Gå til innhold

Stine Knutsen


Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Syns det er så trist å se hvor storfornøyd hun virker når mann og barn er ute på utflukt og har gitt henne beskjed om å slappe av. Hun klager over at det er ensomt på ukedagene når de er på jobb og skole, men det virker ikke som hun prioriterer så veldig mye tid med dem når hun kan heller. Jeg forstår det bare ikke, jeg hadde følt meg sååå elendig dersom familien min hadde funnet på så mye uten meg! Jeg har full forståelse for at mennesker med kronisk sykdom i form av både smerter og utmattelse ikke alltid kan delta- om man vil eller ikke, men de fleste vil vel ikke da prioritere full rundvask av huset kontra det å være med familien sin. Fy søren så lei jeg hadde blitt av meg selv dersom jeg kun skulle gått hjemme å vasket, stelt negler og snakket til et kamera store deler av dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skruf skrev (8 timer siden):

Gnag om de kattene?? 

 

Har Stine glemt storfavoritten Signe? Signe som hun ikke ville kastrere pga hun var så vakker og gikk å fantaserte om å parre henne med en hvit hannkatt, men Alex satte foten ned og Signe ble kastrert (ikke spekulasjon; dette ble dokumentert på snap alt fra da hun var å kjøpte bur til bilen, tilvenning av bur, dyrlegen og Signe i body, groggy etter narkose). Etter kastrering av Signe så gikk det noen uker før hun avslørte at Doris hadde fått nytt kull. Og at Doris var ute å rekte igjen, fortsatt ikke kastrert (katter kan bli drektige nesten rett etter fødsel, derfor anbefales det å holde kattemor inne til ungene tar til seg fast føde for så å kastrere kattemor før hun får ut)

 

Stine har da ikke glemt Signe, må vite😂😂😂

I ettermiddagens Snapp var det visst mange som lurte på hvor Signe var 😻😻 Så Stine følger nok med innpå her. 😘

Stiiine, hva med å ta deg av O og gi ham like mye oppmerksomhet som kattene dine får?!!

  • Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istinde skrev (4 timer siden):

Stine har da ikke glemt Signe, må vite😂😂😂

I ettermiddagens Snapp var det visst mange som lurte på hvor Signe var 😻😻 Så Stine følger nok med innpå her. 😘

Stiiine, hva med å ta deg av O og gi ham like mye oppmerksomhet som kattene dine får?!!

Og hvis vi ikke har sett Signe så kan vi bare bla oss tilbake i snappen så slipper vi å plage henne med slitsomme spørsmål. Og så masse himling så øynene nesten går rundt i hodet. 

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (5 timer siden):

Og hvis vi ikke har sett Signe så kan vi bare bla oss tilbake i snappen så slipper vi å plage henne med slitsomme spørsmål. Og så masse himling så øynene nesten går rundt i hodet. 

Bla hundre snapper tilbake, hvem gidder det?😂

Ikke glem hvordan hun snufser/drar inn luft i nesa mellom all himlinga😆

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EllaSays skrev (På 15.10.2022 den 11.41):

Signerer skruf over her og legger til at Stine uttalte at hun så på Signe som den datteren hun ikke fikk. 

3 kattunger seinere er Signe ekstremt lite i monitor. 

Enig i skruf jeg å. Men må bare rette på en ting, den katten som sjanglet, å hadde body, var en katt Stine hadde tidligere. Som hun la ut et klipp av. Signe hadde ikke body.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrisy skrev (41 minutter siden):

Enig i skruf jeg å. Men må bare rette på en ting, den katten som sjanglet, å hadde body, var en katt Stine hadde tidligere. Som hun la ut et klipp av. Signe hadde ikke body.

Nå tror jeg du siterte feil. Jeg har ikke sagt noe om body. 🙂 Uansett er det flisespikkeri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høstluft skrev (19 minutter siden):

Er det flere enn meg som ikke får opp snappen hennes i dag? Jeg abonnerer, men får likevel ikke opp noe. 

Jeg får heller ikke opp henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høstluft skrev (33 minutter siden):

Er det flere enn meg som ikke får opp snappen hennes i dag? Jeg abonnerer, men får likevel ikke opp noe. 

Hun pleier ta slike «timeout» innimellom for å skape litt blest om seg selv. Er så godt for egoet når hun blir etterlyst og kan starte med «jeg lever» og «så mange som etterlyste nå» 🤮🤮

  • Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høstluft skrev (1 time siden):

Er det flere enn meg som ikke får opp snappen hennes i dag? Jeg abonnerer, men får likevel ikke opp noe. 

Endel av spillet hennes….ingen tilgang på snap…vente en stund så tilhengere kan savne/etterlyse…for så poppe frem igjen m det vanlige skrå»smilet»mens hun sier»ja j lever»..Og så er d igang igjen. J abonnerer ikke men hun popper opp på utforsk-lista titt og ofte. Og jepp,j vet d er frivillig og se og høre på,j følger mest m på pusenes tilstand/mangel på vetrinær oppfølging osv😿Er forøvrig generelt »imponert»over hva hun kommer md..

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrisy skrev (5 timer siden):

Enig i skruf jeg å. Men må bare rette på en ting, den katten som sjanglet, å hadde body, var en katt Stine hadde tidligere. Som hun la ut et klipp av. Signe hadde ikke body.

Var jeg som skrev det, og du har jo helt rett. Signe var uten body, men hun sjanglet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville91 skrev (10 minutter siden):

Var jeg som skrev det, og du har jo helt rett. Signe var uten body, men hun sjanglet. 

Signe var tydelig preget av narkose, i tillegg snappet Stine om hele prosessen, alt fra kjøp av bur til å ha katten i, tilvenning av bur, utenfor dyrlegen med katten, og katten som var groggy og forvirret etterpå

Så at Signe er kastrert tror jeg på. Stine ville egentlig ikke pga hun syntes Signe var så vakker og fantaserte om å parre henne med en hvit hannkatt, men Alex satte foten ned. Signe ble kastrert, og ikke lenge etter så fikk Doris nytt kull. 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skruf skrev (6 timer siden):

Signe var tydelig preget av narkose, i tillegg snappet Stine om hele prosessen, alt fra kjøp av bur til å ha katten i, tilvenning av bur, utenfor dyrlegen med katten, og katten som var groggy og forvirret etterpå

Så at Signe er kastrert tror jeg på. Stine ville egentlig ikke pga hun syntes Signe var så vakker og fantaserte om å parre henne med en hvit hannkatt, men Alex satte foten ned. Signe ble kastrert, og ikke lenge etter så fikk Doris nytt kull. 

Kan jo være pga graviditeten til Doris at A til slutt satte foten ned ang Signe…

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eevie skrev (17 timer siden):

Endel av spillet hennes….ingen tilgang på snap…vente en stund så tilhengere kan savne/etterlyse…for så poppe frem igjen m det vanlige skrå»smilet»mens hun sier»ja j lever»..Og så er d igang igjen. J abonnerer ikke men hun popper opp på utforsk-lista titt og ofte. Og jepp,j vet d er frivillig og se og høre på,j følger mest m på pusenes tilstand/mangel på vetrinær oppfølging osv😿Er forøvrig generelt »imponert»over hva hun kommer md..

Og der kom den snappen🙈 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanin46 skrev (7 timer siden):

Kan jo være pga graviditeten til Doris at A til slutt satte foten ned ang Signe…

Eller at Stine gikk med på å kastrere Signe pga hun visste at p-pillen til doris ikke hadde fungert og Doris allerede var drektig…..tidslinjemessig sett så stemmer det. Fra da Signe ble kastrert til Stine avslørte kattungene som da allerede var 3-4 uker. En katt går drektig i 57-69 dager.

Det nye kullet nærmer seg også kjønnsmoden alder, som er rundt 6mnd. Kattungene er nå mellom 4 og 5mnd. De var leveringsklare i august husker jeg Stine sa. Og leveringsklar alder for kattunger er 12 uker/3mnd.

Lurer på hva som er planen til Stine da. Nils kommer til å parre seg både med søstrene og moren. Katter gir blanke i om det er nær slekt. For ikke å snakke om å ha to hunnkatter med løpetid i hus som går å remjer og er frustrerte over naturens drifter. Det er både plagsomt for kattene selv, for menneskene som går å hører på remjingen, og Nils kommer til å markere med hele huset og gå ut av sitt gode skinn for å få parret seg. 

https://dyreneshus.no/2020/02/litt-om-drektighet-hos-katt/

Kastrering er kostbart, ser at Brumunddal Dyreklinikk tar 1239,- for hannkatt og 2324,- for hunnkatt (og 1041,- for helseattest, chip og vaksine pr kattunge). Men mange dyreklinikker gir rabatt ved kastrering av flere katter samtidig, så man får gjerne en bra deal hvis man spør om det. Vi fikk i allefall rabatt da vi kastrerte begge kattene våre samtidig (bor ikke på samme plass som Stine da) 

https://www.brumunddaldyreklinikk.no/tjenester/priser

Dyrenes venn kjører kampanje på kastrering av katt via de; 1540,- for hunnkatt og 695,- for hannkatt 

https://dyrenesvenn.no/kampanje-pa-sterilisering-og-kastrering-av-katt/

Det beste man kan gjøre for katten sin er faktisk å kastrere den. Det er bedre for den helsemessig sett, og kattebestanden i Norge flommer over av hjemløse katter. Så selv om din egen ukastrerte hannkatt har et hjem så er den med på å skape nye kull med hjemløse villkatter. Ukastrerte hannkatter vil dessuten vandre langt for å finne noen å parre seg med, så du risikerer å miste katten din, i tillegg så havner ukastrerte hannkatter oftere i slosskamp og kan bli skadet eller skade andre katter

Jeg klarer ikke glemme den kommentaren Stine kom med om at kattungene er alt de voksne kattene ikke er. Dvs kosete og lekne. Den uttalelsen viser bare hvor umoden tankegang og kunnskap hun har. Voksne, kastrerte katter er også kosete. Greit nok at de ikke er så lekne lengre, men de er definitivt kosete. Vi har som nevnt 2 voksne kastrerte katter og begge er kosete. Om vinteren er de nesten ikke ute, men koser seg inne i varmen. Jeg har fulgt Stine i snart 1 år, og husker godt sist vinter da hun sa at Doris bare var inne å spiste og sov litt. Katter bør ikke være ute i mange minus, selv om de har pels så kan de fort forfryse ører og poter

Vi hadde en ukastrert hannkatt i nabolaget og den var til pest og plage for alle i gata. Den markerte overalt, og var stadig i slosskamp. Vår kastrerte hannkatt ble skikkelig skadet pga bølle-katten og måtte flere ganger til dyrlege for å drenere ett stygt sår den fikk (takk og lov for at vi har forsikring). Og pga den katten så har det vært mye villkatter her (ikke vanskelig å se hvem som er far pga de er klin lik). Den gamle damen som Eide katten nektet å kastrere den pga hun påsto at katten hennes «drev ikke med slikt pga den var for sjenert»…..dvs den var for sjenert til å parre seg🙄 Heldigvis havnet hun etterhvert på sykehjem og katten fikk nytt hjem via Dyrebeskyttelsen

(dette ble litt avsporing, men jeg er medlem av ei lokal gruppe og har vært med å fange inn utallige løskatter. Et fåtall er katter som er chippet og som bare har gått seg bort eller eieren har flyttet fra de. For det meste er det kattekolonier med villkatter. Vi har mange frivillige som er fosterhjem, men kapasiteten er sprengt. Derfor opprører det meg når en offentlig person driver rov-avling på en katt og avler opp kull etter kull som ikke blir kastrerte. Og som blir overflødige når de blir voksne pga det har kommet et nytt kull med kattunger)

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ritaen skrev (29 minutter siden):

Og der kom den snappen🙈 

Godt hun ikke er forutsigbar i det minste.

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agurk skrev (13 timer siden):

Hva har programnet med Stine å gjøre, mener du at hun er narkoman ? Bare lurer for finner ingen sammenheng, tar hun ikke vare på barna ?? Eller hva mener du ?

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butinox skrev (7 minutter siden):

Hva har programnet med Stine å gjøre, mener du at hun er narkoman ? Bare lurer for finner ingen sammenheng, tar hun ikke vare på barna ?? Eller hva mener du ?

Sønnen i programmet hadde en vanskelig oppvekst med en narkoman mor og omsorgssvikt. Tar et oppgjør med seg selv som voksen, går til psykolog, blir kvitt usunne mestringsstrategier og går videre i livet til tross for traumene hans mor påførte han. Sånn kort oppsummert. 

  • Liker 22
  • Hjerte 6
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...