Gå til innhold

Kvinner som er for selvbestemt abort hos kvinner, men imot juridisk abort hos menn...

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det hadde vært min løsning å droppe sex, ja, om jeg var i en situasjon hvor jeg overhodet ikke kunne/ville få barn og abort ikke var en mulighet. 
Og I HVERT FALL ubeskyttet sex, det er jo helt fullstendig åpenbart. 

Hadde jeg ikke gått på prevensjon og stolt på at mannen skulle ta ansvar for å unngå graviditet ved å bruke kondom, hadde jeg klart skylt på meg selv for at jeg tok en unødvendig risiko om jeg ble gravid. Fordi kondom alene ikke er sikkert nok, og alle vet det. Skjønner ikke at ikke menn også tenker det samme. Det er faktisk mulig å bruke kondom OG at kvinnen går på prevensjon om en absolutt ikke kan risikere graviditet. Men det er vel et for stort offer. Så da er visst ikke barn så ille likevel, om litt gummi er verre?

Anonymkode: 3226a...e9b

Det hadde vært min løsning å droppe sex etc. MEN hva med kvinner som faktisk blir gravide?

Skal ikke de ta ansvar for at de hadde sex og ble gravide? Skjønner jo at ikke alle kvinner tenker så langt [moralpreken].

Så da er visst ikke å bli gravid så ille likevel, om prevensjon er verre?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Tamsi skrev (Akkurat nå):

Det er bare uaktuelt at kvinner skal få ha en eneste rettighet som menn ikke har. Oppi all elendigheten som kvinner må gjennom på dette området liksom. De skjønner ikke helt hvor heldige de egentlig er.

Så enig. 
Og ingen kan nevne alle disse fordelene kvinner visst har. 

• Liker 8
Gjest someone_here
Skrevet
IDGAF skrev (21 minutter siden):

Fordi de var med på å lage, selvfølgelig? 

Og graviditeten var utelukkende hennes ansvar? Menn har null ansvar når det kommer til prevensjon da, eller?

Ja, han var med på å lage, men det er kun hun som bestemmer, så det er hennes ansvar å ta vare på barna, ikke staten eller hans. 

IDGAF skrev (22 minutter siden):

Du forstår du også at det er forskjell på å adoptere/glemme et barn en aldri har hatt noe forhold til, og det å adoptere/glemme et barn en har båret frem i 9 måneder, født og sett. 

Så du bekrefter at kvinner kan bli kyniske, gjøre alt de vil med barnet man ble SAMMEN på å lage, og nekte menn grunnleggende rett til juridisk abort?

Skrevet
likestilling skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg nevnte det, for å prøve å få deg til å skjønne hvorfor en MANN kan være opptatt av MENN sine rettigheter. Det bryr deg sikkert midt i ryggen som feminist, men jeg tenkte at hvis jeg snudde det til å handle om kvinners rettigheter så ville du skjønne, siden det er det feminisme handler om...

Kvinners rettigheter = bra, menns rettigheter = uforståelig klaging

Jeg ER opptatt av menns rettigheter og av kvinners rettigheter. Det er bare ikke alle personlige ønsker som KAN BLI rettigheter. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Tamsi said:

Det er akkurat det. Alt for mange har blitt skjemt bort av kvinner på prevensjon, så de aldri har måttet tatt ansvar for noe som helst. Alle venninnene mine som er i forhold går på prevensjon - og de er helt alene om det ansvaret.

Og nå skal altså mannfolka ha det enda enklere.

Enkelt og enkelt. Er det ikke bare rett og rimelig at menn i likhet med kvinner skal slippe å ta ansvar for et uønsket barn i den grad det er mulig? Det kan virke som en hypotetisk problemstilling, men personlig kjenner jeg (som ikke har en spesielt stor omgangskrets) tre menn som har blitt far mot sin vilje. Ikke fordi prevensjonen ble glemt eller ikke virket, men fordi dama løy til dem. De skulle tatt ansvar selv, kan du si, men de trodde altså de kunne stole på partneren sin. Og nå har de barn som de ikke ønsket å få i utgangspunktet, med alt det innebærer emosjonelt, juridisk og økonomisk. Menn kan bli lurt og de har ingen rettigheter.

Det som ser ut til å gå igjen her er at hvis dama blir uønsket gravid, skal hun selvsagt ha rett til å slippe å ta konsekvensene. Hvis det er mannen som ikke ønsket det, så får han bare skylde seg selv som ikke tok ansvar for prevensjon. Samtidig som kvinner har juridisk rett til å skape farløse barn. Det er heller ingen konsekvenser for kvinner som nekter å fortelle noen (inkuldert barnet) hvem faren er. Så det er åpenbart skjevt, og lovverket kunne understøttet rettighetene til både barn og fedre.

• Liker 1
Skrevet
Tamsi skrev (2 minutter siden):

Det er bare uaktuelt at kvinner skal få ha en eneste rettighet som menn ikke har. Oppi all elendigheten som kvinner må gjennom på dette området liksom. De skjønner ikke helt hvor heldige de egentlig er.

Dropp sex eller bruk prevensjon da? Ikke verre enn det.

Det handler ikke om å ta fra kvinner rettigheter, men å gi menn samme rettigheter som kvinner til å velge om de vil bli mødre/fedre om uhellet er ute...

Kvinner skjønner ikke helt hvor heldige de egentlig er.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
likestilling skrev (Akkurat nå):

Det handler ikke om å ta fra kvinner rettigheter, men å gi menn samme rettigheter som kvinner til å velge om de vil bli mødre/fedre om uhellet er ute...

