Gå til innhold

Hyttetur med mine og dine barn


Tigerlilje82

Anbefalte innlegg

Vi er særbo med mine og dine barn. De har vært i hverandres liv de 3,5 siste årene. Da var de minste 5 og 6. De minste to, en min og en hans har sovet på samme rom fra start og det har vært stas i ferier og helger. Nå skal vi på hyttetur i helgen og dattera til kjæresten min som blir 10 år nå vil ikke sove på rom med mitt barn mer. Det har faren godtatt blankt. Jeg vet mitt barn vil bli såret over dette og mener vi kunne hørt om hvorfor og finne en løsning som var ok for begge. Da skal de to som er hans barn dele rom mens min skal være alene. Jeg syns dette ble trist, og hadde nok ikke gjort det på samme måte om det var omvendt. Er opptatt av å lære mitt barn at alle skal ha det bra og vise omtanke med valgene sine. Hva tenker dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir nok dårligere stemning om datteren til kjæresten din blir presset til å dele rom med datteren din. De to er søsken og det er helt naturlig at de vil sove på samme rom. Datteren din tar ikke skade av å bli litt lei seg for dette.

Anonymkode: f474d...56d

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg helt enig med faren. Det er på ingen måte et urimelig krav fra jenta. Du får heller fokusere på det positive med å ha sitt helt egne rom. 

Anonymkode: f7043...c61

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt greit å ønske å dele rom med søsken over stesøsken. Du får snakke med datteren din om hvor heldig hun er som får rom for seg selv. 

Anonymkode: c6146...a89

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du synes at det er bedre at hans ene barn sover alene da...eller....? 🙄

Anonymkode: f8caa...470

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så du synes at det er bedre at hans ene barn sover alene da...eller....? 🙄

Anonymkode: f8caa...470

Han eldste pleier å sove alene fordi han er 4 år eldre og legger seg senere enn de to andre, han liker å være for seg selv uten de minste. Aldri vært noe problem det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo på hyttetur og ikke i et hjem. Da er det stas med overnatting sammen. Hadde vi bodd sammen hadde det vært noe helt annet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal datteren presses til å sove sammen med datteren din? Jeg synes det er bra at kjæresten din respekterte henne da hun sa ifra. Du må snakke med ditt eget barn og ikke fokusere på at det er leit.

Anonymkode: 92235...6a2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noe galt i å gjøre noe noen ganger som gjør andre glad også? I voksenlivet så må man jo ta hensyn og lære seg å gjøre ting som ikke er førstevalg..? Jeg hadde hvertfall sagt det til mitt barn at vi kan finne en løsning og at den andre hadde satt pris på om de sov på samme rom da dette er så sjelden.  Gjør ingenting å lære seg det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren din kan jo gjøre jenta glad ved å respektere at hun vil dele rom med broren sin på hyttetur en gang i blant også.

Anonymkode: f474d...56d

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Datteren din kan jo gjøre jenta glad ved å respektere at hun vil dele rom med broren sin på hyttetur en gang i blant også.

Anonymkode: f474d...56d

Nå er jo de sammen hele tiden ellers da. Mitt barn ser jo ikke disse så ofte så derfor det er litt stas. Så er det jo sårt å måtte være alene. Mitt barn lærer mye å ta hensyn, men det er vel også greit å lære de andre innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlilje82 skrev (21 minutter siden):

Nå er jo de sammen hele tiden ellers da. Mitt barn ser jo ikke disse så ofte så derfor det er litt stas. Så er det jo sårt å måtte være alene. Mitt barn lærer mye å ta hensyn, men det er vel også greit å lære de andre innimellom. 

Hvis hun lærer å ta hensyn, er også læringen en del av å forstå at man kan endre ønsker og behov underveis. Og at disse ønskene respekteres.

Ta hensyn for at hun har tatt et annet valg.

Anonymkode: 43883...3ce

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlilje82 skrev (30 minutter siden):

Nå er jo de sammen hele tiden ellers da. Mitt barn ser jo ikke disse så ofte så derfor det er litt stas. Så er det jo sårt å måtte være alene. Mitt barn lærer mye å ta hensyn, men det er vel også greit å lære de andre innimellom. 

Nettopp. Lære din datter å ta hensyn til at jenta nå vil dele rom med broren.

De gangene jeg ønsket storebror da jeg var ca 10 var det på grunn av mareritt, og plutselig oppvåkning. Ikke noe jeg ville dele med kusiner, eller venninner. 

De gangene jeg ønsket alenerom da jeg var ca 11 var det på grunn av mensen. 

Jenta ønsker å dele rom med sin bror. Av grunner vi ikke har noe med, men som tydeligvis betyr noe for henne. 

Og likevel durer du på med med "meg og henne". Så i det du nevner "hensyn" i innlegget ditt, er det selve definisjonen på stein i glasshus. 

Anonymkode: f7043...c61

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp. Lære din datter å ta hensyn til at jenta nå vil dele rom med broren.

De gangene jeg ønsket storebror da jeg var ca 10 var det på grunn av mareritt, og plutselig oppvåkning. Ikke noe jeg ville dele med kusiner, eller venninner. 

De gangene jeg ønsket alenerom da jeg var ca 11 var det på grunn av mensen. 

Jenta ønsker å dele rom med sin bror. Av grunner vi ikke har noe med, men som tydeligvis betyr noe for henne. 

Og likevel durer du på med med "meg og henne". Så i det du nevner "hensyn" i innlegget ditt, er det selve definisjonen på stein i glasshus. 

Anonymkode: f7043...c61

Det er jeg ikke enig i. Jeg tenker vi kunne funnet en løsning som hadde vært fin for alle ikke bare for en. Jeg tenker annerledes om det hadde vært omvendt og det var mitt barn som hadde søsken og den andres endte opp alene. Jeg hadde aldri godtatt det fra mitt barn, men sagt at det er kanskje ikke så hyggelig for den som må ligge alene.  Kan vi finne en løsning her. Må man respektere det barn vil hvis det går på bekostning av andre og de blir såret? Det blir som å si at man ikke vil leke med noen og det må den andre bare respektere og den andre må vise hensyn til den som ikke vil, hvis du skal sette det på spissen. Mitt barns ønske er ikke på bekostning av andre, det er forskjellen her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlilje82 skrev (Akkurat nå):

Det er jeg ikke enig i. Jeg tenker vi kunne funnet en løsning som hadde vært fin for alle ikke bare for en. Jeg tenker annerledes om det hadde vært omvendt og det var mitt barn som hadde søsken og den andres endte opp alene. Jeg hadde aldri godtatt det fra mitt barn, men sagt at det er kanskje ikke så hyggelig for den som må ligge alene.  Kan vi finne en løsning her. Må man respektere det barn vil hvis det går på bekostning av andre og de blir såret? Det blir som å si at man ikke vil leke med noen og det må den andre bare respektere og den andre må vise hensyn til den som ikke vil, hvis du skal sette det på spissen. Mitt barns ønske er ikke på bekostning av andre, det er forskjellen her. 

Dette er jo i følge deg den første gangen dette skjer. Hvis du vil fortsette å ha et godt forhold til disse barna og faren deres så skal du respektere at broren til denne jenta noen ganger blir prioritert foran datteren din. De er jo søsken!

Anonymkode: f474d...56d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlilje82 skrev (2 minutter siden):

Det er jeg ikke enig i. Jeg tenker vi kunne funnet en løsning som hadde vært fin for alle ikke bare for en. Jeg tenker annerledes om det hadde vært omvendt og det var mitt barn som hadde søsken og den andres endte opp alene. Jeg hadde aldri godtatt det fra mitt barn, men sagt at det er kanskje ikke så hyggelig for den som må ligge alene.  Kan vi finne en løsning her. Må man respektere det barn vil hvis det går på bekostning av andre og de blir såret? Det blir som å si at man ikke vil leke med noen og det må den andre bare respektere og den andre må vise hensyn til den som ikke vil, hvis du skal sette det på spissen. Mitt barns ønske er ikke på bekostning av andre, det er forskjellen her. 

Din datters ønske er på bekostning av din stedatters ønske. Hadde jeg vært stefar og lest dette ville jeg revurdert forholdet.

Absolutt alle innlegg i tråden, unntatt dine egne, støtter stefar/stedatter. Så enten er du et troll, ellers er du så urimelig at du snart er singel igjen. 

Anonymkode: f7043...c61

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tigerlilje82 skrev (3 minutter siden):

Det er jeg ikke enig i. Jeg tenker vi kunne funnet en løsning som hadde vært fin for alle ikke bare for en. Jeg tenker annerledes om det hadde vært omvendt og det var mitt barn som hadde søsken og den andres endte opp alene. Jeg hadde aldri godtatt det fra mitt barn, men sagt at det er kanskje ikke så hyggelig for den som må ligge alene.  Kan vi finne en løsning her. Må man respektere det barn vil hvis det går på bekostning av andre og de blir såret? Det blir som å si at man ikke vil leke med noen og det må den andre bare respektere og den andre må vise hensyn til den som ikke vil, hvis du skal sette det på spissen. Mitt barns ønske er ikke på bekostning av andre, det er forskjellen her. 

Du vil ha en løsning som passer ditt barn, ikke en løsning som passer alle. For den løsningen du mener passer alle er den som gjør ditt barn tilfreds. 

Man må respektere at barn ikke ønsker å sove på rom med "fremmede" når det faktisk ikke er nødvendig. Du hadde heller ikke likt å bli plassert på rom med andre voksne mot din egen vilje. 

Anonymkode: c6146...a89

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du vil ha en løsning som passer ditt barn, ikke en løsning som passer alle. For den løsningen du mener passer alle er den som gjør ditt barn tilfreds. 

Man må respektere at barn ikke ønsker å sove på rom med "fremmede" når det faktisk ikke er nødvendig. Du hadde heller ikke likt å bli plassert på rom med andre voksne mot din egen vilje. 

Anonymkode: c6146...a89

De har delt rom på alle ferier og turer de siste 3.5 årene. Så er ikke fremmed akkurat da. Så er det vel sånn at man noen ganger kan gjøre ting for å gjøre andre glad selv om det ikke er førstepri for deg selv..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Din datters ønske er på bekostning av din stedatters ønske. Hadde jeg vært stefar og lest dette ville jeg revurdert forholdet.

Absolutt alle innlegg i tråden, unntatt dine egne, støtter stefar/stedatter. Så enten er du et troll, ellers er du så urimelig at du snart er singel igjen. 

Anonymkode: f7043...c61

Saklig.. da kan jeg jo si det samme da. At min stedatters ønske er på bekostning av mitt barns. Det handler om at alle skal bli hørt her og finne en måte å gjøre det på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette er jo i følge deg den første gangen dette skjer. Hvis du vil fortsette å ha et godt forhold til disse barna og faren deres så skal du respektere at broren til denne jenta noen ganger blir prioritert foran datteren din. De er jo søsken!

Anonymkode: f474d...56d

Det er ikke brorens ønske. Han vil helst være for seg selv. Det er dattera som har sagt det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...