saloni Skrevet 1. juli 2021 #761 Del Skrevet 1. juli 2021 Velkommen til alle nye, og gratulerer med graviditeten til dere ❤️ OG utrolig kjekt å høre om positiv og vel overstått ultralyd for flere av dere! Så godt å lese Vi har også vært på ultralyd i dag! JM sjekket lille baby fra topp til tå - og babyhelsen er akkurat slik den skal være! Mageboeren er visst ei lita jente - (jeg visste det! ). Fikk både 3D/4Dbilder og vanlige ULbilder ❤️ Vi er så takknemlige og glad! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HannaNO Skrevet 2. juli 2021 #762 Del Skrevet 2. juli 2021 Kugres skrev (13 timer siden): Jeg er sjelden aktiv her, men er inne å leser hver dag! Ville bare meddele at jeg i går var hos jordmor for første gang, noe som ble en veldig positiv opplevelse. Jordmor skulle lytte på hjertet til lillen, men fant ikke fosteret. Så hun hentet et lite håndholdt ultralyd-apparrat og da fant hun fosteret med en gang. Og herlighet så stort spiren i magen har blitt! Var masse bevegelser, han/hun tok nærmest saltoer inni magen haha! Det var så herlig å se på ❤️ Ble helt overlykkelig. Jeg er også 12+0 uker i dag, noe som føles så utrolig bra! Så er virkelig på et godt sted for tiden. Gleder meg nå til neste ultralydtime som blir om 3 uker, får da vite kjønn forhåpentligvis. En ting jeg likevel syntes er litt vanskelig er at jeg har fått mye ny (eller gammel?) sorg i sammenheng med at moren min døde for snart to år siden. Kjenner veldig på det savnet nå, og er utrolig vondt å ikke kunne dele med henne eller det å stille spørsmål om saker og ting. Er det noen andre her inne som er i samme båt og som kjenner på noe av det samme? Hei du ❤️ Så kjekt at alt stod bra til med lille. Kan nesten ikke vente til å oppleve det samme og komme ut av denne bekymringsboblen. Jeg har også mistet min mamma for noen år siden og kjenner meg veldig godt igjen. Det er savnet etter å dele, spørre og bare ha noen. Jeg har heldigvis en storesøster som har steppet veldig inn, noe som gir meg en stor trygghet og ro. Samtidig er jeg innstilt på at sorgen vil bli større når barnet kommer, det er noen som mangler og det blir veldig tydelig i det man nå står i. Har du søstre? Sender deg en stor klem ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 2. juli 2021 #763 Del Skrevet 2. juli 2021 saloni skrev (10 timer siden): Velkommen til alle nye, og gratulerer med graviditeten til dere ❤️ OG utrolig kjekt å høre om positiv og vel overstått ultralyd for flere av dere! Så godt å lese Vi har også vært på ultralyd i dag! JM sjekket lille baby fra topp til tå - og babyhelsen er akkurat slik den skal være! Mageboeren er visst ei lita jente - (jeg visste det! ). Fikk både 3D/4Dbilder og vanlige ULbilder ❤️ Vi er så takknemlige og glad! Gratulerer så mye med vellykket UL og ikke minst med en liten jente ❤️ Så artig at flere nå får sett kjønnet på den lille. Hvor langt har du kommet nå? Jeg fikk tilbud om en ekstra UL om ca to uker, da det var da jeg mistet sist. Siden jeg ble såpass mye roligere etter den gode informasjonen jeg fikk av legen i går, valgte jeg faktisk å takke nei til at de satt opp denne allerede om to uker og avvente litt lenger før neste kontroll som da blir om 6 uker. Både vekst og utvikling ser ut til å få riktig vei, og da er det de tingene jeg velger og fokusere på nå. Kjenner det nå er på tide at jeg koser meg med svangerskapet og heller legger unna frykten litt. Jeg vet at kontrollene gjør meg mer nervøs og sliten enn jeg trenger og være. Jeg fikk en "åpen billett" til en ny UL dersom jeg ønsket det, og det var bare og ringe hvis jeg fikk noia eller følte at jeg trengte en undersøkelse før OUL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 2. juli 2021 Forfatter #764 Del Skrevet 2. juli 2021 Kugres skrev (14 timer siden): Jordmor skulle lytte på hjertet til lillen, men fant ikke fosteret. Så hun hentet et lite håndholdt ultralyd-apparrat og da fant hun fosteret med en gang. Og herlighet så stort spiren i magen har blitt! Var masse bevegelser, han/hun tok nærmest saltoer inni magen haha! Det var så herlig å se på ❤️ Ble helt overlykkelig. Jeg er også 12+0 uker i dag, noe som føles så utrolig bra! Så er virkelig på et godt sted for tiden. Gleder meg nå til neste ultralydtime som blir om 3 uker, får da vite kjønn forhåpentligvis. Såå gøy da! ♥️ Morsomt at de er så aktive, men enn så små at de klarer å turne skikkelig inni der. Gratulerer med 12 uker saloni skrev (11 timer siden): Vi har også vært på ultralyd i dag! JM sjekket lille baby fra topp til tå - og babyhelsen er akkurat slik den skal være! Mageboeren er visst ei lita jente - (jeg visste det! ). Fikk både 3D/4Dbilder og vanlige ULbilder ❤️ Vi er så takknemlige og glad! Åå så fantastisk! Er helt magisk å komme så langt og få bekreftet at alt er fint med den lille. Og så gøy med ei lita jente 💜 Det skal jeg føre opp i listen vår! Parv skrev (1 time siden): Jeg fikk en "åpen billett" til en ny UL dersom jeg ønsket det, og det var bare og ringe hvis jeg fikk noia eller følte at jeg trengte en undersøkelse før OUL. Det er så flott å føle at man blir fulgt opp godt og har denne tryggheten! -------------------------------------- I dag har jeg vært på den aller første svangerskapskontrollen (11+3) Veldig rart å snakke om dette svangerskapet!! En ny verden for meg ettersom jeg ikke har gjort det til noen andre enn mannen og min søster hittil. Tok sin tid med prøver og påfylling av helsekort da alle tidligere fødsler og aborter skal nedtegnes 🙄 Jeg hadde i bakhodet at jeg ønsket legen skulle forsøke å lete etter hjertelyd, men så spurte hun om jeg ville at vi skulle forsøke en liten UL 😱 Ikke sikkert det gikk mtp. utvendig, magen min med ekstra polstring og hennes UL-apparat som er pittelite og mer som en snøstorm. Men jeg sa selvsagt ja! Kunne uansett ikke ble mer nervøs enn det jeg var pr. nå. Så eneste som kunne skje var en positiv nyhet. Og det fikk jeg! Var ikke lett å se noe, og absolutt ingen detaljer - ble f.eks for vanskelig å se etter hjerteslag. Men at det var en klump inni der som tydelig bevegde seg var det ingen tvil om ♥️ Så med den aktiviteten var det liv ja, sa legen. Såååå deilig med den bekreftelsen. Selv om jeg er over tidspunktet når jeg opplevde MA i fjor så betyr det ikke at jeg ikke er redd for senere MA også. Vet at uke 10-12 ikke er uvanlig. Så nå skal jeg gå inn i denne solskinnshelgen med et smil! 🌞 Og skal klare å holde ut til TUL som er om 13 dager! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kugres Skrevet 2. juli 2021 #765 Del Skrevet 2. juli 2021 HannaNO skrev (8 timer siden): Hei du ❤️ Så kjekt at alt stod bra til med lille. Kan nesten ikke vente til å oppleve det samme og komme ut av denne bekymringsboblen. Jeg har også mistet min mamma for noen år siden og kjenner meg veldig godt igjen. Det er savnet etter å dele, spørre og bare ha noen. Jeg har heldigvis en storesøster som har steppet veldig inn, noe som gir meg en stor trygghet og ro. Samtidig er jeg innstilt på at sorgen vil bli større når barnet kommer, det er noen som mangler og det blir veldig tydelig i det man nå står i. Har du søstre? Sender deg en stor klem ❤️ Huff ja, det er utrolig kjipt å hele tiden være bekymret... Jeg tror egentlig bekymringen aldri går helt bort, men deilig at noe er av skuldrene mine. Håper du også kjenner på det snart. Det er akkurat det, å bare ha noen å dele med, erfare med og kanskje til og med sammenlikne med. Jeg har ikke søstre nei, så det nærmeste er egentlig tanten min. Så vurderer å snakke litt med henne etter hvert. Godt at du har en søster 💕. Kan se for meg at det hjelper en del på. Sender en klem tilbake til deg også❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taletrengt Skrevet 2. juli 2021 #766 Del Skrevet 2. juli 2021 Pippien skrev (På 1.7.2021 den 14.16): Jeg var hos jordmor på helsestasjonen for 2 uker siden, og hun forsto min bekymring rundt dette med å miste/ ting stopper opp, så da skrev hun i søknaden om fødeplass at hun anbefalte tettere oppfølging. I går var jeg på ultralyd på sykehuset, og fikk se og høre to aktive små😊 12+3 i dag, og skal inn til en ny undersøkelse om 3 uker. Nå er min bekymring koronavaksinen. Jeg har fått time i morgen og er redd for at det skal påvirke fosterene. Ingen leger( for jeg har spurt flere) kan gi meg ja eller nei, alle sier at jeg må ta valget selv. Er det noen av dere som har tenkt å ta den under svangerskapet? Hei. Jeg er ikke så aktiv her inne, men er innom å leser litt hver dag☺️ Ser du venter tvillinger! Jeg venter også to små, og synes det er både gøy og litt skummelt 🙈 når fant du ut at du skal ha tvillinger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 3. juli 2021 #767 Del Skrevet 3. juli 2021 Hei damer 😍🥰 jeg har generelt ikke vært så veldig aktiv her inne den siste tiden, men jeg er innom daglig og leser her i det minste. Jeg har rett og slett bare hatt en litt tung periode hvor jeg har vært veldig nedfor. Sikkert en del hormoner som spiller inn her, men det begynner heldigvis å lette litt nå ☺️ Jeg skal i en bursdag i dag og lurer på hva dere andre drikker nå i lystige lag? I starten ble jeg redd for å drikke «alkoholfritt» med opptil 0,7% alkohol, men etter litt googling har jeg skjønt at det ikke er noe å bekymre seg for. Hva er deres favoritt nå i sommervarmen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solina Skrevet 3. juli 2021 #768 Del Skrevet 3. juli 2021 1 hour ago, Fhuzzy said: Hei damer 😍🥰 jeg har generelt ikke vært så veldig aktiv her inne den siste tiden, men jeg er innom daglig og leser her i det minste. Jeg har rett og slett bare hatt en litt tung periode hvor jeg har vært veldig nedfor. Sikkert en del hormoner som spiller inn her, men det begynner heldigvis å lette litt nå ☺️ Jeg skal i en bursdag i dag og lurer på hva dere andre drikker nå i lystige lag? I starten ble jeg redd for å drikke «alkoholfritt» med opptil 0,7% alkohol, men etter litt googling har jeg skjønt at det ikke er noe å bekymre seg for. Hva er deres favoritt nå i sommervarmen? Jeg kjenner igjen nedstemtheten, har hatt det mye sånn selv. Håper det hjelper nå med sommer og finvær og ferie ☀️ Er heller ikke så aktiv her om dagen, men inne og leser hver dag ☺️ Så kjekt å høre om så mange fine ultralyder! Jeg skal neste mandag, heldigvis går tiden litt fortere nå enn i starten..! Jeg handlet litt på leske.no, etter anbefaling fra gruppa her (@Eira2020 mon tro?). De har masse spennende, og nå har også kolonial/Oda tatt inn en del av sortimentet. Har testet ginish og spritzish, gode alternativer begge to! Ellers er jeg en øl-jente og det finnes flust av gode alkoholfrie øl. Synes også det finnes en del greie alkoholfrie musserende, men er skeptisk til alkoholfri rød- og hvitvin så det sparer jeg til jeg er ferdig å ruge 🙃 Sprudlande Margaret (MENY 60 kr) er veldig god! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saloni Skrevet 3. juli 2021 #769 Del Skrevet 3. juli 2021 @Parv @Amatariel Tusen takk ❤️ Nå er jeg 13+5! Er absolutt deilig å få bekreftet at fosterhelsen er bra! Hvordan går det med deg Amatariel? Er vel ikke så lenge til neste UL for deg? @Parv Så godt å høre at du ble beroliget etter samtale med lege i går! Kjenner meg igjen i det at man bør kose seg, og slippe å være så stresset og nervøs over at ting er galt. Jeg har begynt å klare å kose meg litt mer i svangerskapet nå enn noen gang tidligere! Så godt å høre at fosteret vokser akkurat slik det skal ❤️ Når har du OUL? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elsoo Skrevet 3. juli 2021 #770 Del Skrevet 3. juli 2021 Fhuzzy skrev (7 timer siden): Hei damer 😍🥰 Jeg skal i en bursdag i dag og lurer på hva dere andre drikker nå i lystige lag? I starten ble jeg redd for å drikke «alkoholfritt» med opptil 0,7% alkohol, men etter litt googling har jeg skjønt at det ikke er noe å bekymre seg for. Hva er deres favoritt nå i sommervarmen? Hei! Jeg har prøvd 0,0% hveteøl og 0,0% desperados (tequila øl) synes de begge er gode i sommervarmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippien Skrevet 3. juli 2021 #771 Del Skrevet 3. juli 2021 Taletrengt skrev (21 timer siden): Hei. Jeg er ikke så aktiv her inne, men er innom å leser litt hver dag☺️ Ser du venter tvillinger! Jeg venter også to små, og synes det er både gøy og litt skummelt 🙈 når fant du ut at du skal ha tvillinger? Jeg tror det var i uke 6… Jeg ble spontant gravid etter et avbrutt ivf-forsøk, så da ville de på klinikken sjekke at alt var ok( har mistet tidligere). På ultralyden fant de fort hjertelyden til det ene fosteret, men det andre var ikke så lett å sjekke. Jeg var derfor tilbake i uke 8, hvor tvillinger ble bekreftet og alt så veldig bra ut. Da jeg var på ultralyd tidligere i uken var det vanskelig å se kjønn( alt for mye saltoøvelser😜), men har et lite håp når jeg skal tilbake om noen uker. Min første reaksjon på tvillinger var: Hvordan skal jeg få reise med fly med to små?!? 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 4. juli 2021 Forfatter #772 Del Skrevet 4. juli 2021 Fhuzzy skrev (På 3.7.2021 den 9.41): Jeg skal i en bursdag i dag og lurer på hva dere andre drikker nå i lystige lag? I starten ble jeg redd for å drikke «alkoholfritt» med opptil 0,7% alkohol, men etter litt googling har jeg skjønt at det ikke er noe å bekymre seg for. Hva er deres favoritt nå i sommervarmen? Særdeles få lystige lag her, men i helgene og på varme sommerdager så koser jeg meg med brus. Det beste jeg vet ❤️ Men når det skjer noe veldig spesielt så unner jeg meg energidrikk. Veldig glad i det, men etter jeg ble gravid kuttet jeg det ut. Med unntak av da "lystige lag" som jeg kanskje vil beskrive det. Jeg har vel drukket 1 1/2 boks siden jeg ble gravid, så er ikke snakk om store mengder. saloni skrev (På 3.7.2021 den 12.41): Hvordan går det med deg Amatariel? Er vel ikke så lenge til neste UL for deg? Jeg har UL for å sjekke organer om 11 dager. Føles som en eeeevighet til. Men det hjalp veldig å være på første svangerskapskontroll hos legen nå på fredag og der fikk jeg bekreftet at det lever fortsatt i det minste. Men ekstremt nervøs for å sjekke detaljene. Var denne UL det har gått galt på før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 4. juli 2021 #773 Del Skrevet 4. juli 2021 Her var det mange gode tips, tusen takk 🤩 jeg skal definitivt sjekke ut leske! Jeg har drukket litt alkoholfri spruddel selv og det var veldig ok. Forsøkte faktisk en alkoholfri rødvin etter tips fra polet, men jeg klarte ikke drikke et glass en gang… det smakte ikke godt 😆 Så koselig å lese alle som har hatt fine UL i det siste! 🥰 jeg skal på UL på tirsdag og da skal jeg være akkurat 12 uker etter menstermin. Gitt at alt er i orden da, håper jeg at den siste nedstemtheten gir seg og at jeg virkelig kan glede meg over å være gravid 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magenta Skrevet 5. juli 2021 #774 Del Skrevet 5. juli 2021 Fhuzzy skrev (22 timer siden): 🤩 😆 Så koselig å lese alle som har hatt fine UL i det siste! 🥰 jeg skal på UL på tirsdag og da skal jeg være akkurat 12 uker etter menstermin. Gitt at alt er i orden da, håper jeg at den siste nedstemtheten gir seg og at jeg virkelig kan glede meg over å være gravid 🥰 Lykke til med UL i morgen!! Jeg ser at det er startet en skravletråd i helgen, for de med termin i mars og april. Det er jo en liten milepæl for oss egentlig, at vi ikke er "ferskingene" lenger😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. juli 2021 Forfatter #775 Del Skrevet 5. juli 2021 Magenta skrev (1 time siden): Jeg ser at det er startet en skravletråd i helgen, for de med termin i mars og april. Det er jo en liten milepæl for oss egentlig, at vi ikke er "ferskingene" lenger😊 Virkelig! Det er ekstremt godt å ikke være nygravid lenger, men at det faktisk kommer folk etter oss ♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elsoo Skrevet 5. juli 2021 #776 Del Skrevet 5. juli 2021 Jeg har termin 27 februar så jeg føler meg naturlig nok nygravid enda 🤭 Men jeg har første UL i morgen, da er jeg 6+2! Er så spent! Føler meg så sliten/dårlig de siste dagene men det er vel ett godt tegn. Hadde arbeidshelg nå og etter jobb har jeg ikke fått gjort noe som helst. Jeg bor forresten utenlands så dette er egentlig første OUL og regner med at jeg får neste ultralyd rundt uke 8-9. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 5. juli 2021 #777 Del Skrevet 5. juli 2021 Elsoo skrev (2 timer siden): Men jeg har første UL i morgen, da er jeg 6+2! Er så spent! Føler meg så sliten/dårlig de siste dagene men det er vel ett godt tegn. Hadde arbeidshelg nå og etter jobb har jeg ikke fått gjort noe som helst. Masse lykke til på UL i morgen 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 5. juli 2021 #778 Del Skrevet 5. juli 2021 Er det noen som har noen spennende ferieplaner? 🤩 Vi skal en tur over Hardangervidda før det blir ganske mye golf. Først innom Sandefjord for lagNM og så bærer det videre mot Hamar og Skeikampen 🏌🏻♀️ Kanskje er vi heldige og får til noen dager på båten sammen med mine foreldre nede på sørlandskysten 🤷🏻♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippien Skrevet 5. juli 2021 #779 Del Skrevet 5. juli 2021 Jeg har blitt overtalt til telttur med søster og hennes familie. Så nå prøver jeg å finne et passende liggeunderlag/ luftmadrass jeg kan sove på😅 Jeg er nok mer for glamping enn camping, men hva gjør man ikke for at søskenbarna skal få se hverandre😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 5. juli 2021 #780 Del Skrevet 5. juli 2021 Pippien skrev (5 minutter siden): Jeg har blitt overtalt til telttur med søster og hennes familie. Så nå prøver jeg å finne et passende liggeunderlag/ luftmadrass jeg kan sove på😅 Jeg er nok mer for glamping enn camping, men hva gjør man ikke for at søskenbarna skal få se hverandre😜 Hvis du er ute etter å kjøpe vil jeg virkelig anbefale exped downmat! Helt vanvittig gode liggeunderlag 🤩 jeg har et som er 7cm tykt og før jeg kjøpte ny seng for noen år siden, sov jeg bedre på liggerunderlaget mitt enn i den gamle senga 😂 Sier kanskje mest om min gamle seng men… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå