er det godt å se vi er flere som "sliter" ❤️ Takk ❤️ 10 hours ago, Brimi said: Jeg synes du absolutt bør be om mer oppfølging😊 Hvis det er en god jordmor så vil hun eller han være opptatt av å passe på at den gravide ikke får barsel-/fødselsdepresjon. Jeg stoppet også å ta medisinene mine, men har fått beskjed fra både gynekolog og jordmor at jeg kan begynne på de igjen om det trengs. Mulig du kan det også? Ja jeg kan starte opp igjen om jeg vil, men for sikkerhetsskyld vil jeg vente til etter fødsel tilfelle det kan påvirke foster/baby Og jeg tror det skal gå fint, håper det iallfall. Men vanskelig å vite hvordan hormonene påvirker også. Håper jeg har fått en flink og grei jordmor, har ikke vært der ennå så det blir spennende, skal kvinne meg opp og ta det opp med henne og iallfall spørre 😊 Så koslig at du kjenner liv hver dag nå @Solina 😊 Har høyt SF-mål noe å si/innvirkning på noe? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solina Skrevet 30. september 2021 #1329 Del Skrevet 30. september 2021 50 minutter siden, SoftKitty said: Så koslig at du kjenner liv hver dag nå @Solina 😊 Har høyt SF-mål noe å si/innvirkning på noe? Neida i grunn ikke, det viktigste er å følge sin egen kurve. Men hvis man har plutselige hopp eller store avvik (jeg var fortsatt innafor det blå feltet, bare et stykke over snittkurven), så blir man henvist til ultralyd. Også nevnte hun at det var fint jeg skulle ta glukosebelastning, siden sv-diabetes kan gi store barn, så nå er jeg litt ekstra spent på den 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 30. september 2021 #1330 Del Skrevet 30. september 2021 Er også spent på dette med symfysemål. Mine mål var i følge jordmor «veldig fine» da jeg var på kontroll første gang. Likevel er det alltid knyttet litt spenning og usikkerhet rundt alt som skal måles, veies og sammenlignes med andre 😅 Fikk mitt andre vaksinestikk i går, og dagen i dag har mildt sagt vært lang. Tror ikke jeg har vært så dårlig som dette siden jeg var barn. Fikk rett og slett en skikkelig liksom- influensa med feber, kroppsverk, hodepine og alt som hører til. Har ligget rett ut i hele dag. Krysser fingrene for at ting kjennes litt bedre i morgen 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnanasPåTaco Skrevet 30. september 2021 #1331 Del Skrevet 30. september 2021 Parv skrev (1 time siden): Er også spent på dette med symfysemål. Mine mål var i følge jordmor «veldig fine» da jeg var på kontroll første gang. Likevel er det alltid knyttet litt spenning og usikkerhet rundt alt som skal måles, veies og sammenlignes med andre 😅 Fikk mitt andre vaksinestikk i går, og dagen i dag har mildt sagt vært lang. Tror ikke jeg har vært så dårlig som dette siden jeg var barn. Fikk rett og slett en skikkelig liksom- influensa med feber, kroppsverk, hodepine og alt som hører til. Har ligget rett ut i hele dag. Krysser fingrene for at ting kjennes litt bedre i morgen 😅 Er også ganske spent på dette med symfysemål, skal til første jordmortime på tirsdag å da er vell kanskje første målingen som skrives ned? fastlegen har tatt mål 3-4 ganger å har sagt jeg går ned i vekt mens lillegutt går opp, men det ble ikke skrevet ned i journalen 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 1. oktober 2021 Forfatter #1332 Del Skrevet 1. oktober 2021 Parv skrev (10 timer siden): Fikk mitt andre vaksinestikk i går, og dagen i dag har mildt sagt vært lang. Tror ikke jeg har vært så dårlig som dette siden jeg var barn. Fikk rett og slett en skikkelig liksom- influensa med feber, kroppsverk, hodepine og alt som hører til. Har ligget rett ut i hele dag. Krysser fingrene for at ting kjennes litt bedre i morgen 😅 Å nei, mannen min skal ta andre dose i ettermiddag. Må jeg forberede meg på syk-mann-helg? 🙈 Håper det går bedre med deg i dag da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solina Skrevet 1. oktober 2021 #1333 Del Skrevet 1. oktober 2021 3 hours ago, Amatariel said: Å nei, mannen min skal ta andre dose i ettermiddag. Må jeg forberede meg på syk-mann-helg? 🙈 Håper det går bedre med deg i dag da Jeg hadde pjusk mann i én dag, men det gikk veldig greit mot kvelden ☺️ Selv tok jeg dose 2 i går, og formen er over all forventning i dag! Har lagt opp hele uka rundt å være dårlig i dag, også fungerer jeg faktisk tilnærmet helt normalt 😅 men glad for det. Er jo så mange har reagert kraftig på andre dose. Håper du er bedre i dag @Parv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 1. oktober 2021 #1334 Del Skrevet 1. oktober 2021 @Amatariel Jeg var nok en av de uheldige som fikk en ganske kraftig reaksjon på stikket. Krysser fingrene for at mannen din slipper greit unna ☺️🤞 de fleste har det jo gått greit for. Har heldigvis kommet meg igjen nå på dag to 😅 Forsvant like fort som det kom, så da er i alle fall helgen reddet ☺️ @Solina jeg forberedte