Samme gjelder dere menn. Bruk prevensjon eller steriliser dere. 

Anonymkode: 4de6a...d7c

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Tamsi said:

Hvorfor ikke ha være mest mulig like rettigheter da? Kvinner står jo fortsatt fritt til å få barn, med eller uten partner.

Skrevet
The Words skrev (Akkurat nå):

Jeg ER opptatt av menns rettigheter og av kvinners rettigheter. Det er bare ikke alle personlige ønsker som KAN BLI rettigheter. 

Det virket veldig lite slik i det innlegget du skrev om klagete "incels" i alle fall. Gutter får dårligere karakterer enn jenter i skolen, noe som endrer seg om man utelukkende blir vurdert etter prestasjon (eksamen) eller ved å anonymisere.

Uansett; juridisk abort kan definitivt bli en rettighet.

Skrevet
likestilling skrev (1 minutt siden):

Oi. Ja, DET var dagens "red pill" fra deg.

Spøk til side: Hvorfor kan dere ikke bare la være å ha sex, dersom dere ikke vil bli fedre?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Spøk til side: Hvorfor kan dere ikke bare la være å ha sex, dersom dere ikke vil bli fedre?

Jag har spurt om dette flere ganger i tråden men har fortsatt ikke fått svar😂

• Liker 3
Skrevet

Det virket veldig lite slik i det innlegget du skrev om klagete "incels" i alle fall. Gutter får dårligere karakterer enn jenter i skolen, noe som endrer seg om man utelukkende blir vurdert etter prestasjon (eksamen) eller ved å anonymisere.

Uansett; juridisk abort kan definitivt bli en rettighet.

Tviler.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere som er for juridisk abort, hva mener dere skal skje om barnet oppsøker far? Hvordan skal denne "aborten" fungere i praksis?

Anonymkode: af737...2aa

• Liker 2
Skrevet

Vi trenger ikke det! Vi har et siste (smertefullt, desperat) sikkerhetsnett, som de fleste av oss heldigvis aldri får bruk for. Det siste der har ikke dere. Og det vet dere jo.

Bruk kondom, gjør en innsats dere også for å forhindre graviditetene dere så absolutt ikke vil ha! Vi kan bare gjøre så mye selv, og det gjør de aller fleste kvinner!

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært min løsning å droppe sex etc. MEN hva med kvinner som faktisk blir gravide?

Skal ikke de ta ansvar for at de hadde sex og ble gravide? Skjønner jo at ikke alle kvinner tenker så langt [moralpreken].

Så da er visst ikke å bli gravid så ille likevel, om prevensjon er verre?

Men realiteten er:

Kvinner har et valg ved uønsket graviditet, fordi det er kvinnen som blir gravid. 

Menn har ingen valg ved uønsket graviditet, fordi mannen ikke er den som har et barn i kroppen sin. 

Gitt disse forutsetningene hadde min risikovurdering vært forskjellig. Som kvinne tenker jeg at 97 % beskyttelse mot uønsket graviditet, som p-piller gir (mer/mindre) er en akseptabelt lav risiko. Jeg er likevel veldig klar over at en eventuell uønsket graviditet ville vært en potensielt traumatisk opplevelse, og kunne medført at jeg måtte ha et familieliv jeg ideelt sett ikke ønsker. Dette fordi abort er et drøyt inngrep som jeg ikke vet om jeg hadde klart å gjennomføre. 

Hadde jeg vært mann, som overhodet ikke aksepterte risikoen for uønsket graviditet, hadde jeg tatt mine forhåndsregler til risikoen ble akseptabel. Skal risikoen være null blir det sølibal, tilnærmet null sterilisering eller dobbel prevensjon (kondom + kvinnens), tåles mer risiko kun kondom/kun kvinnens prevensjon, osv. 

Realiteten her er helt fullstendig kjekt. Forskjellige prevensjonsmetoders effektivitet er lett tilgjengelig for alle. Det burde altså være ekstremt lett å ta valg ut ifra hva en anser som akseptable utfall. 

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De klarer vel ikke å svare det helt åpenbare; at sex er såpass viktig for dem, at dersom de skulle se for seg en sexløs fremtid så mister de fullstendig livsmotet. Ikke en mulighet for mennene altså! Selv om det ville løst farskapsproblemet deres. 😄

• Liker 2
Skrevet

Hva snakker du om? Red pill?

Gutter får bedre resultat på nasjonale prøver i f.eks. matte enn jenter, mens jenter får bedre karakter i standpunkt, det er fakta.

Og hvorfor kan ikke dere bare la være å ha sex, dersom dere ikke vil bli mødre?

• Liker 1
Gjest RehabilitertIncel
Skrevet

Men faen slutt å gnåle om juridisk abort. Det medfører bare at feministene og damene banker gjennom en ungkarsskatt sånn at menn blir skattlagt hardere for å betale for at norske kvinner skal realisere barnedrømmen

La heller de mannfolka som er ansvarlige betale seg ihjel. Jeg er ikke interessert i å finansere norske kvinners tabber

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så enig. 
Og ingen kan nevne alle disse fordelene kvinner visst har. 

Nok et eksempel på at de unngår å svare når vi krever et ordentlig svar med rot i virkeligheten.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Joda, det har du, men svaret gjelder for kvinner også, og da blir det plutselig vanskelig, for det betyr at man må revurdere selvbestemt abort også, eller?

Kanskje jeg misforstår, og du mener at det kun er menn som skal være ansvarlig for egne handlinger? Det er jo en rød tråd...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...