Gå til innhold

Jeg er for stygg til at noen vil kunne finne meg attraktiv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lyst på kjæreste, så jeg lastet ned Tinder. Endte opp med å sveipe alle til venstre fordi jeg tenkte at de var for kjekke/bra for meg. Det var så klart ikke alle mennene jeg fant attraktiv, men jeg liker å se det positive i andre og jeg konkluderte alltid med at jeg ikke er bra nok for den og den mannen. Jeg er dessverre veldig stygg og har en stygg kropp. Jeg kan ikke trene meg til en bedre kropp heller. Det hjelper så klart å være veltrent, men det endrer ikke på proporsjonene. Alt kan opereres nå til i dag men jeg er usikker på om jeg ønsker å bruke mange hundre tusen på å forbedre utseendet. Grovt sett må jeg jo da kjøpe kjærlighet, og jeg vet ikke helt om jeg syns det er verdt prisen. Plastisk kirurgi er veldig dyrt. 

Jeg syns dette er helt forferdelig og jeg får fysisk vondt av å tenke på det. Gråter til jeg nesten kaster opp. Jeg har vært i forhold før men mennene jeg har vært med har hatt baktanker og vært sammen med meg av andre grunner enn at de faktisk likte meg, jeg er ganske sikker på at ingen av de som har vært med meg faktisk har likt meg. Er nok den dama som mennene betegner som den stygge ex-en og slike ting. 

Det har kommet til et punkt hvor jeg egentlig ikke orker å gjøre noe med utseendet heller. Går bare i joggebukse og hettegenser. Håret vasker jeg når jeg syns det begynner å lukte vondt, jeg bryr meg ikke om det ser fett ut. Orker ikke sminke meg. Da må jeg se på meg selv og jeg klarer det ikke, jeg gremmes hver gang jeg ser mitt eget speilbilde. I perioder kan jeg glemme det litt og bare late som om utseendet ikke betyr noe ting. Men så sniker det seg på når jeg tenker på at jeg har lyst til å ha noen i livet som jeg kan bety noe for. Jeg har ingen rundt meg. Familien min hadde jeg bedre kontakt med før, men kontakten har sklidd ut. Vet ikke hvorfor. 

Hater når andre ser på meg, eller når jeg snakker med noen og de ser for lenge på meg. Jeg syns jeg hører tankene deres. Stakkars hun som ser slik ut. Jeg er så glad jeg ikke ser slik ut. Hun kommer til å være alene resten av livet fordi hun er så stygg. Så rar hun er når hun snakker. Haha, jeg ler ikke av vitsen din, jeg ler av trynet ditt. 

Jeg skulle ønske utseendet ikke betydde noe. Men det betyr egentlig alt. Jeg vet at folk sier at det indre betyr mest og bla bla bla, men jeg vet jo at det ikke gjør det, og at menn er veldig opptatt av det visuelle og utseende og kropp. Jeg kan ikke veie opp med en fantastisk personlighet for det har jeg dessverre ikke. Kunne jeg i det minste sagt at jeg er en god person og med et hjerte av gull så kunne jeg kanskje klart å sjarmere en mann LITT, men jeg har jo ikke det. Siden jeg også er så usikker som jeg er så bærer jeg det utenpå kroppen, og det skremmer jo alle bort. Jeg tror man kan se på meg at jeg er usikker til enhver tid - og det gjør meg jo ENDA MER usikker. Det blir en ond sirkel, som dere sikkert skjønner. 

Har prøvd å snakke med psykolog om det. Men jeg føler bare at psykologen tenker akkurat det samme. Som sagt kan jeg i perioder ha det bra og ikke tenke på utseendet i det hele tatt. Da har det som oftest gått noen dager siden sist jeg dusja, håret er fett og jeg ser dradd ut fordi jeg bare sover hele tiden for å glemme. Så snart jeg må gjøre en innsats eller se meg i speilet så klikker det helt for meg. 

Hater å smile fordi jeg vet at smilet mitt er stygt. Hater når jeg "glemmer meg" og begynner å prate og le ukontrollert, for jeg vet hvor stygg jeg ser ut da. Verste jeg vet er når jeg er på butikken og møter blikket til noen. Jeg vet nøyaktig hva de tenker. Når jeg er på trening føler jeg blikk i nakken og jeg føler virkelig at alle ler av meg, snakker om meg, tar bilder/videoer av meg og gjør meg til latter. Hver eneste gang. Har ofte vondt i ørene etter trening fordi jeg har musikken på fullt i håp om å overdøve tankene. Akkurat nå er det skikkelig intenst, det banker i hodet fordi tankene raser så hardt. Alt jeg kan høre er at jeg er udugelig, feit, stygg, forferdelig og ekkel, at jeg burde slutte i jobben min fordi jeg er så dårlig i den og ikke burde vise meg blant folk fordi jeg er så avskyelig. Jeg tuller ikke når jeg sier at det svir i hele kroppen, for det gjør det. Samtidig som jeg er så lei meg så er jeg så sint, og fortvilet fordi livet er så urettferdig. Kunne jeg ikke få utdelt minst èn positiv kvalitet? Èn positiv ting når det angår utseende? 

Det er sjeldent jeg tør å gjøre det jeg vil eller si det jeg vil fordi jeg syns utseendet mitt og identiteten min hemmer meg. Eller når jeg tenker meg om vet jeg faktisk ikke hvem jeg er. Jeg vet hvem jeg vil være, men jeg klarer ikke være den personen, for jeg har ikke utseende eller selvtillit til det. 

Det hører med til historien at jeg aldri har mestret noe i mitt liv og aldri nådd et mål jeg har satt. Jeg har feila så mye. Fått servert altfor mye på gullfat. Når man nærmer seg 30 år og ikke har fått til noe som helst på egenhånd så sier det seg selv. Jeg gir opp så lett, for jeg har aldri tro på at jeg klarer noe. 

Men jeg vet at om en mann hadde dukket opp og han hadde sagt at han likte meg så hadde jeg skjøvet han bort fordi jeg hadde vært skråsikker på at han lyver eller har dårlige intensjoner. For hvem i pokker vil ha noen som meg. Det er ingen det. Men ingen dukker opp på den måten, det er ingen som tenker at "jøss hun der som stinker med svetthår i skitne joggeklær, hun er deilig". Jeg er ikke helt ute å kjøre, jeg er realistisk, så det er absolutt ikke noe jeg forventer eller tror vil skje. Men det vil ikke skje om jeg dusjer og ordner meg heller. 

Føler jeg begynner å bli gal. Jeg er så lei av å være meg. 

Anonymkode: 1378e...c92

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nøyaktig sånn jeg har det og...

Anonymkode: 81da5...8cd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn har jeg det også. Du er ikke alene om å føle det sånn om deg sjøl. 

Anonymkode: cb151...cef

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullehøner! Bær deres kropp og utseende med stolthelt. Sjarm og utstråling tjener dere alt på! Man må ikke la seg rakke ned på.

Om man er bra nok har ikke noe med utseendet å gjøre 😊

Anonymkode: 81509...21c

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tullehøner! Bær deres kropp og utseende med stolthelt. Sjarm og utstråling tjener dere alt på! Man må ikke la seg rakke ned på.

Om man er bra nok har ikke noe med utseendet å gjøre 😊

Anonymkode: 81509...21c

Jeg kan være så stolt jeg vil og det vil ikke bety noe som helst når de aller fleste menn liker alt jeg ikke har. Har aldri i mitt liv hørt en mann si at han liker det og det, og så har jeg en eller flere av de tingene. Aldri! Og da skulle du bare visst hvor mye jeg har lest på internett. Min kropp eller utseende faller ikke innenfor noens preferanse. Så klart er det mange menn som helt sikkert vil ligge med meg (om jeg dusjer), men da lukker de øynene og fantaserer om noen andre. Det er så klart lite givende for meg, og veldig ydmykende. 

Anonymkode: 1378e...c92

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 gode nyheter til deg, innlegget er IKKE trolling, ingen troll skriver en bok. Den andre er at INGEN er så tragisk som du beskriver deg selv!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ABM skrev (1 minutt siden):

Har 2 gode nyheter til deg, innlegget er IKKE trolling, ingen troll skriver en bok. Den andre er at INGEN er så tragisk som du beskriver deg selv!! 

Du skulle bare visst. 

Anonymkode: 1378e...c92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokuser på det som er positivt med deg selv, da. Vi er ingen perfekt på noen måter. OK, så har du ikke utseende, men du er nok ellers et velfungerende menneske! Sikkert snill, kjærlig og empatisk. 

Anonymkode: dcc23...197

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Selvtillit er sexy - det er IKKE selvmedlidenhet og klaging fra et frisk menneske

Anonymkode: dcc23...197

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du skulle bare visst. 

Anonymkode: 1378e...c92

Hva om jeg vedder på at minst 80 % av problemet sitter mellom ørene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fokuser på det som er positivt med deg selv, da. Vi er ingen perfekt på noen måter. OK, så har du ikke utseende, men du er nok ellers et velfungerende menneske! Sikkert snill, kjærlig og empatisk. 

Anonymkode: dcc23...197

Jeg er for det meste dyster og flat i humøret. Absolutt ingen menn som foretrekker en dyster kvinne over en positiv kvinne. Når jeg er i godt humør er jeg "over the top" og for mye, det er ingen som liker sånt. Jeg har lært å jekke meg ned da, så det skjer ikke så ofte. 

Anonymkode: 1378e...c92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (1 minutt siden):

Hva om jeg vedder på at minst 80 % av problemet sitter mellom ørene?

Du tar feil. Jeg hadde ikke hatt disse problemene hadde det ikke vært for hvordan jeg ser ut. 

Anonymkode: 1378e...c92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

PS: Selvtillit er sexy - det er IKKE selvmedlidenhet og klaging fra et frisk menneske

Anonymkode: dcc23...197

Hvordan i huleste mener du at jeg skal være selvsikker med det utgangspunktet jeg har, sett på både personlighet og utseende? Det er umulig. 

Anonymkode: 1378e...c92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Jeg er for det meste dyster og flat i humøret. Absolutt ingen menn som foretrekker en dyster kvinne over en positiv kvinne. Når jeg er i godt humør er jeg "over the top" og for mye, det er ingen som liker sånt. Jeg har lært å jekke meg ned da, så det skjer ikke så ofte. 

Anonymkode: 1378e...c92

Det er klart. Du passer nok best som singel

Anonymkode: dcc23...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du tar feil. Jeg hadde ikke hatt disse problemene hadde det ikke vært for hvordan jeg ser ut. 

Anonymkode: 1378e...c92

Ok, send meg ett bilde på PM, sladd bort ansiktet så skal jeg fortelle deg helt presist hva jeg mener om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier psykologen til at du føler deg så stygg og tenker så negativt om deg selv? Det er ikke normalt å tenke og føle så på en så sterk måte som du gjør. 

Anonymkode: e4c60...301

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får et inntrykk av at du er deprimert. Negative tanker om deg selv som bare kverner og kverner hele tiden. 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett er smil som ikke er vakkert og hørt latter som ikke er nydelig ❤️ (når det er ekte). 

Anonymkode: 4e3f5...68b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser det du skriver så begynner jeg å tenke på en dokumentar jeg så om kroppsdysmorfisk lidelse (BDD).

Det går helt fint an å ha et objektivt sett stygt ansikt og kropp og likevel være selvsikker og fornøyd med seg selv.

Anonymkode: e8449...ffd

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Noen mennesker blir tvangsmessig opptatt av utseendet sitt. Det det høres ut som du trenger er å lære at uavhengig av om du er så stygg som du påstår så er det tankene om utseendet ditt som stopper deg. Grublingen på det. De kan du gjøre noe med. Og hvis du absolutt vil så kan du operere, men mange vil synes det er enda styggere. 

Jeg er relativt stygg, dersom man liker å omtale mennesker på den måten, og jeg har fått til mye i livet mitt. Og så mange andre kan si det samme. Det er IKKE utseende som avgjør. Spiller utseende en rolle: helt klart! Men ikke i den grad du beskriver her. 

Søk opp OCD og det å ha en obsession rundt eget utseende. Løsningen er å slutte å gruble og oppføre seg som om utseendet betyr noe. Lære seg å leve med usikkerheten om at kanskje er du jævlig stygg, kanskje ikke. Lære seg å handle som om det er ubetydelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...