likestilling Skrevet 26. april 2021 #161 Skrevet 26. april 2021 herzeleid skrev (5 minutter siden): Såpass vanskelig at det årlig blir gjennomført rundt 12000 aborter i Norge. *klapp klapp* Dette poenget synker nok ikke inn selv om du bruker hammer, men godt forsøk! 1
likestilling Skrevet 26. april 2021 #162 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du vil beskytte deg mot uønsket farskap har du opptil flere valg. Blant annet å avstå fra sex, og bruke kondom. Anonymkode: 71589...ae8 Hvis du vil beskytte deg mot uønsket morskap kan du gjøre akkurat det samme. Hva er poenget? 1
AnonymBruker 42 Skrevet 26. april 2021 #163 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eller skal resten av oss skattebetalere betale fordi du ikke gadd å dra på deg en dong? SKJERP DEG!!! Så du er imot assistert befruktning for single, evt. kritisk til prevensjon for damer ?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #164 Skrevet 26. april 2021 17 minutter siden, likestilling said: Joda, det har du, men svaret gjelder for kvinner også, og da blir det plutselig vanskelig, for det betyr at man må revurdere selvbestemt abort også, eller? Kanskje jeg misforstår, og du mener at det kun er menn som skal være ansvarlig for egne handlinger? Det er jo en rød tråd... Kvinner som velger abort tar ansvar for egne (og mannen som ikke ønsker barnet) handlinger. Anonymkode: 73df5...ca1 11
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #165 Skrevet 26. april 2021 Jeg er i prinsippet for juridisk abort, skjønner at det føles urettferdig for menn å ikke ha noe de skulle sagt her. Men hvordan løse det praktisk? Det er mitt første spørsmål som jeg aldri får svar på. Hvilken abortgrense? Hvordan bevise at kvinnen ikke har visst det «for» lenge? Hva når barnet spør etter far? Hvordan skal barnet leve med at det finnes en far, men han vil ikke ha hen? Anonymkode: dad2f...337 2
linsejesus Skrevet 26. april 2021 #166 Skrevet 26. april 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, juridisk abort er definert som å fraskrive seg rettigheter, privilegier og ansvar. Såklart kan ikke far komme inn i barnets liv igjen etter å ha fått "abortert" bort barnet. Skal det da bli straffbart at far bryter dette hvis far oppsøker barnet? Hva slags konsekvenser skal barnet få for å ikke respektere fars valg? Anonymkode: af737...2aa Barnet kan godt ha rett til å få vite hvem faren er. Når det gjelder å oppsøke ham, må vel de samme regler gjelde som ellers i samfunnet. Jeg har ikke noen klar formening om hvordan detaljene bør være i i et slikt lovverk, men det er det jo også livlig diskusjon om når det gjelder vanlig abort også, uten at vi dermed konkluderer med at det ikke skal være en rettighet.
likestilling Skrevet 26. april 2021 #167 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kvinner som velger abort tar ansvar for egne (og mannen som ikke ønsker barnet) handlinger. Anonymkode: 73df5...ca1 "Tar ansvar" Å ta abort er å ta ansvar? Jajamen. Kvinner skal bare kunne fly rundt og bli gravide over en lav sko og bruke abort som prevensjon, og de "tar ansvar"? De som tar ansvar blir ikke uønsket gravide i utgangspunktet, og det gjelder både kvinner og menn. De tar akkurat like mye "ansvar" som en mann som tar "juridisk abort" gjør; fjerner "problemet". 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #168 Skrevet 26. april 2021 likestilling skrev (19 minutter siden): Okei, flott, da fjerner vi all mulighet til abort, så har vi like rettigheter? Ja, om du legger til at menn også skal ta halvparten av graviditet og amming. Jeg tenker meg en 50/50-løsning hvor mannen og kvinnen tar annenhver uke. Fødselen kan jo gjerne deles inn timevis, slik at en bytter hver time. Anonymkode: 3226a...e9b 12
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #169 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er i prinsippet for juridisk abort, skjønner at det føles urettferdig for menn å ikke ha noe de skulle sagt her. Men hvordan løse det praktisk? Det er mitt første spørsmål som jeg aldri får svar på. Hvilken abortgrense? Hvordan bevise at kvinnen ikke har visst det «for» lenge? Hva når barnet spør etter far? Hvordan skal barnet leve med at det finnes en far, men han vil ikke ha hen? Anonymkode: dad2f...337 Som kvinne vil jeg si, så lenge det er lovlig abort for kvinner. Med forbehold om at mannen får beskjed innen rimelig tid. Kanskje 12 uker fra far får beskjed? Anonymkode: 5708a...87d 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #170 Skrevet 26. april 2021 likestilling skrev (Akkurat nå): "Tar ansvar" Å ta abort er å ta ansvar? Jajamen. Kvinner skal bare kunne fly rundt og bli gravide over en lav sko og bruke abort som prevensjon, og de "tar ansvar"? De som tar ansvar blir ikke uønsket gravide i utgangspunktet, og det gjelder både kvinner og menn. De tar akkurat like mye "ansvar" som en mann som tar "juridisk abort" gjør; fjerner "problemet". Du vet at barnet fremdeles eksisterer etter en «juridisk abort», sant..? Anonymkode: 3226a...e9b 7
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #171 Skrevet 26. april 2021 likestilling skrev (11 minutter siden): Jeg ligger med damer, men ikke "kågedamer" 🙄 Ad hominem har ikke noe å gjøre i en debatt. Det bør gå an å diskutere på et seriøst nivå... Hehe Anonymkode: df3d7...1ca
likestilling Skrevet 26. april 2021 #172 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er i prinsippet for juridisk abort, skjønner at det føles urettferdig for menn å ikke ha noe de skulle sagt her. Men hvordan løse det praktisk? Det er mitt første spørsmål som jeg aldri får svar på. Hvilken abortgrense? Hvordan bevise at kvinnen ikke har visst det «for» lenge? Hva når barnet spør etter far? Hvordan skal barnet leve med at det finnes en far, men han vil ikke ha hen? Anonymkode: dad2f...337 Takk for et ikke fullstendig blåst svar som er kritisk! Det var en sjeldenhet... Helt enig i at det er mange ting å tenke på her, akkurat som at abort/adopsjon/kunstig befruktning for kvinner også har problemer. Jeg vet ikke svaret på alt, men det blir vel mye som om en mor velger surrogati? Samme problem får man med damer som velger å dra til Danmark....
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #173 Skrevet 26. april 2021 RehabilitertIncel skrev (19 minutter siden): Meh kvinners tabbe for de er flaskehalsen når det kommer til sex. Om de velger å ligge med ubrukelige menn så er det kvinners tabbe at de sitter igjen som alenemødre. Jeg legger ene og alene ansvaret på kvinner. Ubrukelige menn vil alltid være ubrukelige, men kvinner er dobbelt så ubrukelige om de velger å ligge med dem, og i tillegg bli gravide Tror du at det å bli gravid er noe en kvinne bare kan velge, eller velge bort? Anonymkode: 71589...ae8 4
The Words Skrevet 26. april 2021 #174 Skrevet 26. april 2021 someone_here skrev (2 minutter siden): Og du er imot selvbestemt abort? Hun har uansett flere valg. Det har ikke menn. Så gjerne hvor mange kvinner døde av fødsel og hvor mange menn var døde på jobb. Det før nesten utelukkende menn på jobb. Kvinner kan få barn alene ved bruk av assistert befruktning. Barnas rettigheter i denne sammenhengen blir sett ned på. Kvinner kan adoptere bort barn, det vil menn også gjerne få rett til. Hvorfor er det slik? Ja, "hvor mange menn var døde på jobb"? INGEN, ville jeg tro. 😂 4
linsejesus Skrevet 26. april 2021 #175 Skrevet 26. april 2021 13 minutter siden, Tamsi said: Men dette er ikke veien å gå. Det er oppskriften på et samfunn der menn blir, om mulig, enda mer på enn de allerede er, og der kvinner blir nødt til å holde igjen for harde livet, fordi hun risikerer å bli stående helt alene med et barn om hun skulle være så sinnsykt uansvarlig å ha sex én eneste gang. Ser dere ikke dette? Men det er jo dette som er situasjonen for menn i dag. De risikerer å bli fedre på livstid om de er så sinnsykt uansvarlige å ha sex en eneste gang, og de har ingenting de skulle ha sagt. Jeg ser for meg at det kanskje heller ville ført til at kvinner ble litt mer kritiske til hvem de har sex med hvis de har tenkt å få barn. For dem som uansett har tenkt å oppdra barnet alene vil det ha lite å si om pengene kommer fra staten eller fra en mann. Vil de at faren skal ta ansvar, må de gi ham rettigheter også. 1
Gjest RehabilitertIncel Skrevet 26. april 2021 #176 Skrevet 26. april 2021 Just now, AnonymBruker said: Tror du at det å bli gravid er noe en kvinne bare kan velge, eller velge bort? Anonymkode: 71589...ae8 Uhm ja. Prevensjon eller sølibat fungerer ganske bra. Abort også.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #177 Skrevet 26. april 2021 Argumentet om adopsjon er ikke veldig reelt, altså. Nesten alle adopsjoner i Norge er via barneverntjenesten og også de er betraktelig redusert. Uansett må mor først gjennomgå et helt svangerskap og en fødsel, altså heftige prosesser Anonymkode: 6b1f5...b81 6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #178 Skrevet 26. april 2021 Har ikke lest hele tråden, men vil komme med følgende kommentar: Altså, hvis man kan ta juridisk abort vil det dukke opp en problemstilling hvor kjærestepar søker juridisk abort for å slippe å betale for barnet sitt. Mor vil da sitte igjen med et barn som staten betaler for og en kjæreste som også betaler. De kan fortsette å være kjærester og oppdra barnet sitt sammen mens de får ekstra penger fra staten. Ved juridisk abort mister barnet alle rettigheter ift den ene forelderen og står i fare for å få et vesentlig dårligere utgangspunkt enn ved to foreldre. Noe barnet ikke er tjent med. Derfor er det heller ikke lov. Anonymkode: 2f317...201 12
linsejesus Skrevet 26. april 2021 #179 Skrevet 26. april 2021 20 minutter siden, The Words said: Vi har et. Det heter "kondom". Kvinner har flere.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #180 Skrevet 26. april 2021 herzeleid skrev (20 minutter siden): Såpass vanskelig at det årlig blir gjennomført rundt 12000 aborter i Norge. 11 000 i 2020, og fallende. Det var utført 11 081 svangerskapsavbrot i Noreg i 2020. Raten går ned for alle aldersgrupper; frå 10,6 per 1000 kvinner (15-49 år) i 2017 til 10,3 i 2018. Av alle avbrot var 95,4 prosent sjølvbestemte og 82,6 prosent av dei var utført før 9. veke. Anonymkode: 71589...ae8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå