AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #161 Skrevet 25. april 2021 Jeg er uenig i at folk ikke reagerte på 1300 kcal diett. Både Tuva og Live reagerte bl.a. og han nevnte det vel gjerne ikke til legen. Anonymkode: 36da9...cc3 4
Brunello Skrevet 25. april 2021 #162 Skrevet 25. april 2021 (endret) Han får seg nok en skikkelig krasj-landing når barnet blir født (det har kanskje skjedd alt). Ingen orker / får til 3 kvelder i uka med så mye øl med et lite barn i huset. Ellers registrerer jeg at foreningen for feite reagerer på Harald Eias uttalelser. Det var slett ingen bombe. De forstår som vanlig ikke at kritikk mot tjukkaser gjelder de som blir feite på grunn av livsstil (som Ronny) og ikke de som er syke. Endret 25. april 2021 av Brunello 8
mammatilmakrell Skrevet 25. april 2021 #163 Skrevet 25. april 2021 Jeg reagerte egentlig mest på at han framstilte det som om Vektklubb anbefalte han å spise 1300 kalorier om dagen, det stemmer jo ikke. Jeg er kvinne, er mye lavere enn Ronny (antar jeg, er 172) og veier også mye mindre. Jeg må likevel ned nesten 20 kg. for å bli normalvektig, og da jeg meldte meg inn i Vektklubb i januar fikk jeg opp at jeg burde spise 1389 kalorier hvis jeg hadde som mål å gå ned ett kilo i uka. Jeg synes ikke det er vanskelig å leve på det, kjedelig, man har lyst på snop og potetgull innimellom, men jeg er sjelden sulten. En halv rugsprø tror jeg aldri at jeg har fått opp forslag om. 😉 5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #164 Skrevet 25. april 2021 On 4/22/2021 at 9:30 AM, Surikatt said: Er det ingen som reagerer på det enorme alkoholinntaket hans ? Det synes han visst bare er morsomt. Han får jo bare få rundt og være overvektig da hvis han trives med det. Leve på øl, chips og burgere. Jeg synes han fremstår umoden mtp sin egen helse. Jo. Tenker også med barn i hus, så er et alkoholinntak på 18+ enheter i uka overhodet ikke greit. Det er sjelden vi drikker etter vi fikk barn, og når vi først drikker er det aldri mer enn 3 enheter tilsammen på meg og mannen liksom🤣. Sikkert mange som drikker mer uten at det går utover barna, men ikke 18 enheter hver uke!?! Anonymkode: c8a6b...b4a 6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #165 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo. Tenker også med barn i hus, så er et alkoholinntak på 18+ enheter i uka overhodet ikke greit. Det er sjelden vi drikker etter vi fikk barn, og når vi først drikker er det aldri mer enn 3 enheter tilsammen på meg og mannen liksom🤣. Sikkert mange som drikker mer uten at det går utover barna, men ikke 18 enheter hver uke!?! Anonymkode: c8a6b...b4a Nå er dette filmet før barnet var kommet til verden, og vi vet ikke hvordan hans konsum er nå, så man kan holde seg for god til å spekulere i det. Anonymkode: c61f6...9cc 16
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #166 Skrevet 25. april 2021 Just now, AnonymBruker said: Nå er dette filmet før barnet var kommet til verden, og vi vet ikke hvordan hans konsum er nå, så man kan holde seg for god til å spekulere i det. Anonymkode: c61f6...9cc Jo, jeg er enig i det, det er mer at jeg syns det var rart at de ikke fokuserte noe på dette da alkoholinntaket var tema i serien. Anonymkode: c8a6b...b4a 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #167 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jo, jeg er enig i det, det er mer at jeg syns det var rart at de ikke fokuserte noe på dette da alkoholinntaket var tema i serien. Anonymkode: c8a6b...b4a Det er bare 2 episoder inn i serien, så det er fortsatt tid. Anonymkode: c61f6...9cc 6
Flamme Skrevet 25. april 2021 #168 Skrevet 25. april 2021 Brunello skrev (1 time siden): Han får seg nok en skikkelig krasj-landing når barnet blir født (det har kanskje skjedd alt). Ingen orker / får til 3 kvelder i uka med så mye øl med et lite barn i huset. Ellers registrerer jeg at foreningen for feite reagerer på Harald Eias uttalelser. Det var slett ingen bombe. De forstår som vanlig ikke at kritikk mot tjukkaser gjelder de som blir feite på grunn av livsstil (som Ronny) og ikke de som er syke. Hvor kan jeg lese den kritikken? 1
Brunello Skrevet 25. april 2021 #169 Skrevet 25. april 2021 Flamme skrev (2 minutter siden): Hvor kan jeg lese den kritikken? Dagbladet. Google Harald eia og Ronny, så kommer det opp.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #170 Skrevet 25. april 2021 Jeg vil ikke kommentere på noens kropp, men jeg har veldig lyst til å si dette generelt om kvinner, da det er så åpenbart hvor hardt en kvinne blir dømt på sin vekt. - Å gå opp i vekt når man er gravid, og en stund etterpå er helt normalt. - Hvis man ikke er veldig høy og har kvinnelige former, så kan man kanskje se "stor" ut, fordi vår mal for slank er (bokstavelig talt) veldig snever. - Man trenger ikke være spesielt overvektig fordi man har former. Anonymkode: 96887...ae5 26
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #171 Skrevet 25. april 2021 Brunello skrev (2 timer siden): Han får seg nok en skikkelig krasj-landing når barnet blir født (det har kanskje skjedd alt). Ingen orker / får til 3 kvelder i uka med så mye øl med et lite barn i huset. Ellers registrerer jeg at foreningen for feite reagerer på Harald Eias uttalelser. Det var slett ingen bombe. De forstår som vanlig ikke at kritikk mot tjukkaser gjelder de som blir feite på grunn av livsstil (som Ronny) og ikke de som er syke. Om en leser artikkelen så nyanserer også Eia sine uttalelser: https://www.dagbladet.no/kultur/harald-eia-beklager-fedmepreik/73678289 Anonymkode: eea7b...1ec
Brunello Skrevet 25. april 2021 #172 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Om en leser artikkelen så nyanserer også Eia sine uttalelser: https://www.dagbladet.no/kultur/harald-eia-beklager-fedmepreik/73678289 Anonymkode: eea7b...1ec Han sier bare hvordan de fleste med normal forståelse forstod det han sa. Noen skal alltid bli krenka å ta alt i verste mening. 6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #173 Skrevet 25. april 2021 mammatilmakrell skrev (3 timer siden): Jeg reagerte egentlig mest på at han framstilte det som om Vektklubb anbefalte han å spise 1300 kalorier om dagen, det stemmer jo ikke. Jeg er kvinne, er mye lavere enn Ronny (antar jeg, er 172) og veier også mye mindre. Jeg må likevel ned nesten 20 kg. for å bli normalvektig, og da jeg meldte meg inn i Vektklubb i januar fikk jeg opp at jeg burde spise 1389 kalorier hvis jeg hadde som mål å gå ned ett kilo i uka. Jeg synes ikke det er vanskelig å leve på det, kjedelig, man har lyst på snop og potetgull innimellom, men jeg er sjelden sulten. En halv rugsprø tror jeg aldri at jeg har fått opp forslag om. 😉 Enig. Jeg skal ned fra omtrent samme bmi som Ronny, bruker vektklubb, spiser 1550 kcal dagen og går ned over 1 kg/uke... Anonymkode: ec866...0b0 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #174 Skrevet 25. april 2021 Brunello skrev (1 time siden): Han sier bare hvordan de fleste med normal forståelse forstod det han sa. Noen skal alltid bli krenka å ta alt i verste mening. Skjønner ikke hvorfor en må diskutere alt så svart hvitt her inne. Her er noe av det Eia sier: - Programskaperne hadde bedt meg om å si noe til Ronny i første episode som kunne gi Ronny motstand, sette en støkk i ham og gi programmet fart og retning, forteller Eia At du kan uttale deg på vegne av hvordan alle «normale» mennesker forstår det får stå for din regning 🙃 Jeg klarer å se begge sider av en sak. Blir heller ikke krenket, men ser at det ikke hjelper debatten heller å komme med pekefinger. Anonymkode: eea7b...1ec 3
Brunello Skrevet 25. april 2021 #175 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor en må diskutere alt så svart hvitt her inne. Her er noe av det Eia sier: - Programskaperne hadde bedt meg om å si noe til Ronny i første episode som kunne gi Ronny motstand, sette en støkk i ham og gi programmet fart og retning, forteller Eia At du kan uttale deg på vegne av hvordan alle «normale» mennesker forstår det får stå for din regning 🙃 Jeg klarer å se begge sider av en sak. Blir heller ikke krenket, men ser at det ikke hjelper debatten heller å komme med pekefinger. Anonymkode: eea7b...1ec Det jeg dier er at alle med litt forståelse av hva kontekst er forstod at det var akkurat det Eia gjorde. 5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #176 Skrevet 25. april 2021 Brunello skrev (28 minutter siden): Det jeg dier er at alle med litt forståelse av hva kontekst er forstod at det var akkurat det Eia gjorde. Artig hvordan du bruker hersketeknikk ved at de som ikke er enig med deg ikke forstår ting 😂 Lett å se at han satte det på spissen ja. Men Landsforeningen for overvektige har også gode poeng i reportasjen. Men selvfølgelig mye gøyere å bare fortelle overvektige at de bare må ta seg sammen. Det har de fleste sikkert ikke prøvd før 🙃 Jaja, skjønner at Eia snakket til de som er livsnytere som Ronny, men er mye fordommer mot overvektige. Overvekt er både personlig og samfunnsproblem. Mye interessant forskning som foregår, flere av fagpersonene i serien får det fint frem. Anonymkode: eea7b...1ec 3
Surikatt Skrevet 25. april 2021 #177 Skrevet 25. april 2021 (endret) Helse og livsstil handler om kropp. Er man så overvektig som Ronny er, må man gå kraftig ned i vekt for å være frisk og leve lenge. Dette henger sammen. De må bli voksne og legge om livsstilen og ikke tviholde på å drikke øl mange ganger i uka og leve på junk. Han kan ikke få i pose og sekk. Men for all del. om han vil fortsette i samme løypa i 10 år til så kommer han til å forfalle kraftig. De har ansvar for et barn så på tide å bli voksen nå. Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 26. april 2021 av Perelandra 5
PetterKanin Skrevet 25. april 2021 #178 Skrevet 25. april 2021 Surikatt skrev (1 minutt siden): Helse og livsstil handler om kropp. Er man så overvektig som Ronny er, må man gå kraftig ned i vekt for å være frisk og leve lenge. Dette henger sammen. De må bli voksne og legge om livsstilen og ikke tviholde på å drikke øl mange ganger i uka og leve på junk. Han kan ikke få i pose og sekk. Men for all del. om han vil fortsette i samme løypa i 10 år til så kommer han til å forfalle kraftig. De har ansvar for et barn så på tide å bli voksen nå. Sjansen for sykdommer er større ved overvekt. Det betyr ikke at man er garantert sykdommer ved overvekt. 9
AnonymBruker 42 Skrevet 25. april 2021 #179 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kroppspresset mot kvinner er hardere. Du finner færre kvinner enn menn som trives med vekten sin. Menn kan være morsomme, smarte, rike og det veier opp for en overvektig kropp, for kvinner er det i mindre grad sant. Husker den der gamle reality serien «he’s a lady” der maskuline hetro menn kledde seg ut som kvinner. Han ene der sa det så godt , at det var helt sjokkerende Hvir mye dårligere han ble behandlet som overvektig kvinne enn som overvektig mann. Anonymkode: 7cf3e...0a1 Hva tenker du i så fall burde gjøres? Burde menn trives mindre med egen kropp/vekt/alder, eller burde damer trives bedre? Som sagt - har sett begge episodene, og skjønner virkelig ikke hvor du (eller de som mener det samme) fikk disse "sanksjonene" og "forskjellsbehandlingen" ifra Virker temmelig virkelighetsfjernt, for meg iaf...🤪 1
vintage Skrevet 25. april 2021 #180 Skrevet 25. april 2021 Har sett de 2 første episodene nå. Interessant serie, særlig de intervjuene han gjør. Litt befriende å høre noen andre enn Jøran Hjelmesæth når det kommer til vektnedgang. 11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå