Gå til innhold

Hyttetur med mine og dine barn


Tigerlilje82

Anbefalte innlegg

On 5/12/2021 at 4:12 PM, Tigerlilje82 said:

Mange skriker kroppsgrenser og tafsing og jeg vet ikke hva i denne tråden. Men min gutt er en umoden 3.klassing og han er heller ganske tafatt og treig.

Ingen har sagt de tror at gutten din tafser eller gjør noe dumt mot jenta (det jeg har sett i tråden iallfall)! Kroppsgrenser kan likevel være en faktor. Selv om tafsing ikke har funnet sted. Selv om jenta ikke har uttalt eksplisitt til deg at kroppsgrenser er greia.

Du er den voksne, som bør klare å tenke at grenser rundt kropp, individ og kjønn er noe som begynner å gjøre seg gjeldende selv om barnet ikke setter seg ned med deg og forteller deg det.

Hva så om hun heller har lyst til å sove på rom med storebror pga en ipad? 

Hun har ikke lyst til å dele rom med din sønn. Jobb med inkludering på andre arenaer enn soving (som tross alt ikke skal være en spesielt nær eller sosial aktivitet for disse to barna uansett). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tigerlilje82 skrev (På 12.5.2021 den 18.55):

Jeg er enig i det du skriver der. Det som jeg reagerer på er ikke at andre mener noe annet, men de tillegger meg ting som ikke er riktig og lager historier av ting som er uriktig. Hvis man skal gi råd må man holde seg til fakta. Og det ble mye usaklig her som jeg følte jeg måtte prøve å rydde opp i. Han får sjelden viljen sin. Det er ikke løgn. Men om dere ikke tror det så får det være. Han blir godt tatt vare på for det. Det er viljen som i småting og ikke graverende ting selvfølgelig. Men å lære at ikke alt er super behagelig det er han vant til. Dette gikk fint dette også. Det var prosessen jeg spurte om. Ikke alt annet rundt. 

Du svarer meg her. Jeg synes jo du svarer fint og holder deg veldig saklig her- så skjønner jo godt at du synes det er mye usaklige svar her. 
Jeg ser av en annen tråd at sønnen din har en hyperkynetisk forstyrrelse. Det kan jo også spille inn. Om barna ikke er så vant til dette så blir de gjerne litt ekstra sliten av det. Min nevø har veldig adhd-klassisk oppførsel (uten at han har fått en diagnose. Moren ønsker ikke utredning). Vi har sagt nei til at våre døtre (en er ett år yngre, en er ett år eldre) skal sove på samme rom som han, nettopp fordi de trenger litt pause fra han. Han vil jo gjerne det, men for at barna våre ikke skal gå lei med en gang får de lov å sove på rom uten han. De er ganske rolige og er glad i å være alene. 

Anonymkode: cee24...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde vært biologisk mor til denne jenta, så hadde jeg satt deg så mye på plass at du aldri hadde turt å tenke en slik tanke igjen. Om et barn, om det så er jente eller gutt, sier NEI til å sove med det motsatte kjønn, så finner man som foreldre andre løsninger. Barnet trenger ikke å forklare seg, men at du respekterer og forstår vedkommende. Om du som er mor føler at din sønn blir lei seg og ensom, så er det din oppgave å hjelpe og veilede din sønn gjennom disse følelsene. Dere kan jo sove på samme rom, dersom han føler for det. 

Jeg er selv mor, og jeg er sterkt i mot å tvinge barn til å gjøre ting mot deres vilje. Selvfølgelig må min sønn pusse tennene sine og vaske håret osv, men sier han nei til andre ting, så betyr det nei. Da respekterer jeg det, selv om jeg ikke nødvendigvis er enig.

Skremmende at en kvinne ikke forstår en ung jente.

P.S Jeg hadde aldri akseptert å ligge på et hotellrom med en mannlig kollega i jobbsammenheng. Jeg har heller aldri opplevd dette har vært normalt på jobbturer heller. 

 

Anonymkode: 8f672...69e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...