Gå til innhold

Jeg er for stygg til at noen vil kunne finne meg attraktiv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

AnonymBruker skrev (På 23.4.2021 den 8.44):

Etter min mening kommer ikke slik negativ egenvurdering bare sånn helt av seg selv: Den kommer opprinnelig utenfra, fra andre mennesker. Andres idealer, andres meninger, hvordan andre forholder seg til oss, preger hvordan vi forholder oss til oss selv. Perfeksjonskrav som aldri slutter, merkelapper og stempler som forteller hvordan vi blir vurdert, ord, handlinger. Dessverre er det slik at vonde erfaringer kan sette seg skikkelig fast, og det kan være vanskelig å snu på senere.

 

 

Anonymkode: b375f...97b

Det du skriver her er veldig viktig. Dette er kunnskap som mangler hos dem som ikke har opplevd dette på kroppen. Vi som har blitt fortalt gjennom flere år (kanskje som barn og ungdom), fra flere hold, at vi ikke er bra nok - vi har fått dette printet inn i sjelen på en måte som setter dype avtrykk. Det er ekstremt vanskelig å riste det av seg. Det går kanskje en stund, eller i visse situasjoner, blant visse folk - men det sitter i. Tvilen på oss selv kan vekkes til live når som helst. Det handler ikke om viljestyrke. 

 

Anonymkode: e445c...38c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...