Gå til innhold

Stine Knutsen


Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Et lite tips, støtte gjerne saker igjennom spleis. Men være forsiktig, og lese nok nøye igjennom hva av de skal ha penger til og ta kontakt med person om du har noen spørsmål til saken. 

Og etter en tid, ta kontakt igjen.  Si at du ønsker å høre hvordan det gikk, til de som du har støttet med penger. Det dessverre må de legge frem dokumenter på hva pengene. Om noen ønsker å se dokumenter. 

Det er mange mennesker der som trenger hjelp, men noen ganger er slik. At det noe som må ødelagt for andre, som faktisk trenger hjelp. 
 

Jeg selv har også gitt penger til noen som trengte igjennom spleis og har blitt lurt. 

Endret av Kristin50
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kristin50 skrev (4 timer siden):

Et lite tips, støtte gjerne saker igjennom spleis. Men være forsiktig, og lese nok nøye igjennom hva av de skal ha penger til og ta kontakt med person om du har noen spørsmål til saken. 

Og etter en tid, ta kontakt igjen.  Si at du ønsker å høre hvordan det gikk, til de som du har støtte med penger. Det dessverre må de legge frem dokumenter på hva pengene. Om noen ønsker å se dokumenter. 

Det er mange mennesker der som trenger hjelp, men noen ganger er slik. At det noe som må ødelagt for andre, som faktisk trenger hjelp. 
 

Jeg selv har også gitt penger til noen som trengte igjennom spleis og har blitt lurt. 

Det går jo ikke an å spørre henne, hun blokkerer alle som spør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (1 time siden):

Det går jo ikke an å spørre henne, hun blokkerer alle som spør. 

Jeg vet, og det sier egentlig hva hun har brukt penger til...Dette her gjelder ikke bare henne. 

Går man inn på en del spleis gruppe, så ønsker man dokumenter på hva saken gjelder. Før man sender penger. 

Det som kommer til å skje til slutt, er at man ikke får opprett spleis til barnevern saker Fordi noen nektet å gi dokumenter på hva man har brukt penger til. 

Endret av Kristin50
  • Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sladderkjerring skrev (11 timer siden):

Har nettopp vært inni en tråd hvor ett menneske sliter og har det tungt. Og man vil jo gjøre alt for at det menneske skal få det godt og leva livet. Så går jeg inn her og ser en gjeng med hat, tilfredsstillelse med  å stikke ned jenta med Gud vet hva alt.som sabler ned ei jente som sikkert har gjort sine feil på sosiale medier, men dette som skjer i denne tråden mot Stine er så rått og vondt at jeg har ikke ord! Ta dere sammen! Nå må noen reagere!

Ja, det kan også være betimelig å spørre om hvordan ei dame med en så traumatisk og vond barndom ender opp med over 700 sider, innlegg mest av kritisk art her på KG.
I starten var nok de fleste følgere pga stor sympati og interesse for saken hennes. 

Stikkord er vel mistillit og manglende troverdighet.
 

Dette pga av stadige løgner, stort oppmerksomhetsbehov, sympatisanking der hun bruker mye drama, med overdrivelser om sykdomstilstander og et voldsomt fokus på nettopp sykdom. Mye underholdning på Snap om hva hun får av gaver av følgere,  og dertil indirekte tigging om hva hun ønsker seg. ( Nesten ikke så en kan tro det) Vi kan lett bli manipulert. Vil tjene penger på salg der vi også blir manipulert til å tro at smykker hun selger kommer fra en eksklusiv leverandør. Dette blir motbevist her, da noen skjønner at det ikke stemmer. 

Kort sagt. Folk vil si ifra. Gjøre henne oppmerksom på at det er ikke ok med manipulasjon, løgn og overdrivelser  selv om hun har hatt en aldri så fæl barndom. Men hun fortsetter. Derfor blir det nesten fascinerende og besnærende å følge med. Dessverre. Det beste hadde nok vært å la henne være. 
Hva spleisen angår. Hvorfor ikke vise så pass ydmykhet overfor givere ved å fortelle om hvordan hjelpen blir brukt? Dette må også være av interesse for andre som står i, eller skal inn i lignede saker. Det er legitimt å spørre om det, og merkelig å bli blokkert hvis spørsmål om det. Måten hun opptrer her gir grobunn for spekulasjoner. Disse spekulasjonene stoppet også opp en ny mulig spleis da hun i juni-ish på nytt trengte  penger til å gå videre i saken. Det kunne hun ikke da noen følgere ville starte en, dette pga motstand fra div anonyme forum, poengterte hun. 

Det er frivillig å være offentlig. Hun kunne så visst ha vært en viktig stemme her om hun holdt seg for god til «tukling med sannheter» og så åpenbart spille offerrollen for gevinst.  Det virker nemlig slik. At hun ikke skyr noe for å sanke sympati, gaver og oppmerksomhet. 

Det samme med de intime sekvensene der hun betror skuffelser over andre. Hun kvier seg nemlig ikke for å kritisere andre offentlig. Det være seg butikkansatte, egne barn, barnehageansatte, sykehuspersonale og altfor mange flere. Ja, da åpner hun vel for at hun må tåle å få tilbake med samme mynt.
Ganske så utrolig at hun klarer å skape så mye debatt. Tror dette jeg har nevnt her er noe av grunnen. Folk vil ikke bli lurt, og heller ikke at andre skal bli det. Og at hun bør omtale andre med større respekt for å oppnå det samme selv. 

 

  • Liker 14
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke lenge siden nevnte hun har det absolutt ikke var verdt å kjøpe garn fra hipknit shop og fortalte at hun hadde strikket med det tidligere og ikke var fornøyd. Det var da hun strikket jubelgenseren til O og byttet ut til drops air. I dag derimot hyller hun garnet fra hipknit og elsker det. 🤔🤔

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DramaLamaBanana skrev (1 time siden):

Noen som er lei av Apparrattettttt🎶?🙋🏼‍♀️

Ja egentlig. Pussig detta, at ALLE favorittsanga handler om drikking og festing men INGEN av dem trigger alkoholtraumene hennes ??! 🤷‍♀️

  • Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

drivhus skrev (På 5.10.2022 den 15.52):

Og @snublefot62, wtf? ! Så jekla frekt? Er også jèg dum i hodet nå da? Mobber den ene etter den andre her. Jeg lurte på om det var et tydelig BB- kommune ark, eller om man også kunne se at det var fake. For da var det enda mer merkelig at hun beit på. En annen ting, hvis kommune-arket var ekte, så vil ikke kommunen komme godt ut. Det er altså noen i kommunen som har laget dette, og sendt det. Ikke bra rykte. 

Hverken Lillehammer eller Ringsaker har egne kommune ark, er mange år siden man sluttet med det. Var ikke min intensjon å mobbe deg, så hvis du føler det ber jeg om unnskyldning 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fulgt med noe særlig idet siste, men har hun kommet ut med hva det var hun var så misfornøyd med ang legene på Hamar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig mulig, hun har ekstrem hodepine på dag 16..ish, og innlagt på sykehuset. Så sier hun at det kommer nok av de ekstremt stramme nakkemuklene. Å i neste setning snakker om hva hun skal strikke???? Strikket på sykehuset også!! Hvem er det som IKKE vet, at man kan bli stram i nakken av strikking??? Veldig forståelig når man ser strikketeknikken hennes å🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

  • Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrisy skrev (5 minutter siden):

Er det virkelig mulig, hun har ekstrem hodepine på dag 16..ish, og innlagt på sykehuset. Så sier hun at det kommer nok av de ekstremt stramme nakkemuklene. Å i neste setning snakker om hva hun skal strikke???? Strikket på sykehuset også!! Hvem er det som IKKE vet, at man kan bli stram i nakken av strikking??? Veldig forståelig når man ser strikketeknikken hennes å🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Derfor hun har så hode nakke smerter, og all mobil bruk, hun skjønner ikke det selv 🙈

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClusterOfGrapes skrev (5 timer siden):

Ja, det kan også være betimelig å spørre om hvordan ei dame med en så traumatisk og vond barndom ender opp med over 700 sider, innlegg mest av kritisk art her på KG.
I starten var nok de fleste følgere pga stor sympati og interesse for saken hennes. 

Stikkord er vel mistillit og manglende troverdighet.
 

Dette pga av stadige løgner, stort oppmerksomhetsbehov, sympatisanking der hun bruker mye drama, med overdrivelser om sykdomstilstander og et voldsomt fokus på nettopp sykdom. Mye underholdning på Snap om hva hun får av gaver av følgere,  og dertil indirekte tigging om hva hun ønsker seg. ( Nesten ikke så en kan tro det) Vi kan lett bli manipulert. Vil tjene penger på salg der vi også blir manipulert til å tro at smykker hun selger kommer fra en eksklusiv leverandør. Dette blir motbevist her, da noen skjønner at det ikke stemmer. 

Kort sagt. Folk vil si ifra. Gjøre henne oppmerksom på at det er ikke ok med manipulasjon, løgn og overdrivelser  selv om hun har hatt en aldri så fæl barndom. Men hun fortsetter. Derfor blir det nesten fascinerende og besnærende å følge med. Dessverre. Det beste hadde nok vært å la henne være. 
Hva spleisen angår. Hvorfor ikke vise så pass ydmykhet overfor givere ved å fortelle om hvordan hjelpen blir brukt? Dette må også være av interesse for andre som står i, eller skal inn i lignede saker. Det er legitimt å spørre om det, og merkelig å bli blokkert hvis spørsmål om det. Måten hun opptrer her gir grobunn for spekulasjoner. Disse spekulasjonene stoppet også opp en ny mulig spleis da hun i juni-ish på nytt trengte  penger til å gå videre i saken. Det kunne hun ikke da noen følgere ville starte en, dette pga motstand fra div anonyme forum, poengterte hun. 

Det er frivillig å være offentlig. Hun kunne så visst ha vært en viktig stemme her om hun holdt seg for god til «tukling med sannheter» og så åpenbart spille offerrollen for gevinst.  Det virker nemlig slik. At hun ikke skyr noe for å sanke sympati, gaver og oppmerksomhet. 

Det samme med de intime sekvensene der hun betror skuffelser over andre. Hun kvier seg nemlig ikke for å kritisere andre offentlig. Det være seg butikkansatte, egne barn, barnehageansatte, sykehuspersonale og altfor mange flere. Ja, da åpner hun vel for at hun må tåle å få tilbake med samme mynt.
Ganske så utrolig at hun klarer å skape så mye debatt. Tror dette jeg har nevnt her er noe av grunnen. Folk vil ikke bli lurt, og heller ikke at andre skal bli det. Og at hun bør omtale andre med større respekt for å oppnå det samme selv. 

 

Helt enig! Og d er jo helt utrolig at hun fortsetter snappe som om intet har skjedd selv om hun virkelig ble tatt i løgn ang»diplomet»og at sykehuset sa d var ekte…. Nå er d bare hektisk snapping om at hun lager mat osv iblandet litt uekte drama der hun stopper opp og stirrer på «noe»som plutselig skjer foran henne…..veldig heseblesende som om hun tror folk da vil glemme «diplom»og løgn tru..???

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (9 timer siden):

Det går jo ikke an å spørre henne, hun blokkerer alle som spør. 

Mitt tips ang Spleis er å ikke gi mer enn man tåler og så la det gå. Vi kan ikke kreve at folk viser hva pengene går til. De spleisene jeg støtter, gjør jeg med tillit og så tenker jeg ikke mer på det. Hva sluttsummen blir, er ikke opp til meg selv om jeg bidrar med noen hundrelapper. Bare sånn det er 😇

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemor1982 skrev (4 timer siden):

Ja egentlig. Pussig detta, at ALLE favorittsanga handler om drikking og festing men INGEN av dem trigger alkoholtraumene hennes ??! 🤷‍♀️

Ikke sant, skurrer litt det der…

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milosi skrev (17 minutter siden):

Mitt tips ang Spleis er å ikke gi mer enn man tåler og så la det gå. Vi kan ikke kreve at folk viser hva pengene går til. De spleisene jeg støtter, gjør jeg med tillit og så tenker jeg ikke mer på det. Hva sluttsummen blir, er ikke opp til meg selv om jeg bidrar med noen hundrelapper. Bare sånn det er 😇

Når spleisen er satt opp med «eventuelt overskudd skal gå til organisasjon X» så hadde jeg forventa dokumentasjon, i alle fall på forespørsel. Og dette blir et tema fordi man ser det hinsides forbruket hennes. Mange føler seg lurt fordi hun ble framstilt som en traumatisert dame på lav ufør med dårlig råd. 

  • Liker 12
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milosi skrev (3 timer siden):

Mitt tips ang Spleis er å ikke gi mer enn man tåler og så la det gå. Vi kan ikke kreve at folk viser hva pengene går til. De spleisene jeg støtter, gjør jeg med tillit og så tenker jeg ikke mer på det. Hva sluttsummen blir, er ikke opp til meg selv om jeg bidrar med noen hundrelapper. Bare sånn det er 😇

Jeg er for så vidt enig med deg, man gir ikke mer enn en kan tape.
 

Men det er prinsippet her.  Det at man gir til noe man tror på, noe som har engasjert en til å gi, også fordi det er øremerket en spesiell sak. Tror mange føler seg mer snytt ved å ha sympatisert feil, enn å ha tapt en lusen hundrelapp eller tusenlapp. 

Hvis en ikke kan spørre om, jeg vil ikke si «kreve», men en slags oppdatering eller tilbakemelding om spleisen var til nytte, så er det for meg rart. Det bør man vel kunne forvente å få tilbakemelding på, uavhengig om en har gitt mye eller lite. Det er vel normal takknemlighet? Tenk på deg selv. Om du fikk hjelp for den viktige saken din, ville du ikke oppdatert? 

Hun bør tenke på det også, at om noen virkelig trenger hjelp, så kan hennes håndtering av spleis skape presedens for andre mer trengende. Hun er vel med på å lage et dårlig rykte og dertil oppslutning for slike typer spleis i alle fall. Det ser en jo at hun selv har brent sjanser for i videre spleis. Ingen spytter i, eller økonomisk støtter noe en ikke vet effekten eller nytten av. 

Endret av ClusterOfGrapes
  • Liker 6
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til og med kattene liker ikke matmor.. Sier litt om katteholdet hennes. Har fulgt dronninga siden hun begynte å snappe, det var en snakkis i Dala. I løpet av de 3 åra ish så har hun hatt 4 kull på stakkars Doris. Og den nest siste gjeve Signe, er helt ute i kulden nå som det er nye kattunger der.. Og hun syns det er rart at «ingen vil kose».. De forsvinner en etter en de også, akkurat som menneskene i livet hennes. Dra til veterinæren når de er syke eller skadet, Stine. Kastrèr kattene dine og ta ansvar. Frustrerende å være vitne til det og, som så mye annet! 

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClusterOfGrapes skrev (8 timer siden):

Jeg er for så vidt enig med deg, man gir ikke mer enn en kan tape.
 

Men det er prinsippet her.  Det at man gir til noe man tror på, noe som har engasjert en til å gi, også fordi det er øremerket en spesiell sak. Tror mange føler seg mer snytt ved å ha sympatisert feil, enn å ha tapt en lusen hundrelapp eller tusenlapp. 

Hvis en ikke kan spørre om, jeg vil ikke si «kreve», men en slags oppdatering eller tilbakemelding om spleisen var til nytte, så er det for meg rart. Det bør man vel kunne forvente å få tilbakemelding på, uavhengig om en har gitt mye eller lite. Det er vel normal takknemlighet? Tenk på deg selv. Om du fikk hjelp for den viktige saken din, ville du ikke oppdatert? 

Hun bør tenke på det også, at om noen virkelig trenger hjelp, så kan hennes håndtering av spleis skape presedens for andre mer trengende. Hun er vel med på å lage et dårlig rykte og dertil oppslutning for slike typer spleis i alle fall. Det ser en jo at hun selv har brent sjanser for i videre spleis. Ingen spytter i, eller økonomisk støtter noe en ikke vet effekten eller nytten av. 

Det er nok ikke så mange som skriver hundrevis av sider om hva en person har brukt spleisen sin til. Jeg velger å legge det fra meg og tenke at om mine hundrelapper gikk til garn, så ga vel det noe glede også. Velger å ikke bry meg. Er mer interessert i en annen influenser som samlet inn mange hundretusen og fremdeles ikke har svart mange som måtte «søke» om et bidrag. Ingen holder henne ansvarlig for en mye «løsere» spleis. Så ifht til hun vi snakker om her, er det den personlige meningen om henne som gjør mange så mistenksomme. Kanskje vi bare skulle legge det vekk og bare ikke gi til hennes neste spleis? Går mye energi på et menneske her inne! 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utallige spleiser der ute hvor ansvarlig for spleisen kommer med den ene tårevåte historien etter den andre for å høste mest mulig sympati og deretter støtte. Samtidig sitter det reelle mennesker med reelle behov for pengene, med ekte historier og ekte problemer.

Det er noe med rettferdighetssansen som trigges når jeg ser åpenbar tigging til fiktive eller overdrevne saker.

Jeg mener at når noen samler inn penger til et formål så er det helt normalt å forvente en form for dokumentasjon på hva pengene gikk til. Vi krever det av Leger uten grenser, Norges Røde Kors, Redd Barna og det blir faktisk nyhetsoppslag dersom det avdekkes at pengene faktisk ikke gikk til det de skulle eller en klarer å dokumentere hvor de tok veien. Jeg skjønner at eksemplene mine drar inn flere hundretusen og millioner på innsamlingene sine, mens de private drar inn noen tusenlapper om de er heldige (med noen få unntak). Så jeg har forståelse for at man skal stille ulike krav til de store og de små. Men er det virkelig for mye forlangt at en som et minimum kan fremvise faktura eller kvittering på beløp som er betalt?

Og det er prinsippet som er viktig her.

Kanskje giveren her hadde lite fra før? Kanskje kunne de hundrelappene gått til noen som faktisk reelt sitter med lite penger? Men i stede så har Stine kokt sammen en løgn for å lure flest mulig følgere og bruker pengene på garn, energidrikke, bamsesmykker og smør. Mens det faktisk sitter noen der ute som faktisk må velge mellom strømregning og mat.

Det provoserer.

  • Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...