Gå til innhold

Hyttetur med mine og dine barn


Tigerlilje82

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du er sammen med faren, ikke barna. Stebarn har ofte nye trass i seg mot steforeldre og stesøsken. Det er ikke ideelt å være i familie med mine og dine. Jeg er selv stemor til ei jente i tenårene. Har innfunnet meg med at i utgangspunktet er det ikke stor sjanse for å få noe vellykket opplegg rundt slike forhold. Når man aksepterer det slutter man å forvente så mye tror jeg.

Far er sammen med deg. Du med han. Barna er egentlig ikke din sak, utover at du kan være hyggelig med dem og ha normalt samvær. Men stemor/far og stesøsken er for de fleste barn inntrengere og trigger sjalusien i dem og territoriet. Så bare aksepter det og hegne om dine egne barn. Og husk at du er sammen med faren, ikke barna. De er egentlig kun hans ansvar. Kanskje hans barn ikke trenger bånde så mye med dine barn? Kanskje det egentlig ikke faller seg så naturlig? 

Anonymkode: 0cacf...90d

Neida det er vi som er sammen. Men ungene våre har lekt fint sammen i snart 4 år. Vi bor ikke sammen fordi det er greit å ha sitt eget. Men ungene er sammen i nesten alle ferier. Kan jo ikke finne et feriested med fire soverom heller. Så man må jo finne løsninger her. De små leker fint sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det er ganske ekkelt å lese at du ikke tar hensyn til at en jente ikke vil dele rom med sønnen din, og du mener hun burde gjort det for å ikke såre ham. 

Anonymkode: 47f19...16a

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja, det er gjerne da det begynner. Helt vanlig at kroppen begynner å endre seg da, og at man blir mer hormonell i humøret. Synes det er helt sykt at du vil presse en ung jente til å dele rom med en bekjent av motsatt kjønn, du bør heller lære gutten din å respektere jenters grenser, uten å lage noe debatt.

Anonymkode: 83eb8...ea6

Han er da mer enn en bekjent. Vi har vært sammen i nesten alle ferier de siste 3 årene. Og de har delt rom hele tiden. De ligger i hver sin køyeseng med pysj på. Nei jeg ser ikke problemet med det når de er 9. 12-13 ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syns det er ganske ekkelt å lese at du ikke tar hensyn til at en jente ikke vil dele rom med sønnen din, og du mener hun burde gjort det for å ikke såre ham. 

Anonymkode: 47f19...16a

Ekkelt?! Ja ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlilje82 skrev (8 minutter siden):

Ekkelt?! Ja ok. 

Du sender jo et tydelig signal om at hans følelser er viktigere enn hennes grenser.

Anonymkode: 47f19...16a

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du sender jo et tydelig signal om at hans følelser er viktigere enn hennes grenser.

Anonymkode: 47f19...16a

Nå vet vi ikke hva som var grunnen til dette da. Det at det er kropp det er det noen her på tråden som har sagt, ikke denne jenta. Hun går i 3.klasse så jeg vet ikke om hun tenker i de baner akkurat. Det kan godt være andre grunner som vi kunne løst opp i sammen. Men selvfølgelig er mitt barns følelser også viktig. Det er vel ikke bare henne som skal bli hørt eller?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tigerlilje82 skrev (4 minutter siden):

Nå vet vi ikke hva som var grunnen til dette da. Det at det er kropp det er det noen her på tråden som har sagt, ikke denne jenta. Hun går i 3.klasse så jeg vet ikke om hun tenker i de baner akkurat. Det kan godt være andre grunner som vi kunne løst opp i sammen. Men selvfølgelig er mitt barns følelser også viktig. Det er vel ikke bare henne som skal bli hørt eller?! 

Jo, hva angår å dele rom med motsatt kjønn skal den som sier nei være den som blir hørt. Noe annet er å lære jenter at de ikke kan si nei fordi det er så sårende for mannen. 

Anonymkode: 47f19...16a

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlilje82 skrev (4 minutter siden):

Nå vet vi ikke hva som var grunnen til dette da. Det at det er kropp det er det noen her på tråden som har sagt, ikke denne jenta. Hun går i 3.klasse så jeg vet ikke om hun tenker i de baner akkurat. Det kan godt være andre grunner som vi kunne løst opp i sammen. Men selvfølgelig er mitt barns følelser også viktig. Det er vel ikke bare henne som skal bli hørt eller?! 

Jo, når det er en som vil og en som ikke vil så er det den som ikke vil som skal høres på. Det handler om å respektere grenser. Jenta har nå satt en grense og den må respekteres, uansett hvordan du vrir og vender på det. Å tvinge et barn til å sove med noen hun ikke vil sove med blir feil uansett. Hadde det handlet om noe annet kunne løsningen kanskje vært en annen, f.eks. hva de skulle leke eller hvem som fikk sitte i midten i bilen. 

Anonymkode: 8bb88...aa2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg du overdriver. Selvsagt bør datteren få velge dette selv. Bra at hun sier ifra og blir respektert, så får du heller fortelle sønnen din at denne gangen ønsket hun dele rom med broren i stedet. Hun skal selvsagt ikke tvinges til noe annet.

Anonymkode: 4e8b3...116

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En på 14 som vil dele rom med ei på 10??

Anonymkode: d5115...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En på 14 som vil dele rom med ei på 10??

Anonymkode: d5115...48f

Nei de er 9 begge to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var bio-mamma til datteren, og fikk vite at polyanna dama til eksen tvang henne til å bo på rom med en halvfremmed gutt (fordi stakkars, stakkars gutten som blir såååå lei seg om han ikke får viljen sin!), så hadde jeg faen meg reagert. Heldigvis høres det ut som om biofar faktisk respekterer datteren sine grenser. 

Tl;dr - Nei betyr nei betyr nei. 

Anonymkode: f0752...584

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være det rareste innlegget jeg har lest.... 

ts du er altså skuffet over at far har avgjort at sin datter skal få ønsket sitt oppfylt og ikke sove på rom med din sønn? Sin stebror? 
 

Du er skuffet fordi din sønn ble lei seg? For at han ikke fikk tvunget igjennom å sove på rom med en som ikke vil?

du skulle ønske dere kunne løst det slik at alle ble fornøyd? (Altså at din sønn ble fornøyd....) 

du synes de andre har oppført seg dårlig? 
ser du ikke selv hvor dårlig du oppfører deg? Herregud det er ikke lille Epstein du har lyst til å oppdra heller? 
 

«jeg fikk ikke sove på rom med den jeg ville... la meg klage litt til mamma så ordner hun det for meg mot jentas vilje....»

Anonymkode: 9fcd9...e8d

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tigerlilje82 skrev (På 6.5.2021 den 18.53):

Vi er særbo med mine og dine barn. De har vært i hverandres liv de 3,5 siste årene. Da var de minste 5 og 6. De minste to, en min og en hans har sovet på samme rom fra start og det har vært stas i ferier og helger. Nå skal vi på hyttetur i helgen og dattera til kjæresten min som blir 10 år nå vil ikke sove på rom med mitt barn mer. Det har faren godtatt blankt. Jeg vet mitt barn vil bli såret over dette og mener vi kunne hørt om hvorfor og finne en løsning som var ok for begge. Da skal de to som er hans barn dele rom mens min skal være alene. Jeg syns dette ble trist, og hadde nok ikke gjort det på samme måte om det var omvendt. Er opptatt av å lære mitt barn at alle skal ha det bra og vise omtanke med valgene sine. Hva tenker dere? 

Jeg reagerte mest på det jeg har uthevet. Hvis han setter ned foten uten å engang diskutere problemstillingen med deg som er den andre voksne, så hadde jeg bare sagt at han fikk dele rom selv med datteren, og så tar du ene soverommet og deler med sønnen din. Det hadde vært min løsning. 
Jeg er enig med deg i at alle skal høres. Synes det høres veldig hysterisk ut at en 3.klassing plutselig ikke kan dele rom med en venn av motsatt kjønn. Da kan hun sove med faren sin i stedet.

Anonymkode: 03d52...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, barn i den alderen kan fint finne på å leke pu..-leken. Er det det du vil legge opp til TS?! Kamp jenta få fred!

Anonymkode: 46c11...da2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eh, barn i den alderen kan fint finne på å leke pu..-leken. Er det det du vil legge opp til TS?! Kamp jenta få fred!

Anonymkode: 46c11...da2

Herremin. De er som søsken. Dette går over styr her nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår ikke hvordan en mor kan få seg til å argumentere for at en jente skal dele rom med en gutt mot sin vilje med argumentet - min uskyldige lille gulle gutt blir lei seg... 

hvem vet hva som ligger bak eller om det skjedde noe sist de sov sammen? 🤷‍♀️ Kanskje gutten snorker veldig? Kanskje han fikk reisning om morgenen? Kanskje han promper veldig når han sover? Altså hun skal da vel ikke behøve å måtte forklare seg?? Nei er nei! Hun vil ikke. 
sønnen din må tåle å få høre det sikkert mange ganger mer i livet... skal mamma ordne opp da også? Kanskje ringe til militæret/folkehøyskolen og fortelle hva gullegutt må få for å ikke bli lei seg? 

Anonymkode: 9fcd9...e8d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg reagerte mest på det jeg har uthevet. Hvis han setter ned foten uten å engang diskutere problemstillingen med deg som er den andre voksne, så hadde jeg bare sagt at han fikk dele rom selv med datteren, og så tar du ene soverommet og deler med sønnen din. Det hadde vært min løsning. 
Jeg er enig med deg i at alle skal høres. Synes det høres veldig hysterisk ut at en 3.klassing plutselig ikke kan dele rom med en venn av motsatt kjønn. Da kan hun sove med faren sin i stedet.

Anonymkode: 03d52...b6d

Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvordan en mor kan få seg til å argumentere for at en jente skal dele rom med en gutt mot sin vilje med argumentet - min uskyldige lille gulle gutt blir lei seg... 

hvem vet hva som ligger bak eller om det skjedde noe sist de sov sammen? 🤷‍♀️ Kanskje gutten snorker veldig? Kanskje han fikk reisning om morgenen? Kanskje han promper veldig når han sover? Altså hun skal da vel ikke behøve å måtte forklare seg?? Nei er nei! Hun vil ikke. 
sønnen din må tåle å få høre det sikkert mange ganger mer i livet... skal mamma ordne opp da også? Kanskje ringe til militæret/folkehøyskolen og fortelle hva gullegutt må få for å ikke bli lei seg? 

Anonymkode: 9fcd9...e8d

Dette blir for usaklig til å kommentere tilbake på. Håper du ikke er mor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at en far skal tvinge sin datter dele rom med din gutt mot sin vilje for at din gutt ikke skal bli lei seg??? 
 

også nevner du ord som respekt, empati, hensyn men vet ikke hva de betyr tydeligvis 🤷‍♀️

Anonymkode: 9fcd9...e8d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...