Sullamitt Skrevet 28. juli 2021 #941 Del Skrevet 28. juli 2021 Ånei, nå var det blod igjen😰 Den er ikke blandet med utfloden som kommer da, så det kan jo være det er noe slags sår i skjeden som ikke gror skikkelig🙄 Huffameg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solina Skrevet 28. juli 2021 #942 Del Skrevet 28. juli 2021 (endret) Uff, @Sullamitt, så kinkig med blødninger! Krysser fingrene for at det bare er harmløst! ❤️ 1 hour ago, Parv said: Jeg er ikke så bekymret for vekten i seg selv, men synes likevel det er litt kjipt at kroppen forandrer seg og at jeg føler meg så lite attraktiv.. Så enig!! Har lagt på meg litt ekstra polstring (det er helt greit), og har ingen synlig livmor (også helt greit), men er fortsatt veldig oppblåst, stinn og stor i øvre del av magen. Det går et veldig klart skille rett under navlen, liksom. Det er ganske ubehagelig, og jeg føler meg bare tung og utilpass. Hadde liksom håpet at det som skulle gjøre at klærne ikke passet så godt lenger var en hyggelig liten babybump nederst på magen. Prøvde en uke med minifom, som hjalp litt mot ubehaget, men ikke ballongmage 😅 akkurat det føles egentlig best om jeg er sulten/spiser lite, men da er det så mye annet som ikke føles noe bra så det er heller ikke et alternativ 🤨 her er matlysten på topp, vært hele tiden. Ingen aversjoner eller cravings, men har også vært sjukt gira på potet 😋 Endret 28. juli 2021 av Solina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 28. juli 2021 #943 Del Skrevet 28. juli 2021 Uff, @Sullamitt, de blødningene altså! Håper det er som du sier - en liten rift eller skjøre slimhinner. Små mengder blod kan se ut som mye pga den sterke fargen! Krysser fingrene for at dette går fint ❤️ @Solina kjenner meg så igjen i dette ja! Synes det er lite som er søtt med «kulen» min. Føler meg som en eneste stor oppblåst kule 😂 Trøster meg med at det er vel sånn det skal være en periode nå da. Får heller nyte at vi fortsatt kan knyte sko og barbere leggene enda! 😅 Jeg er forresten gaaanske sikker på at jeg kjenner antydning til liv i magen i disse dager. Kilende bevegelser, små «vibrasjoner» og de typiske boblene. Det er såpass konsentrert på samme sted at det er rart om det bare er luft 😅 16+4 i dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabel94 Skrevet 29. juli 2021 #944 Del Skrevet 29. juli 2021 @Sullamitt Håper det beste for deg, godt du snart får sjekket på ultralyd💕 @Parv Så herlig med tegn på liv! 💕 Jeg trenger noen beroligende ord, om noen har det.. har slitt med ekstrem kvalme i en god stund nå. Hadde på lørdag kveld et lite hormonelt «sammenbrudd», der jeg gråt i nesten 30 min helt utrøstelig og ustoppelig av å være så sliten. Er så slitsomt å ikke orke noen ting, og ha det sånn over tid… Jeg har i over en måned sammenhengende tatt 1 tablett daglig med Prostafen - da legen min anbefalte meg det. Jeg ser jo i pakningsvedlegget at tablettene frarådes gravide.. legen har sagt at det er bedre enn at jeg ikke får i meg næring.. Formen går litt opp og ned, men lite brekninger når jeg har tatt tablett, så jeg tror den fungerer. Prøvde to dager uten for noen uker siden, og ble veldig dårlig.. Igår prøvde jeg igjen å ikke ta tabletten, da formen virket ok, men idag har det vært mye oppkast frem til nå.. så meg nødt til å ta tablett likevel - da jeg rett og slett ikke orker å løpe på do hver gang jeg får i meg noe mat eller drikke… (vært våken siden 06.30) Jeg er bare så sliten av denne konstante kvalmen, og får på sett og vis et opphold fra oppkast iblant trolig av tabletten. MEN jeg sliter med dårlig samvittighet og er redd for at babyen i magen påvirkes av tabletten. Vet jo at fosteret får i seg medisiner nå (13+3)… Noen med liknende erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monroe927 Skrevet 29. juli 2021 #945 Del Skrevet 29. juli 2021 Isabel94 skrev (20 minutter siden): @Sullamitt Håper det beste for deg, godt du snart får sjekket på ultralyd💕 @Parv Så herlig med tegn på liv! 💕 Jeg trenger noen beroligende ord, om noen har det.. har slitt med ekstrem kvalme i en god stund nå. Hadde på lørdag kveld et lite hormonelt «sammenbrudd», der jeg gråt i nesten 30 min helt utrøstelig og ustoppelig av å være så sliten. Er så slitsomt å ikke orke noen ting, og ha det sånn over tid… Jeg har i over en måned sammenhengende tatt 1 tablett daglig med Prostafen - da legen min anbefalte meg det. Jeg ser jo i pakningsvedlegget at tablettene frarådes gravide.. legen har sagt at det er bedre enn at jeg ikke får i meg næring.. Formen går litt opp og ned, men lite brekninger når jeg har tatt tablett, så jeg tror den fungerer. Prøvde to dager uten for noen uker siden, og ble veldig dårlig.. Igår prøvde jeg igjen å ikke ta tabletten, da formen virket ok, men idag har det vært mye oppkast frem til nå.. så meg nødt til å ta tablett likevel - da jeg rett og slett ikke orker å løpe på do hver gang jeg får i meg noe mat eller drikke… (vært våken siden 06.30) Jeg er bare så sliten av denne konstante kvalmen, og får på sett og vis et opphold fra oppkast iblant trolig av tabletten. MEN jeg sliter med dårlig samvittighet og er redd for at babyen i magen påvirkes av tabletten. Vet jo at fosteret får i seg medisiner nå (13+3)… Noen med liknende erfaringer? Jaaa, både denne gang og forrige svangerskap. Gått fast på Afipran x3 hver eneste dag i 3 uker, halleluja - AMEN! Det er alfa omega! Følges opp av helsestasjonen fordi jeg ble «tung til sinns» forrige svangerskap pga formen, og ville være i forkant denne gangen. Ville forsøkt Afipran, har selv mye bedre effekt enn postafen. Les deg litt opp på forskning på nett, det har vist seg å være ufarlig for fosteret i magen. Dersom du ikke får næring i deg, er det faktisk bedre med tablett. Tar de selv HELT uten dårlig samvittighet. Nå er jeg i uke 15, og har sakte men sikkert kuttet ut forbruket. Om du synes ting blir tøft, ta kontakt med fastlege/jordmor så får du oppfølging. Det er virkelig krevende når man er så forbanna dårlig hele tiden, går virkelig ut over ALT. Har venninner som er like gravid som meg, som har masse overskudd og glede over graviditeten - for meg har det handlet om å overleve frem til nå! 🎖🏆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabel94 Skrevet 29. juli 2021 #946 Del Skrevet 29. juli 2021 monroe927 skrev (5 minutter siden): Jaaa, både denne gang og forrige svangerskap. Gått fast på Afipran x3 hver eneste dag i 3 uker, halleluja - AMEN! Det er alfa omega! Følges opp av helsestasjonen fordi jeg ble «tung til sinns» forrige svangerskap pga formen, og ville være i forkant denne gangen. Ville forsøkt Afipran, har selv mye bedre effekt enn postafen. Les deg litt opp på forskning på nett, det har vist seg å være ufarlig for fosteret i magen. Dersom du ikke får næring i deg, er det faktisk bedre med tablett. Tar de selv HELT uten dårlig samvittighet. Nå er jeg i uke 15, og har sakte men sikkert kuttet ut forbruket. Om du synes ting blir tøft, ta kontakt med fastlege/jordmor så får du oppfølging. Det er virkelig krevende når man er så forbanna dårlig hele tiden, går virkelig ut over ALT. Har venninner som er like gravid som meg, som har masse overskudd og glede over graviditeten - for meg har det handlet om å overleve frem til nå! 🎖🏆 Takk for gode ord, og forståelse! Dette hjalp veldig - godt å ikke føle seg helt alene i dette 🙏🏻 Kunne aldri ha forestilt meg at det kunne bli sånn her som gravid… er en helt annen form for kvalme 😔 Har snart mistet hele ferien min lenket til senga.. håper likevel jeg er i stand til jobb om 2 uker 🤞🏻 Tror en prat med jordmor er lurt som du sier 💕 Det er litt vanskelig å holde motet oppe, selv om vi gleder oss veldig oppi det hele. Hjalp på humøret og det mentale å se babyen på skjermen forrige uke 🙏🏻 Håper 2 trimester gjør at jeg kan kutte ned også, godt å høre at du er bedre 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monroe927 Skrevet 29. juli 2021 #947 Del Skrevet 29. juli 2021 Isabel94 skrev (1 minutt siden): Takk for gode ord, og forståelse! Dette hjalp veldig - godt å ikke føle seg helt alene i dette 🙏🏻 Kunne aldri ha forestilt meg at det kunne bli sånn her som gravid… er en helt annen form for kvalme 😔 Har snart mistet hele ferien min lenket til senga.. håper likevel jeg er i stand til jobb om 2 uker 🤞🏻 Tror en prat med jordmor er lurt som du sier 💕 Det er litt vanskelig å holde motet oppe, selv om vi gleder oss veldig oppi det hele. Hjalp på humøret og det mentale å se babyen på skjermen forrige uke 🙏🏻 Håper 2 trimester gjør at jeg kan kutte ned også, godt å høre at du er bedre 😃 @Isabel94 Det er utrolig tøft å stå i, kan ikke huske sist vi hadde varm mat her i heimen. Sender resten av familien til svigers/mine foreldre så de får middag. Bare det å åpne en brødpose kan gjøre at jeg henger over do. Så skjønner deg veldig godt💗 Det hjelper alltid litt på når du får se den lille, da blir det med en gang veldig «verdt» det. Jeg valgte faktisk en tidlig UL denne gangen fordi jeg har opplevd en MA tidligere, og var så dårlig at jeg ville ikke gå igjennom dette om det ikke var liv. Fastlegen var enig i den vurderingen, og det gjør virkelig noe med motivasjonen til å gå inn i enda en dag med elendig form! Håper du også snart kjenner litt bedring, jeg har nå én ukes jubileum uten oppkast✨😂 Små gleder😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theziken Skrevet 29. juli 2021 #948 Del Skrevet 29. juli 2021 Hei. Var hos ultralyd i dag, og alt så bra ut ❣️(12+6). Når jeg kom på jobb etterpå kjentes det ut som jeg fikk et akutt blodtrykksfall. Ble kjempe varm, kvalm og svimmel og måtte bare sette meg ned. Er dette farlig? Har noen erfaringer med det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabel94 Skrevet 29. juli 2021 #949 Del Skrevet 29. juli 2021 (endret) monroe927 skrev (29 minutter siden): @Isabel94 Det er utrolig tøft å stå i, kan ikke huske sist vi hadde varm mat her i heimen. Sender resten av familien til svigers/mine foreldre så de får middag. Bare det å åpne en brødpose kan gjøre at jeg henger over do. Så skjønner deg veldig godt💗 Det hjelper alltid litt på når du får se den lille, da blir det med en gang veldig «verdt» det. Jeg valgte faktisk en tidlig UL denne gangen fordi jeg har opplevd en MA tidligere, og var så dårlig at jeg ville ikke gå igjennom dette om det ikke var liv. Fastlegen var enig i den vurderingen, og det gjør virkelig noe med motivasjonen til å gå inn i enda en dag med elendig form! Håper du også snart kjenner litt bedring, jeg har nå én ukes jubileum uten oppkast✨😂 Små gleder😅 @Theziken Så bra alt så bra ut! 🤩 Har ikke opplevd det etter ultralyd, men har opplevd liknende det når jeg var på apoteket etter legetime. Kan være at du har vært nervøs i forkant, kanskje ikke fått i deg nok drikke? Har også lest at flere kan bli svimle i graviditeten💕 Godt familien rundt stiller opp med middag! All hjelp i hverdagen er helt gull - skal sies at samboeren min er en helt om dagen som varter opp, og gjør så godt han kan 💕 Det blir heldigvis verdt det til slutt, så må fokusere på å tenke positive tanker 🙏🏻 Lurt av deg å ta en tidlig undersøkelse etter den opplevelsen, synes selv det var verdt tidlig ultralyd - bare for å få en liten ro, og for at det ble mer «virkelig» - siden dette er min første graviditet. Tusen takk for gode ønsker💕 Endret 29. juli 2021 av Isabel94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 29. juli 2021 #950 Del Skrevet 29. juli 2021 Theziken skrev (5 minutter siden): Hei. Var hos ultralyd i dag, og alt så bra ut ❣️(12+6). Når jeg kom på jobb etterpå kjentes det ut som jeg fikk et akutt blodtrykksfall. Ble kjempe varm, kvalm og svimmel og måtte bare sette meg ned. Er dette farlig? Har noen erfaringer med det? Så godt å høre at alt så bra ut 💕 Ikke farlig med blodtrykksfall. Jeg har relativt lavt blodtrykk også når jeg ikke er gravid, og det viser seg når jeg er sulten, trøtt eller ikke har drukket nok. Spis litt, drikk nok og sett deg ned litt, så vil det sannsynligvis gå seg til. Har du vært på første kontroll og tatt blodprøver og sjekket jernlagrene? 😌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theziken Skrevet 29. juli 2021 #951 Del Skrevet 29. juli 2021 Parv skrev (Akkurat nå): Har du vært på første kontroll og tatt blodprøver og sjekket jernlagrene? 😌 Ja, blodprøvene så fine ut men har lavt med jern. Men tror jeg fikk beskjed om at jeg ikke trenger å ta noe tilskudd av det før i uke 18 eller 24 (?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theziken Skrevet 29. juli 2021 #952 Del Skrevet 29. juli 2021 Parv skrev (4 minutter siden): Har du vært på første kontroll og tatt blodprøver og sjekket jernlagrene? 😌 Fra uke 20 anbefaler legen meg jern tilskudd 40 mg ut resten av svangerskapet. Men det er fortsatt nesten to måneder til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 29. juli 2021 #953 Del Skrevet 29. juli 2021 Theziken skrev (3 timer siden): Fra uke 20 anbefaler legen meg jern tilskudd 40 mg ut resten av svangerskapet. Men det er fortsatt nesten to måneder til Det har nok å gjøre med målingene dine, så du trenger nok ikke ta jerntilskudd før uke 18-20 nei. Sikkert bare et blodtrykksfall. Det er helt vanlig i svangerskap. Det er mye blod som skal rundt i kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magenta Skrevet 29. juli 2021 #954 Del Skrevet 29. juli 2021 Solina skrev (På 28.7.2021 den 16.42): Så enig!! Har lagt på meg litt ekstra polstring (det er helt greit), og har ingen synlig livmor (også helt greit), men er fortsatt veldig oppblåst, stinn og stor i øvre del av magen. Det går et veldig klart skille rett under navlen, liksom. Det er ganske ubehagelig, og jeg føler meg bare tung og utilpass. Hadde liksom håpet at det som skulle gjøre at klærne ikke passet så godt lenger var en hyggelig liten babybump nederst på magen. Som å lese om meg selv! Jeg har ganske flat mage til vanlig, så fikk raskt synlig gravidmage. Men det er jo ikke koselig babymage, bare luft og sikkert litt tarm som begynner å bli presset på av livmor. Ser konstant ut som jeg har spist alt for mye til middag! Ikke en sånn mage jeg har lyst til å fremheve med klærne i alle fall. 🙈 Isabel94 skrev (8 timer siden): Jeg trenger noen beroligende ord, om noen har det.. har slitt med ekstrem kvalme i en god stund nå. Hadde på lørdag kveld et lite hormonelt «sammenbrudd», der jeg gråt i nesten 30 min helt utrøstelig og ustoppelig av å være så sliten. Er så slitsomt å ikke orke noen ting, og ha det sånn over tid… Jeg har i over en måned sammenhengende tatt 1 tablett daglig med Prostafen - da legen min anbefalte meg det. Jeg ser jo i pakningsvedlegget at tablettene frarådes gravide.. legen har sagt at det er bedre enn at jeg ikke får i meg næring.. Formen går litt opp og ned, men lite brekninger når jeg har tatt tablett, så jeg tror den fungerer. Prøvde to dager uten for noen uker siden, og ble veldig dårlig.. Igår prøvde jeg igjen å ikke ta tabletten, da formen virket ok, men idag har det vært mye oppkast frem til nå.. så meg nødt til å ta tablett likevel - da jeg rett og slett ikke orker å løpe på do hver gang jeg får i meg noe mat eller drikke… (vært våken siden 06.30) Jeg er bare så sliten av denne konstante kvalmen, og får på sett og vis et opphold fra oppkast iblant trolig av tabletten. MEN jeg sliter med dårlig samvittighet og er redd for at babyen i magen påvirkes av tabletten. Vet jo at fosteret får i seg medisiner nå (13+3)… Noen med liknende erfaringer? For det første, postafen er helt trygt for gravide! Ikke bruk pakningsvedlegget, søk heller på relis.no For det andre, dersom ikke postafen ikke funker, prøv noe annet! Jordmor sa til meg at ikke alt virker på alle, men noe virker som regel for de fleste. Hun påpekte at med så mye medikamenter som hjelper mot svangerskapskvalme, og som er trygge, så er det helt unødvendig å lide seg igjennom dette. Få deg en ny legetime du🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabel94 Skrevet 29. juli 2021 #955 Del Skrevet 29. juli 2021 @MagentaTakk for oppløftende og gode ord!💕 Ikke hørt om den nettsiden, så den skal jeg sjekke ut. Tusen takk! Jeg får gjøre det☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
24aa Skrevet 30. juli 2021 #956 Del Skrevet 30. juli 2021 Isabel94 skrev (9 timer siden): @MagentaTakk for oppløftende og gode ord!💕 Ikke hørt om den nettsiden, så den skal jeg sjekke ut. Tusen takk! Jeg får gjøre det☺️ Føler med deg! Her måtte jeg få zofran av legen for å komme meg gjennom dagene. Har tatt det med god samvittighet, for klarte ikke en gang å spise. God bedring ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabel94 Skrevet 30. juli 2021 #957 Del Skrevet 30. juli 2021 24aa skrev (58 minutter siden): Føler med deg! Her måtte jeg få zofran av legen for å komme meg gjennom dagene. Har tatt det med god samvittighet, for klarte ikke en gang å spise. God bedring ❤️ Takk for gode tanker💕 Godt å vite man er flere, selvom jeg ikke unner andre det samme. Ja, vi får fokusere på at det er bedre med næring enn ikke.. Håper kvalmen demper seg snart, men med en mor som var dårlig nesten hele svangerskapet mister man litt motet 😞 God bedring til deg også 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
24aa Skrevet 30. juli 2021 #958 Del Skrevet 30. juli 2021 Isabel94 skrev (Akkurat nå): Takk for gode tanker💕 Godt å vite man er flere, selvom jeg ikke unner andre det samme. Ja, vi får fokusere på at det er bedre med næring enn ikke.. Håper kvalmen demper seg snart, men med en mor som var dårlig nesten hele svangerskapet mister man litt motet 😞 God bedring til deg også 💕 Min mor var ikke kvalm med noen av hennes fire barn, mens jeg spyr hele tiden, så tror der er tilfeldig ❤️ Er i uke 15, men spyr enda. 😐 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabel94 Skrevet 30. juli 2021 #959 Del Skrevet 30. juli 2021 24aa skrev (10 minutter siden): Min mor var ikke kvalm med noen av hennes fire barn, mens jeg spyr hele tiden, så tror der er tilfeldig ❤️ Er i uke 15, men spyr enda. 😐 Å, får håpe det gjelder meg også. 🤞🏻💕 Min mor har vært på kanten til innleggelse i hele fire svangerskap - motsatte av din da😕 Uff, føler veldig med deg.. man blir dessverre veldig sliten og lei.. Håper på bedre dager for oss begge 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theziken Skrevet 30. juli 2021 #960 Del Skrevet 30. juli 2021 Er det greit å spise fetaost? Sånn som ligger i salatbar på butikken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå