Gå til innhold

Eit feitt liv. Nrk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen andre som har sett den nye serien "Eit feitt liv" på NRKTV?

Jeg må si meg enig i Eia's resonnement at folks helse ikke lenger burde være en privatssak, og at vi trenger idealer i samfunnet vi kan strekke oss mot. 

Jeg begynte vektnedgangen for 2 uker siden, og følte dette bare gav mer mersmak. 

Hva tenker dere andre som skal ned i vekt?

Anonymkode: 36da9...cc3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ikke slanke meg så mye, men merker at kroppen har fått noen ekstra «koronakilo» og ønsker å bli kvitt dem og komme ned til der jeg var for ca. 1 år siden.

Har sett de første episodene av serien og likte den veldig godt! Det er mange tankekors her. Har ikke så mye tro på slike spesielle dietter, men ønsker å kutte ned på det usunne og bevege meg mer.

Anonymkode: b4bdc...b84

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg skal ikke slanke meg så mye, men merker at kroppen har fått noen ekstra «koronakilo» og ønsker å bli kvitt dem og komme ned til der jeg var for ca. 1 år siden.

Har sett de første episodene av serien og likte den veldig godt! Det er mange tankekors her. Har ikke så mye tro på slike spesielle dietter, men ønsker å kutte ned på det usunne og bevege meg mer.

Anonymkode: b4bdc...b84

Det var derfor det var så oppløftende at enæringsfysiologen fjernet "ja" og "nei" mat, dietter osv og fokuserte på at alt er lov i begrensninger. 

Anonymkode: 36da9...cc3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte fyren på radio i dag tidlig. Du verden så mange unnskyldninger det var for å være tykk.

Anonymkode: fe3c2...779

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wtf. Ronny har alvorlig fedme og ler bort det meste. Bmi over 38 (mange får operasjon av staten ved over 35). Han blir ikke motsagt særlig når han sier burgere øl og chips er livet. En sier til og med at det er bra om han ikke går ned i vekt, bare lar vær å gå opp (men annet svar når han opplyser om søvnapne.) Foreløpig synes jeg dette er farlig dårlig informasjon. Kostholdet er en katastrofe, hvor er infoen om at dette kostholdet ikke kan fortsette. Han er i 30 årene, om 10,20,30 år kan han ha masse livsstilssykdommer. Jeg synes ikke dette er bra folkeopplysning men helt bak mål. Vi har en fedmeepidemi og han tenker at å gå ned til høyeste nivå av fedme hadde vært veldig bra..

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ronny er en likendes fyr, men det virker som at han lever litt i fornektelse. Han var veldig opptatt av å fronte seg selv som sunn og frisk og sprek, og det å innrømme at han hadde søvnapné satt langt inne for han. Da måtte han jo erkjenne at han faktisk hadde livsstilssykdommer grunnet fedmen. 

Men likte ærligheten til samboer, vennene og Eia, og at det ikke ble pakket inn i en PK "du er fin som du er".

Anonymkode: da6bd...ca4

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er ganske realistisk fremstilt. Det er en stor livsstilsendring, og det tar tid. Ronny er jo en gladlaks til det meste i livet, så han tar det nok med et smil og  latter utenpå, og tenker kanskje litt andre ting inni seg. Tuva er tydelig bekymra, og det tror jeg han tar til seg.

Mener forøvrig det ser ut som han har gått mye ned i vekt etter innspilling.

Anonymkode: 96887...ae5

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eia burde aldri mer få tv tid😭

Anonymkode: f5eda...eca

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er tema på dagens Debatten på NRK. 

Anonymkode: 0815e...8ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humas skrev (2 timer siden):

Wtf. Ronny har alvorlig fedme og ler bort det meste. Bmi over 38 (mange får operasjon av staten ved over 35). Han blir ikke motsagt særlig når han sier burgere øl og chips er livet. En sier til og med at det er bra om han ikke går ned i vekt, bare lar vær å gå opp (men annet svar når han opplyser om søvnapne.) Foreløpig synes jeg dette er farlig dårlig informasjon. Kostholdet er en katastrofe, hvor er infoen om at dette kostholdet ikke kan fortsette. Han er i 30 årene, om 10,20,30 år kan han ha masse livsstilssykdommer. Jeg synes ikke dette er bra folkeopplysning men helt bak mål. Vi har en fedmeepidemi og han tenker at å gå ned til høyeste nivå av fedme hadde vært veldig bra..

Men det er jo veldig bra, sett i forhold til utgangspunktet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker Ronny, men han lever et liv i selvfornekelse. Han fikk diagonsen søvnapné da han var 32! Det alene burde ha vært en vekker.

Anonymkode: c732e...745

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ronny er en likendes fyr, men det virker som at han lever litt i fornektelse. Han var veldig opptatt av å fronte seg selv som sunn og frisk og sprek, og det å innrømme at han hadde søvnapné satt langt inne for han. Da måtte han jo erkjenne at han faktisk hadde livsstilssykdommer grunnet fedmen. 

Men likte ærligheten til samboer, vennene og Eia, og at det ikke ble pakket inn i en PK "du er fin som du er".

Anonymkode: da6bd...ca4

Det er nok både fornektelse og forsvarsmekanisme. Det som var fint å se var at legene endret tonen raskt når han nevnte det med søvnapné, slik at alvoret i situasjonen kom frem. Selv om han ikke alltid forstod det så forsto de andre rundt han det, og det kan forhåpentligvis gi han en vekker i fremtiden. 

Anonymkode: 36da9...cc3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Humas skrev (3 timer siden):

Wtf. Ronny har alvorlig fedme og ler bort det meste. Bmi over 38 (mange får operasjon av staten ved over 35). Han blir ikke motsagt særlig når han sier burgere øl og chips er livet. En sier til og med at det er bra om han ikke går ned i vekt, bare lar vær å gå opp (men annet svar når han opplyser om søvnapne.) Foreløpig synes jeg dette er farlig dårlig informasjon. Kostholdet er en katastrofe, hvor er infoen om at dette kostholdet ikke kan fortsette. Han er i 30 årene, om 10,20,30 år kan han ha masse livsstilssykdommer. Jeg synes ikke dette er bra folkeopplysning men helt bak mål. Vi har en fedmeepidemi og han tenker at å gå ned til høyeste nivå av fedme hadde vært veldig bra..

Både Live Nelvik og Harald Eia er ganske direkte og ærlige om hva de synes om kostholdet hans, da.  Faktisk er Funkygine den mildeste av dem når det gjelder å gå rett på sak 

Anonymkode: 079df...c0e

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvem denne karen er eller hva programmet egentlig skulle handle om, men det virket jo som en jovial og hyggelig type som ville ta en nærmere titt på kropp/vekt/livsstil/helse osv... (hadde bare på sånn i bakgrunnen).

Synes programmet virket helt greit, jeg... Fint å få forskjellige innfallsvinkler, perspektiv og meninger fra forskjellige folk.. Var iaf. ikke noe å gå til krig for, eller klage på :vetikke: Kommer sikkert til å sjekke ut neste episode også...

Fikk et litt  bedre inntrykk av hun "Trene Lene"-dama også...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...