Gå til innhold

I dag skal jeg gjøre det slutt en gang for alle! Grugleder meg -> *motivasjonstråd*


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 5.5.2021 den 17.13):

 Hvorfor skal man støtte noen som vil gjøre det slutt uten å vite som om helst om bakgrunnen? Det er så pinlig lite etterrettelig at jeg lurer på nivået her inne noen ganger.

Anonymkode: cc672...430

Problemet er jo at man må belage seg på å kun få en side av saken på et diskusjonsforum. Enhver tråd på dette underforumet fordrer at man stoler på måten saken blir fremstilt av TS. Med en gang man skal begynne å spekulere i hvorvidt ting kanskje er annerledes fra mannens perspektiv befinner man seg på ekstremt abstrakt grunn. Denne "kanskje ting egentlig er annerledes"-tankegangen bidrar ikke til noe annet enn ren spekulasjon, som strengt talt er fullstendig overflødig.

 

Anonymkode: 5b0d1...526

Ryddet for sitat av slettet innhold, og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er hjemme og i altfor godt humør og ingen av ungene sover enda. Vil legge de først, tenker jeg. Gruer meg til å komme med en sånn kalddusj.

Anonymkode: 095ed...89e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En ting er å støtte henne. En annen ting er den tydelige begeistringen mange utviser over ts sin tydelighet og konsekvensene hun velger å ta. Vi vet ikke noe som helst om dette. Derfor er det patetisk og en jage-i-flokk-mentalitet som preger svarene her. Og det kan igjen føre til at noen i blodtåka over denne mannens udugelighet tar valg de ikke burde tatt.

At du ikke evner å ta innover deg at det finnes flere sider av en sak får være ditt problem. Selvfølgelig er det lovlig å avslutte et forhold, men å heie så ensidig som det gjøres her er direkte pinlig. Hvorfor skal man støtte noen som vil gjøre det slutt uten å vite som om helst om bakgrunnen? Det er så pinlig lite etterrettelig at jeg lurer på nivået her inne noen ganger.

Anonymkode: cc672...430

Jeg tenker vel egentlig heller at vis du synes det er så pinlig så ikke svar på sånne tråder som det her da !  La vedkommende få skrive det hun vill og de som mener nivået på mange av oss som heier på henne et lavt skulle du bare visst hvem vi er og hva vi driver med. Tenke heller at nivået på de som i det heletatt svarer på slike tråder og kommer med nedlatende holdninger,spydigheter osv osv må se seg selv i speilet. Hvis man mener man er så mye bedere en de fleste her så setter jeg spørsmål på hvorfor man i det hele tatt da er medlem ? Eller ikke minst gidder å skrive/svare på slike tråder ?

Hold det heller for deg selv og la folk få skrive og ytre seg om hva de en vill. Så kan du gjøre det samme på en ikke Nedlatende tone og generaliserende antagelse at andre er på lavere nivå en deg.... 

 

 

 

Anonymkode: d95d9...351

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han er hjemme og i altfor godt humør og ingen av ungene sover enda. Vil legge de først, tenker jeg. Gruer meg til å komme med en sånn kalddusj.

Anonymkode: 095ed...89e

Uff, får vondt av dere begge. Lykke til ❤

Anonymkode: faf61...229

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takker så mye for alle oppløftende kommentarer! Og sier som ab400 over meg, det er trist at det er så mange andre som er i samme situasjon :(❤️ 

Jeg kjenner nervene kommer nå, men vet at jeg må gjennom det, og vet at jeg vil føle meg så mye lettere i ettertid. 

Om noen kjenner meg igjen nå så får det så være, men her er svar på noenting: 

-Jeg eier boligen alene. Sist han flyttet ut kjøpte han seg eget hus, og flyttet inn der. Han bodde der et halvt år før han "smøg" seg inn igjen hit. Og har klaget på at han betaler så mye for et hus han ikke bruker. Noe jeg ikke forstår, da han ikke betaler en krone i boutgifter her. 

-Vi har to små barn sammen, veldig små. En treåring og en på halvannet. Den yngste har ikke barnehageplass da samboeren skulle passe til høsten når jeg starter som student igjen (han jobber skift, og jobben ville tilpasse). Han har sagt rett ut at han ikke vil hjelpe meg om jeg går fra han. Det har holdt meg tilbake lenge, men jeg klarer ikke holde ut til barnehage er i boks. 

