Gå til innhold

Fortell ting om arbeidsplassen din som andre blir sjokkerte av

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.5.2021 den 22.30):

Hvis dere hadde vært «bak kulissene» på ferger hadde dere aldri våget å reise over fjorden igjen. Noen av dere har vel fått med dere sakene om Boreal, men tro meg, det er ikke bedre i andre fergerederier (jeg har jobbet i 3 forskjellige). Mannskapet er skåret inn til beinet, 3 mann gjør nå samme jobb som 8 gjorde da jeg begynte. Hvis det oppstår en nødsituasjon er vi helt avhengige av hjelp fra passasjerer. Vi har ingen mulighet til å f.eks slokke en brann og evakuere passasjerer samtidig, vi må velge en av delene. Presset «ovenfra» er enormt, vi skal holde ruta (som ofte er så knapp at vi har maks 3 minutter til å losse og laste full ferge), og samtidig bruke minst mulig drivstoff. Bare det aller viktigste av vedlikehold blir gjort, og som regel strykes halvparten av punktene på verkstedlista før ferga har kommet inn i dokken på verkstedet.

Anonymkode: 67846...40c

Skikkelig skummelt! Og høres ut som det kan bli mye stress på jobb. 

Anonymkode: 9064e...32c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Hehe, eksen min fortalte meg akkurat det samme, men....Man KOKER vann jo. Alle bakterier dør jo der. 

Anonymkode: 5516f...f0c

Ville du drukket oppkokt mensen? 😛 

Anonymkode: 6735b...d6e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ville du drukket oppkokt mensen? 😛 

AAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!! Vannkoker no more!! 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

AAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!! Vannkoker no more!! 

Men du har egentlig rett, jeg googlet det. FHI mener at kokingen i en vannkoker er nok til å drepe alt som ikke burde være der. Men jeg synes fortsatt det er ekkelt😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå er ikke dette på grunn av arbeidsplassen, men hadde en sjokkerende hendelse på barnehagen jeg jobbet deltid i for en liten stund tilbake. To 5-åringer hadde gjemt seg inne i det ene rommet og lukket døren. Da jeg gikk for å hente dem og åpnet døra, sto han ene og sugde tissen til han andre. Ble seriøst sjokkert. Varslet leder med en gang som tok det videre, og vet egentlig ikke hva som skjedde videre siden jeg bare jobba der som ringeakt. 

Anonymkode: 33f25...7a8

Det var tross alt bra det ble oppdaget, da dette er et klassisk rødt flagg om at et av barna opplever overgrep. Håper virkelig leder visste såpass og ringte barnevernet sporenstreks. 

Anonymkode: edad7...90c

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva jeg synes om denne tråden, jeg, altså.

Eier ikke folk yrkesstolthet? Hvordan kan dere jobbe under slike forhold (enkelte beskriver det har vært slik på alle de «ti» restaurantene/hotellene osv de har jobbet på) uten å varsle og melde dette høyere opp i større grad, men skrive om det her, «disse» egen yrkesgruppe fremfor å kjempe for bedre forhold i retta fora?

Det refereres til alvorlige lovbrudd på sykehus, i it bransjen, på institusjoner. Beskrivelser av grove forsømmelser, fravær av etikk og profesjonalitet. Jobber selv i barneverntjenesten, som får mye kritikk i media og forøvrig. Jeg ønsker kritikken velkommen fordi jeg har yrkesstolthet og vil utvikle og forbedre tjenesten. Jeg tror det gjelder de aller fleste yrkesgrupper, og at det er mye god kvalitet rundt omkring. Kg er vel slik sett ikke akkurat så representativt, men særlig imponerende var det ikke. 

Anonymkode: 21eca...97a

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var tross alt bra det ble oppdaget, da dette er et klassisk rødt flagg om at et av barna opplever overgrep. Håper virkelig leder visste såpass og ringte barnevernet sporenstreks. 

Anonymkode: edad7...90c

Herlighet, jeg er enig i at det burde meldes inn. Her er en eller begge utsatt for ting barn ikke skal oppleve. 

Anonymkode: 8d91b...7cc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Herlighet, jeg er enig i at det burde meldes inn. Her er en eller begge utsatt for ting barn ikke skal oppleve. 

Anonymkode: 8d91b...7cc

Ikke nødvendigvis, nei

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vet ikke hva jeg synes om denne tråden, jeg, altså.

Eier ikke folk yrkesstolthet? Hvordan kan dere jobbe under slike forhold (enkelte beskriver det har vært slik på alle de «ti» restaurantene/hotellene osv de har jobbet på) uten å varsle og melde dette høyere opp i større grad, men skrive om det her, «disse» egen yrkesgruppe fremfor å kjempe for bedre forhold i retta fora?

Det refereres til alvorlige lovbrudd på sykehus, i it bransjen, på institusjoner. Beskrivelser av grove forsømmelser, fravær av etikk og profesjonalitet. Jobber selv i barneverntjenesten, som får mye kritikk i media og forøvrig. Jeg ønsker kritikken velkommen fordi jeg har yrkesstolthet og vil utvikle og forbedre tjenesten. Jeg tror det gjelder de aller fleste yrkesgrupper, og at det er mye god kvalitet rundt omkring. Kg er vel slik sett ikke akkurat så representativt, men særlig imponerende var det ikke. 

