Gå til innhold

Stine Knutsen


Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Shokko skrev (2 timer siden):

Så enig med deg! 
Å drive med manisk vasking, rydding og organisering med sikkert påfølgende utmattelse eller økte smerter er en elendig måte å takle problemene sine på. Hennes psykiske og fysiske helse vil aldri bli bedre dersom hun fortsetter sånn. 
Kjenner jeg blir irritert når jeg ser «rådene» hun gir om å bry seg, spørre hvordan folk EGENTLIG har det… Hadde hun ment det hadde hun ikke klaget på alt og alle hele tiden. Kanskje noen hun har møtt på sin vei og som hun klager over at yter elendig service eller er sure, har en tung dag og sliter med sitt. Hun er den som fremstår minst raus av alle jeg har fulgt på SoMe! Hun sier en ting, men gjør det stikk motsatte selv. 
Det er enkelt å si fine ting for å virke raus utad! 
 

Her må jeg si meg veldig enig med både deg og @Snublefot62

Det er helt klart en selvsaboterende mestringsstrategi. Det jeg synes er mest kritikkverdig, er at hun til dels reflekterer over dette selv - og det er noe ganske så egoistisk over å bevisst pushe seg slik at det særlig går ut over barna. Eksempelvis sier hun i dag at hun vet kroppen ikke har godt av alt hun har gjort, og at hun nå kommer til å «hangle noen dager». Sett i lys av at det er høstferie, hvor det bør legges til rette for hygge og kos (spesielt for minstemann), så er det nokså fascinerende at hun tilsynelatende bevist velger dette bort.

Men akkurat i dag, akkurat nå, så er det kanskje bedre å ha en mor som er sliten og har fysiske smerter - akkurat slik Stine selv sier: heller vondt i kroppen enn vondt i sjela. Det kritikkverdige handler derfor ikke så mye om dagens overbelastning og påfølgende konsekvenser, men mer om hvordan dette er en gjentakende strategi. En strategi som ikke bare fører til å at hun «hangle» noen dager, men som også kan føre til store fysisk og psykiske knekker, ambulanse og sykehusinnleggelser. Dramatiske situasjoner og hendelser som barna aller helst skulle vært skjermet for, så langt det lar seg gjøre. Og med det mener jeg Stine burde finne både indre og ytre motivasjon til å erverve seg mer hensiktsmessige strategier. Som gjør henne og familien godt både på kort og lang sikt. Hun har absolutt behov for hjelp, og jeg håper hun snart klarer å innse det selv. 

 

  • Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja da må man jo gratulere Stine med å ha trumfa igjennom ei vask ekte kattesamling ! Drit i at mannen og ungene ikke ønsket 1 katt til . Tror nok flere her fryktet og så den komme , men jeg må si at jeg synes det er ren galskap!  🤦🏽‍♀️ 
Ingen deler av dette som er ok . Skylde på at ho var dårlig så lenge , at nye eiere ikke skulle ha de likevel osv osv . 
Er en formue i mat i mnd på 6 katter , de er søsken og forskjellig kjønn, bor ihop med usterilisert kattemor 🙈 Det klages over kattehår og rot jamt . Jeg blir matt 🙈

  • Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shokko skrev (3 timer siden):

Så enig med deg! 
Å drive med manisk vasking, rydding og organisering med sikkert påfølgende utmattelse eller økte smerter er en elendig måte å takle problemene sine på. Hennes psykiske og fysiske helse vil aldri bli bedre dersom hun fortsetter sånn. 
Kjenner jeg blir irritert når jeg ser «rådene» hun gir om å bry seg, spørre hvordan folk EGENTLIG har det… Hadde hun ment det hadde hun ikke klaget på alt og alle hele tiden. Kanskje noen hun har møtt på sin vei og som hun klager over at yter elendig service eller er sure, har en tung dag og sliter med sitt. Hun er den som fremstår minst raus av alle jeg har fulgt på SoMe! Hun sier en ting, men gjør det stikk motsatte selv. 
Det er enkelt å si fine ting for å virke raus utad! 
 

Amen! 👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anomo skrev (9 timer siden):

Her må jeg si meg veldig enig med både deg og @Snublefot62

Det er helt klart en selvsaboterende mestringsstrategi. Det jeg synes er mest kritikkverdig, er at hun til dels reflekterer over dette selv - og det er noe ganske så egoistisk over å bevisst pushe seg slik at det særlig går ut over barna. Eksempelvis sier hun i dag at hun vet kroppen ikke har godt av alt hun har gjort, og at hun nå kommer til å «hangle noen dager». Sett i lys av at det er høstferie, hvor det bør legges til rette for hygge og kos (spesielt for minstemann), så er det nokså fascinerende at hun tilsynelatende bevist velger dette bort.

Men akkurat i dag, akkurat nå, så er det kanskje bedre å ha en mor som er sliten og har fysiske smerter - akkurat slik Stine selv sier: heller vondt i kroppen enn vondt i sjela. Det kritikkverdige handler derfor ikke så mye om dagens overbelastning og påfølgende konsekvenser, men mer om hvordan dette er en gjentakende strategi. En strategi som ikke bare fører til å at hun «hangle» noen dager, men som også kan føre til store fysisk og psykiske knekker, ambulanse og sykehusinnleggelser. Dramatiske situasjoner og hendelser som barna aller helst skulle vært skjermet for, så langt det lar seg gjøre. Og med det mener jeg Stine burde finne både indre og ytre motivasjon til å erverve seg mer hensiktsmessige strategier. Som gjør henne og familien godt både på kort og lang sikt. Hun har absolutt behov for hjelp, og jeg håper hun snart klarer å innse det selv. 

 

Veldig bra skrevet! Enig med deg. Det handler ikke om det ene tilfellet hvor hun heller pusher kroppen fysisk for å finne ro psykisk, det handler som du sier om at det er en selvsaboterende mestringsstrategi som hun åpenbart benytter veldig ofte.

Smertene og utmattelsen hun ofte kjenner på kan være kroppen sin måte å prøve å si ifra på, og blir det oversett for lenge kan det komme en skikkelig smell. 

Hun sier og gjør mye rart, men jeg unner absolutt ingen å ikke ha det bra med seg selv. Det er nok mye av oppførselen hennes som kan tilskrives dette, men er absolutt ikke en unnskyldning for hvordan hun oppfører seg enkelte ganger. 
Vi er sjefer i eget liv, så om man vil ha endring må man ta tak i det selv. Å gå rundt å være bitter, finne feil hos alle andre, klage og syte på mye og mangt- det er ekstremt lite sjarmerende og jeg kan ikke fatte at det er gode følelser å gå rundt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (22 minutter siden):

Jeg kjenner jeg blir så oppgitt at jeg får lyst å kline hele telefonen i veggen, men nesten mest på meg selv som følger med på dette sirkuset...men det var jo dette med togkræsjet man ikke kan se vekk fra....

Hvis vi begynner med kattene. Ingen - og jeg gjentar ingen med normalt folkevett beholder et helt kattungekull. Jeg har selv drevet oppdrett av katter og har sett hvor utmattende det er for kattemor når det nærmer seg at kattungene er leveringsklare. Hun blir forbanna på dem og vil vekk fra dem....da har hun oppdratt dem i 12 uker og er klar for å ha fri. Normale folk selger / gir da vekk kattungene, men Stine - hun skal beholde alle for...og jeg siterer henne "de er alt det de store ikke er". Hvem sier slikt? Jeg trodde et sekund ikke det jeg hørte. Kvalmende menneske!

Det koster med katt…nå som kattungene er over leveringsklare bør de allerede ha fått minst en og helst to vaksiner. De skal ha hatt seg en helsesjekk i tillegg. Alle 6 kattene skal vaksineres, ha ormekur (om de fremdeles får det uansett, usikker der – hunder får kun ved tegn på innvollsorm), de skal ha skikkelig for…det holder helst ikke med billig butikkfor, kattesand til doene osv. Hun har 5? som ikke er kastrert eller sterilisert og jeg kan nesten garantere at minst en av de hannkattene kommer til å markere / pisse inne når jentene kommer i løpetid. Da kan du kjøpe så mange sprayer du bare vil på Europris….lykke til med den lukta!

Og folkens….hvem er det hun prøver å lure med det mentale helse snakket sitt? Hun er vel den siste som skal snakke om dette. Sjeldent har jeg vært mer med på en som lever og ånder for den forferdelige fortiden sin. Hva med å jobbe med det og komme seg videre? Å male og male videre på en forferdelig barndom blir man ikke bedre av. Ja, barn skal ha en trygg og god barndom, men når man da ikke fikk det går det i alle fall an å prøve å se fremover. Godta at slik ble det og jobbe for en god fremtid. Ikke sitte foran strikkeskapet med nok garn til en butikk og hele tiden snakke om hvor forferdelig man hadde det. Komme seg ut litt, få andre impulser…så mye som hun vasker og rydder kunne hun kanskje greid å stå i en liten jobb? Være frivillig en plass....besøksvenn kanskje. Snakke med andre enn snapfæmmen sin. Når hun KUN går hjemme og suller seg inn i egen selvmedlidenhet blir det stusslige greier. Når lykken i livet handler om den neste diagnosen må man kanskje ta noen andre grep?

Du fortjener jammen et diplom du Stine..nei vent litt, det har du jo allerede fått….

Kvitterer på alt du skriver!

Hvorfor ikke gi egne barn, barndommen hun ikke fikk?

Trist å observere dyrehold. Sykt.

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som katteelsker blir jeg trist, sur og frustrert over dette katteholdet. Personer som Stine er grunnen til huskattens lave status i Norge! Hvordan kan man få folk flest til å ta huskatter seriøst når personer som Stine saboterer? 

Katter er levende vesner som trenger at eieren deres tar gode valg for dem. Stine er godt på vei til å lage enda en kattekoloni av semi-ville katter som ender opp syke og døde. Fy søren! 

  • Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter hun og skal lære oss om Psykisk Helse. Dette kun for å sette seg selv som en fin og varm person ~ en som bryr seg om at alle har det bra.  Fint å sanke inn litt sympati fra godtroende mennesker.  Har hun glemt hvor nedsettende hun snakker om ansatte i butikker ~ skoler~ frisører ~ legevakt og sykehus. Herregud så falskt! Samtidig sitter hun annenhver dag og graver i den vonde barndommen, mens sambygdninger rister på hodet.  Og dette tror hun fremmer saken mot barnevernet. Har full forståelse når det kommer til avslaget fra kommunen. Best hun fortsetter å fremstå fin med disse redigerte bildene sine på insta ~ for der er hun god! 

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murstein skrev (25 minutter siden):

Her sitter hun og skal lære oss om Psykisk Helse. Dette kun for å sette seg selv som en fin og varm person ~ en som bryr seg om at alle har det bra.  Fint å sanke inn litt sympati fra godtroende mennesker.  Har hun glemt hvor nedsettende hun snakker om ansatte i butikker ~ skoler~ frisører ~ legevakt og sykehus. Herregud så falskt! Samtidig sitter hun annenhver dag og graver i den vonde barndommen, mens sambygdninger rister på hodet.  Og dette tror hun fremmer saken mot barnevernet. Har full forståelse når det kommer til avslaget fra kommunen. Best hun fortsetter å fremstå fin med disse redigerte bildene sine på insta ~ for der er hun god! 

Ja, det skal hun ha, hun er flink til å redigere bildene og bruke filter på snap. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (5 timer siden):

Jeg kjenner jeg blir så oppgitt at jeg får lyst å kline hele telefonen i veggen, men nesten mest på meg selv som følger med på dette sirkuset...men det var jo dette med togkræsjet man ikke kan se vekk fra....

Hvis vi begynner med kattene. Ingen - og jeg gjentar ingen med normalt folkevett beholder et helt kattungekull. Jeg har selv drevet oppdrett av katter og har sett hvor utmattende det er for kattemor når det nærmer seg at kattungene er leveringsklare. Hun blir forbanna på dem og vil vekk fra dem....da har hun oppdratt dem i 12 uker og er klar for å ha fri. Normale folk selger / gir da vekk kattungene, men Stine - hun skal beholde alle for...og jeg siterer henne "de er alt det de store ikke er". Hvem sier slikt? Jeg trodde et sekund ikke det jeg hørte. Kvalmende menneske!

Det koster med katt…nå som kattungene er over leveringsklare bør de allerede ha fått minst en og helst to vaksiner. De skal ha hatt seg en helsesjekk i tillegg. Alle 6 kattene skal vaksineres, ha ormekur (om de fremdeles får det uansett, usikker der – hunder får kun ved tegn på innvollsorm), de skal ha skikkelig for…det holder helst ikke med billig butikkfor, kattesand til doene osv. Hun har 5? som ikke er kastrert eller sterilisert og jeg kan nesten garantere at minst en av de hannkattene kommer til å markere / pisse inne når jentene kommer i løpetid. Da kan du kjøpe så mange sprayer du bare vil på Europris….lykke til med den lukta!

Og folkens….hvem er det hun prøver å lure med det mentale helse snakket sitt? Hun er vel den siste som skal snakke om dette. Sjeldent har jeg vært mer med på en som lever og ånder for den forferdelige fortiden sin. Hva med å jobbe med det og komme seg videre? Å male og male videre på en forferdelig barndom blir man ikke bedre av. Ja, barn skal ha en trygg og god barndom, men når man da ikke fikk det går det i alle fall an å prøve å se fremover. Godta at slik ble det og jobbe for en god fremtid. Ikke sitte foran strikkeskapet med nok garn til en butikk og hele tiden snakke om hvor forferdelig man hadde det. Komme seg ut litt, få andre impulser…så mye som hun vasker og rydder kunne hun kanskje greid å stå i en liten jobb? Være frivillig en plass....besøksvenn kanskje. Snakke med andre enn snapfæmmen sin. Når hun KUN går hjemme og suller seg inn i egen selvmedlidenhet blir det stusslige greier. Når lykken i livet handler om den neste diagnosen må man kanskje ta noen andre grep?

Du fortjener jammen et diplom du Stine..nei vent litt, det har du jo allerede fått….

Ikke glem at alle kattene (ideelt sett om man er en forsvarlig katteeier) skal ID-merkes og kastreres. Dette blir noen tusen per katt.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (2 timer siden):

Ja, det skal hun ha, hun er flink til å redigere bildene og bruke filter på snap. 

Hun er flink til å redigere historiene også.

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun holder på som en gal mye  fordi hun er virkelig avhengig av tilbakemld som at nå må hun ta d m ro,passe på sg sjøl,slutte og stresse,så flink hun er osv osv. D meste er ett spill hvor hun vet akkurat hvilke knapper hun skal trykke på for og få de kommentarer og respons som hun ønsker og som hun da vet vil komme….. Hun som prater på en barndom hun aldri vil gi til sine barn….vel m den maniske vaskinga,strikking,matlaging,sykdom og helst maaange diagnoser samt at hun selvfølgeliiiig videre blir rammet av alle «komplikasjoner» som eksisterer og enda litt til,ett utall m løgner osv,så setter og hun sg først slik hennes mor satte sg sjøl først m sine avhengigheter. For denne dama er og avhengig på sin måte gjennom d hun sier og gjør. Og hun kommer sg heller ikke videre så lenge hun ikke klarer gjøre sg ferdig m barndommen’s opplevelser. J vokste opp i ett dysfunksjonelt hjem og den dagen j klarte både tilgi og godta fortiden,først da kunne j leve bedre og gå videre. Da ble og vondter i kroppen lettere og leve md,godta ting som de er,både opp-og nedturer….Men j tror ikke hun er villig til og gjøre d,for hvordan skal hun ellers få den oppmerksomheten hun er så avhengig av. J fikk ikke oppmerksomhet hjemme,men d gir mg ikke noen unnskylding eller lov til og fare m løgn,manipulering,overdrivelser osv osv…

Og ang de stakkars pusene,så er dette UANSVARLIG DYREHOLD.!!! Hva m pusemamma’n til disse kattungene? Er hun dyttet helt ut av bildet/familien?? Hva når kattungene parres m hverandre?? Flere «gossine»kattunger som kun varer noen mnd før de og blir voksne???Mine puser er vaksinert,ormekur chippet,kastrert,sterilisert og forsikret. Og ja,d koster,men hadde j ikke hatt råd,hadde j heller ikke skaffet m katter. 
Ingen»diplom»for og være ansvarlig og god katte-eier på den dama,nei!😢🤬

  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaffeskål! skrev (13 timer siden):

Mattilsynet har tipstelefon

Voldsomt mye fokus på kattene nå,ser jg….lest litt her på kg kanskje? Snapper både kosing,foring og vask rundt kattedoen😸Mangler bare snapper fra dyrlegen hvor de sjekkes,får ormkurer,blir vaksinert,kastrert,chippet osv nå🙀

Endret av Eevie
  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er høstferie ~ men fokuset hos denne dama er å dulle med katter og ligge under ett pledd på sofaen. Hva med å ta seg av barn og komme seg ut litt. Neida ~ blir så sliten av å bevege seg må du skjønne. Hun orker rett og slett ikke å ta seg av egne barn! 

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Murstein skrev (11 minutter siden):

Det er høstferie ~ men fokuset hos denne dama er å dulle med katter og ligge under ett pledd på sofaen. Hva med å ta seg av barn og komme seg ut litt. Neida ~ blir så sliten av å bevege seg må du skjønne. Hun orker rett og slett ikke å ta seg av egne barn! 

Hver eneste ferie ser man dette. Tradisjon tro Stine Knudsen. Familien er nok en belastning. Godt hun har fått mange nye følgere som kan føle med henne i dissa ferier. 

Stakkars Familie.

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffeskål! skrev (14 timer siden):

Mattilsynet har tipstelefon

Mattilsynet? De er en stor vits. Mattilsynet tar ofte ikke engang tak i grove tilfeller av rapportert mishandling og vanskjøtsel. 

Ingen av kattene til Stine er i fare eller har det vondt per nå, de får mat og de har et varmt sted å bo, så de hadde ikke gjort noe som helst. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...