-Sist jeg kastet han ut, da han kom tilbake (for to uker siden) igjen, leide han ut boligen sin uten å snakke med meg. Enda jeg hadde sagt tydelig at jeg ikke ville han skulle flytte inn igjen offisielt fordi jeg synes forholdet vårt var så dårlig, med mye skriking og krangling. Den nye leietakeren skal etter avtale flytte inn 1.juni. Ikke mitt problem! Er egentlig litt glad dette skjedde, fordi det krevde at jeg tok et standpunkt nå. Så ja, bruddet ble nok fremprovosert av dette, da jeg hadde planer om å vente lengst mulig. Men når han begynner å kvitte seg med egen bolig, da blir det for skummelt, for jeg vil ikke sitte fast igjen med han. Da må jeg bryte nå før boligen hans faktisk er utilgjengelig, for når jeg bryter må han ut samme dag, noe annet går ikke. 

-For meg tidligere har det hjulpet å skrive ned små dagboknotater om absurd oppførsel han driver med. Telefonen min er full av sånne historier. Så har jeg brukt dette innimellom både for å innse sannheten selv, og for å minne meg på hvorfor jeg vil bort. Da han kom inn igjen sist var det nok mye fordi jeg var utslitt av å ha ungene helt alene også.. To så små bleiebarn på natt som begge våkner jevnlig var så grusomt, jeg var helt ødelagt, og veldig lett å lirke og lure seg inn igjen ved å delta noen netter, stå opp om morgenen osv.. Nå har han jo sluttet med dette siden han er inne i varmen igjen, så jeg prøver å minne meg selv på at jeg uansett klarer jobben alene, så hvorfor ikke uten denne sure mannen i huset samtidig. 

 

 

Anonymkode: 095ed...89e

Du sier at du mener du skal klare å holde han vekke denne gangen, fordi du ikke har hatt følelser det siste året, men samtidig er det bare 14 dager siden han fikk komme inn i varmen igjen? Dette må jo være fryktelig forvirrende for dere alle, både han og barna.

 

For øvrig gjør det vondt å lese at barna skal være midt oppi dette, voldelig eller ei,. Dog sier du at han kan slå i vegger osv, og det er jo ille nok det. Barn skal aldri måtte bli indirekte innblandet i slikt.. du burde ordnet barnevakt.

Anonymkode: 0c0ae...3e2

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du sier at du mener du skal klare å holde han vekke denne gangen, fordi du ikke har hatt følelser det siste året, men samtidig er det bare 14 dager siden han fikk komme inn i varmen igjen? Dette må jo være fryktelig forvirrende for dere alle, både han og barna.

 

For øvrig gjør det vondt å lese at barna skal være midt oppi dette, voldelig eller ei,. Dog sier du at han kan slå i vegger osv, og det er jo ille nok det. Barn skal aldri måtte bli indirekte innblandet i slikt.. du burde ordnet barnevakt.

Anonymkode: 0c0ae...3e2

Det er jo nettopp det som er forskjellen nå, at det ikke skal være en høylytt krangel som fører til brudd, som det har vært før. Minste har aldri hatt barnevakt før, så situasjonen er ganske vanskelig og fastlåst. Vil vel heller tenke at ungene skal slippe å være vitne til flere av de kranglene jeg.. 

Og ja, jeg tror jeg klarer det nå. Sist var det pga dårlig samvittighet, fordi han dro i sinne og hadde lagt igjen bankkortet sitt, og han er en slik som dropper å spise etc. Så jeg visste at han satt i huset sitt alene uten mat. Jeg kjente tydelig lettelsen etter han dro, og den trykkede stemningen etter han kom tilbake. Han var borte i hele fire timer! Grunnen til at jeg er overbevist om at jeg klarer det nå, er den samme som røykere. Hver gang en røyker feiler i røykeslutten, blir det ikke mindre sjans for å klare det, men derimot større sjans for at det går neste gang. For hver gang jeg har tatt han tilbake, er det et ekstrapoeng for å få det til nå. 

I morgen dagtid har han fri, og det er kun jeg og alle minste som er hjemme, men jeg tror det er best nå i kveld, selv om det blir fælt. Er så mye lettere å slenge ut av seg at det er brudd når man er sint, enn nå synes jeg. 

Anonymkode: 095ed...89e

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til! Det kommer vel neppe som et sjokk for han når det har vært så ustabilt, så kanskje litt lettere å akseptere da. Hvert fall hvis du klarer å forholde deg rolig, men tydelig. Virker i alle fall som rett avgjørelse for deg og dere. 

Men jeg bare lurer, hvorfor vil du bli 100% alenemor? Barna vil vel i utgangspunktet ha rett på samvær, og selv om han virker litt dust, så er det ikke bare å kutte ut. Mulig det er årsaker som ikke kommer frem, men bare lurer. Tipper han kanskje vil ta bruddet bedre om han oppfatter deg som innstilt på et godt samarbeid om barna videre, heller enn en som attpåtil skal "ta dem" fra han. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigyn skrev (5 minutter siden):

Lykke til! Det kommer vel neppe som et sjokk for han når det har vært så ustabilt, så kanskje litt lettere å akseptere da. Hvert fall hvis du klarer å forholde deg rolig, men tydelig. Virker i alle fall som rett avgjørelse for deg og dere. 

Men jeg bare lurer, hvorfor vil du bli 100% alenemor? Barna vil vel i utgangspunktet ha rett på samvær, og selv om han virker litt dust, så er det ikke bare å kutte ut. Mulig det er årsaker som ikke kommer frem, men bare lurer. Tipper han kanskje vil ta bruddet bedre om han oppfatter deg som innstilt på et godt samarbeid om barna videre, heller enn en som attpåtil skal "ta dem" fra han. 

Han nekter! Har brukt det som trusler før da jeg har snakket om å bryte. Han vil ikke ha dem, sier han ikke vil hjelpe til, ikke passe dem her engang. Men jeg skal jobbe hardt for det, gå løs på samvittigheten hans. Å avskrive ungene sine slik forstår jeg ikke at han klarer.. Men sist det var slutt så kom han bare innom på middag en gang i uken, uten å bidra noe med barna. På et halvt år sov eldste der èn natt! 

Anonymkode: 095ed...89e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så sterk! Fortsett i samme sporet! Akkurat nå skal du ikke bry deg om truslene hans, det kan du tenke på i morgen. Styrkeklem fra meg til deg🥰

Anonymkode: de313...da8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på deg, ts! Husk at dette er tomme trusler. 

Anonymkode: c4277...5cb

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at han er i krisemodus nå, han vil gjøre alt for at du skal ombestemme deg. Nå må du bare stå i det, og ikke gi deg! Heier på deg! Blir han for ille får du ringe en venn/familiemedlem og be om bistand. 

Anonymkode: f8d23...7ee

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående barnehageplass så er aleneforeldre prioritert i køen, så vil anbefale deg å søke barnehageplass på nytt med den informasjonen om at du er alene med barna.

Om fyren truer med selvmord så kontakt legevakt/politi/fastlege.
Han er ikke ditt ansvar men det er bra å gi beskjed.

Noen ganger kan det forøvrig være for det beste at en dårlig forelder ikke stiller opp for barna sine.
Jeg kjempet hardt for at far skulle ta ansvar for vårt barn, jeg har svelgt kameler og latt han få styre på så lenge han hadde samvær. Om det i det hele tatt er bra for barnet, eller om han kommer til å være tilstede for alltid, det vet jeg ikke og jeg angrer mange ganger at jeg faktisk har jobbet så hardt for at far skal ta noe ansvar i det hele tatt..

Lykke til, vær sterk!

Anonymkode: 81d32...7c1

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta opp resten av kvelden på lydbånd på mobilen

Anonymkode: ffa85...faa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta opp resten av kvelden på lydbånd på mobilen

Anonymkode: ffa85...faa

Lydbånd på mobilen?

Anonymkode: b4e89...4c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Lydbånd på mobilen?

Anonymkode: b4e89...4c6

He, he. Lydopptak😊

Anonymkode: ffa85...faa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Da er det gjort, helt rolig. Han sier han vil ikke ha barna i det hele tatt, ikke treffe dem, vil forlate dem for alltid. Og så kom det frem at han mente dette fordi han skulle ta livet sitt. 
 

Ventet litt og spurte om han trengte å snakke om noe. Da begynte tiraden om at han ønsket bare å være her og føle seg velkommen, men fordi han ikke klarte å prestere 100% hele tiden gikk ikke det. Og alt under 100% medførte at jeg ble sur, for da fylte jeg ikke kravene hans. Der avbrøt jeg og gikk i dusjen. Vet ikke hva som venter meg når jeg kommer ut igjen. 

Anonymkode: 095ed...89e

Ikke gi deg nå, prøver du hoppe over juvet i to hopp faller du nedi, få ham ut og lås døra bak ham, eneste riktige å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trusler om og ikke ville møte barna er faktisk vanligere enn du tror. Det er sjeldent mer enn en tusen.

Truer han med selvmord kontakter du nødetatene eller familien hans. 

Det er det eneste riktige å gjøre, selv om dette også nok er tomme trusler. Du skal ikke deale med sånt, det er utrolig dårlig gjort av han. Du skal ikke være psykolog for han. 

Anonymkode: 976d4...df7

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...