Gå til innhold

I dag skal jeg gjøre det slutt en gang for alle! Grugleder meg -> *motivasjonstråd*


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ABM skrev (24 minutter siden):

Ikke gi deg nå, prøver du hoppe over juvet i to hopp faller du nedi, få ham ut og lås døra bak ham, eneste riktige å gjøre!

Jeg forstår ikke helt hvorfor, men han gjør ingenting. Sier ingenting, pakker ikke, bare sitter her. Jeg må legge meg, opp tidlig med barna.. Så regner med han skal være her i natt da. 

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Trusler om og ikke ville møte barna er faktisk vanligere enn du tror. Det er sjeldent mer enn en tusen.

Truer han med selvmord kontakter du nødetatene eller familien hans. 

Det er det eneste riktige å gjøre, selv om dette også nok er tomme trusler. Du skal ikke deale med sånt, det er utrolig dårlig gjort av han. Du skal ikke være psykolog for han. 

Anonymkode: 976d4...df7

Han har sagt det hele tiden dessverre. Han vil jo ikke ha noe ansvar for barna her sammen med meg, så hvorfor skulle han ønske det alene?

Jeg sa jeg måtte ringe legen hans ved trusler om selvmord, han ville ikke at jeg skulle ringe noen. Og jeg tror faktisk jeg bare gir blanke i det jeg.. Har fått han akuttinnlagt på psykiatrisk ved et tidligere brudd, der behandlingsplanen var å skrives ut TIL MEG. Uten at noen spurte meg om det. 

Anonymkode: 095ed...89e

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Angående barnehageplass så er aleneforeldre prioritert i køen, så vil anbefale deg å søke barnehageplass på nytt med den informasjonen om at du er alene med barna.

Om fyren truer med selvmord så kontakt legevakt/politi/fastlege.
Han er ikke ditt ansvar men det er bra å gi beskjed.

Noen ganger kan det forøvrig være for det beste at en dårlig forelder ikke stiller opp for barna sine.
Jeg kjempet hardt for at far skulle ta ansvar for vårt barn, jeg har svelgt kameler og latt han få styre på så lenge han hadde samvær. Om det i det hele tatt er bra for barnet, eller om han kommer til å være tilstede for alltid, det vet jeg ikke og jeg angrer mange ganger at jeg faktisk har jobbet så hardt for at far skal ta noe ansvar i det hele tatt..

Lykke til, vær sterk!

Anonymkode: 81d32...7c1

Vi søkte ikke siden han skulle være hjemme mens jeg gikk skole (ikke så mye obligatorisk oppmøte, og han snakket jo med jobben og alt). Da jeg skjønte at dette gikk rett vest søkte jeg med en gang, men det var jo etter søknadsfristen 1.mars. Fikk midlertidig svar om at søknader som kom etter fristen ikke engang ble behandlet før til høsten når hver barnehage så om de hadde ledig plass eller ikke etter den vanlige oppstarten. Det er jo ikke noe sted i søknaden man kan informere om det heller. Av diverse grunner er kun jeg oppført med foreldreansvar for barna, så det er kun meg som har søkt. 

Anonymkode: 095ed...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg forstår ikke helt hvorfor, men han gjør ingenting. Sier ingenting, pakker ikke, bare sitter her. Jeg må legge meg, opp tidlig med barna.. Så regner med han skal være her i natt da. 

Han har sagt det hele tiden dessverre. Han vil jo ikke ha noe ansvar for barna her sammen med meg, så hvorfor skulle han ønske det alene?

Jeg sa jeg måtte ringe legen hans ved trusler om selvmord, han ville ikke at jeg skulle ringe noen. Og jeg tror faktisk jeg bare gir blanke i det jeg.. Har fått han akuttinnlagt på psykiatrisk ved et tidligere brudd, der behandlingsplanen var å skrives ut TIL MEG. Uten at noen spurte meg om det. 

Anonymkode: 095ed...89e

Han manipulerer deg, sett makt bak kravet om han skal ut eller ring krisesenteret og snakk med de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakk tinga hans og kast han til hælvete ut i morra om han ikke drar i kveld

Anonymkode: ffa85...faa

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (Akkurat nå):

Han manipulerer deg, sett makt bak kravet om han skal ut eller ring krisesenteret og snakk med de

Jeg tror jeg skal la han sove, for han var på randen av sammenbrudd før jeg gikk i dusjen. At jeg avbrøt monologen hans slik var nok hardt og også uventet. Vanligvis sitter jeg jo bare og hører på og protesterer når jeg er uenig, og går inn i diskusjon. Så nå legger jeg meg, og så får han pakke i morgen. Da har jeg fått ene barnet i barnehagen også, slik at det ikke er masse unger rundt oss. 

Anonymkode: 095ed...89e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror jeg skal la han sove, for han var på randen av sammenbrudd før jeg gikk i dusjen. At jeg avbrøt monologen hans slik var nok hardt og også uventet. Vanligvis sitter jeg jo bare og hører på og protesterer når jeg er uenig, og går inn i diskusjon. Så nå legger jeg meg, og så får han pakke i morgen. Da har jeg fått ene barnet i barnehagen også, slik at det ikke er masse unger rundt oss. 

Anonymkode: 095ed...89e

Jeg ville fått han ut i kveld. Ring familie eller venner av han og be om hjelp. De kan ta hånd om han. Husk å få nøkkelen hans. 

Du er sterk! 

Anonymkode: af210...6a4

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg forstår ikke helt hvorfor, men han gjør ingenting. Sier ingenting, pakker ikke, bare sitter her. Jeg må legge meg, opp tidlig med barna.. Så regner med han skal være her i natt da. 

Han har sagt det hele tiden dessverre. Han vil jo ikke ha noe ansvar for barna her sammen med meg, så hvorfor skulle han ønske det alene?

Jeg sa jeg måtte ringe legen hans ved trusler om selvmord, han ville ikke at jeg skulle ringe noen. Og jeg tror faktisk jeg bare gir blanke i det jeg.. Har fått han akuttinnlagt på psykiatrisk ved et tidligere brudd, der behandlingsplanen var å skrives ut TIL MEG. Uten at noen spurte meg om det. 

Anonymkode: 095ed...89e

Han må ut i kveld, ellers betyr det ingenting. Dere har vært gjennom dette tidligere så du må vise at det er alvor denne gangen.

Anonymkode: 6879b...199

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at han har eget hus og at dere ikke må dele eller kjøpe hverandre ut, det er en praktisk ting som er deilig å slippe i en sånn situasjon! 

Jeg blir så forbannet på at han truer med selvmord! Min eks hang seg, men han truet aldri med det! Det er bare lavmål! Og han er jo full av dritt! Tar kun ansvar for egne barn når han skal innynde seg hos deg. Han oppfører seg jo ikke som en del av familien, enda han er pappaen! 

Sender deg styrke! Om en stund vil du se tilbake og være SÅ glad for at du hat bruddet bak deg! 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplagt en "drittsekk", men noen trusler om selvmord kan være reelle. Best å kontakte helse. 

Anonymkode: 62011...a02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg ville fått han ut i kveld. Ring familie eller venner av han og be om hjelp. De kan ta hånd om han. Husk å få nøkkelen hans. 

Du er sterk! 

Anonymkode: af210...6a4

Jeg har lagt meg. Han sa han skulle dra i morgen. Jeg har ingen grunn til å tro at det ikke skjer. (Minimalt med nettverk, vi kommer ikke herfra.) 

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Han må ut i kveld, ellers betyr det ingenting. Dere har vært gjennom dette tidligere så du må vise at det er alvor denne gangen.

Anonymkode: 6879b...199

Selvfølgelig betyr det noe, det er første gang av alle bruddene våre som skjer i rolig sinnstilstand. Første gang at det ikke er gråt og skriking. Alvor har det vært hver gang, han har jo faktisk flyttet ut skikkelig to ganger tidligere (med leie og så kjøp av hus). Mitt problem er å holde han borte. 

Anonymkode: 095ed...89e

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å ringe flere barnehager i nærheten av der du bor og høre om plass, forklare situasjonen med samlivsbrudd osv. 

Jeg ringte til barnehageansvarlig i kpmmunen og fikk plass på 1 uke. 

Du skal studere? Er det plass i studentbarnehage? De prioriterer studenter og har ofte litt ledig kapasitet pga studenter som flytter o.l. 

Dersom det er viktig å få plass kan man også be barnevernet om hjelp til det, pga ustabil samværsforelder/samlivsbrudd der han er ustabil. Skjønner du ikke vil det, men er en mulighet. 

Anonymkode: 2ef3f...b22

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Han har aldri vært voldelig, så der er jeg ikke bekymret. Han kan finne på å skalle i dører/vegger/slå i vegger osv, men har aldri slått meg.

Anonymkode: 095ed...89e

 

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da er det gjort, helt rolig. Han sier han vil ikke ha barna i det hele tatt, ikke treffe dem, vil forlate dem for alltid. Og så kom det frem at han mente dette fordi han skulle ta livet sitt. 
 

Anonymkode: 095ed...89e

Du sier han ikke har vært voldelig. Veeel..? Jeg har nettop vært gjennom dette, og vold må Ikke kun være fysisk. Hvis en person gjentatte ganger utfører skremmende handlinger, der du går å er redd, redd for hva som kan skje hvis man gjør slik/ikke gjør slik, går på vakt og opplever vold verbalt og materialistisk, det er et voldelig forhold og kan få straff. 
 

Det at han gjør slike ting og truer med å ta livet sitt, deg er voldelig oppførsel. 
 

IKKE ta han tilbake, noen gang!

Anonymkode: 67ccf...02f

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (1 time siden):

Han manipulerer deg, sett makt bak kravet om han skal ut eller ring krisesenteret og snakk med de

Flink jente er du..gjennomfør det du har tenkt i morgen....for alle dere involverte er det den eneste fornuftige løsningen,,sove godt da,, og drøm om en bedre morgendag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kommer til å sitte med verdens beste følelse etter dette er over. Selv er jeg ennå for feig til å slå opp. Har drøyet det så utrolig lenge nå at det bare blir verre og verre å gjøre det.

Anonymkode: 32e1d...0f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du sover godt❤

Husk å beholde samme roen i morgen

Anonymkode: ffa85...faa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du kommer til å sitte med verdens beste følelse etter dette er over. Selv er jeg ennå for feig til å slå opp. Har drøyet det så utrolig lenge nå at det bare blir verre og verre å gjøre det.

Anonymkode: 32e1d...0f0

Takk! Den følelsen kjente jeg allerede i går kveld, selv om han ikke dro, så var det så godt å få sagt det, og samtidig avbryte alle diskusjoner om hvorfor/hvem sin skyld osv. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Håper du sover godt❤

Husk å beholde samme roen i morgen

Anonymkode: ffa85...faa

Takk! Sovet urolig, men jeg sovnet da. Våknet til selvmordsmelding på telefonen, så fløy opp i panikk, plasserte ungene i stua med godteri (første jeg kom på) for at de ikke skulle komme etter meg, lette gjennom bad og soverom, men fant han sovende trygt og godt i sengen....! Vekket han og sjekket at han ikke hadde tatt noen piller. Det var en virkelig vond opplevelse, var så redd for å finne han med barna på slep. 

Det er så tydelig at ting bare kan bli bedre nå, trøster jeg meg med. 

Anonymkode: 095ed...89e

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel ganske sykt å sende en sånn selvmordsmelding, og ikke sende en kontrabeskjed?!? Altså, da jeg våknet og så den var den sendt FEM TIMER tidligere. Og ikke noe annet. Jeg trodde oppriktig at nå hadde han gjort det, siden det ikke lå noen flere sms der med forklaringer (skjedd før, hvor han sender lange smser etterpå om at han klarer ikke engang å ta livet sitt osv). 

Anonymkode: 095ed...89e

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vold er ikke bare slag og spark, vold er også slike trusler. Sørg for å spare på slike meldinger til samværsforhandlinger, mekling og lignende. 

Håper du får ham ut nå, og at han forblir ute!

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeeter skrev (8 minutter siden):

Vold er ikke bare slag og spark, vold er også slike trusler. Sørg for å spare på slike meldinger til samværsforhandlinger, mekling og lignende. 

Håper du får ham ut nå, og at han forblir ute!

Jeg sparer på det, men dessverre er kampen her at han ikke ønsker å ha barna i det hele tatt. Han kunne gå med på dagsamvær her hjemme hos meg, mens jeg er her. Det sa jeg nei til, for det er slik han har innyndet seg hver gang. Jeg ser ingen grunn til at jeg skal legge til rette for han på den måten, og jeg ønsker ikke å måtte tilbringe tid med han. 

Anonymkode: 095ed...89e

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan jeg ser på dette, så konkluderer jeg med at vedkommende ikke er noe å spare på, og at livet ditt vil bli bedre med ham helt ute av det. Har han null samvær med barn så er det også bedre for deg da du slipper å forholde deg til han i det hele tatt.

Dårlig planlagt/Lite selvinnsikt "utpressingsforsøk" fra hans side.

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...