Gå til innhold

Hvorfor trakter ikke kvinner mer etter menn som jobber med barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Har vært sammen med en som jobbet i barnehage (han hadde fagbrev), og han var veldig snill og omsorgsfull og flink med barn, men det passet ikke for meg. Han var liksom litt for følsom og lite tøff, så jeg endte opp med å få litt sånn «slitsom venninne-følelser» for han i stedet for kjæreste-følelser. Syns det var direkte uinteressant når han fortalte om jobben sin, og jeg ble lei av at han oppførte seg som han var ekspert på alt som omhandlet barn. 
Så neitakk, heretter unngår jeg barnehage-menn. 

Anonymkode: 4e073...150

Akkurat dette er tankene og erfaringene mine også. Har en bror som jobber i barnehage, er utrolig glad i han men får også den "slitsom venninne-følelse" ganske ofte. Veldig omsorgsfull og god på sin måte, men ikke førstevalget for mange desverre. Det hjelper ikke at jeg har fått høre mye rart om de mannlige kollegaene hans. 

Anonymkode: 3c6b5...390

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi mange av dem er femi tusseladder 🙄

Anonymkode: d7746...39b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Føler at det å jobbe med barn er noe som blir sett litt ned på av kvinner hvis du er mann. Er det rett og slett et tegn på at personlige egenskaper kommer i andre rekke, og at status og lønn betyr mer?

Tror du har misforstått (mulig det er meg også :vetikke: ) Lønn betyr ikke nødvendigvis så mye - det handler mer om "status"...  Nå er det jo sånn at status og lønn gjerne henger sammen da. Du kan jo prøve deg på : Barnelege VS Barnehageonkel, om lønnen og personlighet var lik ?

Det er ikke sånn at man blir sett ned på fordi man "jobber med barn", men det er heller ikke attraktivt å jobbe med noe "alle kan gjøre"...

PS OM du er "flink med barn", så finnes det vel neppe noen bedre måter å sjarmere damer i senk på.  :opplyser:

Endret av Beeblebrox
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd ts måtte fremheve at de som jobber med barn er mer sosial kompetent og bedre skikket til å ta seg av barn enn andre, da falt seriøsiteten til null.

Anonymkode: cf02d...ee2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannens yrke har aldri hatt noe å si for meg...

Jeg er ikke enig i at man ser ned på menn som jobber med barn.... Det er i såfall nytt for meg!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (10 minutter siden):

Mannens yrke har aldri hatt noe å si for meg...

Jeg er ikke enig i at man ser ned på menn som jobber med barn.... Det er i såfall nytt for meg!

Denne tråden har vel ganske ettertrykkelig bevist det. Men unntak finnes jo alltids.

Anonymkode: d0261...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Denne tråden har vel ganske ettertrykkelig bevist det. Men unntak finnes jo alltids.

Anonymkode: d0261...bec

Nei. Noen innlegg på Kg er IKKE representativt!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Denne tråden har vel ganske ettertrykkelig bevist det. Men unntak finnes jo alltids.

Anonymkode: d0261...bec

Det finnes mange mange unntak.

Anonymkode: 53c92...0ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Snakker vi lektor eller barnehageonkel? I siste kategori er de fleste jeg kjenner enten de som ikke fikset universitetet, eller de som ikke fikk jobb som bibliotekar eller filmfotograf.

Anonymkode: b95fb...827

Feil. 

Uakseptabel skrev (2 timer siden):

kanskje fordi det faktisk er ganske få menn som gjør dette? typisk kvinneyrke

I vårt barns avdeling er 4 av 5 ansatte menn. Begge de pedagogiske lederne er menn. 

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Kvinner vil ikke ha menn som jobber i pleie- og omsorgsyrker. Fordi det ikke er sett på som mandig nok. Så enkelt er det vel egentlig

Anonymkode: 0d9c3...6a7

Tøys. Vil tro at de som sier dette er 20åringer som tror at det kvinner ønsker seg er badboys eller rike businessmenn.

Jeg hadde lett tatt to av dem om vi var ledige. De er helt fantastiske. Så flinke med barn, skikkelig engasjerte og oppriktig interesserte i faget sitt. Barnehageansatte et ikke hva de var på 80-90tallet. De kan virkelig alt om barns utvikling og behov. Blir helt imponert jeg.

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Fordi mange av dem er femi tusseladder 🙄

Anonymkode: d7746...39b

Nei. I vår bhg er ingen av mennene femi i det hele tatt. Det er sikkert 30 ansatte og 10-12 av dem er maskuline menn.

Anonymkode: 87e83...0ff

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Min mann er 195 høy, tatoveringer, har tre dagers skjegg og tykt, mørkt hår, og er glad i å trene/muskuløs... og han er utdannet spesialpedagog. 😍 Så ja, han jobber med barnehagebarn. 