Lett å dømme. Hva med å prøve å forstå? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Som en motvekt kan jeg melde at jeg har jobbet i mange år, og på mange steder som stuepike, renholder og i café/catering/restaurantbransjen uten å oppleve noe av det som er beskrevet i denne tråden. Så selv om det åpenbart skjer mye snusk, er det heldigvis ikke vanlig. Hygiene og matvaresikkerhet har alltid blitt ivaretatt (selv om arbeidstakerrettigheter kunne være en annen historie).

Anonymkode: 9ef37...dac

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nå er ikke dette på grunn av arbeidsplassen, men hadde en sjokkerende hendelse på barnehagen jeg jobbet deltid i for en liten stund tilbake. To 5-åringer hadde gjemt seg inne i det ene rommet og lukket døren. Da jeg gikk for å hente dem og åpnet døra, sto han ene og sugde tissen til han andre. Ble seriøst sjokkert. Varslet leder med en gang som tok det videre, og vet egentlig ikke hva som skjedde videre siden jeg bare jobba der som ringeakt. 

Jeg skjønner at du bare er ringevikar når du ikke har bedre kunnskap om barn og seksualitet. Denne historien hører ikke hjemme i denne tråden.

Anonymkode: 3d187...9f6

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner at du bare er ringevikar når du ikke har bedre kunnskap om barn og seksualitet. Denne historien hører ikke hjemme i denne tråden.

Hvorfor? 

Anonymkode: f39f1...863

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Klart den gjør det, jeg er i alle fall sjokkert. 

Og dessuten, jeg er helt enig i at man burde sette i gang ordentlige undersøkelser når slikt skjer, men det er også dumt å bombastisk påstå at det ligge overgrep bak. Jeg husker vi gjorde mye rart som kunne knyttes til sex og kjønn som barn, uten at noen av oss var overgrepsofre.

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var ringevakt fordi det var en deltidsjobb ved siden av studiene, og jeg har ingen planer om å jobbe med barn. Men selv jeg vet at dette kan være både et tegn på overgrep eller det kan være barn som ikke vet bedre. Uansett så er det ikke noe jeg skulle ta i videre som ringevakt.

Dette er en tråd om sjokkerende ting som har skjedd på arbeidsplassen, og jeg vil absolutt si at dette er sjokkerende og ikke normalt.

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var ringevakt fordi det var en deltidsjobb ved siden av studiene, og jeg har ingen planer om å jobbe med barn. Men selv jeg vet at dette kan være både et tegn på overgrep eller det kan være barn som ikke vet bedre. Uansett så er det ikke noe jeg skulle ta i videre som ringevakt.

Dette er en tråd om sjokkerende ting som har skjedd på arbeidsplassen, og jeg vil absolutt si at dette er sjokkerende og ikke normalt.

Har arbeida 11 år i barnehage og aldri sett småbarn suge tissane til kvarandre. Det er ikkje normalt! Hadde eg sett det ville eg varsla styrer med ein gong. 

Anonymkode: 1497c...286

• Liker 22
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har arbeida 11 år i barnehage og aldri sett småbarn suge tissane til kvarandre. Det er ikkje normalt! Hadde eg sett det ville eg varsla styrer med ein gong. 

Og det var jo akkurat det hun gjorde, så hvorfor får hun kritikk?

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet

Samboern har jobbet i diverse kjøkken og aldri opplevd gjenbruk av mat. Eneste han har opplevd er at de ansatte spiser restene :P 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Og det var jo akkurat det hun gjorde, så hvorfor får hun kritikk?

Det var ikkje kritikk ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 20.13):

Narvesen for mange år siden. På kvelden ble alt ryddet inn på kjøla og dagen etter tatt ut igjen. Egentlig skal f.eks rekesalat tømmes og settes nytt og rent hver dag. Sjefen ba meg alltid om å tørke av det størkna på toppen i stedet for å fylle ny. Måtte også vaske rundt kanten for da så det ferskt ut. 

Har aldri spist på Narvesen igjen jeg.. 

Anonymkode: 3ccf8...3f2

Jeg har jobbet på Narvesen. Aldri i livet om vi gjorde noe lignende. Der var det innmari strengt med maten og hygienen. Alt som ikke ble spist ble enten kastet eller så fikk de ansatte med seg det hjem hvis man ønsket det. 

Anonymkode: 1f31b...55c

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

jobbet i bedrift der sjefen overvåket oss gjennom en app vi måtte installere på vår egen private mobil, der vi også måtte loggføre tiden vi brukte på en jobb. måtte trykke start på hvert prosjekt og da løp tiden. feks en jobb forventet de ble ferdig på 15 min, da måtte du gjøre alt for å rekke den tiden, om ikke ble du innkalt til kontor og fikk advarsel, trekk i lønn, eller fyken om du ikke ble enig. den bedriften driver fortsatt den dag i dag.

Anonymkode: 30cc2...a50

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...