meg også på at jeg kunne bli dårlig, og var veldig glad for det i går. Tok helgehandelen allerede på tirsdag og fikk unna alt av klesvask og husvask 😂 Bad dessuten om å få stikket i høyre arm denne gangen, så jeg kunne sove på venstre siden! Veeeldig glad for at jeg husket akkurat det, for den armen fristet det mest og kappe av seg i går 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solina Skrevet 1. oktober 2021 #1335 Del Skrevet 1. oktober 2021 15 minutter siden, Parv said: @Amatariel Jeg var nok en av de uheldige som fikk en ganske kraftig reaksjon på stikket. Krysser fingrene for at mannen din slipper greit unna ☺️🤞 de fleste har det jo gått greit for. Har heldigvis kommet meg igjen nå på dag to 😅 Forsvant like fort som det kom, så da er i alle fall helgen reddet ☺️ @Solina jeg forberedte meg også på at jeg kunne bli dårlig, og var veldig glad for det i går. Tok helgehandelen allerede på tirsdag og fikk unna alt av klesvask og husvask 😂 Bad dessuten om å få stikket i høyre arm denne gangen, så jeg kunne sove på venstre siden! Veeeldig glad for at jeg husket akkurat det, for den armen fristet det mest og kappe av seg i går 😅 Godt at det gikk fort over! Jeg fikk ekstremt vondt i armen etter første dose, men andre ble mer som forventet, litt støl og øm. Tok i venstre begge to. Foretrekker også å sove på venstre side, men hadde blitt evneveik av å miste funksjon i høyrearmen 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solina Skrevet 1. oktober 2021 #1336 Del Skrevet 1. oktober 2021 On 9/29/2021 at 9:19 AM, Parv said: Jeg har også faktisk nesten sittet og sovet enkelte netter, når jeg føler magen har presset oppover. Har mage som ligger høyt, og har veldig ofte følelsen av å miste blodtilstrømmingen til hodet 😅 Kjennes ut som at noen holder rundt halsen min. Flere som har kjent på dette? Eller er det noe jeg burde ta opp med lege? Jeg tror jeg begynner å kjenne litt på dette nå selv, har generelt følt veldig på en høy «trykk»-følelse i magen denne uka, både oppover og nedover. Fikk nettopp litt følelsen av å bli holdt om halsen, lå på ryggen i senga. Ganske ubehagelig 🥴 men jeg bærer ganske tett inntil ryggen, så tror jeg også vokser mer opp enn frem 🧐 tok du dette opp med noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippien Skrevet 1. oktober 2021 #1337 Del Skrevet 1. oktober 2021 Jeg har vært på 2 kontroller hos jordmor på helsestasjonene, 1 privat ultralydundersøkelse og 4 kontroller på sykehus. Ingen har spurt meg om vekt eller tatt mål😬 Jeg har jo oversikt over egen vekt, men rart at ingen har spurt🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magenta Skrevet 2. oktober 2021 #1338 Del Skrevet 2. oktober 2021 Hvordan går det med dere psykisk da damer? Her er det veldig opp og ned, en berg- og dalbane av følelser. Skal ingenting til før jeg blir sur eller lei meg, og jeg tåler mye til vanlig. Det skal ikke så mye til før jeg føler meg lykkelig heller da🙂 Og så er jeg ganske glemsk og vimsete, glemmer viktige ting på jobb og legger fra meg saker på rare steder. Og dette skjer før barnet er født, og barseltårene og ammetåka er på plass😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kugres Skrevet 2. oktober 2021 #1339 Del Skrevet 2. oktober 2021 @MagentaTakk som spør! Syntes egentlig perioden jeg er i nå er ganske vanskelig. Har veeeldig lite motivasjon for å dra på jobb, tar lett til tårene og føler meg generelt mer nedfor enn vanlig. Jeg har for så vidt hatt en del stress knyttet til sykdom i nær familie den siste tiden så det påvirker selvfølgelig en del også. Var utrolig stolt over meg selv som fullførte hele jobbuka som var nå, for den var virkelig tøff 🙈. Men jeg har gode dager og, altså! Så prøver å fokusere mer på de gode tingene enn de negative. Litt spent på hvordan ukene frem mot termin blir egentlig, siden jeg er sliten og lei allerede nå 😅 Godt å høre at det ikke bare er jeg som er som en berg-og-dalbane for tiden. Kjenner meg også igjen ift. det med å bli lett sur og irritert. Skal ikke mye til før jeg blir kjeftete på jobb 😅 (jobber på barneskole) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theziken Skrevet 3. oktober 2021 #1340 Del Skrevet 3. oktober 2021 De to siste ukene har jeg slitt med det jeg tror er kynnere. Kommer mange ganger for dagen, men er ikke vonde, bare ubehagelige. Spurte legen om det er farlig og hun sa at det kan være stress relatert og at hvis det vedvarer bør jeg undersøkes. Er det noen av dere som har erfart dette tidlig i svangerskapet? Jeg er i uke 22 i dag, og det begynte rundt uke 20. Magen blir hard rett under navlen, og det kommer et trykk, som ofte også trykker på blæra. Noen som vet om det er farlig, og bør jeg sykemelde meg fra jobb hvis det fortsetter? Trenger litt råd kje ner jeg. Er førstegangsgravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå