Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Theziken skrev (2 timer siden):

@Amatarieldu kan føre opp at vi venter en liten jente💕👶

Så spennende å få vite kjønn😍 Hadde du noen følelse på det på forhånd?

Jeg er bare 12+5, så er for tidlig å se kjønn, men jeg har en følelse av at det er jente. Mitt ønske er egentlig gutt bare fordi jeg har migrene som har gått i generasjoner på damesiden. Bestemor, mamma og jeg. Men annet enn det så spiller ikke kjønn noen rolle. Har som sagt en sterk følelse av jente, så det blir spennende å se🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan stilling tar dere til koronavaksine nå? Jeg har vært helt fraværende frem til nå, men etter det som er i England så kjenner jeg at jeg har blitt litt mer bekymret for smitte som gravid. Det snakkes jo om å åpne Norge helt i høst. Samtidig er jeg veldig bekymret for å ta vaksinen, for jeg har lest at flere har opplevd SA etter den. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sullamitt skrev (32 minutter siden):

Så spennende å få vite kjønn😍 Hadde du noen følelse på det på forhånd?

Følte egentlig at det var gutt 🙈 er 14+6, fikk vite kjønnet når jeg var 14+4💕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sullamitt skrev (31 minutter siden):

Hvordan stilling tar dere til koronavaksine nå? Jeg har vært helt fraværende frem til nå, men etter det som er i England så kjenner jeg at jeg har blitt litt mer bekymret for smitte som gravid. Det snakkes jo om å åpne Norge helt i høst. Samtidig er jeg veldig bekymret for å ta vaksinen, for jeg har lest at flere har opplevd SA etter den. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre😒

Jeg tok andre dose av vaksinen dagen før jeg fant ut jeg er gravid😬😳 men det har hittil gått fint. Men kunne jo ikke vite at jeg var det. Da var jeg jo ca 4 uker på vei, uten å vite det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sullamitt skrev (36 minutter siden):

Hvordan stilling tar dere til koronavaksine nå? Jeg har vært helt fraværende frem til nå, men etter det som er i England så kjenner jeg at jeg har blitt litt mer bekymret for smitte som gravid. Det snakkes jo om å åpne Norge helt i høst. Samtidig er jeg veldig bekymret for å ta vaksinen, for jeg har lest at flere har opplevd SA etter den. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre😒

Det skal visst komme en del nye retningslinjer i neste uke, så jeg venter i alle fall til å høre hva det er.

https://www.nrk.no/innlandet/gravide-er-forvirret-over-vaksineanbefalinger-og-foler-seg-glemt.-na-skal-fhi-oppdatere-sine-rad-1.15606596?fbclid=IwAR0_sqZo90shsZF3M4JudxNoCwq83iLzARrvU_FtJfAjd-otJGgL1lqcRUI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Thezikengratulerer med jente 💕

 

@Sullamitt  Vi ventet med å prøve på barn til jeg var fullvaksinert og ble gravide første forsøk runden etter. Her jeg bor anbefaler de nå gravide å la seg vaksinere, men skjønner det er vanskelig å ta en avgjørelse siden Norge enda ikke gjør det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sullamitt said:

Hvordan stilling tar dere til koronavaksine nå? Jeg har vært helt fraværende frem til nå, men etter det som er i England så kjenner jeg at jeg har blitt litt mer bekymret for smitte som gravid. Det snakkes jo om å åpne Norge helt i høst. Samtidig er jeg veldig bekymret for å ta vaksinen, for jeg har lest at flere har opplevd SA etter den. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre😒

Jeg synes også det er vanskelig, nå som det planlegges å oppheve alle restriksjoner. Sånn som vi lever akkurat nå synes jeg er helt ok, og kunne gjort lenge 😌 diskuterte det med legen i går, og han står fortsatt på at han anbefaler å vente, så inntil videre gjør jeg det. Men spent på mye retningslinjer til uka!
Skulle gjerne ønske jeg var ferdig vaksinert før graviditet, men etter å ha prøvd i ett år allerede var det ikke så aktuelt å vente 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solina skrev (4 minutter siden):

Skulle gjerne ønske jeg var ferdig vaksinert før graviditet, men etter å ha prøvd i ett år allerede var det ikke så aktuelt å vente 😏

Akkurat samme her! Var ikke aktuelt med en prøvepause en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Theziken Gratulerer så mye med jente i magen ❤️ 

Er så spent på å få vite selv i neste uke! Jeg hadde i begynnelsen en følelse på jente, men kjenner mer og mer på at det like gjerne kan være gutt nå 😅

Flere som har hatt en følelse, der det har stemt godt?

 

@Sullamitt Jeg takket nei til første dose da jeg fikk tilbud om å ta den i forrige uke. Jeg bor et sted med lite/ingen smitte og har ikke underliggende sykdommer. Vurderte det derfor slik at uvissheten rundt bivirkninger/senvirkninger for gravide ikke er en risiko jeg ønsker å ta på dette tidspunktet. Jeg hadde nok vurdert det annerledes om jeg bodde i en større by med mer smitte, eller om jeg hadde nær familie med underliggende sykdom eller risiko for komplikasjoner. 

Jeg skal heller ikke reise noe i tiden som kommer (verken innenlands eller utenlands)  og har ikke en jobb med mye kontakt med andre. Kommer til  å ta den på nyåret etter endt graviditet. 🙂 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (26 minutter siden):

Er så spent på å få vite selv i neste uke! Jeg hadde i begynnelsen en følelse på jente, men kjenner mer og mer på at det like gjerne kan være gutt nå 😅

Flere som har hatt en følelse, der det har stemt godt?

Nei, jeg har aldri hatt en følelse på mine før. Alltid virret frem og tilbake. Alltid blitt overrasket når jeg har fått svar :Knegg:

MEN det kinesiske fødselskartet stemmet på alle mine tre barn (!). Så hvis det fortsetter slik så ser det ut til at denne fjerdemann blir en gutt 💙 (tror vel eegenltlig ikke så veldig hardt på det, men gøy at det har vært riktig så langt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (30 minutter siden):

Nei, jeg har aldri hatt en følelse på mine før. Alltid virret frem og tilbake. Alltid blitt overrasket når jeg har fått svar :Knegg:

MEN det kinesiske fødselskartet stemmet på alle mine tre barn (!). Så hvis det fortsetter slik så ser det ut til at denne fjerdemann blir en gutt 💙 (tror vel eegenltlig ikke så veldig hardt på det, men gøy at det har vært riktig så langt.)

Ifølge denne blir det gutt på oss🤪

Jeg skal til jordmor i uke 15. Blir det bestilt OUL der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sullamitt skrev (Akkurat nå):

Jeg skal til jordmor i uke 15. Blir det bestilt OUL der da?

Har du ikke vært på svangerskapskontroll hos legen ennå? Jeg var i uke 11 og legen sendte da automatisk over henvisning til OUL. Fikk time i posten noen dager senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (31 minutter siden):

Nei, jeg har aldri hatt en følelse på mine før. Alltid virret frem og tilbake. Alltid blitt overrasket når jeg har fått svar :Knegg:

MEN det kinesiske fødselskartet stemmet på alle mine tre barn (!). Så hvis det fortsetter slik så ser det ut til at denne fjerdemann blir en gutt 💙 (tror vel eegenltlig ikke så veldig hardt på det, men gøy at det har vært riktig så langt.)

Oi, så spennende! Ut i fra kalenderen blir det jente. Og det er jo litt det jeg kjenner på selv også (i utgangspunktet i alle fall). Blir artig å se om det stemmer! 😃

Dette svangerskapet har også vært veldig annerledes i forhold til det forrige, så det er kanskje derfor jeg har en følelse at det er noe annet som bor inni magen denne gangen.. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 minutter siden):

Har du ikke vært på svangerskapskontroll hos legen ennå? Jeg var i uke 11 og legen sendte da automatisk over henvisning til OUL. Fikk time i posten noen dager senere.

Jeg var å tok blodprøver denne uken siden jeg er i uke 12 (eller 13, usikker på det, 12+😅). Men ikke noe mer enn det, legen bare krysset ut hvilke blodprøver jeg skulle ha og sendte meg ut igjen.

Jeg var på poliklinikken på mandag med ultralyd, men ingen videre henvisning der heller.

Jeg får høre med jordmor når jeg er der. Det er jo enda tre uker fra jordmortimen til uke 18, og det tar vel ikke så lang tid å få svar? Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sullamitt skrev (3 minutter siden):

Jeg var på poliklinikken på mandag med ultralyd, men ingen videre henvisning der heller.

Syns det var litt rart 🤔 men vet egentlig ikke helt hvordan det foregår. Kan godt hende at tre uker er mer enn nok tid. Du har jo rett på OUL innen en viss tidsramme, så de må jo få prioritert deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@ThezikenGratulerer så mye med jente! 💓 

@Elsoo Hyggelig å høre alt så bra ut 💕 

 

Personlig tørr jeg ikke lytte til magefølelsen lenger hehe. Først var følelsen sterk på gutt, nå vippet mot jente.. Føler alle rundt meg får jente 🙉 Innerst inne har jeg veldig lyst på jente, men vet jeg blir glad uansett heldigvis. Er veldig nysgjerrig, og spent nå. Ble så nysgjerrig etter TUL, og særlig nå når andre som er kortere på vei får vite kjønn. Det er noe med det at nå vet jeg det er stor mulighet for å se kjønn inni der, men OUL er om 3 uker… Nå går tiden fryktelig sakte… 💫

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Amatariel said:

MEN det kinesiske fødselskartet stemmet på alle mine tre barn (!). Så hvis det fortsetter slik så ser det ut til at denne fjerdemann blir en gutt 💙 (tror vel eegenltlig ikke så veldig hardt på det, men gøy at det har vært riktig så langt.)

Denne var gøy! Ikke sett før 😊 Stemte ikke her da, med mindre jeg får en overraskelse neste uke. NIPT skal jo melde kjønn med høy sikkerhet, og hun sa også på TUL at det absolutt så ut som jente.
Jeg sa utelukkende «hun» om spiren, helt fra jeg fant ut av graviditeten, men vi har begge sett for oss å få jente så jeg trodde ikke det var magefølelse men heller bare ønsket. Men det kan jo være magen snakket litt til meg allikevel? 

Endret av Solina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har følelse på gutt. Er 13+0 når jeg skal ta ultralyd neste uke og gynekologen skal være flink til å se kjønn tidlig :)

Ang vaksine rakk jeg å ta første dose i våres så tror jeg kun trenger å ta 1 dose til. Jeg er jo litt dekket pga 1 dose. Foreløpig er jeg avventende. Fastlegens personlige mening var også å avvente. Samme sa ivf klinikken. Spennende hva fhi sier neste uke. De skal komme med en veldig sterk anbefaling for at jeg skal ta vaksinen som gravid. Vis samfunnet åpner opp må evt fastlege søke om svangerskapspenger synes jeg :) Må ta kollektivt til og fra jobb og møter mange mennesker tett i jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med den kinesiske kalenderen, ifølge den skal vi ha jente 💗

Vi har jente fra før av så det hadde jo vært gøy med to jenter, men også veldig nytt og spennende om det blir gutt da. Vet ikke helt hva jeg håper på :babysmokk: 

Merker at jeg er mer i "gravidbobla" den siste tiden og tenker mye rundt graviditeten. Har rukket å fortelle både noen venninner, kollegaer og nærmeste familie. Vil helst snakke å lese om graviditet hele tiden 🤭 Veldig fint og koselig å ha denne tråden da! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...