Gå til innhold

Stine Knutsen


Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Pålur skrev (3 minutter siden):

Vi andre gjorde det, så les deg opp på de siste sidene. Der står det en del!

Det er ihvertfall ikke noe snap fra kl 19 og utover nå som jeg ser. 🤔 kanskje det bare er noe feil med min snap...

Fikk med meg at hun slet med angst og hadde det vondt ja, og at hun fortalte om overgrepet og tannlegeskrekk bla. Det er jo trist.

Endret av L.F
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tulltulla skrev (1 time siden):

Overhodet ikke missunnelig på det!

Akkurat det er ikke noe å hige etter, om man har fått det på det ene eller andre grunnlaget 

 

Det jeg finner litt utrolig er alt det som hun klarer, pengebruken, måten hun snakker på, nedlatende mot andre.

Når man i det ene øyeblikket belærer folk om økonomi ( altså barna) for så shoppe som en millionær.

psyokolog er for tapere- for så å fortelle at jeg har jo fått behandling for tannlegeskrekken min

OSV OSV OSV

Dere skjønner hvor jeg vil henn.

Det er alt dette sammensurret som bare er helt utrolig.

Som andre nevner, Håper noen tar grep for henne snart 

Hun har jo sagt at hun er søkt inn til traumebehandlig nå endelig (noe som hun burde fått tilbud om for lenge siden) og at hun har gått til psykolog tidligere.

Det dere påstår hun har sagt ang psykolog og tapere, noe som jeg personlig IKKE hørte henne si og som jeg ikke støtter, er kanskje sagt i affekt eller noe? Det er ikke en lur ting å si, men vi har vel alle sagt ting vi ikke egentlig mener i affekt. ( Bare at vi slipper at flere tusen ser og hører det, heldigvis 😅)

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (35 minutter siden):

Å være kronisk syk viser seg og slår utslag på mange forskjellige måter og selvom ikke den måten som vises utad passer ens egen sannhet, virkelighet eller oppfatning av noe - behøver det ikke bety at andre har en uføregrad uten en god grunn. Jeg er i en prosess om uføretrygd selv og er mye mer fysisk ute av det en Stine -men jeg tenker da som så at hun kan slite eller bli påvirket av ting på en annen måte en det jeg gjør. Dette er en generell kommentar: men nå bør folk begynne å bli litt mer rause med hverandre når det kommer til det å slite med sykdom -om man tviler på noen så spørr vedkommende om hvordan det henger sammen tenker jeg. Nå linket jeg til SnippSnapp sin kommentar men er en generell kommentar til alle som setter spørsmålstegn og spekulerer rundt sykdom som ikke «syntes» utad alltid. 

Så klart viser sykdom seg forskjellig hos alle, og man takler det forskjellig. Men det er visse ting med Stine og hennes sykdomsbilde som virkelig ikke henger på greip uansett hvordan man vrir og vender på det.
Stiv og låst nakke/skuldre og headbanging tre ganger om dagen?

Så sliten og utmattet at hun må lade opp og manne seg opp for å ha barna alene EN ettermiddag, men vært på shopping hit og dit to-tre hele dager i forveien?

Sliter med angst, ptsd osv, men psykolog er for tapere?

Og lista goes on. Og nei, det er ikke bare å spørre Stine om sånne ting, fordi da blokkerer hun deg!

 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

L.F skrev (9 minutter siden):

Hun har jo sagt at hun er søkt inn til traumebehandlig nå endelig (noe som hun burde fått tilbud om for lenge siden) og at hun har gått til psykolog tidligere.

Det dere påstår hun har sagt ang psykolog og tapere, noe som jeg personlig IKKE hørte henne si og som jeg ikke støtter, er kanskje sagt i affekt eller noe? Det er ikke en lur ting å si, men vi har vel alle sagt ting vi ikke egentlig mener i affekt. ( Bare at vi slipper at flere tusen ser og hører det, heldigvis 😅)

 

Hun har snakket om da hun gikk til psykolog tidligere ja. Med det var ikke mye positiv å høre, og det var ikke mange gangene hun var der. Og da kan man heller ikke forvente hjelp eller å bli frisk. Blir ikke bedre/frisk etter tre timer hos psykolog. 
Mulig det er sagt i affekt. Men hadde jeg sagt noe så drøyt så hadde jeg beklaga det dagen etterpå og sagt at det var dumt å si og at jeg ikke mente det. Men sånn er det jo med alt. Hun slenger rundt seg med stygge og nedlatende ting om andre, klikker på den ene og den andre og er forbanna. Om alt dette er i affekt burde hun ta seg en pause eller tenke seg om to ganger før hun publiserer snapen.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

LinaHg skrev (44 minutter siden):

Så klart viser sykdom seg forskjellig hos alle, og man takler det forskjellig. Men det er visse ting med Stine og hennes sykdomsbilde som virkelig ikke henger på greip uansett hvordan man vrir og vender på det.
Stiv og låst nakke/skuldre og headbanging tre ganger om dagen?

Så sliten og utmattet at hun må lade opp og manne seg opp for å ha barna alene EN ettermiddag, men vært på shopping hit og dit to-tre hele dager i forveien?

Sliter med angst, ptsd osv, men psykolog er for tapere?

Og lista goes on. Og nei, det er ikke bare å spørre Stine om sånne ting, fordi da blokkerer hun deg!

 

 

Om man sitter å har fokus på noen og selektivt plukke ut enkelt ting folk gjør i løpet av uka og sette det opp mot alle de andre tingene man sier i løpet av dagen og uka -så kan man klare å vri det til å bli akkurat den intensjonen man ønsker å gi ett annet menneske. Hadde jeg klart og det om jeg gikk inn for det -men jeg skjønner at ting er mye mer nyansert en det som blir presentert  på en skjerm og har fokus på det . Jeg også kan si jeg er sånn og sånn dårlig eller vondt -men allikevel så velger jeg å gjøre noe som er dumt i forhold til det jeg selv sier eller som andre stusser på. Jeg også kan gjøre «egoistiske» valg som gir meg selv noe istedfor å tilbringe tid med barn. Jeg også kan kjøpe liv på mobilspill. Dette er bare noen eksempler om hva som man tydeligvis glemmer er helt naturlig del av hverdagen til folk og hun sier hun deler hverdagen på godt og vondt. Mye i denne tråden her er svart/hvitt, dratt ut av proposjoner og hauset opp .


Ellers en generell betrakting: Så observerer jeg latterfjes og klovnefjes til den som skulle våge seg å nyansere littegrann eller sette litt spørsmålstegn med noen negative innlegg. Jeg er verken «tilhenger» av eller «fanskare» av Stine men liker mange av de temaene Stine er innom i løpet av dagen og jobbet i barnevernet så barneverntema interesserer meg, så derfor henger jeg på snappen hennes. Dette skal være ett forum der man diskuterer -men det er nesten ikke mulig å diskutere her uten å bli møtt med sarkasme, ironi og man framstilles som «dum» (egen erfaring) , det er litt dumt for jeg tror man kunne fått en mye mer konstruktiv og ok tråd rundt temaene som dukker opp på snappen om man hadde en hyggeligere «tone»😊 

Endret av GulleGull
La til mellomrom mellom avsnittene
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinaHg skrev (46 minutter siden):

Hun har snakket om da hun gikk til psykolog tidligere ja. Med det var ikke mye positiv å høre, og det var ikke mange gangene hun var der. Og da kan man heller ikke forvente hjelp eller å bli frisk. Blir ikke bedre/frisk etter tre timer hos psykolog. 
Mulig det er sagt i affekt. Men hadde jeg sagt noe så drøyt så hadde jeg beklaga det dagen etterpå og sagt at det var dumt å si og at jeg ikke mente det. Men sånn er det jo med alt. Hun slenger rundt seg med stygge og nedlatende ting om andre, klikker på den ene og den andre og er forbanna. Om alt dette er i affekt burde hun ta seg en pause eller tenke seg om to ganger før hun publiserer snapen.

Hvordan vet du hvor mange psykologtimer hun har hatt?

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GulleGull skrev (1 time siden):

 

Om man sitter å har fokus på noen og selektivt plukke ut enkelt ting folk gjør i løpet av uka og sette det opp mot alle de andre tingene man sier i løpet av dagen og uka -så kan man klare å vri det til å bli akkurat den intensjonen man ønsker å gi ett annet menneske. Hadde jeg klart og det om jeg gikk inn for det -men jeg skjønner at ting er mye mer nyansert en det som blir presentert  på en skjerm og har fokus på det . Jeg også kan si jeg er sånn og sånn dårlig eller vondt -men allikevel så velger jeg å gjøre noe som er dumt i forhold til det jeg selv sier eller som andre stusser på. Jeg også kan gjøre «egoistiske» valg som gir meg selv noe istedfor å tilbringe tid med barn. Jeg også kan kjøpe liv på mobilspill. Dette er bare noen eksempler om hva som man tydeligvis glemmer er helt naturlig del av hverdagen til folk og hun sier hun deler hverdagen på godt og vondt. Mye i denne tråden her er svart/hvitt, dratt ut av proposjoner og hauset opp .


Ellers en generell betrakting: Så observerer jeg latterfjes og klovnefjes til den som skulle våge seg å nyansere littegrann eller sette litt spørsmålstegn med noen negative innlegg. Jeg er verken «tilhenger» av eller «fanskare» av Stine men liker mange av de temaene Stine er innom i løpet av dagen og jobbet i barnevernet så barneverntema interesserer meg, så derfor henger jeg på snappen hennes. Dette skal være ett forum der man diskuterer -men det er nesten ikke mulig å diskutere her uten å bli møtt med sarkasme, ironi og man framstilles som «dum» (egen erfaring) , det er litt dumt for jeg tror man kunne fått en mye mer konstruktiv og ok tråd rundt temaene som dukker opp på snappen om man hadde en hyggeligere «tone»😊 

Vet du, da jeg begynte å følge Stine syns jeg hun var kjempe flott. Syns hun var inspirerende mtp strikking, planter, BV saken etc, og jeg syns hun var sjarmerende og festlig. Men så syns jeg at ting begynte å skurre og jeg syns mer og mer av oppførselen og hvordan hun omtaler andre på var ufin. Og det var lenge før jeg hørte om dette forumet her og leste noe som helst om henne. 

Så klart, jeg setter også pris på alenetid og blir drittlei av å leke i sandkassa. Men jeg himler ikke med øya foran barna mine, jeg overser de ikke mange ganger om dagen til fordel for tlf, jeg legger ikke ukritisk ting ut på nett til tusenvis av følgere. Jeg tar også dumme valg som gjør at jeg kan bli dårlig eller kjøpe meg ting jeg ikke har bruk for. Men, jeg gjør ikke disse tingene hver eneste dag for så å klage hver eneste dag over konsekvensene. Det er også forskjell på hvem og hva man deler ting med. 

 

Enig i at man kan la hver å bruke latterfjes og klovnefjes, og det er dumt å snakke stygt om utseende hennes. Men stort sett er det veldig mange gode poenger her i denne tråden, som jeg mener man ikke kan unnskylde. Jeg og mange andre har kommer med massevis av eksempler, men «fanskaren» ignorer disse glatt. 

Man kan virkelig ikke nekte for enkelte ting hun driver med og sier. Sånn som det med økonomi og pengebruk for eksempel. Hun sier vi kun får se en time eller en liiten prosent av hverdagen hennes, enda hun er den jeg følger som har flest timer på snap iløpet av en dag. Det er snakk om veldig veldig mange timer og snart i alle situasjoner og scenarioer. Og som skrevet ti ganger før, man kan overhode ikke stille henne et kritisk spørsmål, si imot henne eller være uenig med henne, for da blir man blokkert. 

Tror folk her inne som er kritiske til henne begynner å bli lei av at noen går over lik for å forsvare henne og de absurde valgene hun tar. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (43 minutter siden):

Hvis man får så mye penger på trygd at man kan shoppe så mye, så vil jeg gjerne være trygda og. 

En får vel trygd utifra tidligere inntekt. Slik jeg forstår det får man tilsvarende full lønn, men man vil jo ikke følge med på lønnsstigning osv på samme måte som hos oss som er i arbeid. Så tror nok man klarer seg fint på trygd, og sånn skal det være. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinaHg skrev (1 time siden):

Hun har pratet om det på snap før. 

Hun har også fortalt at hun har hatt flere perioder med behandling da...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

L.F skrev (2 minutter siden):

En får vel trygd utifra tidligere inntekt. Slik jeg forstår det får man tilsvarende full lønn, men man vil jo ikke følge med på lønnsstigning osv på samme måte som hos oss som er i arbeid. Så tror nok man klarer seg fint på trygd, og sånn skal det være. 😊

man får ikke tilsvarende full lønn på trygd😅 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tulltulla skrev (20 minutter siden):

Ett tips eller godt råd til de aller fleste er å tegne uføreforsikring -så får du mer å rutte med om du skulle være så uheldig å bli ufør. Er du feks kvinne med barnefødsler bak deg og i omsorgsyrke så har du oddsen mot deg mtp helsa. Jeg jobbet ikke i omsorgsyrke men fikk livet mitt snudd på hodet i 2018 og ble veldig syk og er det ennå  -hadde ikke tegnet uføreforsikring, fordi jeg tenkte at jeg aldri i verden kom til å trenge det, var jo aldri syk, hadde god helse, aktiv , sunn og i full fart….så smalt det.  Angrer nå kan man si. Er i ferd med å bli ufør, ingen gullgruve akkurat🙈

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

L.F skrev (1 time siden):

En får vel trygd utifra tidligere inntekt. Slik jeg forstår det får man tilsvarende full lønn, men man vil jo ikke følge med på lønnsstigning osv på samme måte som hos oss som er i arbeid. Så tror nok man klarer seg fint på trygd, og sånn skal det være. 😊

Man mister 34% av inntekten sin ved uføretrygd, så nei alle klarer seg ikke fint på det. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

L.F skrev (1 time siden):

En får vel trygd utifra tidligere inntekt. Slik jeg forstår det får man tilsvarende full lønn, men man vil jo ikke følge med på lønnsstigning osv på samme måte som hos oss som er i arbeid. Så tror nok man klarer seg fint på trygd, og sånn skal det være. 😊

Må være herlig å være så godtroende. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sier formen er så dårlig at hun ikke orker å lage mat til seg og de store. Men kan fint rydde hele klesbutikken sin.  Med så mye klær burde hun hatt shoppe stop til langt uti 2025

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Talla og Stine skilt ved fødselen? Fy søren så mange særegne likheter de har, det er nesten skummelt.

 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (1 time siden):

Man mister 34% av inntekten sin ved uføretrygd, så nei alle klarer seg ikke fint på det. 

Oi, det var jeg faktisk ikke klar over. 😳 Trodde det var mer...at det var tilnærmet full lønn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (1 time siden):

Ett tips eller godt råd til de aller fleste er å tegne uføreforsikring -så får du mer å rutte med om du skulle være så uheldig å bli ufør. Er du feks kvinne med barnefødsler bak deg og i omsorgsyrke så har du oddsen mot deg mtp helsa. Jeg jobbet ikke i omsorgsyrke men fikk livet mitt snudd på hodet i 2018 og ble veldig syk og er det ennå  -hadde ikke tegnet uføreforsikring, fordi jeg tenkte at jeg aldri i verden kom til å trenge det, var jo aldri syk, hadde god helse, aktiv , sunn og i full fart….så smalt det.  Angrer nå kan man si. Er i ferd med å bli ufør, ingen gullgruve akkurat🙈

🤗

Håper det går bra med deg oppi alt! Det kan ikke være lett. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...