Må innrømme at jeg syns det var unikt og kanskje litt rart da jeg traff han, men fy flate for en fin mann skal man lete lenge etter 😍❤ Omsorgsfull, veldig interessert i barns utvikling, morsom, varm, og med på alt fra fest til topptur! Det er flere menn i barnehagene han er knyttet til, og det er like forskjellige menn der, som i alle andre yrker. 😊

Anonymkode: d4f69...f36

Er ikke du redd at han og "barnehagevennene" hans er pedo?

Anonymkode: 17b82...a29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (4 timer siden):

Hva er barnehageonkel, da? De som er utdannet barnehagelærere har jo minimum bachelor.

Etter å ha bodd sammen med flere studenter som studerer til barnehagelærer: pensumet er latterlig enkelt. Så at de har en bachelor sier lite. 

Anonymkode: 5cc83...f01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg gjør det. Samboeren min jobber med barn og det synes jeg er utrolig flott. Det er faktisk en av tingene jeg syntes var mest attraktivt med han: å være flink med barn er et stort pluss i boka!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar mer enn gjerne en mann som jobber med barn, syns det er veldig positivt. Vel å merke hvis han gjør det fordi han liker det. Jeg syns generelt det er positivt med menn som tør velge kvinnedominerte yrker, og jeg tenker at da er det også et veldig bevisst valg. Det er større sjanse for at en mann har blitt snekker rett og slett fordi det var eneste skolevalget han kom inn på enn at han jobber i barnehage av denne grunnen (ser bort fra de som tar den type jobb som pauseår).

Men nå jobber jeg selv i en mannsdominert bransje da, så det sier vel kanskje litt om at jeg liker det utradisjonelle.😉 Viktig at folk velger med hjertet og finner et yrke de virkelig trives i!

Anonymkode: ab573...06c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er enkelt, jobber han med barn har han ikke råd til å ha "alt på stell". (forøvrig det morsomste uttrykket på kg🤣) Så må vi ikke glemme den sosiale statusen da 😂

Anonymkode: dcc71...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Er ikke du redd at han og "barnehagevennene" hans er pedo?

Anonymkode: 17b82...a29

Herregud.. 🤪 Er du klar over hvor mange tusen menn du egentlig kaller barnepuler nå? Skaff deg hjelp, helst i går

Anonymkode: dcc71...254

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har folk glemt sjefen over alle sjefer altså? Han som var så kjempefemi. Veldig. Veldig femi. Ikke maskulin i det heeele tatt. Nei da.

 

 

Anonymkode: 62f1e...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samboer og far til mine barn er pedagogisk leder i barnehage. Han setter barna sine fremst, og det vises i de fleste valg han gjør i livet sitt. Han er praktisk anlagt av seg, og fisker selv på bilen om den trenger reparasjon. Han driver med vedarbeid i skogen, og kan pusse opp huset selv  om vi vil. 

Jeg opplever ikke menn i omsorgsyrker som mer feminine enn andre. Han er en god far for sine barn, som evner å møte de på deres egne premisser. Gapet mellom krav/forventninger fra far og evne til å imøtekomme fra barna, er liten=barn som mestrer og er tilfreds  Barna mine har en super pappa, som stiller opp for de og gir de den oppmerksomheten de trenger. 

Bakdelen med å være pappa og pedagogisk leder, er nok den tiden du jobber med barn som er like gamle som dine egne. Men den tiden er en kortere periode i livet, og plutselig er alle egne barn ferdige med barnehagen. 

 

Jeg er heldig❤️

Anonymkode: ca2c5...307

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg vet om flere. De har ikke gått til avisene med det. Hvorfor skulle de det?

Anonymkode: 53c92...0ec

Det er vel heller avisene som synes det er interessant med menn som har jobba 40 år i barnehagen fra 1970-tallet, ettersom det er svært uvanlig. 

Anonymkode: c2fa9...202

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er betatt av en som jobber i barnehage nå. Han er morsom, snill, engasjert, sosial og varm. Om han var fisker eller eiendomsmekler hadde ikke gjort noe forskjell. Yrket du har sier ikke mye om personligheten din.. 

Anonymkode: 94dfc...4ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste mannen jeg kjenner som er single og er lærer er jeg ikke interessert i fordi han er en incel.

ellers pleier disse mennene å bli kjapt plukket opp og i langvarige forhold.😂 så skjønner ikke helt hvorfor de skal ha mer oppmerksomhet - de er tatt.

når det gjelder sykepleier og slike type omsorgsområder er mennene her ofte homo. Så de er heller ikke av interesse for meg.

Så i omsorgsyrker totalt sett er det ikke akkurat enkelt å finne noen.

Anonymkode: a4c6d...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...